Diskuse k článku

Kladno s centrem Prahy spojí moderní trať. Do deseti let, slibuje SŽDC

Do deseti let mají vyrazit z Kladna na letiště Václava Havla a do centra Prahy moderní vlaky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) pokračuje v přípravě modernizace. O rychlodráhu však nepůjde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28i91c34h14a37l 97K51o10w15a75l24s64k20i 1623473447647

Bohužel projekt a dosavadní uvažované trasování je již zastaralé. Je velká pravděpodobnost, že ekonomika provozu nevyjde - trať z velké části kopíruje trasu metra A.

V současné době se počítá s tunelem od Prahy - Veleslavína až za Dejvice - jedná se tunel, který bude mít délku přibližně 5 km. Oblouky a zpomalení v Liboci se také příliš neřešilo. ;-O

Je docela zajímavé, že mezi Veleslavínem a uvažovaným Novým spojením II (úsek Karlovo náměstí - Anděl) je také 5 km - vlak po najetí na NS 2 by dále pokračoval na zastávku Karlovo náměstí, Opera a dále ... Pokud by byl ještě k tomu vyražen tunel mezi Ruzyní a nádražím Veleslavín a byl by koncipován na 160 km/h, bylo by možné dosáhnout nádr. Veleslavín za 5 minut, Anděla za 10 minut, Karlova náměstí za 12 minut a Opery za 15 minut ... ;-) Zároveň se díky tomuto spojení radikálně zlepší propojení Prahy 6 a Anděla/Karlova náměstí. Stávající trať 120 by mohla projít modernizací (úsek Praha - Ruzyně - Praha Masarykovo nádraží by byl jednokolejný) a vlaky z Kladna by mohly na výhybně v Ruzyni střídat směr Dejvice/Anděl.

Jen by to chtělo vyřešit jeden detail - příslušní úředníci a projekční firmy by měli být velkorysejší než projektanti z dob Rakouska-Uherska - když se to vezme, CK státní dráhy byly trasovány tak, že v mnoha případech směrové parametry tratí umožňují jet 160 km/h a v době projektování jezdily vlaky maximálně 40-50 km/h. Tady se uvažuje o 80 km/h a to v době, kdy není problém oněch 80 km/h dosáhnout s elektrickou jednotkou během 20-25 sekund.

+1/0
18.5.2018 15:30

R69a53d41e10k 95J19a20n25a20t44a 9245376644862

Z velké části kopíruje trasu metra A?

Trať kopíruje trasu A pouze v úseku Hradčanská - Veleslavín, což je cca 4 km.

Celý úsek Praha-Kladno má ovšem cca 30 km a Praha-letiště je cca 17 km.

0/0
18.5.2018 15:46

M33i68c10h36a71l 98K68o95w41a75l68s60k83i 1603733657577

Ano, přesně kopíruje ty 4 km, ale je potřeba se dívat do širšího kontextu - cíle cestujících (domov, práce ...) - jednoznačně dominuje osa kolem metra A. Oblast Buben je (nebo bude) také celkem zajímavá, ale cestující třeba z Jiřího z Poděbrad raději dál pojede metrem A na Veleslavín, než by měl na Muzeu přestupovat na metro C a pak na Vltavské na vlak ...

Nehledě na to, že by mnou výše zmíněné spojení také stavělo na Florenci a cestující by byl na metru C za stejnou ne-li kratší dobu - železnice by výrazně zlepšila propojení v rámci Prahy a ne jenom posílila metro A.

0/0
18.5.2018 16:41

S21i46l31v46e52s22t67r 32K81a23d87e26ř63á36b71e50k 8880893955200

To je zase splácanina, tenhle článek.

0/0
18.5.2018 10:31

P36a75v44e94l 73O21b64d41r44ž35á58l50e54k 6856134908422

Ještě se nezeptali letištních taxikářů, takže kdo ví...

+5/0
17.5.2018 10:49

P49e80t56r 41Š13k88o85d79a 5787760484950

Asi by bylo zbytečné mít rychlodráhu, kde by vlaky jezdily 200 km/h, ale modernizace na 80 km/h v 21. století?

