Diskuse k článku

Vlak v Holešovicích projel návěstidlo a zničil výhybku, škoda je 400 tisíc

Železniční provoz ve stanici Praha Holešovice dopoledne stál kvůli nákladnímu vlaku, který projel návěstidlo. Vlaky na Kralupy hodinu nejezdily, spoje do Německa nabíraly zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S37t67a44n29i25s20l40a61v 33D33o69n57á46t 6593753727360

Mám otázku mimo téma, když vidím, že je tu dost odborníků na železnici, nedá mi to. Snad laskavý cenzor promine. Nevíte někdo, co to znamená, "udělat na lokomotivě brousek"? Podle kontextu šlo o parní lokomotivy a byl to asi nějaký způsob sabotáže.

0/0
3.9.2018 17:12

J16i85ř79í 82E87r61b98e67n 1273594866787

Vím, co znamená okovaná mašina = s ploskou na okolcich po brzdění zablokovanymi koly. Ale brousek fakt nevím...

0/0
3.9.2018 21:43

V51a95c70l97a17v 82H32a18j79e16k 3276489219

také se tomu říká, že je obutá nebo že má bačkory. nemusí to být jen mašina, ale i vagón. Jízda s takovýmto vozidly je spojena s rizikem vzniku lomu kolejnice, zejména v zimně.

0/0
5.9.2018 14:56
Foto

M10a58r84t97i43n 32O78c32h 7609734885726

Tvl rozřezal? Říznul!

0/0
3.9.2018 17:02

M85a49r16t45i61n 97V59e52s82e81l37ý 1980598397756

Nejvíc to nakonec odnesla S41 (libeňák), o prázdninách takový otloukánek (do půlky července nejezdil vůbec, poté jen na Podbabu) a kvůli poškození výhybky ho zrušili na dnešek kompletně a zítra zatím do 14 hodin. ;-(

0/0
3.9.2018 14:16

J53a63n 55K98a68r40l70í86č12e24k 5688821379188

Bývaly doby, když jsem dělal dopravní průmyslovku (což uznávám, že bylo v minulém tisíciletí), že rozříznutí výměny znamenalo poškození závorníku, který tam byl od toho, zatímco přestavník, výměna i vlastní výhybka naopak měly tento úkon přežít bez poškození minimálně do (tehdy zkoumané) rychlosti 120 km/h. Takže se dalo po výhybce pomalu (neb byla neuzávorovaná) jezdit dál, dala se i přestavovat. Buď se něco moderně změnilo "k lepšímu" a nebo ta výhybka nebyla v moc dobrém stavu, protože hádám, že v Holešovicích po nádraží to víc než 120 nejelo...

+4/0
3.9.2018 14:11

P56e89t31r 80F35r31a42n25c 9727281188668

Ano, doba od minuleho tisicileti pokrocila. Na koridorovych tratich (a nejen tam) je drtiva vyhybek nerozreznych, k zajisteni krajni polohy neslouzi hak, ale celisti.

0/0
3.9.2018 14:25

J95a37n 28K30a84r48l14í55č35e67k 5148731309418

Tak to leccos vysvětluje. Škoda. Schopnost přežít rozřez byla podle mne šikovná, jezdilo se dál, i když na přivolávací návěst (protože nic víc zabezpečovačka při nefunkčním závorníku nedovolila)...

0/0
3.9.2018 14:29

P24e61t13r 30N91o24v32o44t36n90y 1151270331

Čelisťový závěr je rozřezný. Záleží ale na přestavníku. Ale i tam by se snad mělo zničit jenom něco, co jde snadno a rychle nahradit.

0/0
3.9.2018 14:40

L18i42b37o90r 36V90e11s44e43l68ý 2809396302782

Rozřez na nerozřezném systému je na výměnu celého přestavníku. Navíc díky vyšším přídržným silám může dojít k deformacím třeba na závěru.

0/0
3.9.2018 18:23

V80a82c87l85a57v 60H93a17j80e22k 3526359929

Výhybka se závorovala je v případě, že byla postavená vlaková cesta. Takže pokud nebyla závorovaná nepoškodil se ani závorník. To se asi nezměnilo ani v moderní době. Jen se závorování provádí technicky jinak.

