Diskuse k článku

Radnice Prahy 1 jedná se spolkem. Pro cyklisty by mohl vzniknout koridor

Vedení radnice Prahy 1 se sešlo se zástupci sdružení Automat, aby projednali řešení omezení pohybu cyklistů na pěších zónách v centru metropole. Podle nové dohody by na některých ulicích byl úplný zákaz, ale cyklisté by byli nasměrováni na méně zalidněné ulice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P71e75t66r 17Č46e77r67m16á23k 9378275319790

Neuvěřitelné... Proč proboha úřad jedná na této úrovni s nějakým cyklofašistickým spolkem který nikoho nezastupuje a nereprezentuje? Když se dělal zákaz segwayů tak takováto vstřícnost k organizacím zastupijící dotčené subjekty rozhodně nebyla - čímž se teď vůbec nepouštím do polemiky zdali to je správně nebo ne, jen konstatuju opět rozdílné jednání.

0/0
15.8.2018 18:38

P70a86t28r81i93k 87E49g55e48r 2508340729511

V případě, že by se podařilo z centra úplně dostat dopravu pod zem pak by šlo vést cyklostezky ve většině zrušených místech. Jenže jak už víme je to pravděpodobně nereálné i když jsem zvědavý zda se podaří železnici dostat pod zem do roku 2040 a vybudovat stanice Karlovo náměstí - Opera.

0/0
14.8.2018 15:30

P55e61t40r 53Č83e25r49m73á57k 9818755279620

Tak vzhledem k tomu že současná vedení radnice jsou přesně opačnou cestou než byla dlouhodobá strategie a do centra naopak cpou další dopravu (autobusy v úzkých uličkách, nové tratě tramvaje atd.) tak to skutečně v dohledné budoucnosti reálné není...

0/0
15.8.2018 18:41

J23o20s83e96f 20Š92v73e35c 6835256184943

Už je to tu zas... Cyklistický spolek Slavia... vznik 1897

+1/0
14.8.2018 13:18

J43a47n 16D64l32o34u42h43ý 8936320163750

a to chtějí zavádět sdílení jízdních kol ;-D;-D

0/0
14.8.2018 12:25
Foto

A69n52d12r81e15a 23Š14r51e63t40r74o39v71á 7501405410988

Na pesich zonach ani na chodnicich nemaji cykliste co delat, pokud kolo nevedou!

+4/0
14.8.2018 9:41

J26a70k45u31b 58K50o76s 3426192340564

Vůbec nechápu, co se řeší. Pěší zóna je od slova pěšec, tedy někdo kdo jde pěšky a ne že jede na kole. Je zajímavé, že se zákazem segway žádný problém nebyl.

+4/0
14.8.2018 8:59

M43a83r68e90k 13T17u37r67n89o90v29e69c 7215652400126

No tak tohle byla pěší zóna s povoleným vjezdem jízdních kol. Snad už někdy od osmdesátých let. Mimochodem, auta Vám v pěší zóně nevadí? Ta tam také každou chvíli nějaká jezdí...

0/0
17.8.2018 9:08

P72e75t91e81r 93F10r43a76n60e70k 4546214114345

Zkorumpovana neschopna prazska radnice si konecne nasla nepritele: cykliste

+1/−2
14.8.2018 8:23

T48o95m88a56s 18N79o70v82a35c64e23k 7721502176962

To je úplně zbytečné, cyklisti stejně nedodržují vůbec nic, takže budou centrem jezdit zákaz nezákaz, koridor nekoridor. Městapo na ně kašlalo a že si teď občas někam stoupne a jako kontroluje dodržování zákazu (za který si cyklisti můžou sami a tenhle "spolek" obzvlášť) na tom nic nezmění, maximálně někdo dostane dvě kila pokuty za zákaz a prasit budou vesele dál.

+3/−1
13.8.2018 23:31

J11i34ř64í 27N47o14v65á27k 1512629427499

Já myslel, že s teroristy náš stát nevyjednává. ;-D

+2/0
13.8.2018 22:20

P90e40t42r 62B25á65č65a 8525326795635

Co se s nema vubec bavite, normalne tam ty pumpickoidy zakazte a hotovo. Je neskutecny co si o sobe tohle mysli.

