Diskuse k článku

Parkovací zóny v Praze praskají ve švech, někde je více karet než míst

Studie odborníků dokazuje, jak je v Praze těžké zaparkovat. Záchytná parkoviště jsou schopna zachytit jen jedno procento ze tří set tisíc řidičů, kteří v pracovní dny přijedou do Prahy. Místo není ani v zónách placeného stání pro rezidenty. A některé městské části vydaly více parkovacích karet než mají míst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a57n 25N42o58v71á23k 3984282938972

Takže "odborníci" z ČVUT konstatovali, že parkovací zóny neplní svůj účel a pro zlepšení doporučují rozšířit parkovací zóny... Teda nevím, co tam berete, ale chci to taky. Když po revoluci začali nýmandi v ČVUT nahrazovat odborníky s tím, že schopní musí od válu, protože byli ve straně, tušil jsem, že z toho nic dobrého nevzejde. Ale že z toho vyplyne takováhle nebetyčná hloupost, to mě tehdy ani v duchu nenapadlo.

0/0
22.5.2018 20:21

T38o41m66á43š 98V33e31j76m69e54l77k54a 6633620173972

Ještě že bydlím na Praze 15, parkování bez větších problémů.

0/0
18.5.2018 16:28

M18a79r11e54k 52H39r95u28b88y 6917772211298

...zatim. Zadna radnice zatim nevymyslela nic sofistikovanejsiho nez stetku a kybl s barvou.

Skoda, ze je nenapadne se podivat za hranice.

0/0
18.5.2018 20:21

P62e91t21r 34Č52e74r65m21á50k 9328575639220

Díky nové výstavbě v rámci níž vznikla i místa pro stávající rezidenty. Jinak to samozřejmě už zdaleka není tak v klidu jako dřív.

0/0
21.5.2018 14:00

T92o68m69á13š 61V79e51j73m15e29l26k48a 6543970453472

Víc lidí, víc aut, stejná Praha, stejné silnice, jednoduchá rovnice.

0/0
18.5.2018 16:21

P53e16t55r 19Č57e16r61m65á29k 9208875509860

= potřeba větší infrastruktury R^

0/0
21.5.2018 14:00

I67v56a53n 90B40u45b36l58a 3842405975694

Řekněte rovnou, že veřejné ulice mají přednostně sloužit jako garáže pro domorodce.

+3/0
17.5.2018 11:24

D56a72v94i85d 97V75a30n72ě95k 6261124534640

To bych ani neřekl... Já mám v některých ulicích Prahy pocit, že jsou sjízdné leda traktorem.

0/0
17.5.2018 13:04

A86n16n13a 83K51u91l10i85c47h71o72v57á 2236614

Bohužel je to tak. Kolikrát musím s kočárkem po silnici, protože 3/4 chodníku zabírají auta. To je přece úplně naruby!

0/0
17.5.2018 14:05

P18e87t68r 75P57e49t11r 6593872708423

Ale paní si nestěžuje na to, že chodníky zabírají auta ale že tam přednostně mohou parkovat místní místo dojíždějících...

0/0
17.5.2018 14:21

J21a21n 30Z23a70b40a51b46a 8754584308554

Problém nejsou auta, která po Praze jezdí. Hlavní problém jsou auta, která většinu času na ulici stojí a majitel dvakrát měsíčně s ním jede na nákup a dvakrát na výlet. Tato auta je třeba přesunout do parkovacích domů a podobně. Pak bude na ulici místa dost

+4/0
17.5.2018 11:08

M11i88l15a68n 68N19ě11m32e37c 1835240216836

Upřímně řečeno, já to vidím téměř opačně. Auta, která se používají jen občas a v odůvodněných případech, jsou rozhodně menší problém než auta, kterými se šíbuje kvůli každému prdu a kromě problémů s parkováním, který je všem autům společný, ještě denodenně vytvářejí zácpy, kravál a smrad.