0/0
3.9.2018 17:36

M43i61l11o37š 25S66a24l94o23š96e76k 7764823281963

Vlak rozřezal a a zničil vyhýbku.......................;-DR^

+5/0
3.9.2018 13:42

M80a92g31d90a71l45e51n61a 47H14r57o66n39o11v61s25k48á 3110962664829

Až na to, že pořádně nejezdily ani ty pitomý autobusy.

0/0
3.9.2018 12:36

M41a41r65t71i15n 82V66e84s21e18l73ý 1410968357866

Dopravci bych rozhodně vytkl, že na situaci nereagoval adekvátně. Měl dvě možnosti: 1. V době přepravní špičky zajistit aspoň dva náhradní autobusy pendlující mezi Roztokami a Podbabou. Bylo přece jasné, že jestliže se o půl deváté ráno stane na tak frekventovaném nádraží takováto mimořádnost, že se hned tak jezdit nebude. 2. Nechat pendlovat elefanty Roztoky - Podbaba. Obě koleje byly přece průjezdné. Ani jedno z toho se nestalo a důsledkem bylo, že zhruba mezi 8.30 a 10.30 se s ČD do Prahy nedostal nikdo. Takhle to nemá přece vypadat.

0/0
3.9.2018 13:29

R89o60b63e57r91t 98P63r32a66ž98á84k 4938606815380

Jenže to asi neřeší ČD, ale nějaký dispečer SŽDC.

+1/0
3.9.2018 15:22

M75a85r61t23i48n 61V65e28s66e61l83ý 1750358957826

Tady hlavně, jako ostatně obvykle, se dlouho špatně komunikovalo. Vlakové čety nic nevěděly a dispečer patrně neměl přesnější informaci z terénu, jaký rozsah (a tedy dopad na provoz) ta závada bude mít. Ve výsledku to jistě nebude čistě chyba dopravce, ale nepřesné či pomalé komunikace mezi různými subjekty.

0/0
3.9.2018 15:50

D35a42v74i74d 35P86e46c48a 1745824771186

Tato skutečně tragická a obrovská nehoda se v železničním provozu devadesátých let stávala zhruba obden. Jen, že se tenkrát nepsalo o každém prdu.

+3/−2
3.9.2018 12:15

J97i71ř29í 88N16o13v82o41t87n79ý 4826862352346

U CD nic překvapivého.

+2/−31
3.9.2018 11:27

J42a96r95o17s33l37a35v 83B73e52d28r85n56a 3506391461857

Bylo to cargo. Ale vysvetluj neco zapšklemu cloveku.

+10/−1
3.9.2018 11:28

M40a70r52t66i55n 46V71e77s72e52l63ý 1930558587876

Akorát nevíme, kterého dopravce. V omezeních je uvedeno "vlak jiného dopravce". Což bych nenapsal u společnosti v rámci jednoho holdingu.

+1/0
3.9.2018 11:32

M48a10g54d49a52l67e59n50a 81H24r97o76n69o30v55s41k12á 3510922524259

Myslíte zřejmě ČD Cargo. Ale vysvětlujte to zapšklému člověku...

0/−1
3.9.2018 12:31

L81i67b85o59r 33W39a59l83i71c88h28i92e40w46i55c95z 3888936277794

Nevím který dopravce to byl a ani jaký byl myšlen, ale CARGO má u nás v názvu 8 železničních dopravců.

+1/0
3.9.2018 13:22

S30i69l51v57e68s12t57r 26K20a60d52e61ř16á71b65e42k 8670883285380

A cargo jsou pochopitelně i ti nákladní dopravci, kteří zrovna nemají slovo "cargo" v názvu.

0/0
3.9.2018 14:35

J98a65r20o35s78l83a39v 82B10e44d22r57n75a 3716941221257

Lol

0/0
3.9.2018 16:07

M37a90r31t80i42n 72H20a46n66z85a67l 8798239379985

Moment, takže jako u LE a RGJ by to bylo překvapivé, nebo se to vůbec nemůže stás, nebo jak to mám chápat?

