Diskuse k článku

Trolejbusy se vracejí do Prahy, vozy s akumulátory vyjedou v neděli

První červencovou neděli v 9:08 vyjede po desítkách let trolejbus na pravidelnou pražskou linku. Na trase číslo 58 bude vozit cestující z Palmovky do Letňan a zpět. Dopravní podnik tam nasadí moderní vozy Škoda 30Tr, které fungují i bez přímého napájení ze sítě jako elektrobus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M27i57r77o49s56l57a42v 91P14r76á10š97e47k 4583586989508

Jen drobná poznámka: trolejbusy na našem území jezdily už mnohem dříve - třeba já jako Budějčák vím, že v Č.B. již někdy před 1.sv. válkou.

0/0
1.7.2018 9:16

J61i30r65k61a 30K42u50z52e39l90k30a 9231755288892

Může mi někdo vysvětlit, k čemu to je dobré? Pokud vím, troleje vedou jen v úseku kopce od Palmovky na Prosek.

0/0
30.6.2018 7:03

T64e37o44d97o13r 28B50e71z89d10ě81k 5174380348133

Vedou v kopci, kde by se baterie příliš namáhaly, naopak při brzdění vrací elektřinu zpět do sítě. Jinde to baterie utáhnou efektivně. Co je na tom složitého? Navíc trolej se bude rozšiřovat.

0/0
30.6.2018 9:44

J72i44r49k92a 18K22u36z47e67l54k70a 9661505538212

Ja se neptal na princip rekuperace. Nebo to snad někde čtěte? Ptám se, k čemu je dobrá taková linka v délce několika set metrů v rámci sítě MHD v délce mnoha set kilometrů. Musí existovat extrémně důležitý důvod, aby se budovalo takové ad-hoc řešení. Tak třeba hluk. Jenže v té části nikdo nebydlí. Nebo exhalace. Jenže to je kapka v moři. Tak co teda proboha někoho vedlo k tomu, do systému MHD na bázi fosilních paliv nasadit uplně jiné řešení? Tohle zní jako aktivita při fanoušky, ale z pohledu systému to smysl nedává.

+1/0
30.6.2018 23:15

J46a10n 38V52á68c26l90a17v34í49k 3702806441809

Letňany jsou konečná pro některé příměstské autobusy a je tam záchytné parkoviště, Palmovka je přestup na metro B a celkem významný tramvajový uzel. Teď je ten úsek obsluhovaný autobusy 140 a 185, které z Letňan pokračují dál.

Trasu asi vybrali hlavně s ohledem na to, aby se případně dalo do budoucna rozšiřovat trolejové vedení. Navíc se mluvilo o tom, že by elektrobusy jezdily trasu 140, která na Proseku a v Letňanech jede podél sídlišť. To by ale možná znamenalo zadrátovat i zbytek Prosecké a Tupolevovu.

0/0
1.7.2018 10:30

T91e87o51d47o46r 14B67e88z34d53ě52k 5384880758533

těch pár set metrů (kterých bude brzy navíc mnohonásobně tolik) stačí na to, aby vozy mohly používat mnohem lehčí a levnější baterii. Navíc tato trať byla vybudována jako testovací a osvědčila se, proto další budou následovat. Vzhledem k účinnosti elektromotoru budou náklady oproti běžnému autobusu nepochybně o mnoho nižší, byť ne tolik, jako u čistého trolejbusu. A brzy budou troleje i v místech, kde bydlí lidí více než dost.

0/0
1.7.2018 14:13

J42i60ř10í 28N78o62v81o78t85n65ý 3861809365244

Trolejbusy, které vlastně nejsou trolejbusy. Na Prahu dobrý.

0/0
30.6.2018 6:07

O53d46s41t90r65a75n65ě28n29ý 13U48ž52i57v74a83t98e40l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
29.6.2018 23:54

J36a25n 62V91á87c70l61a65v28í20k 3192656801599

O tom, že by cokoli někomu nevadilo si dovolím pochybovat... nicméně je to jen akademická diskuse, protože v Praze to vedení prostě není.

0/0
1.7.2018 10:35

R32o40b73e80r16t 20M46á32s10l87o 1231411967787

Tento druh elektromobilu se mi zdá docela perspektivní.

0/0
29.6.2018 21:31

K35a15r16e93l 85S35l59a65v73í31k 4643754785355

Elektromobilita. No jo, teď je to moderní.

Oni se tváří jako kdyby Lithium bylo uhlí.

0/0
29.6.2018 21:19

P47e65t56r 62H47a52h26n 1223839936778

Kdysi jeden naprostý trouba na zodpovědném místě prosadil zrušení ekologických trolejbusů a místo nich dal smrdící busy. DOdnes to nikdo nenapravil!

