Diskuse k článku

První půlka metra D by se mohla začít stavět, rozhodl dopravní podnik

Dozorčí rada potvrdila rozhodnutí představenstva pražského dopravního podniku o tom, že by mohla začít stavba první poloviny metra D v úseku Pankrác - Nové Dvory. Na této trase je potřeba vykoupit již jen některé pozemky, výstavba by tak mohla začít bez větších problémů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P72e13t33r 76V22a52r28g84a 3435713750500

Já jsme si myslel, že to metro D bude také pod povrchem a podle článku se zdá, že to bude povrchová tramvaj - viz:

"Zatím se však ještě nedohodli tak, aby přes tyto pozemky mohla vést linka metra." Snad pod těmito pozemky, ne? nebo to fakt bude pozemní nikoli podzemní metro?

A prosím Vás, co je to za novotvar? : " rodina Vojtů, která ovládá pozemky ve stanici Krč" odtěď se bude říkat - já ovládám svůj byt, dům pozemek? Snad vlastní (popř. užívá, když je to v nájmu), ne?

0/0
29.8.2018 18:36

T36o76m35á74š 25K31o65t82í41k 9906333123176

V tomto případě je to přesné. Různí rodinní příslušníci Vojtů mají na pozemcích menšinové podíly (většinou 1/3). Další pozemky vlastní akciovka s neprůhlednou vlastnickou strukturou. V průběhu jednání s městem vyšlo najevo, že Vojtovi pozemky fakticky ovládají, díky dohodám a jiným vztahům se zbývajícími vlastníky.

+2/0
29.8.2018 22:47

P37e65t29r 35V40a54r36g45a 3535133190450

Aha, pak tedy asi ano. Pokud to udělali takhle blokačně, tak to "ovládání" je na místě. ale pak by bylo lepší, kdyby to autor článku alespoň naznačil - neb neznaje detaily to fakt vypadá divně

0/0
29.8.2018 22:50

M64i55l41a82n 69V11o33l35e82k 5429553626419

Na to tlačí paní Krmáčová, která jde developerům (zcela nezištně) na ruku.

0/0
29.8.2018 18:21
Foto

D88a57n 33R29u53b81í78n 4303693849

Kdyby radši postavili konečně spojení z letiště. To je už mezinárodní ostuda.

+7/−4
29.8.2018 14:18

P86a98t59r12i27k 48E14g82e72r 2258380599751

V Bratislavě je to ještě horší za to se divím, že v Praze od hlavního nádraží jezdí speciální autobus AE od Českých drah. Přitom linka 119 by mohla vybranými spoji dojet až na hlavní nádraží.

0/−5
29.8.2018 15:15

T33o98m70á89š 10H75a33v93e20l 1668939511956

Nebo jiná linka, Hlavní nádraží - Letiště a klidně i Florenc - Letiště

0/0
29.8.2018 15:20

S13i26l98v31e39s25t94r 69K54a83d20e97ř15á85b77e59k 8810463125380

Hlavní nádraží - Letiště je právě ta linka AE. ;-D

+5/0
29.8.2018 15:27

R80a98d29e81k 90J78a53n45a90t75a 9425646604302

Možná pan Eger chtěl, aby linka AE byla integrována do PID (dnes je to něco jako "dálkový" spoj ČD, platí v něm tarif ČD, ale nikoliv tarif PID).

To je ovšem politický problém, město na tuto linku nechce přispívat, protože skoro vůbec neslouží Pražanům, ale především mimopražským.

0/0
2.9.2018 19:33

T45o87m82á50š 84H22a63v16e78l 1258609911936

Určitě na druhou stranu, časově to jak vlakem tak metrem o moc lepší nebude a z hlaváku to stejně nepůjde takže pokud pojedete například z Plzně vlakem tak stejně budete muset přestupovat na Masarykáč. A možná ale to by se muselo rovnou z Veleslavína, pokud by to pokračovalo déle z Motola tak by možná byl i rychlejší ten přestup na BUS na Veleslavíně. B je nemyslitelné. Ano co se týče komfortu rozhodně by koleje na letiště pomohly navíc je potřeba zrekonstruovat celou trať na Kladno. A Áčko by mohlo mít také stanici na sídlišti Řepy, ale celkově co se týče času tak z centra to bude plus mínus stejné. Navíc pochybuji že by ten vlak měl interval 4-5 minut jaký má metro i autobus z Nádraží Veleslavín na Letiště. Rozhodně to není akutní jako trasa D, trasa C opravdu odlehčit potřebuje a až bude potřeba opravit Nuselák tak se trasa D bude sakra hodit

0/0
29.8.2018 15:19
Foto

D88a54n 43R38u29b90í22n 4243133959

Mě je to jedno. Prostě vyjdu z letiště a sednu na něco co mě odveze aspoň k metru do 20–30 minut a tím nemyslím bus, kterej se drkotá přes nějaký pole a pěšinky, aby mě vyhodil na metru, který nemá ani jezdící schody. OSTUDA!

0/0
29.8.2018 17:50

P26e40t60r 71V59a78r78g51a 3545473840500

Já s Vámi souhlasím. Obávám se však, že kvůli Chalupoidě metro na letiště nikdy nepovede. Vůle Áčko rozvětvit na Veleslavíně není. A tzv. rychlodráha - resp. klasický vlak je v nedohlednu - možná ve 22. století by něco vzniknout mohlo.

