Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

M67a57r78e90k 58K13l49u26f85a 3258234324226

Systém vyhodnotí a nouzově to zamázne (tvrdě na magnety) a v té tramvaji poletí dvacet lidí na hubu. To bude žůžo .... ;-)

0/0
doporučit
21.9.2018 11:51

P14e45t95r 14Č15e37r53m78á44k 9598965459410

Pořád lepší než když to pak někoho přizabije na ulici R^

0/0
doporučit
22.9.2018 10:52

J13a22n 31J49o82r28d65a42n 5331137789

Antikorozní?

0/0
doporučit
13.9.2018 13:20

E32d21u47a42r74d 29D65r57á12b87e85k 7217323409439

No konečně... rozšíření na chodce bude asi náročné, protože ti s sebou směrovou anténu většinou nenosí :) patrně půjde o zcela jiný systém...

0/0
doporučit
13.9.2018 11:48

P16e22t82r 40Č14e98r55m98á15k 9148835819130

Takže se to dost bude míjet účinkem protože to bude hlídat jen tramvaje mezi sebou, ostatní účastníky silničního provozu nikoliv, přitom tam by to bylo potřeba sakra víc aby místo cinkání tramvaj skutečně zastavila. Škoda no.

+1/0
doporučit
13.9.2018 11:28

J90a82n 39J84a79k62l 2804122575306

A jak byste to chtěl prosím udělat? Když dost nehod vzniká tím že řidič OA nerespektuje přednost tramvaje při odbočování vlevo přes koleje? Někteří dokonce jen přibrzdí a bez blinkru apod.to rovnou střelí na koleje...tomu by žádný systém nezamezil i kdyby jste se na hlavu stavěl :-)

+3/−1
doporučit
13.9.2018 11:33

E67d96u27a32r26d 74D55r20á43b63e70k 7947353989269

no a? to co popisujete je sice častý, nikoliv však jediný typ střetů s jinými účastníky provozu... Mimo to, i při tom střelení vlevo je někdy čas zastavit. Proč by v tom nemohla pomoc elektronika.

+1/0
doporučit
13.9.2018 11:49

J90i95ř91í 16K47r85e75j23č61í72k 2297848944386

Protože by ta elektronika musela být v autě, nikoliv v tramvaji. ;-)

0/0
doporučit
13.9.2018 12:18

P92e54t62r 52Č40e79r82m82á41k 9588805829870

Tradičně vám uniká smysl, byla by právě v té tramvaji a sama detekovata zdali je možné kolizi předejít R^;-)

+1/0
doporučit
13.9.2018 13:26

J18i36ř92í 57K28r67e88j54č62í63k 2207608384606

V tramvaji by detekovala budoucí úmysly řidiče auta. Wow, to je velmi pokročilá technika... ;-D

+1/0
doporučit
13.9.2018 14:16

E58d40u55a12r23d 81D89r57á68b42e12k 7797463739599

no je to v článku

0/−1
doporučit
13.9.2018 16:35

J25i18ř32í 16K37r93e40j73č63í92k 2917468194346

Reakce na oba - řidič tramvaje samozřejmě dokáže reagovat s předstihem, tedy třeba pokud si všimne bliknutí blinkru, pokud se ho teda řidič OA rozhodne použít, nebo na základě očního kontaktu s řidičem OA, což elektronika taktéž nezaznamená...

0/−1
doporučit
13.9.2018 21:02

P64e18t89r 76Č68e31r54m80á98k 9508365849940

Dokáže ale jednak ne tak rychle a jednak v praxi to velmi často nedělá, v tom je ten problém. Kolizní systém by tuto nedokonalost na straně řidiče tramvaje mohl eliminoval a zautomatizoval. Proti tomu lze těžko něco namítat ;-)

0/0
doporučit
13.9.2018 23:36

J53i12ř98í 59K35r86e73j26č89í60k 2447298374526

Pokud by to bylo jak popisujete, tak jistě, ale bohužel pro vás to tak není. Obávám se, že žádný systém ještě není natolik vyspělý, aby byl schopen detekovat i vjemy, které zvládá a vyhodnocuje každý řidič tramvaje.

0/0
doporučit
14.9.2018 6:29

P12e61t70r 49Č28e96r64m31á32k 9778245379820

No bohužel pro všechny, zlepšení situace by se týkalo všech. R^ Samozřejmě plně autonomní systém je ještě nějaký pátek před námi (na druhou stranu u kolejového vozidla které má daný svůj koridor a sleduje a vyhodnocuje tedy mnohem menší počet dat než třeba auto to zas tak daleko být nemusí).