+4/−6
29.6.2018 21:11

R87o92m13a24n 74P78o56l73á82č40e23k 5136249785

Ono by to chtělo vzpomenout na důvody proč to vzniklo ;-).

V té době byla ropa za "babku" od Rusů a tak se elektro moc neřešilo...

+3/0
29.6.2018 21:23

Z55d10e65n66ě51k 25W39o41l21f 9841440417595

Elektřinu zase vyrábělo hned několik uhelných elektráren, ekologie se totiž taky moc neřešila.

+1/0
29.6.2018 22:06

R92o53m61a23n 30P22o26l97á41č55e50k 5976529185

Jak to řekl klasik, tento způsob provedení zdá se mi poněkud neštastný...

Dráty se měly dotáhnout až na kopec a ne je ukončit v půlce... Navíc sám výrobce uvádí maximální podíl jízdy bez drátů na max 50%... Ale otázka jak dlouho to trolejbus dá a jak dlouho to dají baterky...

+8/0
29.6.2018 21:02

F12r95a94n34t62i41š83e90k 52V59á55c41l77a47v56í81č28e79k 4435293621294

Fakt nechápu, proč nemůžou být trolejbusy v Praze všude. Němci výfukovými plyny hubili lidi, a my to tady máme dobrovolně a zcela zbytečně dýchat? Fakt absenci trolejbusů v Praze nechápu.

+6/−10
29.6.2018 20:52

J30i26ř91í 89S97t80e24h53l24í67k 9987175373451

Slušnej interval,nechtělo by to tři pane Čechove?

+12/0
29.6.2018 18:54

L25u59d81e98k 74N12e11c12h67l88e44b77a 1503589361701

Hmm, další slušnej tunel na veřejné peníze. Je příznačné, že se už DPP nechlubí tím, na kolik celá tahle zbytečnost přišla a na kolik vyjde daňové poplatníky jeden přepravený pasažér.

+9/−12
29.6.2018 18:04

J64o32s54e81f 74C77h42o71d43o13u76n97s44k86ý 4421696209210

podnik na to dostal nějakou dotaci z EU.

+2/0
29.6.2018 18:21

R66o68m97a43n 53P60o28l28á58č13e55k 5306399645

Opravdu někdo dal dotaci na trat pro JEDEN trolejbus?8-o

Já žil v domnění, že je to čiště ake DPP a dotace budou až na 140 ;-)

0/0
29.6.2018 20:54

Z26d53e12n75ě62k 54W70o47l27f 9191640717355

Víte prd kde to je. Nejde o trať ale o krátký úsek do prudkého kopce.

0/0
29.6.2018 22:07

T12e66o79d55o73r 67B38e91z67d71ě30k 5784930638553

Hmm, sdělit, co přesně je na tom zbytečného zřejmě nejste mozkově schopen

+6/0
29.6.2018 18:22

R28a38d25e23k 72J21a80n90a84t66a 9175646504282

No zřejmě je to provozně dražší než autobus, aniž by ně mělo výhody, které by to vyvážily. Narozdíl od tramvaje to více lidí než autobus neuveze a ekologie? Každý ví, že znečištění v Praze dělají hlavně osobní auta, kterách jezdí mnohem více, než autobusů MHD.

0/−10
29.6.2018 18:45

T50e87o78d80o35r 25B61e78z56d80ě62k 5104720588803

"Zřejmě provozně dražší" - zdroj?

+4/0
29.6.2018 19:59

J80i95ř67í 89A25l28t87m92a51n 6983242306748

Někdo si plete pořizovací cenu s provozními náklady. No!

+4/0
29.6.2018 21:07

R93a88d66e12k 87J72a26n83a51t96a 9685486924482

Do provozních nákladů je třeba započítat i údržbu trati a rozpočítat to na přepravenou osobu. Toto není nijak vytížená trasa. A tam kde cestující jsou - tam už je, nebo by měla být, tramvaj.

Navíc na jedno se zapomíná. Eketřina je zatížena nižšími daněmi. Ale toto není skutečná, technická úspora energie - je to pouze byrokratický trik. A pokud by se elektrobusy či elektromobily rozšířily více, stát by to zdanil taky.

0/−1
29.6.2018 22:15

T81e44o60d71o47r 32B19e13z69d48ě74k 5354100628933

Kde jsem něco takového napsal? A zdroj toho vašeho "dražší" stále nemáte?

0/0
30.6.2018 9:43

T80e20o93d86o83r 67B23e59z22d98ě41k 5964390978983

Aha, pardon, chyba, měl jsem reagovat na něj a ne na vás.