0/0
3.9.2018 11:31

R74o88m79a64n 59P26o77l83á71č73e26k 5756489935

Byl to nákladní vlak, který ČD neprovozují :D

0/0
3.9.2018 11:43

M85a44g76d53a26l40e97n96a 56H66r91o10n87o22v97s71k12á 3860162224829

Společně se společností ČD Cargo, a.s. tvoří s řídící osobou koncern ČD následující společnosti podrobené jednotnému řízení společností České dráhy, a.s.:

DPOV, a.s.,...

Výzkumný Ústav Železniční, a.s., ...

Dopravní vzdělávací institut, a.s., ...

ČD – Informační Systémy, a.s., ...

ČD – Telematika a.s., ...

+1/0
3.9.2018 12:35

S85i90l40v61e98s59t16r 59K17a26d96e71ř51á79b50e89k 8360953965110

Vtipné, že název toho výzkumáku a těch "Informačních Systémů" nechal do rejstříků zapisovat nějaký nedovzdělanec, který nezná český pravopis.

+2/0
3.9.2018 13:56

M76a42r23t71i59n 37V64e85s98e71l39ý 1680358217986

Je to taková móda, přišlo to asi z ciziny. Učiní se z toho jméno a to se pak píše s velkými u každého slova. Podobně třeba ve smlouvách, v úvodu se zkratkuje třeba "Prodávající" a "Kupující" a v celém textu se pak píše s velkými písmeny, aby bylo zřejmé, že se tím myslí ta konkrétní osoba, věc nebo nějak zkrácené slovní spojení.

0/0
3.9.2018 14:07

S53i46l90v27e80s90t47r 49K50a93d37e46ř41á57b80e75k 8900193215150

Tak ona tímhle stylem byla psaná už Pittsburská dohoda roku 1918: "Schvaľujeme politický program usilujúci sa o Spojenie Čechov a Slovákov v samostatnom štáte z Českých Zemí a Slovenska.". Jenže tu psali američtí Češi a Slováci, kteří svůj rodný jazyk pořádně neznali.

0/0
3.9.2018 14:38

Z53d76e67n12ě70k 93H30r59u44b86ý 5385468391806

Tzv. rozříznutí výhybky (odborně výměny) ještě neznamená její poškození. To je normální terminus technicus pro přestavení výhybky jízdou vlaku, někde se tak děje i záměrně. Napsat "rozřezaná výhybka" - to je fakt masakr. Novinářské řemeslo upadá a upadá. Když o něčem píšu, tak si o tom něco zjistím. Za dvě minuty na wikipedii vím, co je rozříznutá výhybka.

+13/−3
3.9.2018 11:19

M96a53r44t77i26n 19R39u91z72i76c31k89a 1322388276957

coz o to, ale docela me dostalo to, zda vyhybku uzamknout nebo ji bude treba opravit...

Jako da se z toho odvodit, ze nemusi byt poskozena, ale predpokladam dle clanku, ze ano...

0/0
3.9.2018 11:23

R48o58m23a16n 55P75o77l87á55č86e70k 5866149625

Chyba lávky... "řezání výměn" je běžné u čistě sjezdových výhybek, hlavně v tramvajové síti.

Jakmile říznete elektricky ovládanou výhybku, tak dojde k poškození mechanismu...

+4/0
3.9.2018 11:48
Foto

S64t90a17n60i59s37l40a22v 92D11o75n60á14t 6893803807700

To ano, ale asi se té výhybce pak neříká rozřezaná, že?

+2/0
3.9.2018 12:29

S91i41l48v48e79s32t33r 35K30a74d55e31ř39á48b51e87k 8190213405820

Ne, jenom rozříznutá.

