Diskuse k článku

Červená na žluté lince metra překvapila cestující, stará barva vybledla

Po devíti měsících mohou cestující konečně nastoupit do metra Anděl vstupem u obchodního centra. Jenže nová podoba stanice některé překvapila. Přestože je linka B ve schématu žlutá, je podklad pod nápisem Anděl ve vestibulu červený. Podle pražského dopravního podniku to tak ovšem bylo vždy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A24d71a81m 91N26e26u21m46a63n30n 8537284419266

Já nevím, ale ten podklad pod nápisem byl vždy do červena, ne? Kdyby tu nebyly ty dvě fotky pro srovnání, tak bych si ani změny odstínu nevšiml. A že to někoho může zmást, protože je béčko žluté - no tak co uděláte s modrým Mírákem nebo oranžovou Hradčanskou na zeleném áčku? ;-D

+2/0
12.6.2018 18:07

M10a71r79t53i74n 78V49e59v22e59r73k72a 8562548434

Podle mě to vadí těm lidem, kterým nedávno vadil chybějící přístřešek nad eskalátory, předtím ty chybějící eskalátory, předtím rekonstrukce eskalátorů v kdejaké stanici, předtím změny linek tramvají, předtím přečíslování linek, předtím omezení spojů o prázdninách, předtím ledovka na trolejích, předtím zatravněný svršek tramvajových kolejí, atd. atd.

Mudrlantů je čím dál tím víc.

Dopravnímu podniku děkuji za obnovu eskalátorů V

0/−1
12.6.2018 14:50

L24u53c91i30e 63K12u82b49e12l90k81o62v66á 3874454935

a zamyslel se spíše někdo nad tím, proč tady výměna eskalátorů trvala dlouhých 3/4 roku, zatímco vybudování úplně nového podjezdu pod frekventovanou dálnicí (myslím v Belgii) trvalo jen den a půl?

0/0
12.6.2018 10:45

R28o15b14e98r68t 56P44r65a82ž46á63k 4598326275520

Ano. Zamýšlel. Bylo jich tu více. Všem to, myslím, docela srozumitelně vysvětlil pan Šubrt.

0/0
12.6.2018 13:56

L69u65c12i48e 75K61u96b76e24l26k31o77v62á 3924264815

pan Šubrt asi srovnával pražské s pražským, ano, takové lhůty TADY asi normální jsou, bohužel... taky proto mne napadlo srovnání s jinou složitou akci, ale v jiné zemi.

Když se v Londýně (za provozu) prováděla reko stanice Earl's Court včetně nového výstupu (na povrchu je přitom frekventované nádraží), tehdejší starosta Londýna se velmi omlouval, že to zabere neuvěřitelných 5 měsíců, jo PĚT měsíců 8-o výměna eskalátorů, výstavba nového výstupu, zabudování do vestibulu nádraží, reko obložení a to vše za provozu stanice i nádraží na povrchu. TOHLE jsem myslela tím, že je to k zamyšlení, tady by to zabralo asi 10 let.

0/0
14.6.2018 14:35

R70o75b65e55r67t 51H54o73m67o18l36k46a 2260472332271

A teď ta hrůza co zavládne v očích turistů, když jdou na zelené metro a panáček na přechodu se najednou změní na červeného. Nebo když si před vstupem do stanice (zrovinka na Andělu) rozloží stánkaři stánek s jahodami a ten má ještě ke všemu červenou stříšku...

+11/0
11.6.2018 20:36
Foto

M83a47r22t96i63n 49P68i42š30t37o89r82a 8468778816719

Největší zmatek je u přechodu v Dejvicích, kde těsně za semaforem je červená cedule s nápisem Zelená.

+8/0
11.6.2018 21:09

R66o64b91e82r66t 71H84o27m20o37l80k67a 2340602592751

Tak to zas není tak zlé. Je to v češtině, takže si ten nápis cizinci (s výjimkou moraváků a slováků) nepřečtou.

0/0
11.6.2018 21:14

J91i14ř93í 24N80o28v27o31t16n32ý 5340398607714

To, že nikdy nebyla žlutá, neznamená, že nejsou na magistrátu diletanti. Měli to šanci napravit, ale jako obvykle - zklamali.

+5/−8
11.6.2018 19:18

V36í88t 36P64r79č61í55k 9498600214610

O žádnou nápravu by nešlo. Neexistuje žádné pravidlo, že má stěna naproti vstupu korespondovat s barevným schématem metra a téměř nikde to tak ani není. A do stávající výtvarné koncepce stanice by žlutá vůbec nezapadala.

