Diskuse k článku

Tramvaje se vrátí před Národní divadlo dřív, koleje už jsou vyměněné

O několik dní dříve se podařilo pražskému Dopravnímu podniku opravit tramvajové koleje před Národním divadlem. Provoz tak znovu obnoví už v noci na úterý. Výluku, která začala v pátek večer, si vyžádala oprava opotřebovaných kolejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K20a32r83e90l 52D54r66d24a 6124252117

Mohl by mi ROPID vysvětlit, co je to za exota tramvaj 39? Nikdo z cestujících to nevěděl, někdo se bál i nastoupit, všichni jsme lovili, zda to jede na Floru či na Nákladové nádraží. Informace nikde žádná. Prostě 9 jen zase nejela. Takto má jako fungovat MHD v Praze?

(Večer nějaká madam vedle mě hlásila do mobilu, že je na Žižkově zase nějaký nový spoj. Tak asi tak vypadá informovanost cestujících v režii ROPID a DPP.)

ROPID patrně rezignoval aby na Žižkově cestujícím už cokoliv vysvětlovat. Rozkopaná Koněvka, rozkopaná Vinohradská. Na Floře chaos, v Seifertovce chaos, v Koněvce chaos. Tak do toho k 207 namastíme 39. Ono se to vstřebá. ;-)

Faktem je, že 9 má věčně výpadky. Projet centrem je pro ní oříšek. Měl by to být hlavní spoj pro Žižkov a přitom jezdí dlouhodobě podle plotu. To se Praze a Žižkovu vyplácí nekonečně dlouhé linky, co mají na trase nějakou tu černou díru. ;-)

(Trhaná jízda... Minulý týden jel 9 s T3 v odpolední špičce nějaký vynervovaný řidič. Asi mu ROPIĎáci šlapou na mandle. Dupal na brzdu před auty, zvonil jak blázen, rozjížděl se zprudka, mnohokrát prudce brzdil. Já jsem padal na hezkou holku. Tak to bylo vlastně OK. Jinak cestující váleli sudy. 4 stanice a totální horror. Řidič byl zralý na sedativa a 14 dní Bohnic. Copak to, šéfe z ROPIDu, že Vám tohle jezdí po Praze?)

Naskakuje mi 125, radnice Prahy 11 tvrdila, že jak do toho ROPID hrábl, nové autobusy budou za pár měsíců na šrot a linka bude jezdit podle plotu. Jezdí podle plotu a čistotou už nezáří. Aneb "šetrný ROPID", co nesnáší čisté spolehlivé linky jezdící přesně a načas. Mám tady 136, vyhýbám se jí. Metro na Háje to jistí. Podle mě je řidič na konci nekonečné trati na konci sil. ROPID fakticky ohrožuje chodce a řidiče na Praze 11. Ohleduplnost je pryč, řidič to kouká hlavně dojet. Opět padající cestující jak mizerně zastavuje. A jak říkám, chodci a řidiči aby před 136 na Hájích a Opatově utíkali.

To mě fakt potěší, když se ROPID vykašle na to sdělit cestujícím co nějakou 39 na Žižko

0/−1
11.9.2018 9:47

K87a85r31e64l 51D28r59d25a 6224332587

Žižkově vlastně zamýšlí (dnes už jezdí zase 9, tak je to už jedno), ale šéf ROPIDu se tady vykecává o návratu tramvají na Václavák a Na Příkopy. Na takové úvahy se čas vždy najde. Výborně. A jak se těšíte na kácení Šervůdu, projektante? Už máte v kanclu motorovou pilu na vyhlazení zeleně v centru Prahy ve prospěch tramvajových lunaparků? Co vím, měl jste myšlenku jak pod koly tramvají vyřešíte bezdomovce v Šervůdu. Pak ti padající cestující všude jinde vlastně patří asi k věci, ne? ;-)

0/−1
11.9.2018 9:48
Foto

H20a17n85a 91A47n91t47o36n98o51v26á 6897819404324

Co je to jezdit podle plotu?

Má dopravní podnik každému cestujícímu zvlášť zavolat? Že je výluka 9 jsem věděla normálně ze zpráv. Ráno jsem došla na zastávku, do idosu ťukla kam chci a ukázalo se, že 39 je opravdu můj spoj.

