Diskuze

Vestibul metra na Karlově náměstí se na deset měsíců zavřel

Pražský dopravní podnik uzavřel na deset měsíců jeden z vestibulů metra na Karlově náměstí kvůli výměně eskalátorů. Do podzemní dráhy se lidé dostanou druhým vstupem blíž u Vltavy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

M36a16r52e64k 54K22l61u85f50a

9. 10. 2018 11:21

Koukám, že pan "chytrej" sem zase přišel rozdávat rozumy. ;-D

0 2
možnosti
MB
P"E

Až zavřou vestibul Na Knížecí bude to něco.

0 0
možnosti
OT

Já nevím, že už to nespojí s výtahem ..

0 0
možnosti
VK

To jsou dvě zcela odlišné stavby.

4 0
možnosti
OU
RS

R64u63d88a 83S77l44a89v35í32k

9. 10. 2018 10:14

Ono to bylo i na vývěskách ve stanici, ale pokud důchodci neumí číst...

1 0
možnosti
PP

To jako fakt na 10 měsíců práce?

4 1
možnosti
Foto

Předmětem stavby je kompletní výměna všeho v šikmém tunelu při trvalém provozu metra během dne. Musí se rozmontovat a odvézt schody a celá jejich konstrukce, pak tunel nově odizolovat proti vodě a pak přivézt vše nové, vybudovat novou konstrukci schodů a pak osadit ty schody.

Jelikož nad šikmý tunel nedáte jeřáb, musíte pohyb každého břemena řešit většinou samostatným dočasným způsobem. Rozmontovávat schody nemůžete zdola nahoru, musíte to dělat shora dolů. Na Karláku máte pod dlouhými schody ještě krátké, takže každé břemeno musíte dostat ještě přes tyto schody dolů.

Provoz metra po průjezdu služebních vlaků končí někdy v 1:00 a ve 3:30 už se hlásí připravenost k zahájení provozu. Máte tedy každou noc cca 2,5 hodiny, kdy přes nástupiště musíte dotáhnout ty břemena k pracovnímu vláčku, při montáži zase od něj ke schodům. Takže za noc odvezete jen třeba jednu těžší součástku. Navíc některé noci nemůžete použít, protože musí proběhnout také jiná údržba tunelů, takže pracovní vlaky se na linku B pak nedostanou.

Právě na Karláku je to násobně složitější, několikanásobně než když se stanice stavěla poprvé, protože tehdy se původní konstrukce nemusela odvážet a metro ještě nejezdilo, takže na odvoz a návoz materiálu byly celé dny.

Obecně je to něco jako mít postavenou plachetnici v láhvi od vína, tu pinzetou rozebrat a vyndat, pak láhev uvnitř pečlivě vyleštit a pak v ní pinzetou postavit nový zaoceánský parník. To taky neuděláte za pár dní, budete se s tím trápit měsíce či roky.

Pokud byste chtěl, aby to šlo rychleji, musel by se provoz na lince B zastavit. To by pomohlo zrychlit odvoz a návoz materiálu. Stavby v metru jsou vždy nesmírně komplikované, protože i třeba u výměn pražců máte malý manévrovací prostor pro jeřáb, nemáte si břemena kam odložit, musíte vše zorganizovat s příjezdy a odjezdy pracovních vláčků atd. Je to jedna z nejnáročnějších prací ve stavebnictví. Navíc používáte speciální materiály a postupy, je tam řada certifikací a dalších věcí.

14 0
možnosti
TS

Chtěl bych vidět rozpis prací. Určitě tam toho nemají na 10 měsíců.

1 3
možnosti
MK

Zvládl byste to rychleji? Ono rekonstrukce vestibulu není jako práce s buzolou...

3 0
možnosti
PK

Důvod, proč to bude trvat tak dlouho (ze serveru lidovky.cz): „Modernizace se týká zejména pohyblivých schodů, dále pak osvětlení služebních prostor, rozvaděčů, zásuvkových vývodů napájených z rozvaděčů osvětlení, sdělovacích zařízení a stavebních úprav. V rámci stavebních úprav se hlavně počítá se sanací průsaků, částečnou rekonstrukcí podhledů, obkladů stěn a dlažeb,“ uvedl Tomáš Kaas, investiční ředitel a člen představenstva DPP.

