Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M76i79r60o19s50l55a78v 49G53r97o36s92s86m81a25n23n 8292409354

O rychlodráze už léta mluví jen lidé, kteří nevědí, co to je. Fakticky jde od začátku o modernizací tratě. Rychlosti budou na většině úseků vyšší než 80 km/h.

+8/0
doporučit
16.5.2018 19:53

P56a12v25e75l 82O51b62d81r39ž89á72l31e52k 6186914218662

Ještě se nezeptali letištních taxikářů, takže kdo ví...

+5/0
doporučit
17.5.2018 10:49

D66a86n72a 49K58o80c76i82á84n93o69v58á 2453288509368

;-D;-D;-D;-D

+2/−2
doporučit
16.5.2018 18:53

P10e43t18r 71Š52k37o57d80a 5377170454740

Asi by bylo zbytečné mít rychlodráhu, kde by vlaky jezdily 200 km/h, ale modernizace na 80 km/h v 21. století?

+2/−3
doporučit
17.5.2018 9:11

M77i16c59h62a10l 42K12o34w71a52l10s90k37i 1223403637987

Bohužel projekt a dosavadní uvažované trasování je již zastaralé. Je velká pravděpodobnost, že ekonomika provozu nevyjde - trať z velké části kopíruje trasu metra A.

V současné době se počítá s tunelem od Prahy - Veleslavína až za Dejvice - jedná se tunel, který bude mít délku přibližně 5 km. Oblouky a zpomalení v Liboci se také příliš neřešilo. ;-O

Je docela zajímavé, že mezi Veleslavínem a uvažovaným Novým spojením II (úsek Karlovo náměstí - Anděl) je také 5 km - vlak po najetí na NS 2 by dále pokračoval na zastávku Karlovo náměstí, Opera a dále ... Pokud by byl ještě k tomu vyražen tunel mezi Ruzyní a nádražím Veleslavín a byl by koncipován na 160 km/h, bylo by možné dosáhnout nádr. Veleslavín za 5 minut, Anděla za 10 minut, Karlova náměstí za 12 minut a Opery za 15 minut ... ;-) Zároveň se díky tomuto spojení radikálně zlepší propojení Prahy 6 a Anděla/Karlova náměstí. Stávající trať 120 by mohla projít modernizací (úsek Praha - Ruzyně - Praha Masarykovo nádraží by byl jednokolejný) a vlaky z Kladna by mohly na výhybně v Ruzyni střídat směr Dejvice/Anděl.

Jen by to chtělo vyřešit jeden detail - příslušní úředníci a projekční firmy by měli být velkorysejší než projektanti z dob Rakouska-Uherska - když se to vezme, CK státní dráhy byly trasovány tak, že v mnoha případech směrové parametry tratí umožňují jet 160 km/h a v době projektování jezdily vlaky maximálně 40-50 km/h. Tady se uvažuje o 80 km/h a to v době, kdy není problém oněch 80 km/h dosáhnout s elektrickou jednotkou během 20-25 sekund.

+1/0
doporučit
18.5.2018 15:30

P27a46t44r50i92k 84E26g95e15r 2238590249671

Já jsem toho názoru, že se se vším v našem státě zaspalo slušných 25 let minimálně. Vždyť nemáme pořádnou dálniční síť, železnice kam měla vést s metrem nevede. Spojení letiště s centrem Prahy je příšerné a co pak Vodochody? Vždyť nejezdí v Česku metro nikde a není to špatně? Jsou to zase jen sliby jako s Libeňákem?

+1/−1
doporučit
16.5.2018 22:00

J31i73ř41í 18N16o86v19o94t45n85ý 6485117736566

Takže pokud jsem správně rozuměl psanému textu, ta "moderní trať", kterou slibuje SŽDC do deseti let, bude jednokolejná.:-)

+1/−1
doporučit
16.5.2018 18:49

L43u26k43á39š 95H92o81f19m69a10n 1333844302436

Ne že bych modernizaci železnice do Kladna odsuzoval, naopak to může být super. Ale v čem je vlastně spojení Prahy s letištěm tak tragické? Každé 4 minuty jedou autobusy na Veleslavín, odkud jste za 9 minut na Staroměstské. A komu se hodí béčko, pak ještě každou čtvrt hodinu jezdí bus na Zličín.

Ruzyně poměrně blízko městu, ne jako v jiných městech, kde jedete 20 minut vlakem, než se vůbec dostanete na hranici města.

+1/−4
doporučit
17.5.2018 8:19

R66a93d29i51m 20S13i31m35u59n29e16k 2520530136814

nechápu tu odbočku na letiště.. nyní 15 min busem na veleslavín a pak 10 minut přímo do centra s na přestupy dalšího metra...

pak za miliardy zastávka někde v poli, vlakem do zastávky ruzyně, tam čekat 20-30 minut na vlak a poté dalších 20-30 minut na masaryčku...

nebo jak teda?

+1/−7
doporučit
16.5.2018 20:04







Najdete na iDNES.cz