Diskuse k článku

Přívoz do Troji posílí nejdříve na konci června, čeká se na větší loď

Přívoz mezi pražským Císařským ostrovem a Trojou bude posílen nejdříve na konci června. Důvodem je nutnost dobudovat loď s větší kapacitou. Nově pojme namísto třicítky cestujících až stovku lidí. Přívoz nahrazuje lávku, která spadla loni v prosinci. Příčina pádu je stále neznámá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R46o27m55a18n 38P66o84l76á41č94e47k 5366809945

Pořád si myslím, že ten most na který padá prach ve skladu státních hmotných rezerv, by bylo lepší řešení...

0/0
13.6.2018 19:26

P60a98v91e77l 33M79í67c19h44a98l 3455216839535

Kdyby ti prdlouši radši zkrátili interval z 20 minut, tak by nemuseli vymejšlet takový kraviny a bylo by to daleko efektivnější. Vedlejší přívoz V Podbabě má interval 15 min...

0/0
3.6.2018 12:22

M39a52r63e44k 57Š36o75l69c 2427981964838

Ve chvili, kdy tam je dav tak privoz pendluje nezavisle na jizdnim radu. Na podbabe kdyz je vytizena muze projet treba 100-1500 lidi (to si myslim, ze prehanim ) v troji 2500-3500...

0/0
21.7.2018 22:00

M63a97r79e73k 60Š42o93l40c 2667541764208

Oprava: Melo byt 1000-1500

0/0
21.7.2018 22:00

J97o81s82e77f 17C20h19o92d54o10u32n11s51k82ý 4911336689830

půjčte si nějakou tu velkou loď a dejte ji naštorc přes řeku. Lidi překročí řeku suchou nohou ;-D

+1/0
2.6.2018 20:34

J38a59k77u35b 94T14u20r64e35k 9835785896225

Přesně tak, bude stačit 57m dlouhá.

+1/0
2.6.2018 21:48

D72a96n86i34e59l 53A91d90a35m 2877870891183

Ukázka krystalicky čisté stupidity radních. V místě, kde je silný proud, by byl vhodný 2 lany kotvený prám s čelními vstupy, který by mohl jezdit "zdarma", pouze silou proudu a náklonem k proudu, rychleji, než současná loď. Tak to dělali naši dědové. Současná loď je také kotvená, ale pouze jedním lanem a manévruje i jede na elektromotor. To je rozdíl mezi tou dnešní ekologií a umem našich předků.

+4/−1
2.6.2018 15:46
Foto

M97a56r71t19i58n 12Š17u96b70r47t 1605291564865

Prave takova variace na pram je ve vyrobe a bude jeste tento mesic nasazena. Radni opravdu lode neprojektuji, to, co tam bude, vychazi ze slozite dohody mezi moznostmi provozovatele a toho, co povoli v tomto pro privoz zcela netypickem miste plavebni sprava.

+2/0
2.6.2018 18:15

D73a95n55i82e19l 74A19d20a38m 2537950661723

Jaký problém by měla Plavební správa s prámem poháněným silou proudu v místě, kde je mělko, takže přívoz jezdí pouze v době, kdy je průtok myslím 140 m3/sec a tím je zajištěn proud pro pohon prámu?

Jediný problém, který už tam je, je hrubé porušení vyhlášky. Lano přes řeku musí být ve výšce přes 5 m nad hladinou - výjimka neexistuje. Na tento protiprávní "projekt" , kdy je lano těsně nad hladinou, doplatil v zimě zdravím jeden kajakář.

Divím se, že ještě nikdo nebyl potrestán a "nesedí" za to.

+1/−1
2.6.2018 19:16

M25i91l46a34n 89N47ě15m94e22c 1175630746306

Příčina pádu lávky je neznámá? Nespadlo to náhodou proto, že shnila výstuž?

+3/0
2.6.2018 15:43

D87a15n74i36e48l 73A39d95a14m 2277380411153

Ti BezMozci kontrolovali průhyb lávky (taženého betonového pásu) a tím chtěli identifikovat případnou hrozící poruchu. U tohoto typu konstrukce průhyb závisí převážně na vnější teplotě (řetězovka), takže nenaměřili nic co by poruchu signalizovalo.

Marně se ptám, proč stav koroze lan neprověřili nějakou elektrickou metodou (Pierson, jako se měří koroze potrubí,...), kdy by zjistili, kolik žil je zkorodovaných. Skoro to vypadá na záměr. Stalin by už za sabotáž trestal...

+1/−1
2.6.2018 15:51

P80e42t87r 46N43o64v61o44t43n81y 1781100351

"takže nenaměřili nic co by poruchu signalizovalo" Zřejmě naměřili menší průhyb. Větší napětí v konstrukci. A rup.

0/0
3.6.2018 2:17

D39a18n81i77e83l 48A29d44a54m 2317140621263

Je to u tohoto typu konstrukce jinak. Zjednodušeně jsou to lana natažená přes řeku, na nichž jsou jako korálky navlečeny betonové desky. Takže k prodloužení lan dojde při zvýšení teploty. Nejde o průhyb nosníku.

Lana asi nebyla v chráničkách zajištěných proti korozi, takže nikdo nemohli sledovat, v jakém stavu lana jsou a ty postupně korodovaly, zejména asi v místě spojů betonových desek. Posudek z Klokneráku bude zajímavý, jestli ho tedy zveřejní.

0/0
3.6.2018 19:25

Najdete na iDNES.cz