+7/−4
13.8.2018 21:03

R57o60b41e88r49t 36H68o30m59o36l79k59a 2460882932621

Praha 1 konečně přistoupila na jednání, což je rozumné. Vzhledem k tomu, že přes Příkopy i Náměstí Republiky denně odjíždím do práce, jsem rád že soud opatření zrušil. Ušetří mi to čas. Ale jsem pro nějaké omezení, hlavně kvůli těm šíleným koloběžkám, které jsou opravdu problém. Na průjezd stačí metr široký koridor a ohleduplnost na OBOU stranách. Bohužel, u chodců citelně chybí... :-(

+4/−9
13.8.2018 17:58

N30i81c77k 47S92a75g39e79n 9528921113962

Bohužel chybí tam i tam a i onde. Ostatně i to, že nejprve přišel zákaz, pak byl soud a teprve potom došlo na jednání, je toho zářným příkladem.

+2/0
13.8.2018 19:22

R16o84b64e73r30t 69H17o65m16o24l26k90a 2810422822231

Přesně... :-(

0/0
13.8.2018 19:42

T21o79m95a73s 31N12o44v69a54c42e69k 7811302606452

Chodec tak nějak nečeká, že ho každou chvíli na pěší zóně ohrozí bezohledný cyklista. Zrovna na Příkopech na denním pořádku a nejsou to ani tak ty šílené koloběžky. Auto je aspoň vidět a slyšet, cyklista řítící se ze zadu ne, to mám jako chodec pořád hlídat "cyklisty", když chci na pěší zóně jen přejít třeba do obchodu, zatočit, přejít nebo mám se sebou děti, tak je kvůli "cyklistům" nesmím ani pustit z ruky samotné?Rv

+4/−1
13.8.2018 23:33

R56o34b71e23r74t 70H15o39m75o80l37k56a 2150652862651

Ne, vůbec nic takového. Cyklista si to ohlídá a mine vás v dostatečné vzdálenosti. Kdyby vás totiž sejmul, tak poletí a pořádně si namlátí. Což samozřejmě nechce. Pocit ohrožení je totiž na obou stranách, jen u cyklisty jsou následky srážky horší...

+2/−2
13.8.2018 23:38

P60a91v26e67l 71M96a37t74o14u49š94e29k 4868100354

Oni cyklisté nemají silnice, na kterých jsou standardní účastníci silničního provozu? Jako aktivní cyklista říkám, že na chodníky a pěší zóny rozhodně nepatří...

+8/−5
13.8.2018 17:52

R45o55b77e68r65t 19H28o18m51o16l50k30a 2910932552391

Mají. Byl jste ale někdy v centru Prahy? Na chodníky samozřejmě cyklisté nepatří a MP by to měla přísně postihovat. Ale v pěších zónách už to neplatí, přes centrum se prakticky jinak nedá, nebo za cenu kličkování úzkými, ucpanými a klikatými uličkami, což je nejen, nebezpečné ale i neefektivní a pomalé.

+2/−6
13.8.2018 18:00

T13o67m76a18s 88N13o91v73a59c95e95k 7191342746842

Tak to centrum objedete. Kde je problém. Zase taková zajížďka to není. Na pěší zóně nemá kolo co dělat.

+3/−1
13.8.2018 23:34

D75a54v91i10d 36H95o30r55a42t83i73u61s 8302761459

Obávám se, že průjezd cyklistů centrem má problém právě v (ne)možných objížďkách. Ty jsou:

1) náplavky (kde cyklisty nikdo nechce protože je tam přelidněno) a nábřeží (kde cyklisty nikdo nechce,protože zdržují auta) + Smetanovo nábřeží a Křižovnická (cca. 18 nehod cyklistů za 10 let, z toho několik s těžkými následky na zdraví, oproti 3 srážkám s chodce a 2 s autem v celých pěších zónách za stejné období, bez vážnýcb následků na zdraví). Pěšími zónami před zákazem projížděli v poměru s Křižovnickou cyklisté v poměru přibližně 45 : 55. Přesto ta nehodovost v Křižovnické byla více než 3 x vyšší (dokonce počet srážek cyklistů s chodci byl naprosto stejný jako v celých pěších zónách, jenže všechny nehody zavinili chodci ve vozovce), a následky v Křižovnické horší o řád.

