Diskuse k článku

GIBS navrhla obžalovat policistu, který srazil v centru Prahy chodkyni

Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) navrhla obžalovat policistu, který loni v říjnu při jízdě k zásahu bez zapnutého majáku srazil ženu v Praze a vážně ji zranil. V případě prokázání viny policistovi hrozí až čtyři roky vězení nebo peněžitý trest.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S90i14l82v84e84s64t48r 78K52a88d85e10ř78á14b81e10k 8920593475980

Skoro po roce, jo? Tohle snad měli mít vyúřadované do dvou dnů.

0/−2
3.8.2018 1:06

J51i88ř66í 90L83i46e59t80a17v46e68c 8113739363569

Myslíte, že výslechy svědků, znalecké posudky se spoustou lhůt se dají vyřešit do dvou dnů?

+1/0
3.8.2018 10:30

P55e67t48r 41B24á24č75a 8655416885575

A ti co lezou do silnice primo pod auta jako trestat nebudeme a budeme z nich delat stale obeti jo? Krasa. Chudak policajt.

0/−2
2.8.2018 22:27

M37a42r57t79i25n 47T44e57s66a12ř 2475911105477

V úvodu píšete až 6 let a na konci jen 4.. tak jak to teda je? :-D

0/0
2.8.2018 18:18

P14a66v71e15l 29N84e36v52e57č36e42ř54a28l 6322836754330

Mladá žena, než začala přecházet, se určitě řádně rozhlédla, nebo že by sledovala "obrázky" na mobilu, či sluchátka na ouškách?

+4/−8
2.8.2018 16:21

F34r11a36n19t26a 32T36i31m30a66n 7260698541180

Chodec nemá zakázané koukat do mobilu. To platí pouze pro řidiče.

+2/−1
2.8.2018 16:48

P75a48v93e19l 56N14e59v21e14č30e84ř84a31l 6472706294210

Až Vám někdo, čučící do mobilu, bez rozhlédnutí vleze před auto, tak vězte, že to přeci nemá zakázané a hlavně intenzivně brzděte.

+1/−2
2.8.2018 17:24

O72n90d77ř22e89j 72Z37e86m44a44n 5830974288199

A že tam auto nemělo co dělat a pokud, tak s výstražnou světelnou a zvukovou signalizací s tím, že ani tak nemůže jet s plynem na podlaze, to nic?

+3/−2
2.8.2018 17:40

M81i12l28a66n 15M34a23j36e70r72č22í96k 1150330414116

1.) Po tramvajovém páse v úrovni vozovky i podél nástupního ostrůvku zleva za určitých okolností (neexistence dostatečně širokého souběžného pruhu s tratí nebo jeho zablokování např. nehodou či nakládkou/vykládkou) může jet každé nekolejové vozidlo.

2.) Tramvajový pás je obdobou vyhrazeného jízdního pruhu, a výhody určené pro řidiče vozidel, jimž je pruh/pás určen platí pro řidiče všech vozidel, která po něm jedou (ať již legálně či nelegálně), protože musí být vždy počítáno, že za jakým koliv vozidlem jedoucím po vyhrazeném pruhu/pásu může jet vozidlo, pro nějž je pruh/pás určen.

3.) Řidiči nekolejových vozidel při najíždění na tramvajový pás nesmí ani omezit tramvaj (= jejího řidiče donutit k jakékoliv reakci), což (viz bod 2) platí vůči jakémukoliv vozidlu již jedoucímu po tramvajovém páse.