+9/0
11.6.2018 19:28

M93a85r36e68k 11V17a69l76í24k 5896427838663

Byla šance zrušit "Moskevskou" nejen jménem, ale i barvou... Co se dá dělat pokračujeme v rudé... :-(

+3/−2
11.6.2018 20:25

Z89d48e46n69ě76k 43S47k55ř65i48v10a90n 5414690799976

Copak Moskevskou... V ́89 jsem čekal, že zruší metro, abychom se od ruských staveb odpoutali. Podle toho, jaká byla nálada ve společnosti, mnozí by v tom neviděli problém.

+3/−1
11.6.2018 21:43

V29l52a52d81i62m85í42r 90K62r14á24l 4643626460802

architekti nebyli blbci, věděli že by se z té žluté brzy vyklubala barva stolice, i ty mouchy mají žlutou rádi a zanechají na ní pár dárečků

+2/0
11.6.2018 21:08

A93d14a68m 73N41e24u84m72a26n73n 8167384469356

Hlavně si myslím, že by na žlutém podkladu ten nápis ani nevynikl.

0/0
12.6.2018 18:10

P76e69t47r 88K78ř93í47ž 2883124141131

Dal bych to černou, k napisu Andel se hodi nejvic.

0/0
12.6.2018 19:26

V55í17t 71P28r81č91í28k 9668160854710

Celé je to naprostý nesmysl. Ti, co by na základě tohoto článku (jinak by je to zřejmě ani nenapadlo) přemalovávali hned podklad na žluto by měli vzít v potaz, že by pak stěna vůbec barevně neladila s designovými informačními cedulemi DP, které jsou vidět i na fotce. A samozřejmě by neladila ani s mramorovým obložením celé stanice. Výtvarné řešení stanice je prostě dané a pokud jej nekoncepčně narušíme, bude to vždycky vypadat blbě. Navíc je vestibul nepochybně autorským dílem, takže by to zřejmě byl i právní problém.

+5/−1
11.6.2018 18:58
Foto

M94a48r82u44š78k36a 18S55t57e94r65n85o44v76á 3750830512436

Hlavně že už to je a zase budou páteční trhy, no.

+2/0
11.6.2018 18:10

P14a12t64r69i35k 68E77g11e96r 2908230199791

Jj a vánoční, velikonoční :-).

0/0
11.6.2018 21:00

K28a89r97e52l 49M94a59r68t62i92n57e55c 6208898316374

Však si taky trénuji prsty...

Doufám, že tam bude teď po otevření dost nepozorných zvědavců s nacpanejma portmonkama a všelijakými zajímavými věcmi v kabelkách a kapsách.

0/0
12.6.2018 6:36

P51a16t18r76i33k 12E83g17e34r 2238240669771

Tak žlutá barva pod nápisem Anděl by určitě vypadala lépe. Možná DP pozve malíře i když ten se pozná pouze se štětkou a pořádaným mlaskáním štětky při natírání, ale vidím to na váleček a bez chůze po štaflích. Tohle pořádné řemeslo už moc lidí kteří by měli Cech malířů, lakýrníků a tapetářů není. Já jsem rád, že jsem se takto vyučil.

+1/−5
11.6.2018 18:02

P38e26t41r 48A25g46u95l45á33r 4357878910744

Ona se ta zastávka v roce 1985 jmenovala Moskevská ne? Takže je ta rudá docela pochopitelná. Jen se divím, že to někomu nedocvaklo a nenavrhl změnu projektu. Ale zodpovědná osoba nejspíše svoji funkci na projektovém zastává pořád a stará láska nerezaví...

+2/−5
11.6.2018 17:40

R50o18b16e24r24t 77P56r73a55ž84á15k 4428556265160

Jenže to byl úplně jiný vestibul.

+3/0
11.6.2018 17:47

V89í27t 36P80r91č90í34k 9768250174940

Původní vestibul byl zbourán někdy kolem roku 2000 v souvislosti se stavbou obchodně - administrativního centra Zlatý Anděl. Takže ta současná červená (ani bych neřekl rudá) je z této doby.

+7/0
11.6.2018 17:51

M52i35c90h27a79l 29K83l58a60c74á10k 1190972455

zastávka je leda tak tramvajová, pražské metro má pouze stanice !!