2) Myslíkova - Lazarská - Vodičkova - Jindřišská - Dláždněná. Tak trochu v kolizi s přetíženou tramvajovou tratí, která kapacitně nestíhá ani bez cyklistů. Navíc cyklisté tramvaje zpomalují o to lépe, že na několika místech je krásně hrubá dlažba + relativně vysoká nehodovost cyklistů

3) Magistrála. Použitelná jen pro část cyklistů, protože vede na Pankrác. Nicméně pro kola legální od Vyšehradu po konec Holešoviček. A dle dostupných dat překvapivě používaná vzhledem k tomu, jak vypadá (v průměru až desítky průjezdů denně v obou směrech, bez evidovaných nehod.

Tak kam je pošlete? Drobná nápověda: Celé roky se cyklisté posílali do p...ěších zón, které byly v 90 letech celkem pokrokově legalizovány pro cyklisty, ale pak se tam už jen rozšiřovaly předzahrádky a zvyšoval počet udělených výjimek pro motorová vozidla, aniž by se provoz cyklistů jakkoliv zohlednil. Takže je na místě se divit, že se brání zákazu vjezdu do pěších zón?

+1/0
14.8.2018 0:36

R80o57b19e90r60t 20H90o46m41o62l14k19a 2680232182821

Objet se to samozřejmě dá, ale je to nesmysl. Přes náměstí Jana Palacha a Křížovnickou, což je popojíždění v koloně. A nemáte pravdu, konkrétně tyto pěší zóny jsou s povoleným vjezdem MHD, IZS, Zásobování, cyklistů a vozidel s povolením ÚMČ Praha 1. (Navíc jsou tamtudy, nikoli bezdůvodně, vedeny páteřní cyklotrasy Prahou.) V případě MHD jde o stovky tramvají a desítky autobusů denně, povolení k vjezdu má 811 aut a k tomu tam jezdí ještě několik desítek vozidel načerno. Taktéž nevím, proč by zrovna v Praze neměli mít cyklisté povolený vjezd do pěších zón, když je tomu tak nejen v ostatních městech ČR, ale i ve zbytku světa na východ i západ od nás. Naopak se cyklistická a pěší doprava často slučují, příkladem budiž "stezka pro chodce a cyklisty".

0/0
14.8.2018 6:28
Foto

A75n30d98r53e46a 12Š54r12e17t47r31o75v14á 7381405520818

A to si nemuzete to kolo pres tu pesi zonu vest?

0/0
14.8.2018 9:44

R60o24b61e25r83t 34H41o84m18o59l47k32a 2850602412331

Můžu. Ale proč bych to měl dělat? To je stejně stupidní otázka jako kdybych se zeptal vás: "A to nemůžete jet autobusem?" Asi mám nějaký důvod, proč používat nejkratší a nejrychlejší cestu do/z práce. Ve chvíli, kdy tam nebude povolený provoz cyklistů, tak samozřejmě zvolím jinou cestu, která bude v tom okamžiku nejrychlejší a zároveň nejméně nebezpečná. Dělal jsem to tak celý týden, než soud ten nesmysl zrušil. Na rozdíl od mnoha jiných chodců a "takycyklistů" se snažím pohybovat v mezích zákona 361/2000Sb.

0/0
14.8.2018 9:56
Foto

A11n96d41r31e32a 97Š78r12e17t83r23o88v24á 7421125320618

Ale pesi zonu vam nikdo nezakazuje, ale pokud vim, na mistech urcenych pro pesi se nesmi cykliste pohybovat na kole, meli by si ho vest.

