Diskuse k článku

Dopravní podnik v Praze od září změní jízdní řád a přidá zastávky

Dopravní podnik od začátku září zavede změny provozu linek městské hromadné dopravy. Změny se tak dotknou tramvají, autobusů i metra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K28a29r55e19l 29L67a28n24g93r 2512977970928

Jen nejak nevidim zda 137 bude stale koncit u Waltrovky nebo jezdit az na Jinonice. V soucasnem provedeni provozu linky to je na nakopnuti tech co to vymysleli.

0/0
16.8.2018 12:17

J65o64s55e49f 19C80h77o52d82o65u89n94s16k40ý 4681376339490

Já chápu, že se změny asi týkají pouze linek, které obsluhuje DPP, ale takhle to těm lidem z hlavy nevymlátíme, že dopravu v Praze organizuje úplně jiná společnost. Pak se neustále objevují stížnosti na DPP, který s tímto nic moc nezmůže.

+2/−1
16.8.2018 11:01
Foto

M67a46r43t97i31n 25Š75u50b58r88t 1105781724245

Je tam řada linek, které DPP, a. s. nejezdí. Jinak pro upřesnění. Změny vznikají tak, že žádosti o úpravy dojdou do organizace ROPID. Zde se nějak zpracují do podoby nějakého opatření a následně jsou osloveni dopravci v systému PID, zda mají technické a lidské kapacity případná navýšení odjezdit. Tak je osloven DPP, ale i dalších 21 dopravců, co v síti PID jezdí. Dopravci dostanou od ROPIDu podrobná data o předpokládaných obězích vozidel, počtech řidičů a dalších parametrech.

Podle toho, jakou mají linky produktivitu (kolik najezdí jednotlivé vozy kilometrů) se počítá nacenění toho, kolik to bude stát. DPP si u svých linek toto počítá sám, u zbytku to spočte ROPID. Potom dopravci pošlou souhlas či nesouhlas s tím navýšením. Pokud pošlou souhlas, ROPID připraví tisk do Rady HMP, kde je popsáno, co se má měnit, kolik to bude stát a jaký je tedy dopad do rozpočtu. Pokud by dopravci nesouhlasili, posílení ke schvalování v radě ani nedojde.

Následně jde tisk do připomínkového kolečka na magistrátu, znovu se k němu vyjadřuje i DPP, třeba v případě posil metra. Pokud tisk projde kolečkem na magistrátu a i DPP souhlasí, dostane se to na jednání Rady, která to schválí či neschválí. Pokud to schválí, ROPID dostává úkol k nějakému termínu změny zapracovat. Zpracovávají se finální JŘ nebo zadání pro tvorbu JŘ. V případě DPP ROPID určuje intervaly v určitých obdobích a DPP si zpracovává konkrétní oběhy vozidel. U jiných dopravců ROPID připravuje na základě konzultací s dopravcem JŘ kompletně. Pak ROPID žádá o licence na nové linky a o změny licencí na ODA MHMP. Pokud toto je schválené, začíná proces informování o změnách.

+2/0
16.8.2018 11:45

E69v71a 57K33a76p28l48a40n47o75v46a 4883281335618

Změna intervalů linky č 6 mě pěkně štve. Ve všední den večer trčet 20minut na zastávce, zvláště, když jdu například z divadla ABC nebo jedu z I.P.Pavlova. To zase někdo vymyslel přímo hlavou.!!!!!!

+1/−1
16.8.2018 10:06
Foto

M87a55r65t27i58n 40Š56u48b66r42t 1395721684325

Linka 6 v těchto intervalech jezdí už od 3. ledna v souvislosti s výlukou v Zenklově, kdy je na Palmovce propojená s linkou 3. Interval 15 minut o víkendu a 20 minut po desáté hodině každý den večer je intervalem, který mají kromě tří linek všechny tramvajové linky. Ve stejných intervalech jezdí linky 1,2,3,5,7,8,10,11,12,14,15,16,18,20,24,25 i 26. Pouze linky 9,17 a 22 mají interval poloviční.