+2/−3
17.5.2018 9:11

P19e94t70r 77P54e31t44r 6123352728403

Ve městě víc nepotřebujete. Třeba 80km/h je maximální rychlost metra v tunelech, cestovní je méně jak poloviční (36km/h). Je otázka, zda by za Prahou nemohla být rychlost vyšší ovšem i tam je poměrně dost zastávek a s vyšší rychlostí se taky pojí větší oblouky a delší intervaly na přejezdech.

+1/0
17.5.2018 11:24

P56e36t86r 56V63a46r71g77a 3335803180480

na 28 km? z Masaryčky na Kladno. Z Veleslavína pak 21 km. To by byl trochu luxus, ne?

+2/0
17.5.2018 14:14

P18e49t78r 32V85a58r25g93a 3435253440350

Trochu mne zaráží některá výrazná zjednodušení v textu: Sice asi za celé stř. Čechy jezdí více lidí vlaky, ale v případě Kladna to rozhodně neplatí - tam je to autobusy. A i po modernizaci se to moc nezmění (i když poměr se upraví směrem ku dráze). Pokud se totiž bude modernizovat ve stávající trase, tak se nevyřeší jeden ze tří zásadních problémů - trať vede mimo město! po jeho okraji a má mizernou dostupnost. A nepropojenost s busy i nadále zůstane.

A nepochopil jsme tuhle větu: "nahradí rušenou stanici Unhošť" - ta stanice není zrušena, denně tam zastavují vlaky. Akorát se nachází v Přítočně. Takže ji asi jen přejmenují

0/0
17.5.2018 8:49

M39a87t72ě98j 64V68o88n16d76ř50i98č14k25a 4414310438166

Po modernizaci bude určitě podíl autobusové dopravy mezi Kladnem a Prahou minoritní, jelikož u nádraží vzniknou parkoviště P+R, jichž budou využívat cestující, kteří se na nádraží dopraví autem, k nádražím budou svážet z centra města autobusy. Naopak objednavatel mezi Kladnem a Prahou autobusů bezpochyby objedná podstatně méně, protože nebude důvod je provozovat. Železnice bude jako páteřní systém preferována. (nevím, odkud pochází vaše úvaha "nepropojenost s busy i nadále zůstane")

A u Unhoště je to myšleno nejspíše tak, že bude zrušena stanice a zřízena nová zastávka, proto se mluví o rušení.

0/0
17.5.2018 11:16

P98e25t25r 11V56a62r38g75a 3975573520200

Moje myšlenka plyne z toho, že celý život (přes 40 let žiji na Kladně, tak něco o něm vím)

Jste z Kladna? Asi ne. Neb jinak byste věděl, že většina dnešních cestujících hromadnou dopravou mezi Kla-Pha volí bus neb jeho zastávky mají v docházkové vzdálenosti. To se modernizací nezmění. A vlakové nádraží nikdy (v celé 150leté historii) nebylo významně MHD obsluhováno. Trasa kolem nádraží nikdy nepředstavovala významný dopravní proud - a to i dnes - po integraci do PID, kdy je stále obsluhována 2 linkami s intervalem nižším než je průměr, které mají navíc spíše doplňkovou úlohu neb po hlavních dopr. proudech nejede. Do jakéhokoli významnějšího místa v Kladně chcete vyrazit to pak znamená minim. jeden další přestup v rámci MHD Kladno. (i kdybyste chtěl naohýbat stávající trasy MHD, aby jeli kolem nádraží, tak je to z kapacitních důvodů komunikací neproveditelné).

Myšlenka, že to vyřeší P+R parkoviště na Kladně je mylná - když už sednete do auta, abyste se dokodrcal na nádraží - tak už to rovnou střihnu autem na Prahu neb za 15min tam jsem.

Pokud se trať nepřesune do města - což dle návrhů nehrozí, tak se dráha nikdy významnou na tomto spoji nestane. A bude stále zajímavá jen pro ty, co v Praze pracují poblíž zastávek této trati a nemusí dál přesedat. pro všechny ostatní zůstane bus.

