Diskuse k článku

VIDEO: Výstup z metra Anděl je znovu otevřený, ruské eskalátory zmizely

V Praze se v pondělí po devítiměsíční rekonstrukci otevřel výstup ze stanice metra Anděl směrem k obchodnímu centru. Nové eskalátory nahradily ty původní ruské a jsou vybaveny automatickou havarijní brzdou. Ta dokáže zabránit tomu, aby se při poruše rozjel eskalátor opačným směrem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96a38n 94Š48p51ů51r60e64k 1819462732968

Může mi někdo vysvětlit, proč jsou ty nové eskalátory tak pomalé? Na těch starých to alespoň odsýpalo...

+4/0
11.6.2018 15:01

M88a41r13t97i76n 80Ž48e73l85i40n17s98k18ý 9208569769132

Ty nove eskalatory jsou vyrobeny kde?

0/0
11.6.2018 13:11

T74o47m98á24š 33Z70a25p67i71o42r 1805473220975

Jj, a na žlutým metru dáme červenou barvu na nápis stanice. Ať je v tom pěkně bordeeeel R^R^R^R^R^

+7/−2
11.6.2018 10:47

A12l23e93n85a 22S21a86s70k96o68v87a 6303661313952

Jaký zase žlutý metro, neumíte písmena?

+3/−3
11.6.2018 10:54

L39u41k94á83š 61N17o97v73ý 4820648700879

Každopádně to zbytečně mate. Třeba budete mít to "NDĚL" za sloupem a uvidíte tam jenom červené "A", no a co, budete prostě v totálních koncích, absolutně nebudete vědět, kde jste!

+2/0
11.6.2018 11:20

T39o15m47á67š 35Z73a41p15i85o23r 1335433650265

Ano, umím. Jsem v vzdělaný, v produktivním věku a v Praze se vyznám, zejména na Praze 5.

Potom jsou tady další lidé. Např. moji prarodiče, kteří v Praze nebydlí. Nebo cizinci, kteří opravdu nemusí písmena přečíst. A co děcka? Jako malí jsme se naučili první barvy a počet stanic co jedeme, ne vždy se dalo přes masy orientovat. A v tlačenicích s místními borci jsme nejednou rozdělili atd.

Značení nemá být matoucí.

+5/−2
11.6.2018 11:58

R13o50b40e35r13t 13P92r71a41ž10á84k 4638596905130

Venkovani tomu tak říkají. Žlutý, zelený, červený metro. My, Pražáci, samozřejmě používáme písmena.

0/−2
11.6.2018 14:42
Foto

A48d20a30m 51F32i56l65á58k 6109615556356

No logiku to nemá, nicméně ta barva nemá se současnou rekonstrukcí nic společného, jelikož ten červený podklad tam je už od přelomu tisíciletí, kdy byl zbourán starý vestibul z důvodu výstavby Zlatého anděla. Předtím tam byla ta mozaika s panoramatem Moskvy. Škoda, že se to nedochovalo - je to přece taky historie, i když se jedná o komunistickou propagandu. Jižní vestibul se naštěstí zachoval.

0/0
11.6.2018 11:50

T26o19m26á17š 61Z28a45p13i57o43r 1565613670935

Myslím si, že to má dost společné s rekonstrukcí, která uzavře komplet vestibul na 9 měsíců. Mělo to být v rekonstrukci zahrnuto když už to nákej Pepa předtím udělal blbě.

0/0
11.6.2018 12:00

V67l72a46d82i71m23í49r 11O46d12s13t90r42č68i46l 6900394728560

To nebylo Ruské, ale Sovjetskoje djélo. Pro mnohé určitě symbol nezničitelnosti :-)

0/0
11.6.2018 10:34

A76l76e61š 25M92a33r44e24č86e55k 4146634685832

To nebylo sovétské ani ruské d ́élo, ale německé. Sověti koupili ve 30. letech jeden eskalátor Siemens, ten obšlehli a další eskalátory, s postupným vylepšováním vyráběli podle Siemense.

0/0
11.6.2018 10:58

R37o87b92e21r27t 89P41r85a24ž71á23k 4148696845750

Byly vyrobeny v Leningradu, což bylo Rusko i v rámci SSSR.

0/0
11.6.2018 14:40

D66a65v14i82d 14D89o27b16e57š 3535592377

To je několikátý článek na iDnes během několika dnů na téma otevření eskalátorů na Andělu. Je to velké téma :-) Hlavně proto, že zde sídlí redakce iDnes ;-D (takže se jedná skoro o online reportáž).

