Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

F55r34a54n96t92a 62F42l17i77n79t82a 7262117572483

"... Odpovědnost za špatný stav SŽDC odmítá. „Prováděli jsme pravidelnou údržbu. ..."

No jasně, to je na těch fotkách vidět. Ta odlupující se barva pamatuje ještě Husáka, možná i Novotnýho.

+93/0
doporučit
24.5.2018 11:35

J96a98r73o21s71l50a47v 33B76o50u44d45a38, 39I18n14g11. 1117174450682

Super. Opravte lávky za 50 mega a pak most zbourejte! To fakt nemá chybu.

+73/0
doporučit
24.5.2018 11:30
Foto

J88a75n 58K53o91z85á12k 7941199701864

Důkladnost té "údržby" ze strany SŽDC může posoudit každý kolemjdoucí;-D

+65/0
doporučit
24.5.2018 11:42

J88a44k77u48b 85R67o14u17s 3116762550579

Jsme 14 let v EU.

V celé republice hrozí mosty zřícením, silnice 2. a 3. třídy jsou leckde jak za války, dálnice stavíme tempem 10km za rok, nemáme ještě dostavěné ani koridory na 160 km/h, zatímco Němci nás už raději objíždějí VRT přes Rakousko.

Hlavně, že celou dobu posloucháme, že ČR není schopna ani vyčerpat nabízené dotace, v každé druhé díře se staví za peníze nerentabilní aquapark, a lavička v parku stojí 50 tisíc.

Všechny mosty budeme opravovat nebo spíš bořit po roce 2020, až dotace také dost možná nebudou?

EU je v ČR neoblíbená, protože mají možná lidi pocit, že když se tu dotace EU rozkradou na nesmysly, že za to může EU.

Mnohem víc mě fascinuje, že EU je oblíbená v Německu. Kdybych byl Němec a viděl, jak s "mými" penězi hospodaří Češi, tak bych chtěl okamžitě vystoupit.

+64/0
doporučit
24.5.2018 12:17

J13a77n 69K74r80k 1241927223782

Jeste chvili a bude na case Prahu zase prejmenovat na 'Mesta Prazska', protoze se nepujde dostat z jednoho brehu na druhy ...

+54/0
doporučit
24.5.2018 11:32

K18a33r24e67l 79Š63o44u37m67a79l 1564773488

Tak kdyby se stejně jako u nás zanedbávala údržba v San Francisku, tak Golden Gate už je dávno v zálivu.

+73/−3
doporučit
24.5.2018 11:29

J93a39n 65Č25e42k12a37l 7679215304114

K čemu bude za deset let nový dvojkolejný most, když už teď ta dvojkolejka nestačí? Výsměch...

+40/0
doporučit
24.5.2018 11:32

J36a87k18u42b 30Č37í56ž92e55k 1203368547336

Bizár č.1: Stav lávek před zavřením, kdy prkna vypadala, že se každou chvilku rozdrolí na prach.

Bizár č.2: Oprava těchto lávek za 50 mega a 2 roky. Kdyby mi dal někdo pár prken a hřebíků, tak už to mám opravené sám a za zlomek nákladů.

Bizár č.3: Hned po této opravě se celý most zbourá a postaví znovu, wtf?!

Bizár č.4: Přestože most je kapacitně nedostatečný a už několik let se diskutuje 3. kolej, nový most bude mít opět jen dvě, případně bude třetí kolej na druhém mostu hned vedle.

Myslím, že tento článek by byl super scénářem pro celovečerní komedii pro celou rodinu.

+39/0
doporučit
24.5.2018 12:41

R28a87d50o72m72í18r 75J10a48h64n 6820394190652

Je mi 40+ a za celý život jsem neviděl, že by ho někdy někdo natíral. v tom má autor článku naprostou pravdu. Ten most je unikátní, je krásnej. když tam nebude, celé okolí ztratí svůj půvab, kouzlo, atmosféru. Hanba jim!

+60/−3
doporučit
24.5.2018 11:29

F80r90a83n21t95i12š23e40k 90B55y12s17t40ř32i63c31k38ý 7672847427953

Už se to blíží ke Karlovu mostu... :)

+34/0
doporučit
24.5.2018 11:43

P53a60v64e93l 13M54a10t87o33u34š12e20k 4708740114

Ve sběrných surovinách mají žně. Nejdřív horská dráha a ruské kolo, teď most. Už zbývá jen Petřínská rozhledna a zbylá neukradená víka od kanálů...

+33/0
doporučit
24.5.2018 12:13

K70a98r39e51l 19N87o96v94o70t65n77ý 7529466279356

Není natřený, občas díra v pletivu, zreznul krycí vlnitý plech, na lampách je pavučina, kdo by se s tím opravoval.

Pojďme o tom ještě pár let místo potřebné údržby jen hovořit, ať je zcela jasné, že musí most dolu ;-€.

+27/0
doporučit
24.5.2018 11:41

P25e54t75r 69S36v40o29b26o91d57a 9235527664300

„Prováděli jsme pravidelnou údržbu. Ocelová konstrukce je však výrazně náchylnější na opotřebení, než je tomu u kamenných mostů. Na stavu se také podepsalo stáří mostu a jeho narůstající zatížení,“ popisuje Šubová.

... ta ten most asi nevidela ani z rychliku ...

+25/0
doporučit
24.5.2018 12:12

V98l95a69s57t61i59m39i37l 42K33o18c56u64r92e38k 4356113620694

Je to jako vracet čas, most prostě nechali zničit, místo údržby. Tak asi čas nevrátíme, ať se tedy udělá replika. Udělat v budoucnosti jestě jeden most vedle, je po estetické stránce největší blamáž, jak to může někdo vůbec vyslovit. Tím by se krása tohoho místa úplně zničila.

