Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Rekonstrukce výtoňského mostu by trvala roky, říká SŽDC

Situace okolo železničního mostu spojujícího pražskou Výtoň a Smíchov rozděluje odborníky i veřejnost na dva tábory. Zatímco Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce most zbourat, památkáři či architekti jsou proti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22a47r44t15i98n 73R15u19z90i36c16k22a 1282918396307

Posudek mostu delal Sudop... Takova ta firma co umi i poprit zakony fyziky...

0/0
3.6.2018 15:32

V38í30t 24P40r79č18í43k 9888760744400

Tím chce SŽDC říct, že demolice a stavba nového mostu trvat roky nebude?

0/0
1.6.2018 18:54

R43a96d33k35o 50K54ř70i61v29á85n77e63k 7760813495480

Rád bych připomněl velký ocelový most přes Rýn v Kolíně nad Rýnem poblíže katedrály. Je robustnější, ale vzhledově pražskému docela podobný. Kdo jste tam na svých cestách byli, jistě si vzpomenete.

A schválně: kolik mostů jste viděli???

Tam vedle původní dvojkolejné konstrukce přibyla druhá a nakonec ještě třetí. Novější konstrukce jsou svařované, ale vzhledově téměř identické, umístěné v zákrytu. Celkem pro šest kolejí - moderní město totiž rychlou a moderní železnici potřebuje.

Poučení pro Prahu: pilíře stávajícího mostu (vlastně ještě minulého mostu z roku 1872) jsou opravitelné, vysunutí a zasunutí konstrukce je otázkou dnů, stejně jako za našich předků. Lze postupovat například takto: jižně od stávajícího mostu umístit na provizorních pilířích novou dvoj- či trojkolejnou moderní, ale vzledově přizpůsobenou konstrukci nového mostu. Severně vybudovat vzhledově přizpůsobené nové pilíře lávky pro pěší a cyklisty, kterou by se posléze stala stará konstrukce. Pak obě konstrukce zasunout do nové polohy - s potřebným časem na úpravu ložisek na starých pilířích. Variant je více, stará konstrukce by eventuelně mohla sloužit jako jednokolejný most pro lehčí a pomalejší vlaky, rezerva pro výluky a mimořádnosti, tramvajový most apod. Napojení jakékoli varianty na výtoňskou stranu nábřeží by byl oříšek, nikolv však snad neřešitelný.

Opakuji se, ale most NENÍ!!technicky unikátní a NENÍ!!historicky cenný - tedy ne víc, než většina mostů této velikosti a stáří. Je jenom krásný a bez ohledu na pochybnou památkovou ochranu, se kterou se v Česku stejně kupčí, by měl být zachován. K tomu místu prostě vzhledově patří. Nic víc, nic níň.

+4/0
1.6.2018 15:31

M71a53r84e62k 23S22o19s63n89o66v85s30k80ý 1139465817732

Napsal jste to pěkně až na jednu nepřesnost. Pilíře jsou staré jako současný most. Původní měl totiž více polí. Když docházel v roce 1901 k výměně, tak byly nejprve vyzděny nové pilíře pod tehdejším mostem, poté vyměněna ocelová konstrukce a nakonce demontovány staré pilíře.

0/0
1.6.2018 15:42

R33a60d48k39o 17K29ř44i64v25á56n79e88k 7580693555270

Aha, máte pravdu. domníval jsem se, že pilíře byly již při stavbě připraveny pro dvoukolejný most, jak bylo tehdy obvyklé. Zmátlo mne i to vysouvání a zasouvání konstrukce na původní místo. Děkuji.

+2/0
1.6.2018 16:55

J93a30r78o23s84l73a57v 75G51r31u14f72i95k 3384688476475

Jen pro info,jak se dřív stavělo https://cs.wikipedia.org/wiki/Tyr%C5%A1%C5%AFv_most_(D%C4%9B%C4%8D%C3%ADn)

a video https://www.youtube.com/watch?v=cx0qsrDlBxc

0/0
1.6.2018 13:38

P56e56t47r 84L33u24k72á95š 4135524666915

Trvala roky a stala miliardy.....takze, v cem je problem? Dyt je to CZ standard ;-D;-D

0/0
1.6.2018 13:04

Z68d69e86n71ě45k 16S55t70r39n51a28d 1865510106489

Postavený před sto lety za tři dny, rekonstrukce by dnes trvala pět až šest let, holt pokrok nezastavíš. Jak vůbec mohly tehdy ty firmy něco vydělat, když se vším byly hotové raz dva a ještě to vydrželo celá desetiletí?

+1/−1
1.6.2018 13:03

M81a95t17ě68j 19D94r65á43b96e58k 8236511626853

Nějak se mi nikde nepodařilo najít tu stavbu za tři dny (před 100 lety) - odkud ta informace pochází?

0/−2
1.6.2018 13:21

K54a24r85e84l 40Š44o74u43m43a54l 1194803948

Možná si pan Strnad přečetl článek pod nímž diskutujete?

+1/0
1.6.2018 13:31

M46a18t74ě50j 76D64r14á77b39e69k 8556171786273

Aha, moje chyba - omlouvám se.

0/0
1.6.2018 13:55

R17a11d27k30o 30K70ř39i93v75á84n53e96k 7900663855580

Most ani náhodou nebyl postaven za tři dny. Na tři dny byl přerušen železniční provoz při vysouvání staré a nasouvání nové konstrukce. Autor článku a pan Strnad skočili na špek. Kolik trpaslíků by tu konstrukci muselo nýtovat, aby to za tři dny stihli?

0/0
1.6.2018 15:37

K98a92r68e27l 11L39a28n29g52r 2942547160368

Uveden do provozu by tomu slušelo líp.

0/0
2.6.2018 12:54

P17e84t66r 19F24o14j13t48a 2772331365970

Nebyl postavený za tři dny, ale pouze vyměnen za starý za 3 dny, stavěl se výrazně déle vedle na provizorních pilířích. Soudruh novinář používá zavádějících titulků, protože si nenastudoval, jakse původní stavba dělala (proč taky, vždyť takhle to bude vypadat že dneska už nic neumíme).

0/0
2.6.2018 21:59

M55a50r88e91k 77S70o45s60n38o39v36s87k35ý 1319615937892

To bude další nekonečný příběh o mostu.

0/0
1.6.2018 12:58



Najdete na iDNES.cz