Oproti stavu na lince 6 vloni je ta změna z hlediska nákladů pro město dokonce posílením, protože od cca 19. do 22. hodiny jezdila sóla po 10 minutách a nyní jezdí soupravy po 15 minutách. Změna určitě nikoho úplně netěší, stojí to víc a interval je delší, byť nabídka vozů naopak o trochu vyšší, ale ani u tramvají zrovna nepřebývá počet řidičů, zejména v noci a o víkendech. Takže spřažení do souprav trošku pomáhá snížit tlak na počet víkendových směn řidičů. Bez snížení kapacitní nabídky to je jediné řešení, jak se s tímto stavem vypořádat. U jiných linek už by se muselo opravdu omezovat, tam možnost spřáhnout dva vozy jednomu řidiči už není.

Vzhledem k nízkému počtu sólo nízkopodlažních vozů úprava umožňuje i větší nasazení bezbariérových souprav na linku o víkendech a lepší přístupnost pro kočárky i vozíčkáře. Navíc linka v soupravě lépe absorbuje o víkendu nárazovou poptávku třeba větších turistických skupin. Určitě to není úplně ideální, ale své důvody to má.

Ono by asi bylo příjemné mít interval 7,5 minuty o víkendu na většině linek, ale dvojnásobek potřebných řidičů by se musel pak logicky kompenzovat omezením provozu v pracovní dny, protože prostě lidských a technických zdrojů není v hromadné dopravě neomezené množství. Byť to tak pro Pražana asi vzhledem k minimálním cenám za jízdné asi opticky vypadá. Ale není to tak, zajistit přes 34 000 spojů hromadné dopravy ve městě denně je hodně obtížný úkol.

+5/0
16.8.2018 11:27

J87o52s13e92f 75V35i43k 6818450603154

V podstate souhlasim. Jen mala kosmeticka. 16 ma tez polovicni interval (nahrazuje uz pres rok 10, ta trat z Palmovky nahoru az ji za par let zprovozni bude asi ze zlata) a tram 24 jezdi jen v prac. dny.

0/0
28.8.2018 0:23

L10u37d98e67k 61N42e96c51h87l69e43b43a 1613249821231

No jo - je před volbami! A kolik to bude reálně stát a o kolik se zase zvednou DPP dotace? Kdyby ty peníze raději dali důchodcům a rodinám s malými dětmi ...

0/−9
15.8.2018 23:38

K33a90t89e46ř54i79n17a 58V33a42š95á51k97o28v15á 5201142229575

Ona už zas jezdí desítka?

0/0
15.8.2018 21:29

J13a56r80o15m10í41r 31K79a62p53l18a51n 7788914222204

Ta opatření se týkají pravidelného provozu, takže desítky se to týká od okamžiku, kdy zas začne jezdit. :-)

0/0
16.8.2018 10:12
Foto

M90a54r24t59i29n 29Š49u43b28r45t 1545531694635

Od 1. září jezdit bude. Skončí výluka na Zenklově ulici.

0/0
16.8.2018 11:28

T33e39o49d65o79r 65B51e84z89d15ě33k 5984540158253

Věčně narvaná linka 6 dostane soupravy jenže v intervalu 20 minut. Geniální. Kde je změna?

+3/0
15.8.2018 21:15

R90o27m58a85n 17N24o64v89a62k 6389821172466

usetri se polovina ridicu :)

+4/0
15.8.2018 22:00

E86v63a 85K77a20p97l30a77n11o22v22a 4563671155638

Je to kardinální blbost změna intervalu č. 6, když tato linka spojuje např. Nám. Republiky z Václavským nám. Nic jiného tam totiž NEJEDE.

0/−2
16.8.2018 10:08

J18o35s29e74f 44Š28v36e28c 6955666614493

To snad projdete, ne? Něco pro své zdraví...

0/0
16.8.2018 13:03
Foto

M67a49r85t36i96n 58Š14u97b36r28t 1555881554845

Linka 6 už soupravy má přesně 8 a půl měsíce. A interval má o víkendu 15 minut, jen po 22. hodině 20 minut. Stejně jako 17 dalších tramvajových linek. Je to standardní interval tramvají mimo linky 9, 17 a 22. A právě díky této úpravě, když přijede souprava, tak už linka 6 věčně narvaná není. Větší skupiny v okolí Výstaviště či IPP zvládá lépe. Večer od 19 do 22 hodin dokonce jezdí z hlediska kapacity vozů více než dříve.