A pořád věřím, že hromadná doprava se má přizpůsobovat potřebám lidí, ne ohýbat lidi podle potřeb hromadné dopravy - jinak vám v těch autech zůstanou

0/0
17.5.2018 14:11

M77a95t40ě90j 61V27o75n73d72ř22i64č91k11a 4704670498736

Skutečně, z Kladna nejsem. Nicméně to nepovažuji za rozhodující.

Že dnes většina cestujících volí dnes autobus není překvapivé, neboť za stejné či lepší jízdní doby v porovnání s vlakem, menší docházkové vzdálenosti k zastávce a - jak píšete - špatného obsloužení nádraží s MHD v Kladně či nepohodlného přestupu v Praze na metro v Dejvicích (metro Hradčanská), dříve i Bubny (Vltavská) a ani Veleslavín není ideální není příliš mnoho důvodů, proč dojíždět vlakem. Rekonstrukce ale zásadně zamíchá kartami, to je třeba brát v potaz.

Že nádraží ve 150-leté historii nebylo s MHD významně obsluhováno má být argumentem, proč by nemělo být po modernizaci, která výrazně zlepší potenciál trati? (anebo logika "nikdy se to tak nedělalo")

To, jak je (spíše jsou) s MHD nádraží na Kladně obsluhována DNES je v otázce budoucího stavu zcela irelevantní. Něco tak zásadního, jako v podstatě nová železnice z Prahy do Kladna by mělo samozřejmě od základu změnit tamní systém MHD.

Parkoviště P+R bezpochyby využije mnoho lidí z okolí Kladna.

Pro většinu lidí určitě bus nezůstane, myslíte si, že se plánuje modernizace za miliardy, aby i po ní Středočeský kraj objednával autobusy, jejichž provoz bude bezpochyby podstatně dražší, mají-li odvést stejně či dokonce více lidí než vlak? Nikam, kam vede z Prahy dvoukolejná elektrifikovaná železnice, autobusy ve velkém nejezdí.

+3/0
17.5.2018 22:18

L16u53k37á81š 86H43o10f29m33a81n 1343444322656

Ne že bych modernizaci železnice do Kladna odsuzoval, naopak to může být super. Ale v čem je vlastně spojení Prahy s letištěm tak tragické? Každé 4 minuty jedou autobusy na Veleslavín, odkud jste za 9 minut na Staroměstské. A komu se hodí béčko, pak ještě každou čtvrt hodinu jezdí bus na Zličín.

Ruzyně poměrně blízko městu, ne jako v jiných městech, kde jedete 20 minut vlakem, než se vůbec dostanete na hranici města.

+1/−4
17.5.2018 8:19

K20a45r94e97l 53N68o22v63o24t54n68y 1434865604332

Vážený pane, tragické je pouze to, že na magistrátě uvažují lidé asi jako Vy.

a/ Letiště obslouží cca 15 milionů lidí ročně, a to má asi letiště dobře spočítáno, a tvrdí se že se chtějí dostat na 20 milionů. Takže průměr je cca 1 700 pasažerů za hodinu (pokud uvažujeme 365 dní v roce a 24 hodin). To ovšem není pravda v denních hodinách se to množství asi bude koncentrovat do cca 20 hodin.takže jsme asi na 2000 cestujících za hodinu!

b/K tomu si připočtěte denní nájezd zaměstnanců letiště, spedičních firem, cateringu, celníků, cizinecké policie či bezpečnostních služeb atd.

c/Pak všichni cestující z Dědiny a Ruzyně se též rádi svezou

d/ A pokud se někdo plácne přes kapsu tak P+R parking pro mimopražské někde u letiště ( třeba jako společný projekt Prahy a Středočeského kraje?).Tam někam by mohla vést i trať z Kladna.

Ještě si myslíte, že je možno všechny nacpat do busu? Nebo jste taky taxikář, s vlastním zájmem?