Že někdo jezdí autem jen na výlety ještě neznamená, že by měl parkovat kdesi v zádeli. Podobnou kůru by potřebovali spíš ti, pro které je tramvaj sprosté slovo.

+2/0
17.5.2018 13:18

J37a50n 54Z14a62b36a28b41a 8504394798794

Kdo jede autem 3x do měsíce ho nepotřebuje mít přímo před barákem. Pro toho by mělo být ideální stání v parkovacím domě ve vzdálenosti cca 10 minut od bydliště v ceně obdobné současné zonovému oprávnění.

+1/0
17.5.2018 15:23

M72i75l40a31n 21N47ě12m87e42c 1665850516806

Proč ho nepotřebuje mít před barákem? Aby ho tam mohl mít někdo jiný, kterým s ním každý den otravuje vzduch a ucpává ulice? Nebo proto, že odnést si těch deset minut třeba krámy na hory je hrozná pohoda ve srovnání s tím, odnést si aktovku? :)

0/0
17.5.2018 15:52

P42e50t85r 48Č15e37r96m18á38k 9438885959410

Ano přesně proto. Nedává logiku aby frekventovaná místa na lukrativních lokalitách byla trvale blokována těmi kdo nejezdí a naopak ti co jezdí museli pracně hledat vzdálená místa. ;-)

+1/0
21.5.2018 14:04

V22i31k11t23o59r 59Š35e87d95i42v69ý 8116261450216

Nejvyšší prioritu v parkování by měli mít ti, kteří potřebují pouze zastavení nebo jen krátké stání. Nižší prioritu dejme těm, kteří zastavují na pár hodin (odstavují auto přes den nebo přes noc).

Nejnižší prioritu pak mají mít ti, kteří parkují několik dní nebo i týdnů. Ti totiž nepoužívají vzácný prostor komunikací k jejich původnímu účelu - dopravě, ale dělají si z něj odkladiště.

+1/0
21.5.2018 22:57

P33e51t69r 63Č13e33r30m85á41k 9928455129820

Jak v čem. Z hlediska dopravy v klidu to problém skutečně je, dlouhodobé zablokování stání není pro funkčnost systému pochopitelně vhodné. Je to tedy naopak než píšete - právě ten kdo jezdí autem pouze občas by ho měl mít někde odstavené a umožnit tak běžnou fluktuaci na frekventovaných místech.

0/0
21.5.2018 14:03

V70í43t 41K51o34u78b35a 6806850294168

Logika řešení problému jeho posunutím směrem k okraji města je hodná našich politiků. Vyřešíme problém na P3 zavedením zón. Nevyřešilo se nic. Zaparkovat stejně nejde, MHD je přetížená lidmi co parkují na parkovištích supermarketů v Hrdlořezích, Na Jahodnice a v Dolních Počernicích. Sehnat instalatéra, nebo zedníka, který by byl ochoten přijet na P3 je nemožné, nebo Vám vystřihne 400,- jen za parkování (samozřejmě oprávněně, protože to je suma, kterou za stírací kartu zaplatí)

Zkrátka ke světlým zítřkům nás zóny nedovedli a nedovedou. Je to jen skrytá daň.

+7/0
17.5.2018 10:30

P36e25t91r 45P17e26t47r 6883902858843

Parkování v modré zóně stojí 20-40kč na fialové a 60kč/hod v modré (max tři hodiny). Pokud u vás je řemeslník tak dlouho, že za parkování zaplatí 400,- tak vás to v porovnání s jeho hodinovou sazbou snad nezruinuje ne? Slušnej řemeslník dneska pod pětikilo na hodinu nejde, proti tomu je těch 40kč jak když plyvne a pokud je tam jen na hoďku tak je i těch 60kč zanedbatelných.

Věřím, že dojíždějícím to opravdu dělá vrásky na čele (a já díky tomu už neparkuju dva kilometry od bytu) ale řemeslníkům fakt těžko.

