Diskuse k článku

U Národního muzea položili nové koleje. Zatím se neví, kudy povedou dál

Mezi starou a novou budovou Národního muzea v Praze už je položená nová tramvajová trať. Je to první část kolejí, které povedou až do Bolzanovy ulice. Zatím však stále není jasné, jestli přes Václavské náměstí, nebo Vrchlického sady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K52a37r32e91l 36D45r71d46a 6544792607

Když se podíváte na výroční zprávy DPP, tak se jednotlivé pražské MH dopravy předhánějí "ve sledovanosti". Patrně jde o protěžování investic, lidí, platů a odměn.

Tramvaj je praktičtější a levnější než metro. Metro se Praze vyplatí, ale jen s dostatečným počtem cestujících. Pro Prahu je katastrofa metro pod zemí a souběžná tramvaj po povrchu. Jsou skalní příznivci tramvají, co schody dolu šlapat nebudou. Běží tady kradení cestujících metru a dokazování potřebnosti tramvají.

Ve výsledku je to poškození Prahy a Pražanů. Zdvojená doprava. Metro co, si na sebe nevydělá a stejně se musí zaplatit. A po povrchu rovněž dost drahé tramvaje.

Ukázkový příklad je Evropská. A podle mě jde právě i o Pavlák. Tady se vozí lidi k Andělu a okolí po povrchu celým centrem. Tramvaj přes Pavlák má samozřejmě mnohem "lepší sledovanost" než tramvaj kodrcající se někde po sídlišti. Takže je snaha prohnat centrem tramvají co nejvíc.

Nejde o potřebnost dopravy. Někdo prostě musí autem až do kanceláře na Staromáku, jiný sobec musí tramvají po povrchu z Vinohrad až na Letnou.

Stejně jako se dělá zklidňování IA dopravy v kdejaké ulici, co dříve byla tahem Prahou, stejně by se měly škrtat tramvaje, kde jdou paralelně s metrem. Protože jde o předraženou dvojitou dopravu. Pokud by zazněla snaha o optimalizaci zbytečné tramvajové dopravy, pak by mělo smysl řešit nové trati. Takto je to jen rozšiřování tramvají hlava nehlava a ničení a zmenšování cenného veřejného prostoru. Rv

0/0
10.8.2018 15:29

M96a20r13e25k 76T35u43r84n53o48v78e21c 7555282760546

No když chcete tak bojovat proti zdvojování dopravy - tak se podívejte třeba na Patočkovu a Milady Horákové. Po prodloužení metra do Motola docela překopali právě autobusy, co jezdí přes Břevnov a přes Kajetánku. Tzn. ubrali spoje, prodloužili intervaly. No a já jsem si nějak nevšiml, že by to metro mělo zastávku třeba na Vypichu, Břenově, nebo Kajetánce...

Jinak ta strategie poté, co se v centru udělalo metro z něj vyhnat všechny tramvaje se asi moc neosvědčila - prostě soudruzi postavili metro, to je nejdokonalejší MHD, tak tramvaje na povrchu už nejsou potřeba. Jenže ono se ukazuje, že na dost relacích mohou velmi pomoci. Metro je sice nejkapacitnější, ale ne vždy nejrychlejší.

+3/0
10.8.2018 17:34

T54e30o30d47o84r 34B48e15z71d84ě85k 5104490238323

Jasně, jsou 70. léta, ropa je levná, takže Drda ví, že tramvaj se nevyplatí podél metra, i když po Evropské jezdí plné obojí. A Drda netuší proč. Právě tak jako netuší, jak by se asi lidé bez tramvaje dostali třeba na Divokou Šárku nebo Thákurovu.

+2/0
11.8.2018 12:04

R55o17b71e40r79t 62P21r29a16ž86á82k 4678116725250

Ten Drda je fakt případ.

+3/−1
9.8.2018 1:36

J76a73n 59D89l26o25u33h42ý 8756720713960

Vyhozené peníze. Neví ani jestli, kdy a jak...

+2/0
8.8.2018 18:42

R52u91d49a 42S44l39a25v32í14k 5823878956911

Magistrála se jim zdá zjevně málo ucpaná, tak tam položí ještě koleje pro tramvaj.

+2/−1
8.8.2018 12:39

T42e11o24d60o11r 66B46e41z56d17ě22k 5504590958173

A ty jí snad ucpou víc? Jak jste na to přišel?