Jak by se libil párový most přes Golden Gate, sestra Eifelovky, etc. ???

+22/0
doporučit
24.5.2018 11:35

S97v19a57t43o11p47l70u51k 81C47e92r94n44y 7393733705681

V roce 1901 se rozšiřoval původní železniční most pod Vyšehradem z jednokolejného na dvojkolejný. Celá akce od návrhu a výroby nové mostní konstrukce, postavení nových pilířů a sestrojení nového mostu na lešení proti proudu Vltavy trvala 1 rok. Samotná výměna staré za novou mostní konstrukci trvala 5 hodin a výluka na trati trvala 36 hodin (začátek výměny 30.září v 6 ráno a v noci z 1. na 2.října 1901 už projel první vlak po novém mostě).

+21/0
doporučit
24.5.2018 13:58

M18i94l84a66n 94N86ě21m52e60c 1795740356866

Doufám, že se díky synergii všech zúčastněných kapacit nakonec podaří docílit toho, že se zbourají všechny pražské mosty zároveň a výstavba nových potrvá aspoň deset let, přičemž se od kopií památkových mostů dospěje k osvědčeným konstrukcím z betonových prefabrikátů, které působí solidně a jsou laciné :)))

+25/−1
doporučit
24.5.2018 11:30

A66n55t60o81n68í21n 50Š62á67l19a 7891188567891

Na Smíchově jsem bydlel 50 let a nikdy nikdo mostu neřekl jinak než železniční!!!!!

+17/0
doporučit
24.5.2018 13:50

M48a37r72t26i89n 31K68ř27í16ž 9763132120327

Jezdil jsem okolo dennodenně, ale nikdy jsem neslyšel, že by tomuto mostu někdo říkal výtoňský.

+17/0
doporučit
24.5.2018 13:40

A45l89e49š 67M95a25r93e79č46e44k 4626694625302

Je to Železniční most. :-P

+16/0
doporučit
24.5.2018 11:27

P16e49t85r 94V57o48b95o71ř25i86l 5629837138285

Zajímavý je, že mosty podobný konstrukce a podobnýho stáří jinde normálně fungujou (třeba v Měchenicích). Tady na ten dráhy/sdžc kašlaly víc než je obvyklý?

+16/0
doporučit
24.5.2018 11:27

D49a49v82i77d 66D88l14o71u28h50ý 5924917627201

Tak jestli se na údržbu posledních 30 let kašlalo tak to jinak skončit nemohlo.

+22/−2
doporučit
24.5.2018 11:23

R12a92d20k55o 37K11ř62i76v30á81n54e63k 7350733745610

Fakta nejen pro architekta, který pojedl porci instatntní moudrosti :-) :

1. Za komunistů byla na mostě kvůli havarijnímu stavu cca 20 let omezená rychlost na 20 km/h (!!). Dnes je to 60 km/h, protože se nějaká ta oprava údržba (maximum možného a efektivního) přece jen provedla. Opětovné snížení rychlosti by znamenalo snížení počtu vlaků, neboť propustnost trati je na hraně.

2. Most se nenatíral cca 50 let, protože jeho havarijní stav je neodstranitelný. Životnost nýtovaných příhradových konstrukcí je cca 100 let, pak jejich tuhost klesá bez ohledu na nátěr. Nýty, postižené i únavou materiálu a střihovým namáháním by se měly na místě odvrtávat a znovu nýtovat? Výluka na několik let a příšernej kravál přes půl Prahy!

3. Hmotnost vozidel a počty vlaků byly před 118 lety dramaticky nižší. Most nedosloužil na korozi, ale na nízkou nosnost a nevyhovující parametry. Most je mrtvý a zbytečné opravy lávek a prodlužování agonie provozu do okamžiku náhlé nutnosti jeho radikálního omezení jsou daní za dopravní nekoncepčnost.

4. Architekti a urbanisté jsou za nekoncepčnost pražského dopravního řešení spoluzodpovědní. Dnes tvrdí, že most nikdo nenatíral, tak za trest ať spadne. Co dělali urbanisté těch 50 let? Všechna rozumná řešení se musela prosazovat proti jejich vůli a pomníků urbanistické blbosti je zrovna třeba v řešení synergie železniční a městské dopravy mnoho. A co udělali novodobí architekti v dopravě, aby se to mohlo krásou jen trochu rovnat vyšehradskému mostu? Za mne panu Lukešovi a dalším Rv.

5. Most je krásný. Replika příhradové konstrukce je dobré řešení pro všechny. Se třemi kolejemi lepší, než se dvěma.

+14/0
doporučit
24.5.2018 17:58

J15i22ř22í 75V39a96l60d84h13a73n25s 1449301446117

Na údržbu se kašle, dívám se na ten most každý den z okna a chlapa s barvou a štětkou jsem neviděl už hodně let. I když právě teď se tam staví nové lávky pro pěší, které se ovšem při nové stavbě zase vyhodí. No alespoň víme, proč je znovu nikdo udržovat nebude :-/

+17/−2
doporučit
24.5.2018 11:29

D65a84v84i69d 31V76a16n56ě11k 6641714294110

A nebylo by ještě před tím dobré zprovoznit bránický žel. most, aby Nuslema neprojíždělo tolik dálkových vlaků....

+11/0
doporučit
24.5.2018 11:37

D32a13n62i40e95l 65N45. 80P79o85k80o14r41n35ý 6527626855271

Nepůjde most spíše ke dnu než k zemi?

+13/−2
doporučit
24.5.2018 11:34







Najdete na iDNES.cz