0/0
16.8.2018 11:31

T46e88o14d46o39r 49B18e11z80d36ě18k 5174710278593

Uvidíme. Doteď jsem se již mnohokrát na Strossmayerově náměstí o víkendu do jedné wanny na lince 6 jednoduše vůbec nenarval.

0/0
16.8.2018 12:05

O44d89s20t57r57a61n38ě25n84ý 24U96ž62i17v37a89t79e40l

Uživatel požádal o vymazání
+3/−1
15.8.2018 19:29

P28a59t81r46i24k 58E37g22e41r 2668670589281

Nechápu proč bude existovat stále nesmyslná linka 207 v trase Staroměstská (A) - Ohrada když by šlo vést linku 133 v trase Staroměstská (A) - Ohrada - Sídliště Malešice - Depo Hostivař (A), linku 199 taky nechápu když bude doplněna ještě o 155 a 228. Jsem pořád toho názoru, že linku 213 by šlo prodloužit přes zst. Mezi Hřbitovy - Červený dvůr do zst. Habrová a nebo linku 207. Linku 155 bych zrušil, ale linku 133 prodloužil na novou konečnou zst. Rektorská a jsem toho názoru, že linka 146 by mohla být prodloužena na Palmovku.

0/−6
15.8.2018 19:50

P88a85v86e47l 90S37l45a40d96o32v17n73í28k 6327413857106

A vůbec nejlepší by bylo, kdyby Prahu obsluhovala jediná linka, která by vjela úplně všude, že?;-)

+5/−1
16.8.2018 9:34

P72a90v56e77l 88G22a45v22i30n 4417818455269

Kdo z Ropidu se přestěhoval do Radotína...?

+7/−2
15.8.2018 18:32
Foto

M94a69r65t66i35n 21Š75u68b46r61t 1435981304365

Nikdo z ROPIDu tam, pokud vím, nebydlí. Ono to vypadá jako větší navýšení provozu, než je ve skutečnosti. Nová linka 247 jsou reálně pouze současné vložené spoje linky 246 mezi Radotínem a Zbraslaví, které mají nové číslo jen proto, že jsou prodloužené na Sídliště Zbraslav, které má v Radotíně úřady. To je velmi drobná změna. A druhou změnu vyvolal před rokem a půl zákaz odbočování busu 244 od Radotína do Chuchle přes přejezd. Jelikož bus 244 teď do Chuchle nemůže, jede podél trati rychleji, a protože slouží i pro návoz a odvoz od vlaku v Radotíně, jezdil teď v obou směrech v časech velmi podobných tomu vlaku. Takže když někomu ujel vlak, ujel mu i bus a nemohl na ten bus dojít náhradou za vlak. Takže se 244 posunula nyní do prokladu s intervaly vlaku. A bylo potřeba zajistit odvoz od vlaku na sídliště. Jelikož Radotín řeší už 5 let zavedení obsluhy lokality Viničky, tento midibus se nyní hodí i pro ten návoz a odvoz od vlaku pro sídliště, čímž má větší užitek, než kdyby byl jen pro Viničky navíc. A jelikož se šouplo s 244 do prokladu s vlaky, musela se posunout do prokladu se 244 i 172 z Chuchle. V Chuchli ale nemůže čekat, aby se do času mezi dvě 244 ta 172 trefila, takže to vychází bez nárůstu vozidel i řidičů, že mohou všechny 172 až na Hvězdárnu. Konec hlášení v českém jazyce.

+7/0
15.8.2018 18:53

P73a72t94r36i95k 36E40g92e76r 2128490109721

Myslím si, že to nebude trvat dlouho a ROPID vyřadí řadu 230 - 250 a autobusům nechá jen řadu 100 - 229, trolejbusy možná označí čísly 231 - 268 nebo tak označí třeba kloubové autobusy. Školní linky snad obdrží řadu 851 - 875.

0/−8
15.8.2018 19:55

P50a35v70e95l 62S94l80a37d47o18v60n95í29k 6197413367386

A proč? 8-oNení pro místní nic horšího, když někdo pořád mění čísla linek a přidáním zastávek cestování zpomaluje.