Pro zajímavost: Anděl je aktuálně jedna z nejfrekventovanějších stanic pražského metra (z nepřestupních těsně za I.P. Pavlova) a východ ke křižovatce Anděl je daleko využívanější (tipuji 90%/10%), než na Ženské domovy. Z toho soudím, že se jedná skutečně o jedny z nejzatíženějších schodů metra, a to právě po IPP. I v přestupních stanicích je to rozloženo do více výstupů a přestupů. Dobrá, tak je to užitečná zpráva nejen pro iDnes ;-)

bit.ly/scitani-lidi-v-metru-2015

+1/0
11.6.2018 10:33

J98a61n 54M42r48á44z17e15k 9807533791215

bude přímý přenos?

0/0
11.6.2018 10:31

L82u25k90á61š 88N12o88v62ý 4580488300899

Už byl. Přišel jste pozdě.

0/0
11.6.2018 10:48

L10u79d63v92i20k 81S44p66i67n62k42a 1332687390735

v pražském metru selhávaly na zpětný chod častěji. sám jsem to viděl na míráku počátkem osmdesátých let. a nepsali o tom ani ve večerní praze ačkoliv tam bylo plno krve.

0/0
11.6.2018 10:22

J69i62r79i 93H23o85m91o10l88k98a 6644266

jenom devět měsíců a 225 milionů...dobrá práce

0/−2
11.6.2018 10:11

A55l64e95š 77M59a41r64e41č68e79k 4236934985182

za kolik měsíců bys to udělal ty, při plném provozu metra?

Bys nabral fachmany co postávají s krabičákem kolem metra, dal jim tři stovky za den a schody bys měl postavené samodomo za měsíc, viď?

+5/0
11.6.2018 10:19

V22l52a30d81i66m91í59r 37H29a98n78d53l 5164132171789

A hlavně aby za ty peníze vydržely alespoň tak dlouho jako ty "staré Ruské"!

+1/0
11.6.2018 10:26

V74l93a55d64i88m12í70r 83O81d91s14t96r15č88i49l 6850944158720

Než se zase vymění? To bych byl bez obav...

0/0
11.6.2018 10:35

K48a78r16e41l 71Š66v28é45d95a 5983151340609

225 milionu ? To jsou schody ze zlata ?

+1/−5
11.6.2018 10:09

J34a88r15o28s48l43a28v 19B81e45n98e73š 2876619328398

Prosím o přesnost. Eskalátory z r. 1985 asi nebyly ruské, ale sovětské. Uvítal bych informaci, ve kterém podniku a ve které svazové republice byly vyrobeny. Dále mi chybí informace, zda v době instalace vyhovovaly bezpečnostním standardům ČSSR. Díky redaktorům za upřesnění. Za nové bezpečnější eskalátory samozřejmě dík.

+2/0
11.6.2018 10:03

K59a91r58e11l 39L67a10n67g62r 2822977700658

Byly vyrobeny v Leningradu. A firma stale schody vyrabi.

+1/0
11.6.2018 10:19

J73a84r75o67s52l72a25v 83B30e46n61e85š 2636669438168

Dík za info.

0/0
11.6.2018 10:28

A66l82e15š 94M16a45r16e56č32e30k 4666884465652

A bylo to vylepšená replika eskalátorů Siemens z poloviny 30.let. :-)

0/0
11.6.2018 10:56

P64e44t57r 53S17i59m33o16n44i88d16e54s 6394552957256

Tak doufejme, že nové vydrží minimálně stějně dlouho. A jestli chápu, tak ty české jezdí už 40let.

+1/0
11.6.2018 10:02
Foto

P75r10e65m60y94s98l 92K74y59s37e78l29a45k 5325163364469

No esteticky rozdíl skoro žádný a technicky to není vidět, jen snad přibyla bezpečnostní brzda, která prý u původních nebyla. no nevím. Ale když už to rekonstruovali, tak mohli opravit i ten tubus co vypadá příšerně nebo to má být také nové?

+2/−3
11.6.2018 9:50

T64o80m26á38š 19R59e82k82t60o48r 1268884607169

Jsou o 30 kilo na schodu lehčí a proto úspornější? Hele já měl za to že fyzika stále funguje. Větší nároky jsou jen na rozjezd ale z hlediska pohonu půlku schodů tlačíme do kopce ale druhá půlka naopak svojí vahou pomáhá táhnout ne?

+2/0
11.6.2018 9:49

M59a59r16t53i65n 32P85e69c65i51n81a 4921783

Pokud zanedbáte tření, pak je to samozřejmě jedno.

0/0
11.6.2018 10:25

R80o13b70e22r81t 79P17r73a73ž78á86k 4668506825760

To je super, kolik je tady expertů, kteří by to zvládli rychleji. Určitě mají všichni úspěšně stavební firmy.