0/0
30.6.2018 9:45

R51o31m78a15n 58P90o37l75á96č64e90k 5296289365

V součtu Tbus vyjde dráž. Údržba vedení, platby PRE za měnírnu atd atd.

Samozřejmě je potřeba počítat i pořižovací náklady, kde tbus stojí cca 11m, ale klasický 5m...

0/0
29.6.2018 21:21

T62e72o62d88o25r 26B57e53z15d64ě24k 5304100598483

Kristepane. Nastudujte si proboha rozdíl mezi variabilními a fixními náklady. Pak vám dojde, proč místo letadel nejezdí koloběžky, když jsou o tolik levnější.

0/0
30.6.2018 9:46

R90a22d73e70k 48J33a13n30a56t45a 9445536444962

V prostředí, kde se vozidlo vyřadí ne kvůli věku, ale kvůli "oježdění" (najetým km), je i jeho pořizovací cena variabilním nákladem.

0/0
30.6.2018 10:37

R31o92m47a94n 33P59o35l77á18č23e81k 5516969265

Osobní auta? Zkuste se někdy podívat na to jak funguje znečištění ;-).

+1/0
29.6.2018 20:55

R24a90d37e90k 76J37a16n52a26t58a 9785136584522

Jedno osobní auto má samozřejmě emise nižší než jeden bus. Jenže jich jezdí po Praze ccca 500x tolik, než autobusů.

0/0
29.6.2018 22:16

P16e52t79r 71N23e56h83a70s75i35l 4762985224224

To ale neznamená, že je to málo a že ty autobusy nic nedělají. každý zrušený naftový autobus se počítá. nic nejde udělat najednou.

Takže je jen dobře, že i město alespoň něco už konečně začalo dělat!

Díky Bémovi na Praha asi 600 nových naftových autobusů, které budou vypouštět jedy, smrdět a řvát v ulicích ještě dalších 20 let.

fakt díky. Proč si ty výfuky z těch autobusů nedáte do okna aby jste si ten krásný vzduch užíval co nejdéle....

A nemuseli jsme my ostatní co je nechceme filtrovat přes naše plíce!

0/0
2.7.2018 12:20

J14a59r87o96s35l86a15v 65Z17e53m76a17n 1896786769888

Škoda že jako příjemce transplanátu posloužil SOR

+8/0
29.6.2018 17:51
Foto

J25a29n 10H82a71ž64m43u20k38a 6503416535

Takže to žádné trolejbusy nejsou.

+13/−7
29.6.2018 17:39

L25u12k24á76š 24M92a47c66h69o81t77a 2702466494454

jsou to trolejbusy . mají normální kladku kterou se napojí na vedení. Vtip je v tom že i bez vedení jsou schopny fungovat na baterku. Vlastně je to trolejbus s Akumulátorem

+14/−1
29.6.2018 17:56

A36l94b15e65r14t 92U85r20b57a98n 7381505493260

Trolejbus s baterií, jasně... Takže to trolejbusy nejsou. Jedná se o parciální trolejbusy.

+3/−7
29.6.2018 18:36
Foto

L76u68k83á54š 61N50o14v39o98t91n95ý 6416207298428

No jo, nejsou to trolejbusy, ale parciální trolejbusy. To je fakt rozdíl. Je to snad podmnožina trolejbusů jako jsou elektromobily podmnožinou automobilů.

+11/0
29.6.2018 19:22

J50a38n 45H31o28r17a25k 3324833374

A ja mel za to, ze 5x jsou nocni tramvaje :(

+1/−2
29.6.2018 17:38
Foto

J59a38n 91H65a77ž84m52u97k49a 6913236925

Noční jsou už 9x nějakou dobu.

+7/0
29.6.2018 17:38

O26n84d98ř40e95j 95Z23d68e72r82a66d76i16č69k92a 6284305183618

Tak rok a půl možná už ne..

+1/0
29.6.2018 17:49

J46a10n 26H11o21r22a72k 3304163534

Ok, tak jsem mimo :D Ja uz totiz pres 10 let v Praze neziju :D

0/0
29.6.2018 17:58

R42a69d36o29m56í22r 60J31a86h20n 6290184240642

Já už taky deset let v Praze nežiju a předtím taky ani jednou.

+1/0
29.6.2018 18:01

T75o70m25á59š 18H91o33r76á41k 8400765926989

A já v Praze žil, ale teď už tam nežiji, ale dojíždím tam za prací.

0/0
29.6.2018 19:32

M82a87r28t33i74n 17N25e39r23m40u56t 4589560418964

Tak si aspoň zahrajte na housle.

0/0
29.6.2018 20:34

Najdete na iDNES.cz