1 0
možnosti
JS

Co jinde zvladnou za vikend a po nocich je u nas na 10 mesicu. Asi nejsou lidi, co by chteli za praci penize. V pohode.

0 5
možnosti
Foto

Pokud dokážete za víkend odmontovat 50 metrů dlouhý eskalátor, všechnu kovovou konstrukci jeho závěsu, tu odvézt z metra, zaizolovat celý tunel a přivézt novou konstrukci, tu namontovat, doplnit schody, odzkoušet, certifikovat a zprovoznit, jste Superman a určitě jste se měl do výběrka přihlásit.

To je stejný, jako bychom chirurgovi říkali, proč se zabývá tou operací srdce třeba 8 hodin? Přece těch pár řezů a sešití musí zvládnout každý za hoďku, říkala to Máňa, že to není možný, jak to těm doktorům trvá....

6 0
možnosti
DZ

Katastrofa. CJybí tu nějaký novinář, který by nám našel, jak to probíhá jinde a kdo je za tento katastrofální stav staveb v Praze zodpovědný. Opravdu nepochopitelné, co se tu děje.

1 8
možnosti
Foto

Pokud se podíváte na postupy rekonstrukcí eskalátorů v takto šikmých tunelech už od 90. let (Nám. Míru, Malostranská, Hradčanská apod.), vždy to trvá 8-10 měsíců. Protože je to prostě jedna z nejsložitějších věcí, kterou si můžete na stavbaře vymyslet. Praha má specifické metro ruského typu, kde ty šikmé tunely jsou hrozně dlouhé a každé břemeno se tam přemísťuje nesmírně těžce. Na Karláku o to více, že pod jedněmi schody jsou ještě jedny a až pak nástupiště s přístupem v noci k pracovním vlakům.

V řadě měst je metro daleko mělčí a pak jde výměna rychleji, někdy se dají otevřít i povrchové jámy a řešit to z nich. Takovou možnost v Praze nemáme a pokud chceme na provozu schodů ušetřit podstatnou částku za energie, musíme se do těchto výměn pustit. A fakt věřte, že kdyby to šlo urychlit, tak to rychleji uděláno bude. Naopak délky těch oprav jsou nepříjemné i pro DP, protože životnosti řady dalších schodů končí a velmi by bylo potřeba dělat těch výměn více. Pokud je stanice příznivější a je možné výměnu řešit jinak, tak to samozřejmě rychleji jde. Na Palmovce se dělaly nejen schody do stanice, ale také výtah a eskalátory z vestibulu, nad nimiž byla jeřábová konstrukce. Takže tam všechny práce trvaly 1/2 času co na Palmovce. Ale Palmovka je hloubená stanice velmi blízko povrchu s kratičkými eskalátory.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž

18. dubna 2024  14:38,  aktualizováno  19.4 13:45

Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...

Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma

16. dubna 2024  16:33

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy

20. dubna 2024  16:24

Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...

Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje

21. dubna 2024  14:11,  aktualizováno  17:13

Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize

22. dubna 2024  17:50,  aktualizováno  21:05

Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...

Ostrava sestřelila mistra v prodloužení a má mečbol. Nymburk slaví postup

23. dubna 2024  20:58,  aktualizováno  21:18

Nymburští basketbalisté suverénně zvítězili na palubovce Olomoucka 107:72 a čtvrtfinálovou sérii...

„Hlavák“ pod pokličkou. Územní změna má Pentě pomoci stavět nad nádražím

23. dubna 2024  19:11

Miliardový projekt může proměnit další část centra metropole. Kolejiště hlavního nádraží před...

Politou sochu rudoarmějce Praha restauruje, oprava vyjde na čtvrt milionu

23. dubna 2024  19:07

Sousoší Sbratření ve Vrchlického sadech, které na začátku dubna neznámý vandal polil rudou barvou,...

Výzvou bude naučit se pracovat s lidmi v důchodovém věku, říká personalista

23. dubna 2024

Premium Počet zaměstnanců na zelených pozicích, tedy v oblastech obnovitelných zdrojů energie, jako jsou...