0/0
12.9.2018 14:09

D98a52n28a 86K50o90c25i67á94n65o91v62á 2343718909678

Dnes jsem šla přes křižovatku SpálenáxLazarská. Tam jsou koleje v zatáčce úplně vytlučené, takže co nevidět bude problém i tam.

0/0
10.9.2018 16:31
Foto

M32a72r60t21i76n 14Š60u17b73r75t 1745261594705

Oprava Lazarské (a v návaznosti oblouku u Máje i kolejí u Národního divadla) by proběhla už loni, ale bohužel se protáhla podzemní oprava kanalizace ve Vodičkově, kvůli níž je směrem na Karlák ve Vodičkově jen jednosměrný provoz. A dokud tam bude, oprava Lazarské, která bude náročnější, včetně podloží, by uzavřela vjezd do oblasti pro ostatní dopravu (zvláště, kdyby se současně opravoval i ten aktuálně měněný oblouk u Máje).

Obojí samozřejmě bylo naplánováno po otevření té Vodičkovy s datem zahájení oprav od půlky října. Lazasrská se bude opravovat po jednotlivých vjezdech do křižovatky zhruba po dobu 3 x 10 dnů. A při opravě té části směrem k Národní měl být opraven i ten aktuálně měněný oblouk i výhybky u Národního divadla ve směru do Národní. Dvě z těch věcí od půlky října také proběhnou. Rychlost výměny toho oblouku u Máje byla také dána tím, že speciálně tvrzené koleje pro tento oblouk již byly vyrobené pro připravovanou výluku. Jinak by takto blesková výměna kolejnic možná nebyla.

+6/0
10.9.2018 16:46

D95a48n34a 28K29o17c96i34á82n67o93v49á 2903358549398

Nebyly ty koleje z Můstku k muzeu nakonec smysluplnější, než celá pěší zóna?

+3/−1
10.9.2018 17:00
Foto

M23a64r17t82i93n 26Š30u28b55r93t 1905211224735

Určitě měla hustší síť tramvají v centru vliv na to, že tolik nebyly pojížděny ty oblouky s nejnižšími poloměry. A také na to, že při nějaké opravě v centru takový zásah skoro nikdo nepoznal. Pokud byl problém na vjezdu do Spálené, tramvaje jezdily po Národní od Václaváku i Můstku, pokud v Lazarské, pořád se po Národní dalo dojet dolů na Václavák i na Náměstí Republiky. A pokud se centrum někde zablokovalo, vždy šlo spoje někde těsně před problémem otočit aby to cestující nepoznali dlouhým čekáním i na okrajích Prahy.

Na druhou stranu, dnes má většina tramvají sice otočné podvozky, ale zase jsou těžší a obecně každý typ má na koleje různý vliv, takže rozsah opotřebení a potřeby výměn kolejnic jsou hrozně složitou problematikou a prací, která nikdy není hotová. Přes 142 kilometrů tratí není vůbec málo a kolegové JDCT u DPP mají nepřetržitě práce nad hlavu. Přitom v posledních pěti letech došlo snad k historicky největšímu objemu rekonstrukcí tratí, takže stav sítě se neskutečně vylepšil.

Ale určitě si nemyslím, že je reálné uvažovat o obnově plnohodnotné původní sítě. Je třeba respektovat názory většiny, která s nějakým zásadním návratem tramvají do centra spíše nesouhlasí. V tomto ohledu lze argumentovat, ale finální názory jsou spíše pocitové.

+1/−1
10.9.2018 17:31

D26a98n18a 34K69o52c38i15á52n83o70v96á 2883928269368

Děkuji za vyčerpávající odpověď. Na druhou stranu, jezdím denně po loni opravené trase Albertov - Křesomyslova a v zatáčkách tramvaj tak cuká, že se divím, že koleje nevytrhne. Pocit z jízdy je spíš horší, než před rekonstrukcí. Čím to je?

+1/0
10.9.2018 18:46
Foto

M23a35r61t44i62n 19Š18u75b75r78t 1275151714345

Jel jsem tam včera a takový pocit jsem neměl, trať je určitě tišší a v pořádku. Někdy to může být stylem jízdy řidiče, ale určitě stav v místě není horší než před rekonstrukcí. Možná si právě řidiči mohou dovolit vyšší rychlost ;-).