+3/0
8.8.2018 15:52

M31a73r95t66i18n 64R67u37z66i53c47k37a 1852498206937

Ty tramvaje ji budou jen krizovat, nebudou jezdit po magistrale...

Mj. magistrala ma byt v budoucnu jen mestskym "bulvarem", tedy 2+2 pruhy - bezna mestska komunikace...

+1/−1
8.8.2018 18:31

J84a62n 96D82l23o19u81h73ý 8166340643950

Ať napřed řeší okruh a pak si vymýšlí.

+1/0
8.8.2018 18:45

M83a36r91t84i42n 17R11u39z85i31c87k37a 1742728566167

Driv z ni taky bulvar nebude,... kdy, to zalezi na statu az okruh dostavi...

0/0
9.8.2018 11:02

P63e38t60r 91Č46e23r36m86á61k 9238925229910

Tak ono to s okruhem nemá moc co dělat, už dnes magistrála obsluhuje především lokální dopravu, tranzit je minimální, takže pod dnešní úroveň dopravy to nikdy nepůjde.

0/0
11.8.2018 19:37

P31e59t83r 98Č71e53r39m61á62k 9938775489790

Magistrála žádným bulvárem nikdy nebude, a to nejen fyzicky ale už i formálně byl tento projekt smeten ze stolu.

0/0
11.8.2018 19:35

J17a63n 74S69l18o50v61í74k 3209767720728

Tomu se říká, předběhnout svou dobu.

0/0
8.8.2018 11:45

K58a69r10e14l 32D29r24d87a 6474632707

A maličkost. Zničit park nebo nezničit? Je naprosto marná otázka. Park a Opletalka padnou naprosto zbytečně. Je to jen provizorní zastírací řešení, aby se vyhovělo Lomeckému a tramvaje se jako nevrátily na Václavák. Tramvajová lobby jede proti Praze salámovou metodu. Praha 1 má nějakou představu, magistrát jinou.

Cigler, když maloval Václavák, co se právě buduje, měl v zadání návrat tramvají na celý Václavák, na 28. října, Na příkopě a na náměstí Republiky. Tedy, likvidaci pražské pěší zóny. To si nechala Praha zpracovat a to má na stole.

Čeká se jen na politickou bolševickou konstelaci, (s Burešem a Zemanem může přijít raz dva), co dá "tramvajím v Praze" schvalovací razítko.

Pak se Cigler usměje a také vyhrábne pod dlažbou celého Václaváku "předčasně připravené koleje"? Moc by mě to nepřekvapilo. ;-)))

0/0
8.8.2018 11:28

T14e38o12d29o27r 54B10e43z82d52ě65k 5154710218913

Pokácení deseti stromů a vysazení dvaceti dalších je zničení "parku"? A přetíženou trať přes I. P. Pavlova hodláte řešit jak tedy?

0/0
8.8.2018 11:36

K14a52r59e27l 21D81r20d35a 6224822397

Tramvaje z Vinohradské se na "přetížený Pavlák-Ječnou" vůbec nedostanou. O nějakém řešení přetíženého Pavláku nemůže být řeč. Jen se zavede Vinohradskou nová linka, co místo k Pavláku zahne do Šervůdu. Nic víc. Pavláku nic neuleví ani nepomůže. Jen DPP bude mít nějakou tu linku navíc.

V případě nehody v Ječné či na Karláku, budou moc tramvaje z Míráku uhnout do Šervůdu a naštosovat se do Jindřišské. Takže nehoda na Karláku chytře ucpe jak Ječnou, tak Jindřišskou. Jiný smysl zničení Šervůdu nemá.

Ano, tramvaj vedená napříč parkem je zničením parku. Park se stane normální komunikací, kde si musí dát chodci pozor, kudy jdou. Navíc ty kácené stromy mají desítky let. Ty nějaká kosmetický výsadba nenahradí. A nejhorším je, že je to kácení zeleně celé zbytečné. Význam pro dopravu nulový.

0/−1
8.8.2018 18:15

T56e39o74d63o59r 42B53e92z70d40ě16k 5304440298193

Jasně, Drda lépe než dopravní odborníci ví, že linkové vedení bude úplně jiné, než se říká. Drda neumí pochopit, že paralelní trať logicky ulevuje té druhé. A chudinky bezdomovci, ta trolej v "parku" je bude esteticky urážet. Naštěstí normální lidé na rozdíl od Drdy mají oči a umějí poznat, kam jdou.