Každopádně nejde o vyspělost ale rychlost a automatizaci - tedy eliminaci lidského faktoru, přičemž nikdo netvrdí že má řidič být odstaven - jen ho bude hlídat elektronika a když nebude reagovat jak má tak zasáhne, proti tomu není co namítat. R^

0/0
doporučit
17.9.2018 20:38

J81i55ř85í 77K35r37e52j13č87í68k 2487898474596

Ja popisuju níž, u kolejového vozidla je situace složitější v tom, že nelze použít směrové korekce jízdní dráhy a autonomní systém neumí vyhodnocovat vjemy vnímané běžně řidičem, takže bude v mnoha případech reagovat mnohem později než řidič.

0/0
doporučit
17.9.2018 21:03

P98e77t43r 72Č86e18r85m34á52k 9568475749240

Naopak u kolejového vozidla je situace mnohem jednodušší protože stačí sledovat vymezený koridor, tedy mnohem méně apektů než v bežném provozu. Že něco může zaznamenat automatika později je jistě pravda, proto tam bude pořád řidič, podstatné je že naopak něco zaznamená mnohem rychleji než řidič a především rychleji a správně zareaguje. R^

0/0
doporučit
22.9.2018 10:34

P55e35t15r 43Č38e13r18m58á87k 9168775889430

Nejde o budoucí úmysl, ale o včasnou reakci na již provedený manévr. Neboli že hned jak detekuje možnost kolize tak začne automaticky brzdit, a ne že nejdřív tramvaják vteřinu přemýšlí co má dělat (mezitím ujede třeba 10m), pak začne cinkat (2s=klidně dalších 20m) a pak teprve možná brzdit a to už je pozdě. R^

0/−2
doporučit
13.9.2018 17:27

J58i27ř74í 18K66r60e58j57č74í82k 2717788464926

Tramvaják na rozdíl od systému předvídá, takže většinou brzdí mnohem dřív než by systém detekoval možnost kolize.

0/−2
doporučit
14.9.2018 6:30

P20e94t47r 98Č53e81r80m15á38k 9738235239830

No právě že nepředvídá a jeho reakční doba (pakliže vůbec je - předpoklad je že vyhodnotí situaci správně a místo cinkání začne brzdit) je vždy delší než u automatiky. R^

0/0
doporučit
17.9.2018 20:39

J13i30ř94í 68K84r83e79j39č96í90k 2927398724656

Hrozná hloupost, evidentně vám chybí zkušenosti z provozu. :-P

0/0
doporučit
17.9.2018 21:03

P56e93t75r 56Č67e54r40m39á22k 9948945829500

Jen realita, reakční doba člověka je zcela jasně delší než automatického systému kde odpadá samotná reakce člověka (tedy než mu dojde že má něco dělat, pak než ten signál z mozku dojde ke končetině) a prodleva mechanických komponent mezi ovládací konzolí a samotným systémem. R^

0/0
doporučit
22.9.2018 10:37

J43a15n 44V92o13j38t86í45š43e90k 6792501825766

Opět.... v autech to zachraňuje životy, ale v tramvajích je najednou technologie hloupější než řidič. Očividně chyběj zkušenosti vám.

A navíc vám asi uniká, že ten systém by tam nebyl místo řidiče, ale jako doplněk, pokud řidič selže. Když předvídá, tak fajn, super, ale pokud si nevšimne, předvídá špatně, usne, dostane infarkt, a podobně, tak vůz zabrzdí před překážkou sám. Vždyť je to naprosto úžasnej systém a já fakt nechápu, jak může člověk se zdravym rozumem něco takovýho rozporovat.

+1/−1
doporučit
18.9.2018 19:14

J18i35ř24í 17K11r62e87j51č42í72k 2267288464366

Tak to nerozporujte a prostě věřte zkušenějším. ;-)

0/0
doporučit
19.9.2018 23:30

J44a75n 64V39o71j88t84í56š56e57k 6872931785626

Ale vy nejste zkušenější ani omylem, vy si to jenom myslíte. Takže věřte zkušenějším a nerozporujte něco, co normálně funguje. Vždyť vy ani nemáte argumenty, vy to prostě nechcete protože... proč vlastně? Proč nechcete, aby tramvaj zastavila před chodcem? Co je špatnýho na tom nepřejet chodce, kterýho si řidič třeba nevšimne?

+1/0
doporučit
20.9.2018 10:38

J28i16ř39í 23K76r74e88j56č45í85k 2697678424416

Koukam že s vámi je veškerá diskuse marná. Vypsal jsem vám argumenty, proč popisovaný systém zatím nefunguje nikde na světě a vy si stále vedete svou.