+2/0
10.9.2018 20:03

P25a84t21r19i51k 94E41g66e64r 2118110179221

Výborně , tak snad se sem už letos dělníci nebudou muset vracet. Chtělo by to postavit odbočku pro tramvaje také od mostu Legií na Masarykovo nábřeží a od Národního divadla do ulice Myslíkova pak by totiž ta výluka nebyla tak komplikovaná. Doufám také, že vznikne odbočka na I.P. Pavlova na Vinohradskou a hodila by se i na Olšanském náměstí ve směru od Flory na Nákladové nádraží Žižkov to by 10 nebo 16 mohla jezdit Olšanskou ulicí.

+4/−1
10.9.2018 13:15

S33i22l95v37e37s12t29r 80K65a58d77e21ř16á89b42e57k 8900343335430

Jsou v zásadě dvě možnosti. Buď ubourat kus mostu Legií a místo toho tam dát betonové rampy o potřebném poloměru, anebo doprostředka křižovatky umístit točnu (myslím opravdovou točnu, ne smyčku).

+2/−1
10.9.2018 16:58
Foto

M27a67r84t85i79n 50Š30u94b56r70t 1605421544955

Při rekonstrukci Myslíkovy se oblouk na nábřeží zvažoval, ale vzhledem k tomu, že je ta křižovatka prostorově stísněná a k divadlu je to spíš ostrý úhel, tak se tam technicky nevešel a tak tam není.

Po rekonstrukci mostu Legií se naopak předpokládá posun kolejí na mostě více na sever, aby auta měla dost široký jízdní pruh ve směru k divadlu a nepřekážela tramvajím. Pak se s obloukem na nábřeží ve směru k Mánesu počítá. Určitě by pomohl, protože při uzávěře Národní třídy (i třeba 17. listopadu) jsou nejsložitější odklony linky 22. Buď musí přes Smíchov a objezd Radlické na Újezd a mine Národní divadlo, nebo jede po nábřeží přes Palackého nám. a Staroměstskou, u divadla je, ale zase mine Malou Stranu.

Oblouk na Tylově nám. ve směru Škrétova se za současných poloh kolejí nevejde. To by musela trať v Bělehradské směrem do Škrétovy více do středu ulice a pak auta ve směru Anglická na koleje, což by tam asi nedělalo dobrotu.

Oblouk z Jičínské do Olšanské je zase oříšek z hlediska výškové polohy kolejí. On tam sotva vyklesá na Olšanské náměstí ten oblouk, kde jezdí dnes linky 5 a 15.

A pokud jde o opravy v centru, i oprava oblouku u Máje byla už naplánovaná. Proto proběhla tak rychle, když už byly speciální koleje pro toto místo vyrobené. Ale za tři dny určitě nešlo opravit ten naplánovaný zbytek, tj. v polovině října se dělníci vrátí na křižovatku Lazarská a k Národnímu divadlu, takže Národní třída bude ještě po dobu opravy vrcholu Lazarské ve směru Národní uzavřena cca na 10 dní. Dalších 10 dní bude uzavřen směr na Václavské náměstí z Lazarské a dalších 10 směr ke Karlovu náměstí. Lazarská je k opravě naplánovaná už dlouho, ale jelikož tudy vede přístup ostatní dopravy do celé oblasti, tak v rámci koordinace akcí není jednoduché tuto opravu realizovat.

+5/0
10.9.2018 16:58

J83i62ř78í 50K89r12e52j53č59í36k 2427978444146

Teorie krásné, ale kdyby šly vámi navrhované oblouky zbudovat, dávno už zbudovány jsou.

Nejsou tam právě proto, že je fyzicky do současné zástavby zabudovat nelze. ;-)

0/−1
10.9.2018 22:19

D98a18n72i75e77l 73N94o64s37k20a 9560858805336

Ony se opravovaly koleje PŘED Národním divadlem ? 8-o ? 8-o

Nedošlo k té havárii "kdesi" na křižovatce Národní třídy a Spálené ulice ?

Od.orný pisálek z redachce NEJlpečího zpravodajského serveru zase prokazuje své znalosti!!

+3/−1
10.9.2018 12:12

S34i94l97v44e65s20t16r 78K77a49d44e30ř89á73b18e57k 8520813165260

No tak pokud jedete od Karláku, tak to je před Národním divadlem. Asi 350 metrů před ním.