Problémem jsou chybějící P+R na okrajích. Ovšem podle článku do Prahy dojíždí skoro 320 tisíc aut denně. I kdyby Praha vybudovala parkoviště jen pro 30% z nich tak to je nějakých 96 000 parkovacích míst (a to je jen 30%, kam dáte zbytek?). To je opravdu hodně a je to více než je dnešní kapacita parkovacích zón celkově. Opravdu se nikdo nepozastavuje nad tím, kolik lidí vůbec do Prahy dojíždí autem? Prostě není reálné postavit P+R pro minimálně sto tisíc aut. Jediným řešením je zkapacitnit vlakové S-linky tak, aby mnohem větší část lidí mohla jezdit městskou a příměstskou. Taková rychlodráha na letiště a do Kladna by mohla hodně ulevit západu, Kladno generuje nemalé množství dojíždějících auty.

Dalším řešením je vybudovat velká P+R na vlakových zastávkách za hranicí města, kde je místa dost, pozemky jsou levnější a bylo by snadné tato parkoviště napojit třeba na pražský okruh. Třeba vedle retenční nádrže Jiviny je trať, šlo by tam vybudovat pár patrové parkoviště a do toho vlakovou zastávku, auta by nemusela vjet vůbec do Prahy a díky nižším cenám a snadnější byrokracii by za stejnou cenu bylo možné vybudovat větší kapacitu. Stejné je to třeba u zličínského rybníka, u Běchovic, u Říčan by to bylo celkem vhodné, pokud se v dohledné době začne dostavovat okruh, u Komořan...možností je víc. Jenže to by musel k ruku dílu přiložit i středočeský kraj (což by měl, když jsou to jeho obyvatelé) ale ten jasně řekl, že to nijak řešit nehodlá a že je to problém Prahy.

0/−4
17.5.2018 11:13

J86a73n 34Z92a18b90a44b69a 8304244568524

To jsou tak trochu nesmysly. Např. v Běchovicích PR je a není až tak používáno, protože když už se k němu dostanu, tak je lepší jet rovnou dál. S vlaky jsou už teď na hranici kapacity jak z pohledu vlaku, tak tratě. Nehledě na relativní nespolehlivost.

A hlavně tahle auta co přijíždí a odjíždí až takový problém nejsou. Ucpané ulice dělají auta, která jen tak stojí majiteli před domem. Kdyby se tato auta, která jedou jednou za týden, tak je po problému

0/0
17.5.2018 11:48

P26e62t10r 28P75e46t20r 6403462328623

Tak pak asi není v Praze s parkováním problém pokud se vám vyplatí víc jet do centra autem než jej nechat v Běchovicích.

Nesmysl to taky není, v Německu se to tak běžně dělá. Snaha je aby auta vůbec do města nemusela a mohla zaparkovat na hranici města, odkud se městskou dostanou dál. Vlak opravdu nemůže být na hranici své kapacity - trať ano ale vlak ne, obzvlášť ne, pokud tam jezdí malá lokálka. Není nic snažšího jak ji vyměnit za kapacitnější jednotku.

Nízká propustnost tratí problém je, s tím souhlasím ovšem zkapacitnění a rekonstrukce tratí je nevyhnutelné. Důležitost jak příměstské tak městské vlakové dopravy roste. Stejně na to dojde a tímhle nekonečným oddalováním to jenom zhoršují. Podívejte se třeba na Londýn, tam městská vlaková doprava funguje obstojně a ulehčuje už tak přetíženému metru.

Stavět prostě P+R ve městě je blbost, to se dělá na okraji a tím už dneska třeba ani takový Veleslavín není. Taktéž je blbost táhnout na okraj metro, tramvaj je pro tyto účely pomalá takže zůstává jen vlak.