+3/−1
16.8.2018 9:32

P22a78t67r85i70k 49E34g14e85r 2198850119911

Sorry jako..., ale když vyřadíte řadu 551 - 575 pro školní linky a dáte jim další vyřazenou řadu 251 - 275 a dotoho ještě přidáte výlukovou autobusovou linku 281 místo X213. Tak v tom pro cestujícího uděláte pěkný bordel. Proto bych dal řadu 851 - 875 pro školní linky. Místo řady 300 - 421 raději 279 - 399. Trolejbusům bych raději dal řadu 251 - 268 než 51 - 68. Jinak výlukové linky raději 80 - 89 a 800 - 899. Pamatuju si linku 800 na trase Háje - Litochlebské náměstí - Chodovec - Pražského povstání (C).

0/−2
16.8.2018 9:45
Foto

M63a27r34t48i35n 43Š75u65b80r14t 1495971364635

Změny čísel linek jsou noční můrou pro cestující i pro dopravce, zastávkovou službu, projektanty, odbory dopravy a další. Přestože se obecně nic moc nemění, je to spousta papírování, změn licencí atd. K úpravě, která proběhla loni, se Praha chystala skoro 10 let a právě z obav před jejím dopadem se to pořád odkládalo. Až když v kraji začala být potřebná čísla 500 či 600, už nezbývalo, než to provést. Ale je to hotové a myslím, že neexistuje nikdo, kdo by do toho následující desítky let chtěl jakkoli vstupovat.

+2/0
16.8.2018 11:34

J44i39ř75í 26Š98t65ě48d88r69a 5420852781847

Ono je toho víc. Třeba DPP má volací znaky určené linkou a pořadím. Ve chvíli, kdy zavedete nový způsob číslování linek, tak je zapotrebrebi změnit spoustu fungujících vlacích znaků. Treba garážmistri měli 9**, takze změna nočních linek na 9** vedla ke změně vlacích znaků. Ty byly zase provázání s čísly radiostanic, takže bylo zapotřebí změnit čísla v MRS/tetra a zároveň radiostanice přeprogramovat. K tomu se zase váže úprava seznamů v ostatních radiostanicích a

0/0
17.8.2018 23:58

J45i90ř75í 84Š94t35ě54d54r42a 5700792831977

Vlacích = volacích

Provázání = provázány

Zatrolený autocorrect...

0/0
18.8.2018 0:01

P60a72v41e74l 27S86l44a84d88o74v19n91í85k 6457533737566

Ptám se znovu - proč byste pořád něco měnil, přečíslovával? Teď Praha kvůli připojení Středočechů velké přečíslování zažila a už byste do toho šlapal dále. Nechte lidem, ať si zvyknou.

Výluková linka může mít klidně označení XYZ, ať se to neplete.

+2/0
16.8.2018 16:51

J91i61ř55í 57Š39t73ě14d28r54a 5710802191117

Sorry jako, ale cestujícím je vesměs fuk, jakým způsobem si ROPID řeší číselné rady linek. Pro cestujícího je dulezite, že se nemusí před každou cestou dívat, jestli mu zase neprecislovali autobus. Ani netušíte, kolik je s precislovanim linek spojeno dalších, na první pohled nesouvisejících, problémů.

0/0
17.8.2018 23:50

J67i94ř42í 10B15r74e56z94o24l98u43b10s55k26ý 7657929180892

Ty víkendové intervaly jsou strašlivé :-/

Jasně, musí to někdo platit, možná nejsou ani lidi a o víkendu tolik lidí možná nejezdí, ale je to prostě hodně.

+4/−8
15.8.2018 17:51

O11n79d85ř78e28j 38Z49d31e97r36a56d72i24č63k74a 6874165243598

Ježiš 15 minut interval fakt není tragedie.. ;-D Jak je v Praze člověk rozmlsanej, to je děs, já jsem ze severu, kde nám jezdil (a dodnes jezdí) vlak co 40 minut a bus dokonce jednou za 2 hodiny (samozřejmě prakticky dubloval čas toho vlaku). 15 minut je fakt zlatejch.. ;-D

+12/−1
15.8.2018 17:55

J30a48r51o83m79í34r 67K19a51p42l32a59n 7328624332104

No jo, ale ten článek je právě o tom, že se ty víkendové intervaly ZKRÁTÍ ;-).

+2/0
16.8.2018 10:11

Najdete na iDNES.cz