+1/−1
8.8.2018 20:30

M43a88r30e91k 64T37u91r39n25o70v38e30c 7525872920136

Tam si stejně musíte dávat pozor, kam jdete, jinak můžete šlápnout na nějakého bezdomovce či feťáka. Já tedy nevím, já bych tam raději viděl tu tramvaj, než nějakou rezervaci pro ty výše zmíněné skupiny, protože občas se na to nádraží potřebuji nějak dostat a současné možnosti dopravu na Hlavní nádraží z některých oblastí Prahy prostě nejsou zrovna optimální.

0/0
10.8.2018 14:30

K88a45r86e96l 69D68r29d92a 6334612787

Ten park je záměrné odkladiště bezdomovců. Takový stav vznikl cíleně. Argument, jak tramvaj řeší bezdomovce je účelový. Ostatně, změna nejspíš nenastane. Bude tady obojí.

+1/0
10.8.2018 14:53

M50a61r96e31k 24T96u11r48n30o15v30e28c 7125632100586

Tramvaj asi nemá primárně řešit bezdomovce, ale lepší dopravu na nádraží. Ti bezdomovci by mohli být příjemný bonus - ale i pokud odtamtud nezmizí, tak člověk kolem nich alespoň od tramvaje nepůjde tak dlouhý úsek, jako v současné době (ono totiž ne všem se vyplatí na Hlavní nádraží přijet metrem C).

0/0
10.8.2018 17:31

T91e31o21d10o15r 77B37e27z84d57ě31k 5494730698373

Jasně, spiklenci tak schválně navezli bezdomovce, aby mohli postavit tramvaj a tím zlikvidovat Drdu.

0/0
13.8.2018 14:04

M67a12r57t51i77n 27R48u23z32i50c48k71a 1962688276847

To uz se stalo, ve stredni casti vaclavaku, jak udelali otoceni pro auta v tom miste byly pod dlazbou ve stredu vaclavaku koleje, takze podle me jsou v cele horni casti vaclavaku pod tim stredovym pasem...

Jinak prave Praha 1 nechtela tramvaje na vaclavak a tak se schvalila varianta pres Wilsonak s vyhledem do horni casti...

Pesi zonu nezlikvidujete, je bezne, ze v pesich zonach jezdi mhd, znam ze zahranici, dokonce jsou i zony (podobne nasim obytnym zonam, kde je chodnik a vozovka v jedne rovine, a jezdi tam tramvaje i auta, ale max. 20km/h,...

No nevim spis proc Praha 1 se brani navratu, kdyz v dane oblasti temer nikdo nebydli a pri problemu v Jecne se MHD defacto rozpadne na dve casti... Metrem se v centru neda jezdit, je neskutecne hluboko a je spise jen pro cesty z okoli, nez pro mistni dopravu,...

Z parku je uz jen torzo, zlikvidovala jej magistrala a nova odbavovaci hala... Opletalova je jen mistni komunikace uz rozsirena pro tramvaje ze 70 let...

+2/0
8.8.2018 18:29

K43a69r19e36l 70D21r60d73a 6724332797

Základní problém, kdo tady tramvaje prosazuje a proč? Praha 1 je očividně nechce. Je to její kompetence. Šervůdem to jde, aby se požadavek tramvajové lobby nějak uspokojil.

Opletalka je úzká a přesto se tady koleje uvažují. Když rozšíření, tak jde o těch 100m u Bolzanovy, kde je šikovné parkoviště. Tedy ztráta cca 50-70 parkovacích míst v centru Prahy. Koleje napříč parkem je zvěrstvo. Je to třeba pro mě pěší tah na metro. Takže budu kličkovat, obcházet, zacházet, přecházet koleje... Chodec by měl mít přednost ve veřejném prostoru. To je princip civilizace. Ne "rychlodráha".

Zásadní zvěrstvo. Tramvajová lobby to kouká pořídit levně. Tedy zabere tahy chodců. A je tady dětské hřiště. Pohyb malých dětí v okolí. Ne vždy je uhlídáte. Tak teď jim půjde trať v těsné blízkosti hřiště. Hrůza.