A že ta auta, který přijíždí a odjíždí nejsou problém jste vzal kde? To jsou právě ta auta, která není kam umístit a která dělají ve špičce kolony. Navíc pokud máte čistě rezidenční část tak jaký má smysl "vyhodit" auta místních proto, aby tam zaparkoval někdo, kdo to má jen jako parkoviště? Pokud se rozhlédnu v naší ulici tak tam je jen pár aut, která jezdí málo. Malá část jsou také auta v dědických řízeních, odstavená atd a ta mají za stěračem lísteček od měsťáků každopádně takových je opravdu minimum.

Navíc se na to nesmíte dívat jenom z pohledu parkování. Ta auta se k tomu fleku musí i nějak dostat takže kromě parkoviště potřebujete zkapacitnit i návazné komunikace, což moc nejde a všude se tvoří kolony.

Dneska Praha prostě potřebuje dostavět okruh (jak městský tak pražský) a hlavně naplánovat a vybudovat/zrekonstruovat páteřní vlakovou dopravu tak, aby lidi prostě do města nemuseli. Samotná P+R (a už vůbec ne ve městě) nebudou řešením.

+1/0
17.5.2018 13:16

J37a86n 40Z84a78b24a54b56a 8204954858554

A zkusil jste z Běchovic někdy jet ve špičce? Jezdí tam dvousoupravové elefanty a jsou dost narvané. totéž trať od Říčan

0/0
17.5.2018 15:21

P67a26v40e69l 43O45b25d97r91ž78á72l74e82k 6166964708512

Zkapacitnění železnice do Kladna a Rakovníka blokují již 10 let úspěšně obyvatelé práve Prahy 6 :-/

0/0
17.5.2018 13:27

J80a55n 48D64l21o96u16h77ý 8166650543740

Pokud ten řemesník to místo vůbec najde.... :-/Rv

0/0
17.5.2018 13:56

J67a46n 55D40l16o42u12h45ý 8766750933300

Že by konečně někdo pochopil, že problém není řešitelný bez zvýšení počtu parkovacích míst? Jedná se o parkovací domy a záchytná parkoviště. Takto to je jen hra na škatulata a výběr peněz...;-O?

+3/0
17.5.2018 9:45

E33v70z57e23n 64S12o71u27k82u14p 1397504476908

Mnoho parkovacích míst jsou obsazena po celý týden od pondělí do pátku.......

Pak maximálně jednou za týden odjedou na chatu na dva dny.....

+4/0
17.5.2018 8:36

K55a28r33e91l 36N78o69v32o33t42n26y 1444755734932

RvTeď se asi do voleb nedá s Krndou a Modročárem nic řešit. Já jen doufám, že při volbách se strany pochlapí ;-D či poženští ;-D a představí takové kandidáty/tky s jasným programem, kteří budou volitelní. Např. a/ jednotná parkovací zóna pro Pražáky pro ostatní parkovací automaty a v budoucnosti parkovací domy s rozumnou sazbou a ne lichvářské sazby b/ konečné řešení dopravy v Praze ( dokončení okruhů, smysluplné řešení dopravy na letiště - ne tramvaj na Dědinu /snad odbočka metra ve Veleslavíně směr Havlák ;-D/ne lokálku Praha - letiště - Kladno) c/ místní zastupitelstva musí řešit problémy dle potřeb místních a ne dle potřeb stran!! resp. jejich lídrů či sponzorů. d/ ne developerská devastace vnitřní Prahy e/ vize vývoje Prahy na 50 a více let a ne Smart City lavičky či jiné hlouposti ale např.wi fi v centru zdarma s info pro turisty / v AJ je snad jasné/ atd.!!

+4/0
17.5.2018 8:09

M34a74r14t60i27n 41L50u49k91e22š 3146921371915

Papouškové už jedou, stačí jim k tomu nadpis článku a mají jasno ;-D

Nebýt modrých zón, tak místní nezaparkují už vůbec, když na jejich místech budou nasáčkovaní obyvatelé Středočeského kraje, kteří mají potřebu vozit si své křupanské zadky až do města.