A do toho přidáte další funkcionalitu, která ani v současnosti není plánována - bude se testovat systém s ambicí zabránit nehodám drážních vozidel mezi sebou..

Tak ještě jednou - nejsem apriori proti, ale tak jak vy si to představujete, tak ten systém prostě nefunguje, byť si to zjevně přejete. Ale přání prostě nestačí... ��

0/0
doporučit
21.9.2018 8:29

J52a56n 51V70o64j69t26í96š63e44k 6742271465466

To jste se v tý diskuzi nějak ztratil, ne? Já vím, jakej systém se bude testovat, ale vlákno nebylo o něm. Nevypsal jste argument ani jeden, pořád jenom dokola plácáte, že řidič je lepší, což je nesmysl.

+1/−1
doporučit
21.9.2018 10:46

P46e39t60r 54Č14e10r57m62á20k 9978225169230

Stačil by systém který by eliminoval lidský faktor u řidiče tramvaje, pochopitelně že systém který by zabránil nehodě ve 100% případů neexistuje, avšak stále je značné kvantum případů kdy by nehodě šlo zabránit kdyby řidič tramvaje reagoval lépe (bez ohledu na přednost), a ten by byl velmi prospěšný ;-)R^

0/−1
doporučit
13.9.2018 13:24

J66i11ř75í 82K36r13e24j88č23í25k 2447478374916

Eliminovat lidský faktor v případech, které jsou příčinou nehody v méně než 1% nehod s OA, není úplně nejprospěšnější záležitostí.

Raději bych začal tam, kde je skutečná příčina...

0/−1
doporučit
13.9.2018 21:13

P62e46t23r 25Č23e39r23m38á97k 9498335389810

Eliminovat lidský faktor který by zamezil značněmu počtu nehod už za to stojí ;-)

Stejně jako je hloupý tramvaják tak je pochopitelně i hloupý řidič, s tím nic nenaděláme, to tak je. S čím ale dělat můžeme je situace kdy hloupý řidič auta nedodrží předpisy a hloupý tramvaják nezareaguje tak aby kolizi zabránil. A na to by přesně byl tento systém ideální R^

0/−1
doporučit
13.9.2018 23:34

J85i47ř56í 93K17r54e71j14č89í49k 2767738514636

Jak píšu výš, řidič tramvaje zabrání desítkám nehod denně už jen tím, že předvídá chování ostatních účastníků provozu, zatímco systém bude reagovat až následně po vzniku překážky.

0/−1
doporučit
14.9.2018 6:32

J19a43n 24V71o41j88t64í19š34e28k 6452741925966

Proboha chlape, vy jste úplně natvrdlej. Vůbec nechápu, co rozporujete. Tyhle systémy fungujou v autech, tak proč by nemohly bejt i v tramvajích...

+1/−1
doporučit
14.9.2018 10:40

J53i70ř61í 54K37r62e90j59č40í39k 2967908434836

Proboha chlape, pokud nechápete rozdíl mezi drážním vozidlem a autem, tak se o tom nesnažte diskutovat. Autonomní systémy v autech využívají i směrové korekce, což u drážního vozidla použít nelze, navíc brzdné dráhy jsou oproti silničním vozidlům násobné.

Asi nebude náhodou, že podobný systém dosud nikde nebyl nasazen do provozu.

0/0
doporučit
15.9.2018 23:41

J17a74n 18V35o72j61t49í85š44e39k 6892231205546

Placaté nesmysly. Umí tramvaj brzdit? Umí. Neexistuje žádnej racionální důvod pro to, proč by sama nemohla vyhodnotit nebezpečí a začít automaticky brzdit. Prostě neexistuje. Všechno, co jmenujete jsou úplný absurdity.

+1/−1
doporučit
17.9.2018 13:05

J58i90ř83í 82K36r35e38j95č52í33k 2127898184816

Nikoliv absurdity. Provozní zkušenosti, které vám chybí. ;-)

Vůbec nerozporuju, že je tramvaj schopna vyhodnotit překážku na kolejích a začít před ní automaticky brzdit, ale bude to každopádně chybovější než člověk, tím méně komfortnější a zásadně dražší.