0/0
3.9.2018 13:19

S71i77l89v64e35s65t21r 40K93a71d87e17ř74á25b78e55k 8650243845670

Nezáleží na tom, jestli je elektricky ovládaná, ale jestli je uzamykatelná. Starší elektricky ovládané výhybky uzamykatelné nebyly. A na druhou stranu, na několika místech jsou uzamykatelné i výhybky, které elektricky ovládané nejsou. Samozřejmě se nejedná o nějaké visací zámky, ale prostě o to, že je v té krajní poloze nějaké udělátko drží.

0/0
3.9.2018 13:18

J83i35ř38í 62E83r90b63e62n 1333724936777

Ovšem k poškození snadno opravitelnému. Ten mechanismus je přizpůsoben k tomu, aby říznutím byl poškozený jeden jediný díl, který je k tomu určen.

0/0
3.9.2018 13:47

J50a96r97o23s51l82a22v 23B21e91d40r58n85a 3486551231687

No je to trochu slozitejsi...

0/0
3.9.2018 12:30

D95a32v93i36d 71P97e45t48r36z80i44l12k58a 5161316777198

No vzhkedem k tomu, ze to je vymena v nadrazi, a tudiz oboustranne pojizdena, bude mit minimalne zavornik. Pokud je dalkove stavena, .... tak jeste tu o Smolickovi, jak ji riznu a nic s ni neudelam.....

0/0
3.9.2018 13:14

M66i77l26o64š 14S81a12l71o56š90e94k 7794753451443

Záměrně se to děje u samovratných vyhýbek,to jenom pro pořádek. ;-)

+1/0
3.9.2018 13:45

M49a92r37t49i98n 51V77e98s62e74l24ý 1120778217626

Mně se nejvíc líbilo couvání rychlíku z Děčína z pražského zhlaví v Roztokách do stanice. Asi třicet lidí nejdřív vylezlo do kolejiště a šli pěšky na bus 340, zbytek pak zacouval do stanice. Busy 340, 350 kolabovaly, nestíhaly ani obrat, Libeňák zrušený, osobní vlaky se vracely z Roztok do Kralup, v mimořádnostech o jejich zkrácení nebylo ani slovo. Byl to zkrátka mumraj, jak se na první školní den sluší a patří! ;-)

+6/−1
3.9.2018 11:03

T85o18m80á76š 81H77r95d14ý 9908490919641

Pane absolvente UJAK, to tu výhybku "rozřezal" autogenem, nebo pilkou na železo? Říká se, že ji "rozřízl", nebo řízl...!8-o

+14/−1
3.9.2018 11:03

L24u17d50ě68k 60N44ě98m61e64c 5775801772674

Nevím, co se říká, ale řekl bych, že výhybkou projelo několik podvozků a ne jen jeden.

0/0
3.9.2018 11:19

F87r78a63n89t88i79š33e59k 93O15s85t97r98ý 4635661527883

Rozříznout ji lze ale jen jednou.

+3/0
3.9.2018 11:50

L45u98d16ě86k 62N90ě21m15e62c 8663780591966

Tak jo. Je to tady zmíněno několikrát, tak to bude asi nějaký drážní výraz.

+1/0
3.9.2018 11:55

P17a37v12e18l 93R98i42e24d12l 4694687141309

Počkejte, až bude psát o tom, že někdo říznul zatáčku, to teprve bude masakr ;-D

+3/0
3.9.2018 11:49

P12e64t69r 60V80a42r18g74a 3425803700790

Pořád lepší, než kdyby ji rozřezal ;-D;-D;-D;-D

0/0
3.9.2018 16:22

J34a86n 52E83n36t22e53r 5984955964587

Bez ilustračního fota bychom ani nevěděli, jak vypadá vlak ... :-P

+6/0
3.9.2018 10:48

J89o68s66e20f 74Č43e38r47v81e42n88i55c45k11ý 9849464501323

Třeba každý není tak učený, jako vy. Ale je to jen ilustrační foto, tak možná vlak vypadá úplně jinak.

+3/0
3.9.2018 11:02
Foto

M74a55r41t38i68n 22O88c39h 7749574245146

Vlaky stojí, auta jedou.

+3/−4
3.9.2018 10:40

Najdete na iDNES.cz