+2/−5
17.5.2018 8:05

O62n17d15ř92e25j 85S83e22k84e49r25a 1607106466259

Souhlas. Podotýkám, že se názorům přespolních nedivím a nezlobím se na ně, bohužel si tady dala sraz ta část populace, pro kterou je číslo 300.000 naprosto nepochopitelné a tajemné, takže tady většina pořád něco mele o P+R.:-/

0/0
17.5.2018 8:17

P96a30v35e97l 32J57e39ř35á88b29e59k 7151772414787

Pokud by ti "křupani" zůstali pracovat doma, tak v Praze se blázníte, protože nebude fungovat mnoho služeb, zdravotnických zařízení apod.

Že si vozí zadky - to si vyřiďte s majiteli firem se provozovnami Praze že svému managementu dávají služební auta k jízdě do práce a zpět jako benefity. Většina, co jezdí svým autem po zvážení, zda hromadná doprava a nebo svoje auto nezřídka jde na autobus, protože často bývá rychlejší než jízda autem a hledání parkoviště.

+5/0
17.5.2018 8:30

E32v84z42e40n 69S35o21u50k60u86p 1207224886648

Mnoho Pražáků mají zaparkované auto celý týden na jednom místě a akorát jednou za týden vyjedou na chaty....

+2/0
17.5.2018 8:40

M45i66c40h13a34e94l91a 78K94ř14í43ž33o81v25á 1727641805151

No a? Nějak se na chalupu dostat musí. Mimopražští ty svoje auta většinou taky nepoužívají častěji.

+1/0
17.5.2018 9:41

E15v26z39e27n 68S75o88u85k79u73p 1217214446498

Používají je na dojíždění do práce.............

+1/0
17.5.2018 10:11

M69i53c62h28a11e53l45a 86K53ř89í37ž96o46v53á 1947761945151

Ne všichni. Velká část lidí používá příměstské linky a MHD. Hodně lidí má auto jen na nákupy a na výlety.

0/0
17.5.2018 10:16

M15i42c83h47a16l 48B70e36n44e18š 8226149822924

Co třeba MHD? Když má jít využít na každou cestu do Prahy, může být použita na každou cestu z Prahy. Nebo ne?

0/0
17.5.2018 12:58

M97i82c21h71a20e45l78a 61K43ř28í72ž48o89v71á 1397451905121

On je dost rozdíl jezdit do práce a na chalupu. Minimálně v množství přepravovaných věcí a vzdálenosti.

+1/0
17.5.2018 13:05

M78i15c16h12a65l 32B46e23n57e73š 8186379742484

Stejně jako tady plno lidí argumentuje, že ne každou pracovní cestu po Praze člověk vozí plno věcí, steně tak na chalupu neveze každý víkend tunu materiálu. A délka cesty? Pokud cesta autem do a z Prace trvá denně třeba o hodinu méně než MHD, přijdete v případě využití MHD o pět hodin volného času. Za tu dobu jednou týdně dojede hromadnou dopravou na chalupu skoro všude.

0/0
17.5.2018 13:37

M16i44c98h62a41e32l66a 59K36ř53í97ž65o73v66á 1587981965971

Víte, já reagovala především na pana Soukupa, který spatřuje velký problém v autech Pražáků stojících celý týden na parkovištích. Jakoby měl právo na auto jen ten, který jej využívá každý den. To víte, potrefená husa nejvíc kejhá ;-)

Mně osobně je docela jasné, že člověk auto použije v případě, kdy mu to ušetří čas nebo nervy s přepravou pomocí veřejné dopravy. Ale platí to úplně stejně pro všechny.

0/0
17.5.2018 13:46

S27y19l35v77a 85Š94p27o87r34k95o87v14á 5526162520339

asi jste nečetl článek . pravidelně jezdí do prahy jen 75 000, ten zbytek do 300 000 jsou jednorázové cesty, kde bývá auto většinou nutné: cesta do nemocnic, firemní nákup pro řemeslníky, cesty s dvěma malými dětmi (miminky), doprovod starých rodičů apod. - tedy věci, které se prostě MHD zvládnout nedají.