0/0
12.6.2018 0:11

P14e81t40r 36K15ř68í30ž 2883554151981

Me teda vic fascinuje ze blbou vymenu eskalatoru vzdycky delaji vic jak pul roku... proste fascinujici

+3/−4
11.6.2018 17:10
Foto

M17a98r83t26i41n 89Š17u29b34r30t 1815371154845

Tak si představte šikmý tunel dlouhý ta 60-80 metrů. Nahoru nepřijedete s jeřábem, protože je tam vestibul. Před Vámi stojí úkol 2x náročnější, než když se eskalátory stavěly poprvé. Tehdy jste šikmý tunel postavil a do něj namontoval eskalátor. V době, kdy na jedné straně nebyl hotový vestibul a na druhé dole nejezdilo metro a mohl jste kdykoli přivážet či odvážet materiál.

To dnes nemáte. Nahoře stojí barák, dole jezdí metro a po nástupišti chodí během dne lidé. Poslední metro projede okolo 0:30, než dojede na konec linky a projedou služební jízdy máte 1:30. Připravenost pro zahájení provozu další den je ve 3:30. Takže máte cca 2 hodiny každou noc. Pokud se nečistí tunel, nebo není na lince třeba opravit něco jiného. Takže řadu dní nemáte vůbec.

Eskalátor musíte začít postupně rozebírat odshora a část po části nějak spustit dolů na uzavřenou část nástupiště. Pak, když ve stanici lidé nejsou, ty součásti musíte nějak dopravit na pracovní vozíky, na což máte max. ty 2 hodiny denně. Za tu dobu toho opravdu moc nezvládnete.

Rozebíráte pomalu odshora, na každé břemeno si musíte dělat často nové zavěšení, abyste ho nějak dostal dolů. Kousek po kousku to celé rozeberete, až je šikmý tunel úplně prázdný. Nezůstane v něm nic. Pak musíte sbíječkou odstranit betonové konstrukce, protože nové eskalátory budou konstrukčně jiné. Následně celý tunel musíte pečlivě odizolovat proti prosakování vody. Při tom si budujete pořád novou konstrukci a tu postupně posouváte tunelem.

Potom zase noc po noci přivážíte tu novou konstrukci a zase ji celou v tunelu montujete. Úplně znova. Nevyměňujete jen stupně eskalátorů, stavíte nové. Od jejich betonového podkladu, po uchycení schodů, veškerou elektroinstalaci i umístění nových motorů. A zase často velmi těžké díly dopravujete za ty 2 hodiny v noci přes to nástupiště dolů pod schody a pak to nějak originálně vytahujete stále výše a výše.

+16/0
11.6.2018 17:30
Foto

M57a95r65t40i89n 17Š37u44b81r86t 1515451884115

Je to asi přibližné stejné, jako byste měl model lodi v láhvi a rozhodl se v té samé láhvi mít místo Cutty Sark nově Titanic. Pinzetou byste postupně jednotlivé součásti Cutty Sark vytáhl, kousek po kousku, za řadu dní. Pak byste celý vnitřek láhve pořádně vyčistil, aby se dokonale leskla. No a pak byste ve stejné láhvi pinzetou postupně sestavil Titanic. Asi byste se divil, kdyby někdo přišel a řekl, hele chlape, to to s tou pinzetou nezvládneš sestavit do týdne?

V takto šikmých tunelech se prostě vyměnit celá konstrukce schodů rychleji nedá. Na Míráku, Malostranské, Staroměstské či Hradčanské to v závěru 90. let trvalo také tak dlouho. Tedy urychlit se to dá, ale pak by bylo nutné na několik týdnů zavřít celý úsek linky B mezi Andělem a Zličínem, aby byla trvale dostupná trasa pro přísun materiálu. Současně, kdyby byl Anděl zavřený také, tak by se dalo pro přípravu materiálu použít celé nástupiště, možná by se daly dělat oba vestibuly naráz. Ale na Jihozápadní Město by třeba 2 měsíce metro nejezdilo. Nebo by aspoň bylo nutné mezi Karlákem a Radlickou jezdit v narvaných tramvajích. Za provozu stanice i linky metra se ale pod 8 měsíců s takovou rekonstrukcí dostat nedá.

Těm schodům už také bylo 33 let a ono, kdo by si doma nechal třeba 33 let starý sporák či televizi. Schody sice rychlé, ale hodně těžké, takže obrovsky náročné na energii. A ono to v celodenním provozu pekelně leze do peněz.