0/0
14.8.2018 10:14

R36o17b97e56r67t 91H94o67m68o38l51k17a 2790302852881

Ale jasně, to chápu. Nicméně tohle není čistě "pěší" zóna ve smyslu "jen pro pěší". Tohle je prostě místo (náměstí, ulice) se smíšeným provozem pěších, cyklistů, tramvají, autobusů a dalších vozidel. Plošně je odsud pouze vyloučena IAD, tak se to nazvalo "pěší zóna". Problém je, že tu nejen vy motáte pojmy a dojmy. Magistrále v Praze taky říkáme dálnice (má tři pruhy v každém směru), směrově oddělené apod. Ale prostě to dálnice není, takže tam klidně můžete i na kole (pokud jste sebevrah). Není důvod z místa, kde frčí tramvaje v intervalu asi tak dvou minut, vykazovat zrovna cyklisty, kteří pro město představují nejekologičtější dopravní prostředek. To je celé.

0/0
14.8.2018 10:22

J51a12n 41F97i30a59l62a 7458583174106

Cyklisté jsou různě zdatní. Messenger, jezdící po Praze denně, klidně jede po magistrále, má to i rychlejší a odbočit vlevo u Muzea (5 jízdních pruhů) dokáže. Ale rodič s 12ti letým dítětem zvolí pěší zónu.

+1/−1
13.8.2018 18:12

T20o52m69a74s 57N25o69v59a53c43e76k 7431152456632

Rodič s 12ti letým dítětem nepojede šaškovat na kole do centra Prahy, pokud není blázen. Co by tam na tom kole dělal a proč mezi těmi turisty nebo na magistrále? Takových bláznů je naštěstí jen pár, kteří za každou cenu "musí" všude na kole, protože na to mají nějaké (pochybné) "právo". Normální člověk půjde v centru po svých a dojede tam MHD. Na kole se půjde projet někde mimo centrum nebo za město. Kolo jako dopravní prostředek neřeší v Praze i jinde ve větších městech prakticky nic, jen umožňuje rádoby hipsterům nejezdit v MHD, což je pod jejich úroveň a pěšky se jim těch pár stovek metrů taky nechce, tak šérujou rekola...

+2/−1
13.8.2018 23:37

D62a69v37i94d 36H62o37r98a71t39i70u33s 8402761549

No nevím, ale k nám do vesnice jezdí bus ve špičce 3 x za hodinu. Pracuji u Václaváku a děti tam přes léto vozím do školky. Když s tříletou dcerou a šestiletým synem skončím v práci o půl šesté po té, co mi končí pracovní doba a vyzvednu je ze školky, (dětské skupiny zřízené zaměstnavatelem), tak se domů dostanu MHD za 2 hodiny a na kole o tří čtvrtě hodiny dříve. Ve dny kdy končím v práci dříve a je ještě špička, to domů stíhám MHD a na kole přibližně stejně, jen na kole můžu jet kudy chci a kdy chci (tím myslím nákupy, ne kličkování z centra ven). Do práce je to z kopce a tak jsem i ráno v práci stejně rychle jak kombinací metro/bus, tak na kole. A to je věc, proč se mi vyplatí ráno sednout na kolo, dát dceru do sedačky a synovi kolo na vlečnou tyč a vyrazit po Plzeňské do centra. Auto tam nezaparkuji a táhnout se s dětmi do práce o hodinu déle, protože i na bus musím nějak dojít, to už je pro mě celkem argument. Jen tlačit kolo s dítětem v sedačce a druhým připojeným kolem vzadu, to není nic moc.

Pravda, ještě bych si mohl koupit auto a nechávat ho někde u metra či tramvaje.

0/0
14.8.2018 0:45

N62i96c59k 90S84a25g97e62n 9938911193702

Pěší zóna s povoleným vjezdem cyklistů nebo s koridorem (pruhem) pro cyklisty, pokud to jde a dává to smysl, není nic proti ničemu.

+2/−2
13.8.2018 19:25

Najdete na iDNES.cz