+3/0
17.5.2018 8:52

L42u55c72i75e 13K67u45b29e77l62k14o98v57á 3794644575

křupanské, hm... čím jste vy tak výjimečný (kromě toho, že vás matka vyvrhla kdesi v pražské porodnici, asi...) že píšete o lidech, co jezdí do Prahy pracovat, s takovým despektem?

+2/0
17.5.2018 13:48

F76i20l19i64p 23G38r57y13g45a53r 4964693703329

Řešení - velké parkovací domy na všech hlavních příjezdech do Prahy (ne nutně na metru) s kapacitou min. 3500 míst na dům (P+R s kapacitou 500 míst je na nic). Cena 30kč/den vč. expresního busu (po těch slavných Bus pruzích vč. využití okruhu a tunelů) do centra a případně dalších exponovaných míst s kancelářemi (Pankrác, Anděl, Karlín). Zvýšený Interval ráno 6:30-8:30 a odpoledne 16:00-18:00 jinak např. jednou za 30min. Domy by mohly být v Rudné, Letiště, Klecany, Satalice, Jirny, Říčany, Zbraslav. Někde by šlo využít i vlaková spojení. Někde i napojení na metro, kde by se musely zavést expresní linky bez zastávek - např. černý most-centrum, nebo zličín-centrum apod.Třeba každá čtvrtá souprava, Nutno počítat i s rozšířením kapacity v budoucnu (zajistit pozemky pro rozšíření domů za xx let).

0/0
17.5.2018 8:00

K11a90r22e50l 34N13o36v30o93t58n73y 1154985334902

Ne nutně na metru? To chcete aby chodili po městě pěšky? Už to vidím;-D

+1/−1
17.5.2018 8:11

K27a40r54e41l 40N36o41v96o87t19n14y 1964685404592

Pane Grygárek proč se domníváte, že mimopražští budou chtít parkovat mimo stanic( a i konečných) MHD? Nebo za co je ten mínus?

0/0
17.5.2018 9:45

F70i75l57i55p 60G23r86y17g55a60r 4304563253599

tak si to přečtěte ještě jednou pane Novotníček. Jasně tam píšu o zřízení expresních spojů autobusů využívající Bus pruhy a okruh vč. tunelů přímo do centra/business čtvrtí

0/0
17.5.2018 10:54

Š90t17e38f33a22n 27F22r52i37č40a 7942688923346

Parkovací zóny jsou diskriminační. Některé daňové poplatníky zvýhodňují na úkor jiných.

+2/0
17.5.2018 7:57

J40i29ř15í 66Č88e43r87m96á57k 5520715768407

Já myslel, že jste před chvílí říkal, že místní jsou jenom odrbáni o pěkný ranec a místa pro ně stejně nevznikla. Teď zase tvrdíte, že jsou zvýhodněni.

Tak si teda vyberte - buď jedno nebo druhé. :-)

0/0
17.5.2018 12:07

Š32t97e79f19a79n 26F47r95i11č74a 7732568233476

To se přece nevylučuje.

0/0
19.5.2018 0:09

D27a47n27i60e91l 29A62d76a35m 2557630661813

P+R na okraji Prahy IPR, tedy Magistrát, předpokládá postavit do r. 2030. Tedy reálně o 10 let později. Není čas na zvolení schopnějších radních, kterým nejde o naplnění vlastních kapes, nebo vedle toho budou schopni udělat něco pro voliče?

0/0
17.5.2018 7:21

J70a92n 59J84í60c44h86a 8880530568311

postavit 100 000mist? a kde? :)

0/0
17.5.2018 7:25

D24a52n55i37e38l 54A41d20a75m 2957700591403

http://www.iprpraha.cz/uploads/assets/dokumenty/ssp/realizacni_program/sp_r1_digital.pdf

0/0
17.5.2018 8:31

Najdete na iDNES.cz