+9/0
11.6.2018 17:37

P35e32t45r 45K22ř79í22ž 2843744431431

Hezky rozepsano a teoreticky bych i souhlasil, kdyby ovsem to netrvalo pul roku i na Palmovce kde jsou kratke eskalatory, uzavreno nekolik vystupu takze vetsina zminenych problemu pada a stejne pul roku.

+1/−2
11.6.2018 18:01
Foto

M19a12r78t20i88n 31Š54u34b50r57t 1725631584645

Tak oproti Andělu, Náměstí Republiky, či Míráku v minulosti, kde je výše uvedený postup na cca 9 měsíců, tak na Palmovce trvala rekonstrukce na jedné straně 5 měsíců a na druhé straně 4 měsíce.

Na rozdíl od čistých rekonstrukcí eskalátorů ovšem tyto cca poloviční opravy obsahovaly i kompletní opravy izolací a podhledů celých vestibulů nad eskalátory (mimo míst, kde se bude v části východního vestibulu brzo stavět).

V západním vestibulu došlo za těch 5 měsíců kromě výměny eskalátorů z nástupiště do vestibulu také k výstavbě nového výtahu z nástupiště do vestibulu, včetně veškerých nutných kabelových propojek a stavby technologického zázemí výtahu. Dále byl v západní části stanice demontován starý nákladní výtah na povrch, musela být kompletně zrekonstruována výtahová šachta a vybudován nový výtah ústící na povrch. Dále byla v západní části vestibulu nahrazena dvojice eskalátorů vedoucích na povrch, nad nimiž musela být pro možnost odmontování a následného zavěšení nových schodů smontována provizorní nosná konstrukce.

A pokud jde o samotné eskalátory do stanice Palmovka, sice takovéto eskalátory jsou z hlediska montáže snazší, ale ani v tomto případě nemůžete montovat konstrukci shora, takže veškeré postupy odvozu a přivezení materiálu platí úplně stejně jako u Anděla. Tj. opět při krátkých nočních výlukách. Tj. zrychlení je především díky tomu, že eskalátory jsou délkově významně kratší. Montáž ale zase komplikuje nutnost nejprve vybudovat vedle konstrukci výtahu a tudíž přebudovat zcela původní nosné konstrukce, protože nové eskalátory jsou podstatně užší, ač jsou opět troje.

+7/0
11.6.2018 20:14

K96a71r72o26l96i73n94a 11M15a92r12i84e 46H25l35a72v71s30o31v96á 6794159575333

Víte co, pan Kříži, když to tak hezky umíte, tak až bude DPP zase někde totálně rekonstruovat eskalátory, tak se přihlaste jako zhotovitel do výběrka a uvidíme, jak dlouho to bude dělat. Teoreticky kecat umí každej

0/0
12.6.2018 7:05

P92e64t95r 20K48ř52í62ž 2683864791241

Tak todle bylo celkem mimo ;-)

0/0
12.6.2018 11:16

R17o49b67e77r68t 47P18r95a85ž18á13k 4838396985770

Ne. Bylo to k věci.

0/0
12.6.2018 13:53

P84e51t41r 60K84ř91í24ž 2483334411771

Kdyby ti dali treba v restauraci k jidlu oblohu z plesnive zeleniny a majitel argumentoval slovy "Tak si to zkus koupit restauraci a po peti letech uvidime jestli nikdy nedas na talir plesnivou zeleninu!" tak na nej asi taky budes koukat jako na .. ;-)

0/−1
12.6.2018 14:07
Foto

T83o61m61á39š 42A97n65d11e27r32l13e 2522621594707

Hezky shrnuto, ale stále nejsem přesvědčen o tom, že se to nedalo dělat rychleji:

1. Demontáž a spouštění starých dílů do uzavřené části stanice můžete provádět 24 h denně, 7 dní v týdnu. Tedy pokud nesockujete na nočních příplatcích nebo nemáte rozdělaných X dalších staveb pro soukromé investory, kteří narozdíl od DP trvají na normálních termínech.

2. Je skutečně absolutně nezbytné, aby každý den ještě hodinu po posledním metru jezdily služební jízdy? A aby se už ve 3:30 musela ukončit přeprava nákladu, když první metro na Anděl přijíždí ve 4:47? Odporuje to fyzikálním zákonům? Byly by v tunelech desítky zraněných a mrtvých? Nebo by jen někdo v DP musel přemýšlet a změnit 40 let zaběhaný proces?

Všichni dnes a denně zažíváme naprostou neschopnost organizací placených z veřejných rozpočtů pracovat rychle a efektivně. Jaká je šance, že zrovna tentokrát byly důvody objektivní, nepřekonatelné a ne jenom výmluvy jako obvykle?