4.) zák.361/2000Sb, §54,

a) odst.2 "Mimo přechod pro chodce je dovoleno přecházet vozovku jen kolmo k její ose. PŘED VSTUPEM NA VOZOVKU SE CHODEC MUSÍ PŘESVĚDČIT, ZDALI MŮŽE VOZOVKU PŘEJÍT, ANIŽ BY OHROZIL SEBE I OSTATNÍ ÚČASTNÍKY PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH. CHODEC SMÍ PŘECHÁZET VOZOVKU, JEN POKUD S OHLEDEM NA VZDÁLENOST A RYCHLOST JÍZDY PŘIJÍŽDĚJÍCÍCH VOZIDEL NEDONUTÍ JEJICH ŘIDIČE K NÁHLÉ ZMĚNĚ SMĚRU NEBO RYCHLOSTI JÍZDY. ̈"

b) odst. 3 "...... CHODEC NESMÍ VSTUPOVAT NA PŘECHOD PRO CHODCE NEBO NA VOZOVKU BEZPROSTŘEDNĚ PŘED BLÍŽÍCÍM SE VOZIDLEM. CHODEC MUSÍ DÁT PŘEDNOST TRAMVAJI." = (viz bod 2) mělo by platit, že chodec musí dát přednost všem vozidlům jedoucím po tramvajovém páse, ale nějak se to ještě (soudním judikátem) neprosadilo do praxe.

= TA CHODKYNĚ ZJEVNĚ JEDNALA, TAK, ŽE BY JI SRAZILA I TRAMVAJ ČI AUTOBUS, KTERÝ TAM V NOCI JEZDÍ PO SVÉM VYHRAZENÉM PRUHU NA TRAMVAJOVÉM PÁSE!

+1/−2
2.8.2018 21:30

P87a60v11e54l 52N78e75v94e84č75e65ř32a22l 6682756224850

Děkuji!!!!

0/0
2.8.2018 22:30

M20i12l82a12n 80M64a94j97e45r29č15í98k 1910660134556

Děkovat netřeba - jen pouhá teorie, ale praxe žel jiná, pokud se aktéři nebojí hájit svá zákonná práva a odmítat vinu za protizákonně jim přičítané povinnosti, které údajně porušili!

Např. v Praze je také problém, aby příslušné orgány (PČR, MHMP) i provozovatel TRAM dráhy (DPhl.m.P) uznali uvedený bod 3 = že řidič tramvaje nesmí být nucen k žádné reakci nekolejovými vozidly najíždějícími na tramvajový pás, protože jejich řidiči při tom (mimo křižovatky a místa se značkou "dej přednost tramvaji") nesmí tramvaj (i jiná vozidla jedoucí po tramvajovém páse) ani omezit, resp. jsou dokonce schopni řidiče tramvají obviňovat z porušování povinností řidičů motrovoých vozidel, byť tramvaj jako kolejé vozidlo (dle zákona 361/2000Sb,§2) motorovým vozidlem není a patří pouze mezi vozidla, a řidič tramvaje (dle zákona 361/2000Sb, §8) je samostatný druh účastníka tzv. silničního provozu, jenž (byť řídí vozidlo) má z mnohých ustannovení o povinnostech řidičů vozidel výjimku.

Při prosazování svých práv (včetně odmítání protizákonně přisuzovaných povinností) je třeba použít k argumentaci i ustanovení dalších zákonů ČR

- např. občanského, trestního i přestupkového "NÁSLEDKEM JEDNÁNÍ JE I NÁSLEDEK, KTERÝ BY NENASTAL BEZ PŮSOBENÍ JINÉ OSOBY"

- 89/2012 Sb. - Občasnkého (např.§2 "(1) Každé ustanovení soukromého práva lze vykládat jenom ve shodě s Listinou základních práv a svobod a ústavním pořádkem vůbec, se zásadami, na nichž spočívá tento zákon, jakož i s trvalým zřetelem k hodnotám, které se tím chrání. Rozejde-li se výklad jednotlivého ustanovení pouze podle jeho slov s tímto příkazem, musí mu ustoupit.

(2) Zákonnému ustanovení nelze přikládat jiný význam, než jaký plyne z vlastního smyslu slov v jejich vzájemné souvislosti a z jasného úmyslu zákonodárce; nikdo se však nesmí dovolávat slov právního předpisu proti jeho smyslu.