Jediné rozumné řešení je metro z Veleslavína jako odbočka trasy A ( vedené částečně po povrchu), a samozřejmě i vlak, ale ne lokálka Kladno Praha přes letiště, ale jako stanice dálkových rychlovlaků (VRT). Jakékoliv jiné řešení je zcestné a jen plýtvání penězi daňových poplatníků, bohužel polointeligentní populisté na magistrátu a SŽDC se nechávají ukecat lobisty a plánují na Dědinu tramvaj.

+1/0
17.5.2018 15:04

P98a84t94r87i11k 91E13g25e38r 2898610409711

Já jsem toho názoru, že se se vším v našem státě zaspalo slušných 25 let minimálně. Vždyť nemáme pořádnou dálniční síť, železnice kam měla vést s metrem nevede. Spojení letiště s centrem Prahy je příšerné a co pak Vodochody? Vždyť nejezdí v Česku metro nikde a není to špatně? Jsou to zase jen sliby jako s Libeňákem?

+1/−1
16.5.2018 22:00

L38u44k50á39š 50H55o53f55m16a71n 1233794602526

Že nemáme pořádkou dálniční síť, je pravda, a je to asi jediné, s čím lze souhlasit.

Je poměrně pochopitelné, že do Vodochod není žádné zvláštní spojení, protože to není veřejné letiště. Navíc je to letiště soukromé, takže tohle by si měl zajišťovat primárně provozovatel.

V Česku jezdí metro v Praze a má poměrně hustou síť stanic. Kromě Prahy jsou všechna města příliš malá.

+3/0
17.5.2018 8:30

R39a81d22i53m 56S48i95m34u95n39e55k 2300730166294

nechápu tu odbočku na letiště.. nyní 15 min busem na veleslavín a pak 10 minut přímo do centra s na přestupy dalšího metra...

pak za miliardy zastávka někde v poli, vlakem do zastávky ruzyně, tam čekat 20-30 minut na vlak a poté dalších 20-30 minut na masaryčku...

nebo jak teda?

+1/−7
16.5.2018 20:04

M65i18r90o38s50l35a78v 13G38r92o40s16s76m92a23n80n 8172509494

Úplně jinak.

+4/0
16.5.2018 21:52

P73a43t26r46i15k 90E75g14e48r 2218830299811

Když jsem viděl původní plány jak mělo metro v Praze původně vést tak musím říci, že lépe až na tu hloubku. S napojením železnice to byla moc dobrá myšlenka které se dnes chytají v Brně. V Praze se tedy železnice podzemí má budovat také. Já pořád věřím tomu, že áčko protáhnou až na letiště a možná ho spojí i s metrem béčkem na Zličíně a konečná bude Západní Město. Pořád věřím ve větvení metra.

0/0
16.5.2018 22:05

R47a35d49i63m 31S51i20m26u59n78e82k 2600250416294

dneska jsem byl na veleslavíně, bus 119 cca každých 5 minut... do busu nalezlo tak 15-20 lidí max... možná trochu málo na metro

+1/0
16.5.2018 22:35

T40o82m57á47š 79S34o42u85k49u70p 4853465740310

Zkuste opačný směr. Když večer na letiště dosedne 5 letadel tesně po sobě, jezdí autobusy nacpané k prasknutí.

0/0
16.5.2018 23:02

L40u91k54á72š 58H68o50f52m58a59n 1653394322236

no jo, ale kolikrát dosedne večer na letiště 5 letadel po sobě.

0/0
17.5.2018 8:22

T63o42m85á88š 59S56o72u64k62u46p 4483565150490

Každý den, ráno, po poledni a večer.

+1/0
17.5.2018 8:29

R10a92d44i15m 45S94i29m85u38n86e65k 2720770876344

no a dochází k někakému kolapsu?

0/0
17.5.2018 9:24

T97o81m50á11š 28S31o17u84k95u86p 4283585750390

Zeptejte se sardinek v autobusech. Vlak jednou za půl hodinu by byl rozhodně komfortnější, třeba kvůli tomu, že je tam kde odložit zavazadla, můžete si dojít na záchod, doveze Vás až do centra, nemusíte přestupovat a může zároveň sloužit jako linka S do Kladna nebo Slaného.