"A na čo sú vojákovi eskalátory"? Turista, ktorý němá nohy už nie je ani turista. A takých tu veru nepotřebujeme. ;-D;-D

0/0
29.8.2018 18:40
Foto

M88a76r40t61i89n 74C74h30a14b31a98d83a 4635894568470

to zas bude tunel:-P kam se hrabe Open card a Blanka8-o

+3/0
29.8.2018 14:11

P22e73t47r 16V42a90r65g20a 3345503140360

To si piště. Hlavně aby nezapomněli udělat vejhybnu či depo na tom Pankráci (o propojení kolejemi s céčkem ani nesním) nebo to dopadne jako v Istanbulu (byl jsem tam před pár lety), kdy na konečné stanici se přijíždí i odjíždí z té samé koleje. Takže takt je pevně daný bez ohledu zda je špička či nikoli

0/0
29.8.2018 18:43

P98a72t15r53i19k 48E64g66e96r 2678110479481

Článek v pořadí 10001. na téma "METRO D". Je to zde Praha nejdříve postaví úsek I.D Pankrác (C) - Nové Dvory, protože přeci jen postavit úsek Pankrác (C) - Olbrachtova by byl nezajímavý. Postavit úsek Pankrác (C) - Depo Písnice bez stanic by byl také nezajímavý. Pomohlo by postavit úsek Pankrác (C) - Nové Dvory a pak II.D Pankrác (C) - Náměstí Míru (A) ať doopravdy jezdí linka D na úseku Nové Dvory - Náměstí Míru (A) a je pro cestující užitečnější. Mluví se o lehkém metru nabízející průchozí vozy. Jsem zvědavý zda neskončíme u podzemní tramvaje s vozy Škoda 15T. Myslím si, že taková bude trasa Kobylisy (C) - Čimice - Bohnice - Suchdol - Lysolaje - Nádraží Podbaba (S)

a Zoologická zahrada - Troja - Nádraží Holešovice (C).

0/−7
29.8.2018 13:45

J81o91s94e41f 76Š17v68e31c 6405386804983

To by si už měl Dojínek objednat soupravy pro to D.

Aby pak nemusel ROPID omezovat provoz na A, B a C.

+2/0
29.8.2018 13:21

P78a17t97r20i30k 36E48g69e47r 2308400269541

Při výstavbě první stanice se zjistí, že podzemní tramvaje vyjdou pro město levněji a bude je možné větvit i vést napovrch a podzem.

+1/0
29.8.2018 13:46

R73o24m34a89n 50P54o72l10á66č60e98k 5696789565

Jste zapsal dobu :D Naposledy to bylo přesně obráceně ;-D

0/0
2.9.2018 18:26

R43a45d15e68k 44J33a54n40a41t66a 9555766404612

Dodací doba železničních souprav je typicky kratší, než doba stavby trati, natož když se staví pod zemí.

0/0
2.9.2018 19:36

D76a10v60i61d 78R85y12c91h43e41t89s82k18ý 9976211560980

Hlavně to svěřte Kotasovi! Každá stanice aspoň za pětinásobek!

+12/0
29.8.2018 12:34
Foto

I49v51a78n 15V34e42s61e94l91ý 4106438824677

Pokud pojede jen na Pankrác tak moc nevyřeší, tedy krom množství autobusů od Libuše na Kačerov. Céčko je našlapané už při příjezdu na Kačerov, tam a na Budějovické se našlape ještě víc takže na Pankrác plnější než dnes na Kačerov a tam budou lidi z déčka ládovat do dveří jako v Japonsku. Když jsem jezdil z Kačerova do práce byla jistá výhoda ve vkládaných soupravách zrovna z Kačerova, ale pokud chtějí, nebo již udělali, zkrátit interval tak to možná odpadne - již nemám zkušenosti, užívám si důchodu.

+2/−3
29.8.2018 12:31

M43a73r24e20k 32Š65i98m46o90n 2914547508118

Zdánlivě sice přibydou na Pankráci lidi z D, ale ve skutečnosti nepřibydou, protože tam už dávno jezdí - prostřednictvím autobosů na Kačerov. Na druhou stranu Pankrác a okolí je samo o sobě cílem mnoha pasažérů, kteří zde mají kanceláře. Samozřejmě prodloužení metra D až do centra by pomohlo. přetížené lince C hlavně v úseku Kačerov IP - IP Pavlova. Samotná stanice IP Pavlova je na hranici únosnosti.

+6/0
29.8.2018 13:15

T72e78o61d24o55r 28B83e67z15d35ě60k 5554520668983

Jsk můžete vědět, že tam naprosto všichni už jezdí? Z vlastní zkušenosti vím, že řada z nich nyní jezdí v řadě případů autobusem na Smíchivské nádraží, o Středočeších ani nemluvě.

0/0
30.8.2018 9:07

T66o85m85á68š 19Z75e96m26a68n 3975758544565

C mezi 7-8 h. ranní není na Kačerově rozhodně nijak našlapané.

0/0
29.8.2018 23:13

L61e58o58š 34L64i32t69e82r43á77k 5539246971982

Mslím, že by společný podnik s Pentou pomohl hlavně paní Krnáčové a panu Dolínkovi. Nikdo není rád nezaměstnaný.

+9/0
29.8.2018 12:27

Najdete na iDNES.cz