0/0
doporučit
17.9.2018 15:45

P79e33t21r 10Č58e66r28m90á44k 9378105839700

Vzhledem k současné úrovni tramvajáků se dá o větší chybovosti dost polemizovat, každopádně i kdyby předešla jen jedné nehodě tak má smysl, a ten potenciál je přitom v desítkách procent;-) R^

0/0
doporučit
17.9.2018 20:52

J80i19ř22í 68K91r32e11j46č30í83k 2487988594106

No zrovna vy už jste dostatečně prokázal, že tomu vůbec nerozumíte, tak se raději zdržte komentáře... ;-D

0/0
doporučit
17.9.2018 20:59

P80e48t79r 39Č29e38r46m94á35k 9568195899980

No vzhledem k tomu že z nás dvou o tom vím alespoň něco ho naopak kdykoliv rád zopakuju znova ;-)

0/0
doporučit
22.9.2018 10:39

J54a98n 34V64o91j91t97í37š21e80k 6512911775496

Tak to "každopádně" nebude ani dražší a rozhodně ne chybovější, než člověk. Prostě plácáte.

+1/−1
doporučit
18.9.2018 19:09

J88i56ř31í 73K78r74e28j29č40í43k 2557618144416

A máte nějakej argument, nebo si vystačíte s dojmy ?

0/0
doporučit
19.9.2018 23:29

J60a80n 74V72o65j74t91í56š30e39k 6482741935186

Auta, autonomní metro, systémy ve vlacích,... Vy nějakej argument máte?

+1/−1
doporučit
20.9.2018 10:37

J88i49ř51í 27K48r85e53j26č85í67k 2617678344746

Své argumenty jsem popsal.

A ty vaše - už jsem odpovídal, ale klidně znovu.

Auta - řádově kratší brzdná dráha, možnost směrové korekce a přesto dochází k nehodám, kterým systém nejenže nezabrání, ale přímo je způsobí.

Autonomní metro - zcela oddělená jízdní dráha, v minulosti se i v našem systému testovalo, ale zcela propadlo.

Vlaky - opět oddělená jízdní dráha, ETCS vašim představám vůbec neodpovídá hlavně proto, že je primárně určen k něčemu jinému.

0/0
doporučit
21.9.2018 8:40

J34a15n 45V60o57j52t75í17š49e89k 6212131755336

To nejsou argumenty. To popisujete vlastnosti těch systémů a ano, tramvaje máj vlastnosti jiný, ale to neznamená, že tramvaj nemůže bejt schopná vyhodnocovat překážky a brzdit před nima. Nikdo po ní nechce, aby se jim vyhejbala. To, co vypisujete prostě s tímhle vůbec nesouvisí a fakt to není argument proto, aby se to v tramvajích nezavedlo. Vlastně píšete: "Auto toho umí víc, takže v tramvaji nemá cenu vůbec nic." Což je jednoduše nesmysl.

0/0
doporučit
21.9.2018 10:50

P80e39t27r 58Č44e78r54m46á34k 9668225629230

Nejde o to kolika jim zabrání a kolik naopak způsobí, ale o to kolika nehodám by podobný systém mohl předejít. Jak známo z praxe tak tramvaják často překážky ignoruje do poslední chvíle a nebo neumí v reálném čase správně vyhodnotit situaci, elektronika by právě naopak zajistila že v těchto případech systém bude jednak reagovat automaticky a především rychleji R^

0/0
doporučit
17.9.2018 20:42

J22i93ř30í 56K79r17e39j87č95í64k 2247688584566

Přesně naopak, systém neumí předvídat, takže reaguje mnohem později, což je u kolejového vozidla s dlouhou brzdnou dráhou, jeho zásadní nedostatek.

0/0
doporučit
17.9.2018 21:06

P40e95t75r 20Č98e95r42m23á20k 9438805389170

Systém samozřejmě umí předvídat a má reakční časy mnohem kratší než průměrný tramvaják. Což právě u kolejového vozidla kdy je potřeba začít brzdit včas (a především vůbec) vynikne nejvíce R^

0/0
doporučit
22.9.2018 10:41
Foto

M26a88r36t90i24n 32P85i62š54t35o76r26a 8818298536729

Stačí nevjíždět tam, kde hrozí kolize. Prakticky to znamená nevjíždět z vozovny.

0/0
doporučit
14.9.2018 21:23

J10i38ř61í 78K64r84e86j77č35í25k 2857138234966

Pro pana Čermáka bych doporučil důkladně prostudovat poslední odstavec článku. ;-D

0/0
doporučit
13.9.2018 12:20

P87e42t68r 73Č57e59r87m48á34k 9428675429170

Což o to prostudovat, ještě ho tak pochopit že? Ale nebojte, od vás to nikdo ani nečeká ;-)

0/0
doporučit
13.9.2018 13:27

J20i22ř65í 72K28r25e41j89č89í17k 2377788634206

Já v tom mám dlouhodobě jasno, ale vy stále rozporujete to, co tu máte psáno... :-P

0/0
doporučit
13.9.2018 14:17

Najdete na iDNES.cz