(3) Výklad a použití právního předpisu nesmí být v rozporu s dobrými mravy a nesmí vést ke krutosti nebo bezohlednosti urážející obyčejné lidské cítění."

0/−1
2.8.2018 23:39

F33r96a72n66t13a 35T32i80m39a67n 7890248121960

S tím je potřeba počítat. Třeba na Slovensku chtěli policajti dát do zákona, že ani na přechodu nesmí chodec používat mobil. Bylo z toho nakonec tolik nesouhlasů na veřejnost, že to prezident naštěstí úspěšně vetoval.

+1/0
2.8.2018 17:56

J51o25s22e53f 98H56a78n98y35á36š 2174319263

S Timanem nemá cenu diskutovat. Vážně nemá cenu reagovat na jeho příspěvky převzaté z učebnice "Nemusíš, nezhyneš".

Tuším, že je jejím autorem.

0/0
5.8.2018 16:00

R18o10b80e71r82t 96M43o48t37k90a 4266597539645

Na Slovensku je zakázáno čumět na přechodu tedy při přecházení silnice) do mobilu :-)

0/0
2.8.2018 19:01

F37r87a31n16t23a 43T89i54m83a97n 7500318111290

Bylo to v návrhu, ale slovenský prezident to vetoval. Existuje jediné město na světě, kde je zakázané čumět do mobilu - havajské Honolulu.

0/0
2.8.2018 20:34

J17a69n 78C47h83o42b62o94t 5213458789787

A nebo možná ne, kdo už to tak přesně ví. Hlavně, že je o čem kafrat, žeano.

0/0
2.8.2018 23:13

O45n72d24ř33e94j 92Z55e90m51a21n 5140304928879

Vy máte dost...

+1/−1
2.8.2018 17:37

P36a63v25e82l 31N60e94v24e40č67e22ř78a75l 6202126424760

Nevím sice čeho mám mít dost, ale než vstoupím do dráhy čehokoliv (vozovka, koleje tramvaje...) tak se vždy rozhlédnu. Jinak v autě dávám pozor na idioty, kteří vstupují do vozovky bez rozhlédnutí a třeba čučí do těch mobilů, a není jich málo. Tak si dejte i za mě, ať vám to není líto.

+1/0
2.8.2018 22:38

S84i36l44v97e26s40t59r 12K56a75d19e76ř95á65b57e53k 8950163985780

A podobně když někudy jedu, a tuplem když je to někde, kde je zákaz vjezdu, a o to víc, když je to na frekventovaném místě, kde lidé často přecházejí, a já mám špatný výhled, tak prostě musím počítat s tím, že za vozem může kdokoliv vyskočit.

0/−2
3.8.2018 1:10

M37i24l27a82n 31M41a55j20e26r27č44í88k 1190440284936

JÍZDA NEKOLEJOVÝCH VOZIDEL PO TRAMVAJOVÉM PÁSE V ÚROVNI VOZOVKY NENÍ OBECNĚ ZAKÁZANÁ (resp. je naopak za určitých okolností obecně povolená) = OSTATNÍ ÚČASTNÍCI TZV SILNIČNÍHO PROVOZU JI MUSÍ OČEKÁVAT - viz zák.361/2000Sb ( https://zakonyprolidi.cz/cs/2000-361 ), §2, odr aa) " tramvajový pás je .... pozemní komunikace určená především .......tramvají," + §13 "(1) Podél nástupního nebo ochranného ostrůvku se jezdí vpravo; vlevo se smí jet jen tehdy, brání-li jízdě vpravo překážka nebo jestliže je to bezpečnější s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu. .......... (2) NA TRAMVAJOVÝ PÁS V ÚROVNI VOZOVKY SE SMÍ V PODÉLNÉM SMĚRU VJET jen PŘI OBJÍŽDĚNÍ, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci, nebo VYŽADUJÍ-LI TO ZVLÁŠTNÍ OKOLNOSTI, například ..........."