+1/0
12.6.2018 21:49

J18i70ř24í 88K79r66e21j69č67í21k 2367358944316

Překvapuje mne, že i přes několikero logických vysvětlení, to stále ještě někdo považuje za "fascinující"... :-/

+2/0
11.6.2018 22:20
Foto

M92a10r44t46i90n 63Š55u44b56r74t 1145271384805

A teď si představte, ó ty hrůzo, že vlaky na linkách A i B mají ČERVENÝ pruh a nikoli zelený či žlutý. A dokonce odjakživa, měly a mají ČERVENÉ dveře a nikoli zelené či žluté...

+19/0
11.6.2018 17:09

P80e98t78r 11K23ř83í52ž 2333434601201

Dekujeme za Vas navrh na vylepseni znaceni. DPP

+1/0
11.6.2018 17:11
Foto

M72a90r93t28i16n 72Š70u78b34r31t 1685151704945

Není zač. On se to řešilo už před časem, ale design rekonstruovaných vozů od pana Pelikána je daný s červenými prvky. Nátěry metra jsou navíc celkem drahé a polepy též, takže se to i přes oddělenou flotilu souprav na různých linkách nakonec tímto směrem neřešilo.

0/0
11.6.2018 17:20

M24i73c24h48a83l 62K38u39c25h85t22a 6573344804462

Klasický příklad toho, jak pseudoproblém ze sociální sítě, nebo v tomto případě diskuse hýbe současnou společností. Dokonce tak, že "novinář" o tom musí napsat zásadní článek. Ten nápis je uvnitř vestibulu, z venku je ta stanice samozřejmě žlutá, takže zmást to může opravdu jen jedince s IQ v pásmu debility (debilita = starší výraz pro mentální retardaci, to jen pro jistotu pro zdejší cenzory).

+6/−1
11.6.2018 17:05

P49e76t10r 85K80ř90í64ž 2493374681411

A co treba cizinci :-P

0/−4
11.6.2018 17:08

M56i58c56h32a22l 92K17u15c98h20t38a 6833584974812

Tedy znovu a pomaleji a názorně, cizinci (nebo našinci, to je jedno) vlezou do žlutě označené stanice s výrazným písmenem "B" a když uvnitř uvidí něco červeného budou zmateni?;-)

+4/0
11.6.2018 17:15

P42e75t18r 16K57ř48í89ž 2423844541671

Tedy znovu a pomaleji a názorně, cizinci (nebo i našinci, to je jedno) vlezou do žlutě označené stanice s tim ze jim nekdo treba rekne ze maji jet po zluty a uvidi vyrazny oznaceni Andel cervene a ano mohou byt zmateni. ;-)

0/−6
11.6.2018 17:19

M29i89c14h59a33l 85K79u52c15h78t82a 6913734284502

V tom případě jsou ovšem z té kategorie, o níž výše píši, že se jí to stát může. :-)

+4/0
11.6.2018 17:26

M28a81r36t21i91n 50V87e98v57e87r41k31a 8212928664

Mein gott, jde opravdu tak tupej nebo to ze sebe jen děláte? 8-o

0/0
12.6.2018 15:00

P26e70t76r 53K73ř26í11ž 2483854511141

Je to napsany dost jasne, takze jestli mas problem pochopit tak jednoduchy psany text, tak te musim odkazat na vlaknou o mentalni retardaci o kousek vedle ;-)

0/0
12.6.2018 15:51

M16a91r12t59i82n 44V86e16v29e17r15k72a 8622268414

My se známe? Doteď jsem měl pocit, že tak tupé kamarády nemám.

0/0
13.6.2018 9:50

P90e55t70r 91K64ř67í58ž 2483624211241

Ano, to souhlasi, nemas kamarady! Kdo by taky kamaradil s nekym kdo neni schopny pochopit vyznam par vet. :-P

0/0
13.6.2018 13:57

M29a54r34t27i43n 49V69e86v44e94r95k97a 8152968434

Vy jste trol?

0/0
14.6.2018 9:46

P14e72t58r 20K97ř24í36ž 2413344541761

Nekdo by to tak mohl videt, ale nic to nemeni na tom, ze kdyz se vratime na zacatek vlakna, tak mam pravdu ;-)

0/0
14.6.2018 18:57

V93í86t 45J57ů52z48a 8472676241428

Retardace je zpomalení, debilita je, když něco chybí.

+1/0
11.6.2018 17:13

Najdete na iDNES.cz