A to tohle hřiště roky slouží jako toaleta pro chodce na Hlaváč. Hnus. Tohle odklepnou tramvajoví fanatici našim dětem. Rv

0/0
10.8.2018 15:03

M46a66r74e61k 74T60u77r61n25o53v22e31c 7415532180886

Likvidace pěší zóny na Václaváku? Ve středové části náměstí tam stejně souvislá pěší zóna tak nějak úplně není - je tam nějaká tráva či křoví, ve kterých se akorát drží nepořádek. Pak nějaká kavárna v podobě tramvaje. Takže většina lidí stejně chodí po chodnících v levé a pravé straně náměstí, případně v dolní části bylo chodcům dáno trochu více prostoru. Mně osobně by tramvaje nevadily a spoustě lidí by to v dopravě po centru pomohlo...

+1/0
10.8.2018 14:28

K59a65r15e39l 57D67r71d87a 6784632427

Já třeba využívám celou plochu náměstí. Nemám rád soudruhy, co mi určují, že mohu chodit jen po chodníku. S ohledem na to, co se děje ve Vodičkově, že ulice nejde kvůli tramvajím přejít, jsem proti tomu, aby každá ulice v centru vypadala podobně.

0/0
10.8.2018 15:06

M65a55r51e83k 77T53u46r12n55o56v88e73c 7205292170116

Já bych tam měl pro chodce také rád více prostoru, ale ono přes ty keře, nebo přes trávu, která je obehnaná zídkou, nebo skrz tu kavárnu moc chodit nejde. Ale zrovna tramvajová trať by toho prostoru zase tolik neubrala. Viz jak celkem funguje koexistence chodců a tramvají na Andělu.

Ale z některých Vašich příspěvků to vypadá, že s těmi tramvajemi máte asi nějaký osobní problém... Tramvaj Vám přejela kuří oko? Nebo Vám nějaký tramvaják Vám přebral nějakou lásku? :-)

+1/0
10.8.2018 17:37

K41a30r48e77l 82D62r32d11a 6174662927

Václavák se řeší celý nově a Vám tady překáží hlavně dvě tramvaje? Nepovídejte...

A zrovna Anděl je dík těm tramvajím a mohutné tramvajové křižovatce hrozný prostor. Pravidelně mi tady najíždí nějaká tramvaj na nohy, když tady přecházím... Takto to má jako vypadat v celé Praze? Tak to ani omylem. A jsme u toho, co mi vadí. Řinčící tramvaj a chodci, co mají honem uskakovat poblázněné tramvaji? Viz náměstí Republiky. Důkaz, že to nefunguje.

0/0
10.8.2018 20:40

T32e78o94d85o82r 20B27e21z15d73ě68k 5434760938503

Každou chvíli vám na nohu najede tramvaj? A že jen vám. TO ty nohy musí vypadat. Určitě se tam zruší trať a zavede další magistrála. Jen pro vás a vaše uspokojení ovšem.

0/0
13.8.2018 14:09

T61e41o70d91o93r 20B50e65z40d67ě39k 5854580138333

Tak to jo, vykašlem se na desítky tisíc cestujících, protože Drda neumí přecházet musí chodit cikcak napříč náměstím a komu se to nelíbí, je soudruh.

0/0
13.8.2018 14:06

K49a76r20e60l 24D33r60d69a 6154622927

Na křižovatce s Opletalkou mají tramvaje pravidelně nehody s osobními auty. Je tady rovný úsek, kde to mohou tramvaje rozjet. Jak tady vznikne výhybka, musí tramvaje na ní dodržet pomalý průjezd. Hned další výhybka je na Senovážném. Všechny tramvaje na Žižkov (9, 26, 5, 15) tedy čeká pomalé kodrcání z Bolzanovy přes Senovážné do Jindřišské či k Masaryčce.

Ještě by mohla vzniknout v Opletalce světelná křižovatka, aby to zdržení bylo jasné i barevně. ;-)

Tomu říkám zlepšování MHD...

0/−7
8.8.2018 10:11

T17e11o37d71o85r 70B83e41z10d90ě40k 5244720828803

Pár metrů od zastávky se určitě hrozně rozjíždějí. Tak už nevím, vadí vám, že na výhybce zdržují, nebo mimo výhybky jsou nebezpečně rychlé? Už se rozhodněte.