0/0
17.5.2018 11:24

P18e34t11r 63P11e52t64r 6243592938363

dochází, autobusy jsou narvané k prasknutí. Když jsme jeli naopak na letiště tak jsme se do prvního autobusu ani nedostali a to jsme ještě cestou na letiště stáli v koloně. Cestou zpět také ačkoliv teď už je aspoň na Evropské vyhrazený pruh ovšem pokud stojí okruh tak vám pruh nepomůže. A okruh, díky šílenému přechodu a 50, v tomhle místě stojí často.

Navíc vlak nebude obsluhovat jenom letiště ale taky hlavně Kladno, které v dnešní době generuje hodně dojíždějících (a často i auty) takže to trošku pomůže parkování na P6. Hodně lidí dojíždí i z Hostivic a Unhoště, těm to taky pomůže a ubyde trochu automobilové dopravy.

+1/0
17.5.2018 11:31

M93i77r13o98s32l85a77v 83G39r63o63s97s55m85a27n91n 8172479284

O rychlodráze už léta mluví jen lidé, kteří nevědí, co to je. Fakticky jde od začátku o modernizací tratě. Rychlosti budou na většině úseků vyšší než 80 km/h.

+8/0
16.5.2018 19:53

P27e46t52r 56V30a61r64g19a 3755453680830

souhlas až na jednu chybičku : "Rychlosti NEbudou na většině úseků vyšší než 80km/h"

0/0
17.5.2018 8:41

D31a56n73a 34K53o13c85i73á10n49o73v45á 2743538359558

;-D;-D;-D;-D

+2/−2
16.5.2018 18:53

J76o83s59e57f 75C41h75o89d50o30u82n46s67k76ý 4111486709790

Asi nejvíc mi na těchhle fantasmagoriích vadí ty vynaložené člověkohodiny. Tohle přece nikdo nemůže myslet vážně. 10 let? Tak možná na výkup pozemků..

0/0
16.5.2018 18:49

J42i51ř80í 60N72o88v31o73t28n76ý 6725177806756

To je přesně o té české malosti. Putler vykoupil Krym za čtrnáct dní a nechal postavit most do Ruska přes Kerč za 2 roky. My budeme "modernizovat" kladenskou jednokolejku o přibližně stejné délce do Prahy deset let...

+1/−3
16.5.2018 18:53

M36i18r41o91s84l21a18v 89G79r83o83s32s29m48a15n32n 8472349744

Putin by se s odporem Prahy 6 nemazlil.

+4/0
16.5.2018 19:54

P94e21t82r 74P25e20t70r 6353112228973

Putin by se s nikým nemazlil. Krym si rozhodně nepřipojil na přání rusů bydlících zde ale kvůli svým politickým plánům a tlakům. Přání lidu bylo až to poslední.

0/0
17.5.2018 11:34

L27u42k49á16š 19H59o44f18m63a58n 1703514712956

to je naopak o ruské megalomanii a toho, že se z toho stal politický projekt a nástroj propagandy režimu. most sice postavili, ale o rozkradených a zbytečně utracených penězích si nedělám iluze.

+2/0
17.5.2018 8:32

P76e50t68r 82V68a94r38g47a 3425843640520

Nemyslí. Do 10 let ani nekopnou. Toto je opět další masírka a slibotechna ve stylu "my makáme". Přesně jak říkáte - vždyť nemají ani pozemky.

0/0
17.5.2018 8:43

J48i69ř11í 52N42o27v69o78t98n63ý 6515667266286

Takže pokud jsem správně rozuměl psanému textu, ta "moderní trať", kterou slibuje SŽDC do deseti let, bude jednokolejná.:-)

+1/−1
16.5.2018 18:49

J36a49n 72J64í73c90h39a 8350660568531

ee

0/0
16.5.2018 19:05



Najdete na iDNES.cz