+1/0
10.9.2018 12:45

M95i47l96a83n 64M79a11j29e34r68č93í13k 1310290294646

no jaksi TRAMVAJE SE OPRAVDU VRÁTÍ PŘED PRŮČELÍ NÁRODNÍHO DIVADLA, protože tam nemohly projet kvůli opravě kolejí - byť onekolik set metrů vedle!

+2/0
10.9.2018 13:07

M38i96r41o34s97l29a40v 32G41r57o83s31s55m78a66n73n 8792649374

"O několik dní dříve se podařilo pražskému Dopravnímu podniku opravit tramvajové koleje před Národním divadlem."

+1/0
10.9.2018 17:42

D85a96n23i79e85l 19N85o53s18k55a 9400978705536

Sorry, ale kde se v článku píše o tom průčelí? Navíc tam jaksi čtu o opravovaných kolejích před ND...

+1/0
11.9.2018 6:39

E53v29a 54D50r80o27z75d16o73v52á 7179957785725

V zimě se opět budou opravovat téměř nonstop a na jaře se zjistí, že je potřeba koleje zase vyměnit.

Nekonečný příběh pro tohle místo.

+1/−4
10.9.2018 11:36

S55i12l29v33e66s90t42r 66K24a27d54e25ř21á74b31e76k 8100583235760

Přesně tak. Oprava byla plánovaná na letošní podzim, ale protože koleje nevydržely, tak tento oblouk musel být opraven dříve. Zbytek oprav ovšem bude provedený v původně plánovaných termínech.

+4/0
10.9.2018 12:46

P12e58t22r 33V97a46r60g79a 3325703720890

A co je tak v tom oblouku špatně? Zajímá mne, proč to pořád opravují - blbé kolejnice, špatné podvozky tramvají nebo uložení těch kolejí?

+1/0
10.9.2018 15:18
Foto

M39a23r97t16i35n 17Š41u78b21r85t 1155371944655

Malý poloměr. Po zrušení řady tratí v centru se všechen silný provoz tramvají dostal na ty nejmenší poloměry, kde nikdy tak vysoký provoz nebyl. Třeba devítka kdysi jela po Příkopech rovně a pak celkem pohodlně odbočila do Hybernské. Dole na Václaváku byly také poloměry daleko větší. Dneska je veškerá zátěž tramvajového provozu přenášena oblouky u Máje, v Lazarské, esíčkem u Masarykova nádraží, obloukem na náměstí Republiky a oblouky Na Poříčí. To vše jsou obecně nouzové možnosti protažení tramvají centrem a proto jsou zde také opravy nejčastější.

Zatímco trať v přímé by měla vydržet 20-30 let, v oblouku podobnému tomu u Máje se prostě nevyhnete tomu, že za rok, nejpozději dva, musíte kolejnici navařovat. Pak to ještě tak dvakrát zopakujete a po 6-8 letech musí vše ven a dát se nové kolejnice. Když se nenaruší podložní uložení pražců (třeba nějakou havárií sítí), výměny kolejnic jsou rychlé. Pokud je potřeba zásah do pražců a podloží, což bude za měsíc případ Lazarské, tak to bude trvat o fous déle.

+7/0
10.9.2018 17:04

P15e10t84r 96V51a57r81g12a 3695953890950

OK. Díky za vysvětlení.

Očekával jsem vyšší životnost - přece jen tramvaj je dělána i na malé oblouky (na rozdíl od vlaků) a mají natáčecí podvozky. Takže to vlastně nemá řešení - jen se naučit dělat výměny rychleji ;-)

+1/0
10.9.2018 17:57
Foto

M34a30r40t62i44n 52Š54u64b85r97t 1765241504925

Ono je to celé složitější a všechny souvislosti znají jen opravdoví odborníci v oboru. Je to o výběru materiálů, jejich tvrzení, kontrolách, materiálech pro navařování, o svařování, tvrdostech kolejí a kol a vzájemném poměru, o tom, zda více opravovat koleje, nebo frézovat kola, o nákladech, povolování uzavírek atd. Jako všechno v Praze či v republice, na všem trvale pracují spousty lidí, aby to fungovalo. A ve všech oborech to vůbec nebývá jednoduché, protože těch souvislostí, které ve zkratkovitém mediálním prostoru není prostor popsat, je hodně.

+1/0
10.9.2018 20:21

Najdete na iDNES.cz