+1/−1
8.8.2018 11:35

K22a63r28e52l 34D67r18d80a 6334912327

Zmasakrovaná auta mají na svědomí tramvaje, co jedou ze Senovážného na Žižkov.

Tedy, mám pravdu, provoz stávajících tramvají se zde výrazně zpomalí.

0/0
8.8.2018 18:18

T26e78o27d11o70r 64B38e11z12d49ě38k 5684800678113

Možná, až se naučíte odbočovat a zjistíte, kdo má přednost, tak vám nebude nikdo "masakrovat auta" .

+2/−1
8.8.2018 20:31

K27a12r42e19l 61D47r76d43a 6204952517

Zkuste si to nejdříve nastudovat.

0/0
10.8.2018 15:08

T62e38o34d98o29r 13B78e63z54d15ě24k 5974290748843

Nastudovat co? Vaše fobie z tramvají?

0/0
11.8.2018 11:57

J70a80n 41P83e94t47á83k 7325507153487

Provoz tramvají se zpomalí a tak Vám nebudou masakrovat auta.A o to Vám jde, ne?

0/0
8.8.2018 22:38

T23e40o84d49o44r 17B15e29z12d10ě76k 5134290348893

Jemu nejde o nic. Obě protichůdné varianty jsou pro něj špatně, protože tramvaj.

0/−1
9.8.2018 12:58

K27a23r95e12l 14D22r44d75a 6754952127

Jaká protichůdné varianty? Jen tady plácáte.

0/0
10.8.2018 15:13

K35a11r13e77l 15D82r92d79a 6894482777

Já chci zachovat chodník na metro ze Senovážného, parkování a klid od hlučné a nebezpečné dopravy pro dětské hřiště.

Že je nebezpečná dokazují občas sešrotovaná auta na zdejší křižovatce. Nepotřebujeme to dokazovat na přejetých dětech, co si šly hrát na zdejší hřiště. Rv

0/0
10.8.2018 15:12

T15e69o17d91o98r 72B84e93z76d21ě59k 5154300708363

Jasně, kvůli oplocenému dětskému hřišti, Drdově psychóze a řidičům, co neumí řídit, necháme radši desítky tisíc lidí denně chodit pěšky kolem narkomanů a bezdomovců. A říkat tomu "přestup na metro".

0/0
11.8.2018 12:07

K48a11r36e78l 63D18r52d42a 6804142267

Tahle pitomost se dělá kvůli řevu tramvajové lobby, že je třeba mít objížďku Pavláku, Ječné a Karláku. A také, že tramvaje na Václaváku jsou naprosto nezbytné pro lidi z Vinohrad... Kecy. Prostě jede interní heslo DPP koleje do každé ulice!

Lomecký nechce pustit koleje na Václavák, tak se řeší jak přebetonovat Šervůd. Je to stejné jak s bezdomovci. Nechceme je na Václaváku, tak je máme v Šervůdu. Vaše Praha 1. Tenhle park se rozhodla Praha 1 odepsat a dělá roky všechno pro to, aby ho zničila.

Je jasné, že koleje a dráty kolem sochy sv. Václava jsou zvěrstvo. Zlikvidovat park v centru Prahy je prasárna těžkého kalibru. Opletalka je dnes neformální součástí pěší zóny spolu s Růžovou a Jeruzalémskou. Tramvaje Oplatelkou jsou zvěrstvo. Tady je jen špatná a ještě horší volba. (Nicméně, z parku Purkyňova jsou dnes ruské milionářské byty. Praha 1 parky likvidovat umí.) Vždy jsem tady tvrdil, že tato trať může jít přímo kolejištěm Hlavního nádraží, tak je jasné proč to nešlo. Potřebné pozemky dostal developer a právě tady jede výstavba soukromého komerčního paláce. Proto musí Pražané přijít o další park.

Jsem na 9. Opět měla 9 totální výpadek, včera?. Už to ani nepočítám. Ten má tahle linka tak jeden do týdne. Večer se to rovnalo. 9 jezdily Žižkovem z centra tak po minutě. A do centra jela jedna služební jízda za druhou. Nevíte co se kde stalo, že se 9 v odpolední špičce někde na Andělu naštosovaly? Může mi někdo z aktivistů tramvajové lobby z ROPIDu či DPP prozradit, jak tahle propojka pomůže vyřešit věčné kolapsy 9? Podle mě nijak. A protože to naopak kříží 9, tak když padne Ječná. Tak bude 9 zablokována tím, co DPP nahrne do Jindřišské. Takže 9 bude mít jen kolapsů o poznání víc.