+7/−3
11.6.2018 9:18

R44a60d76i84m 98S31v28o68b38o77d49a 9133609946252

to je jasne ze se to da zvladnout rychleji. otazka je, proc se vyberove rizeni vypsalo na 9 mesicu.

+1/−1
11.6.2018 10:07

K74a55r26e79l 12L78a89n35g43r 2192527410858

Tak namukazde kde to udelali rychleji. ;-)

0/0
11.6.2018 10:22

D79a29n86i24e49l 18T34s15c74h95e93r57n61a44y 2415432429752

Ruske vydrzely 30let, jako dlouho vydrzi ty nove instalovane ?

+8/0
11.6.2018 9:11

J56a78k58u14b 40S49ú69k80e96n54í34k 1438750559

31

0/0
11.6.2018 9:20

D88a42v87i18d 90D34o63b52e69š 3205102587

42

0/0
11.6.2018 11:21

L31u32k49á44š 57N91o11v43ý 4950628360759

Týden?

0/0
11.6.2018 9:34

L87u46k53á67š 20N79o79v40ý 4300478670299

Že já blbec se jedu projet po nových schodech! Sorry jako, ale ta kamera dole je hodně trapná! ;-D

0/0
11.6.2018 9:01

J56a32n 52M17a21z13ů18r48e14k 2818284478415

9 měsíců...no za tu dobu by to jinde měli 3x. Ty kecy a výmluvy neberu, šlo to udělat rychleji, ale ok, chápu, že si musel někdo nahrabat, ale co nechápu je, proč neopravili ten rovnou i ten vestibul.

+8/−8
11.6.2018 9:01

D62a95n42i41e42l 59T36s15c21h30e53r79n94a41y 2895392689372

To bude dalsi hrabaci akce, prece by jste nechtel aby si nahrabali najednou ;-D

+3/0
11.6.2018 9:11

K83a63r30e86l 34L48a92n31g91r 2532877710168

A kde by to bylo rychleji? Prozradte nam to. Rekonstrukce v Petrohrade i Moykve trvaji take 9 az 18 mesicu a to se meni schody stejneho vyrobce.

+7/−1
11.6.2018 9:15

M28a16r36i57á82n 47B98e87d87n41á23r44i12k 9981361260718

Tak teď aby ještě vyřešili Budějovickou;-O!!

0/0
11.6.2018 8:28

V28l18a44d53i44m83í21r 74O70d92s48t20r66č82i26l 6490234348730

Tam však není problém v eskalátorech, nýbrž v ne-chytrých úřednících.

0/0
11.6.2018 10:36

R68a82d17i90m 69S49v94o31b16o52d32a 9493669156302

jen proc to trvalo 3/4 roku to fakt nepochopim.

+4/−3
11.6.2018 8:27

J34a79n 36M61a83z31ů25r81e21k 2548594768305

protože Krdna byla "placena" za týden :-)

0/0
11.6.2018 9:01

R58o95b94e87r73t 61P56r87a21ž26á74k 4138486625140

Zvládnete to rychleji?

+6/0
11.6.2018 9:19

M32a48r53t80i15n 46F57r46a22n61t50i52š53e10k 7945460193715

Co to je kontrola nepřítomnosti jednoho schodu? Za celou dobu provozu metra jsem o chybějícím schodů neslyšel.

+7/0
11.6.2018 8:24
Foto

T74o72m19á56š 43B74u15r57a 2414234620615

Zřejmě se jedná o stav, kdy si jeden element nekonečného pásu odskočí mezi šichtami na jedno, aniž by za sebe na tuto dobu určenou na jídlo a odpočinek zajistil adekvátní náhradu.

A jelikož takový kázeňský šlendrián není možno trpět, je zřejmě nutno daný stav kontolovat,

+4/0
11.6.2018 8:33

M57a45r68t20i59n 71F10r78a71n82t10i59š81e36k 7335190133865

Taky se může jednat o stav, kdy někdo šel do sklepa pro okurky a jak měl plné ruce lahví, tak po sobě nezabouchnul dveře.

0/0
11.6.2018 8:45
Foto

T25o79m64á41š 73B88u94r74a 2154774750565

Vidíte to pane Františku: to mne nenapadlo. Ovšem potom by se naskýtala otázka pro co se obyčejně do takové eskalátorové úklonné vůbec chodí a jak a kudy se z ní odchází. Pro okurky to v tomto případě asi nebude ...

0/0
11.6.2018 8:54

M15a44r83t60i13n 14F82r42a50n32t45i39š10e90k 7715590743165

Konečně.

+2/0
11.6.2018 8:22

Najdete na iDNES.cz