JE TO OBDOBNÉ, JAKO KDYŽ PŘI/PO VYJÍŽDĚNÍ Z VEDLEJŠÍ NA HLAVNÍ VLEVO SE VOZIDLO STŘETNE V KŘIŽOVATCE (TĚSNĚ ZA NÍ) VE SVÉM PRAVÉM PRUHU HLAVNÍ KOMUNIKACE S PROTIJEDOUCÍM VOZIDLEM PŘEDJÍŽDĚJÍCÍM VĚTŠÍ VPRAVO ODBOČUJÍCÍ (do té vedlejší komunikace) VOZIDLO (náklaďák, autobus, traktor s vlekem), PROTOŽE V TEN MOMENT JE VINÍKEM NEHODY ŘIDIČ VYJÍŽDĚJÍCÍ Z VEDLEJŠÍ, PROTOŽE NEDAL PŘEDNOST V JÍZDĚ PŘEDJÍŽDĚJÍCÍMU VOZIDLU NA HLAVNÍ, BYŤ JEJ PŘES JÍM PŘEDJÍŽDĚNÉ ODBOČUJÍCÍ VOZIDLO NEVIDĚL, PROTOŽE MÁ PŘEDPOKLÁDAT POVOLENOU MOŽNOST PŘEDJÍŽDĚNÍ NA HLAVNÍ KOMUNIKACI V/OKOLOLO KŘIŽOVATEK viz zák 361/2000Sb, § 17 Předjíždění, odst. (5) Řidič nesmí předjíždět, odr. f) na křižovatce a v těsné blízkosti před ní; TENTO ZÁKAZ NEPLATÍ

1. jde-li o předjíždění vpravo podle odstavce 1,

2. jde-li o předjíždění jízdních kol, mopedů a motocyklů bez postranního vozíku,

3. NA HLAVNÍ POZEMNÍ KOMUNIKACI,

4. na křižovatce s řízeným provozem.

NESMÍM VKROČIT/VJET DO MÍSTA S POVINNOSTÍ DÁT PŘEDNOST - nesmět jiného donutit k náhlé reakci (či jej, ani sebe tím minimálně ohrozit nebo naopak jej ani omezit - nesmět jej donutit k žádné reakci), POKUD TAM NEVIDÍM, A TO ZEJMÉNA, KDYŽ KRÁTKÝM POČKÁNÍM MI PŘEKÁŽKA VE VÝHLEDU Z NĚJ UHNE!

0/0
3.8.2018 9:41

M58i88l19a32n 64M79a73j84e85r46č44í12k 1640340784146

Již se opakuji, ale DOTYČNÁ BY V MÍSTĚ BYLA PRAVDĚPODOBNĚ SRAŽENÁ I TRAMVAJÍ - obdobně jako ti 2 chodci co cca v květnu v Praze u IPP z pozaprotijedoucí tramvaje vběhli přímo před čelo jiné tramvaje, což oba zaplatili životem, PROTOŽE SE TI CHODCI V OBOU PŘÍPADECH ZJEVNĚ PROSTĚ (v rozporu se svými povinnostmi) NEROZHLÉDLI PŘED VSTUPEM DO DALŠÍHO TRAMVAJOVÉHO PÁSU VŮBEC ČI ŠPATNĚ - přes záď tramvaje, za níž přecházeli bližší tramvajový pás !!

0/0
3.8.2018 9:47

J13o62s48e70f 18H60a76n84y83á48š 2844399413

Řekněte to Fr. Timanovi. Stejně neuvěří a bude zpívat tu svou.

0/0
5.8.2018 16:04

J30a67n 60Š46e63b94e16k 3960757238564

Tak kolik mu hrozí? Šest let, nebo čtyři roky?

+2/0
2.8.2018 16:04

Najdete na iDNES.cz