A jen tak mimochodem, další odbočka pro auta na Vinohrady je až za Pavlákem. Pokud tady ucpe kousek jalové trati projetí z magistrály na Vinohradskou, ucpali mudrlanti od tramvají o to víc Pavlák, který prý koukají zoufale ochránit. ;-)

0/−5
8.8.2018 10:02

T34e93o93d20o48r 43B50e48z17d36ě94k 5214230708903

Kristepane, už zase jako vždy Drda a jeho spiknutí tramvajové lobby. Stále jste ještě nevymyslel, čím by tedy ty krvelačné tramvaje měly být nahrazeny?

+1/−1
8.8.2018 11:33

K81a29r89e75l 95N82o16v78o43t90n53y 1204835694612

No neví kudy dál nejen s tramvají. Tenhle pražský ANO experiment je pomsta Krnda zpovykaným pražanům:-/!!

+1/−2
8.8.2018 8:39

M36a35r87e82k 48T89u98r66n72o25v63e81c 7625102530886

Vy asi o té situaci na místě moc nevíte, co? Tohle se plánovalo dávno před Krndou. Navíc ono se ví, KAM pak s tramvají dál (na Hlavní nádraží). Jen existuje víc variant KUDY. Ale jelikož se ten kousek Vinohradské u Muzea teď stejně rekonstruuje, tak proč tam ty koleje neudělat už teď, než aby se to pak za třeba 2 roky zase zbytečně bouralo a přestavovalo?

+2/0
8.8.2018 9:17

D22a17n71a 35K33o51c15i18á43n27o25v59á 2283938339668

Zajímavý argument. Na Slupi se překopává asfalt udělaný loni v prosinci. chcete říct, že Praha nic nekope zbytečně?;-D;-€

0/0
8.8.2018 10:48

T77e54o98d68o33r 39B32e11z81d62ě27k 5594420118523

A když se kope zbytečně, tak je to pro vás argument, že by se mělo kopat zbytečně?

0/0
8.8.2018 11:40

D78a89n11a 40K13o21c43i38á83n30o79v49á 2303748499478

Já jenom že se to děje dnes a denně. A to se ví, odkud a kam co vede. Spíš mi to připadá, že si ANO v Praze v poslední křeči hrabe a hrabe.

0/0
8.8.2018 12:07

M77a91r95e13k 18T10u83r65n82o83v70e52c 7705342540756

A ulice Na Slupi s tím souvisí jak? Ano, v Praze se toho bohužel hodně překopává zbytečně a často něco, co bylo stejně rozkopáno nedávno. Tady se zdá, že někdo právě trochu přemýšlel do budoucna - a lidem se to také nelíbí. Co tedy chtějí? Aby se Praha držela této své "tradice" a kopala pak někde zase za dva roky znovu?

0/0
10.8.2018 14:32

D41a73n45a 68K26o62c29i54á43n26o24v47á 2533898129358

Třeba aby se nad kopáním někdo zamyslel. A u kolejí, kde se neví jak povedou, vám garantuji, že se najde nějaká nutná změna, aby si zase někdo nahrabal.

+1/0
10.8.2018 14:37

M42a24r48e66k 45T96u44r77n15o45v57e28c 7505902660596

Ach jo, tohle asi nemá cenu... Znovu Vám říkám, že tohle vypadá právě na jeden z těch vzácných případů, kdy se v Praze něco buduje a někdo se nad tím asi i zamyslel a uvažuje trochu do budoucna...

I když pak na další pokračování těch kolejí existuje více variant (viz třeba https://praha.idnes.cz/tramvaje-zpatky-na-vaclavske-namesti-dwg-/praha-zpravy.aspx?c=A180419_121655_praha-zpravy_rsr), tak zrovna ten úsek mezi Národním muzeem a budovou bývalého Federálního shromáždění je celkem jasný. Tam to moc jinam odsouvat nejde. Nebo počítáte s tím, že FS se bude bourat, jako třeba Transgas?

0/0
10.8.2018 17:40

Najdete na iDNES.cz