Diskuze
Vestibul metra na Karlově náměstí se na deset měsíců zavřel
Děkujeme za pochopení.
M36a16r52e64k 54K22l61u85f50a
Koukám, že pan "chytrej" sem zase přišel rozdávat rozumy.
P70a71t49r72i76k 58"18L31u35x48p68e57" 33E79g71e49r
Až zavřou vestibul Na Knížecí bude to něco.
O95t23o80m88a76r 56T14h80o23m59a
Já nevím, že už to nespojí s výtahem ..
V70l84a79d73i54m45í80r 24K81r44y13c76h28t11á74l22e96k
To jsou dvě zcela odlišné stavby.
O95d77s75t52r96a27n45ě44n67ý 88U81ž72i25v71a76t93e70l
R64u63d88a 83S77l44a89v35í32k
Ono to bylo i na vývěskách ve stanici, ale pokud důchodci neumí číst...
M73a67r43t39i85n 55Š97u50b65r71t
Předmětem stavby je kompletní výměna všeho v šikmém tunelu při trvalém provozu metra během dne. Musí se rozmontovat a odvézt schody a celá jejich konstrukce, pak tunel nově odizolovat proti vodě a pak přivézt vše nové, vybudovat novou konstrukci schodů a pak osadit ty schody.
Jelikož nad šikmý tunel nedáte jeřáb, musíte pohyb každého břemena řešit většinou samostatným dočasným způsobem. Rozmontovávat schody nemůžete zdola nahoru, musíte to dělat shora dolů. Na Karláku máte pod dlouhými schody ještě krátké, takže každé břemeno musíte dostat ještě přes tyto schody dolů.
Provoz metra po průjezdu služebních vlaků končí někdy v 1:00 a ve 3:30 už se hlásí připravenost k zahájení provozu. Máte tedy každou noc cca 2,5 hodiny, kdy přes nástupiště musíte dotáhnout ty břemena k pracovnímu vláčku, při montáži zase od něj ke schodům. Takže za noc odvezete jen třeba jednu těžší součástku. Navíc některé noci nemůžete použít, protože musí proběhnout také jiná údržba tunelů, takže pracovní vlaky se na linku B pak nedostanou.
Právě na Karláku je to násobně složitější, několikanásobně než když se stanice stavěla poprvé, protože tehdy se původní konstrukce nemusela odvážet a metro ještě nejezdilo, takže na odvoz a návoz materiálu byly celé dny.
Obecně je to něco jako mít postavenou plachetnici v láhvi od vína, tu pinzetou rozebrat a vyndat, pak láhev uvnitř pečlivě vyleštit a pak v ní pinzetou postavit nový zaoceánský parník. To taky neuděláte za pár dní, budete se s tím trápit měsíce či roky.
Pokud byste chtěl, aby to šlo rychleji, musel by se provoz na lince B zastavit. To by pomohlo zrychlit odvoz a návoz materiálu. Stavby v metru jsou vždy nesmírně komplikované, protože i třeba u výměn pražců máte malý manévrovací prostor pro jeřáb, nemáte si břemena kam odložit, musíte vše zorganizovat s příjezdy a odjezdy pracovních vláčků atd. Je to jedna z nejnáročnějších prací ve stavebnictví. Navíc používáte speciální materiály a postupy, je tam řada certifikací a dalších věcí.
T36o81m56á46š 21S33o23u27k43u84p
Chtěl bych vidět rozpis prací. Určitě tam toho nemají na 10 měsíců.
M27a74r30t77i25n 72K19ř68í19ž
Zvládl byste to rychleji? Ono rekonstrukce vestibulu není jako práce s buzolou...
P65e63t72r 56K63m89í94n54e53k
Důvod, proč to bude trvat tak dlouho (ze serveru lidovky.cz): „Modernizace se týká zejména pohyblivých schodů, dále pak osvětlení služebních prostor, rozvaděčů, zásuvkových vývodů napájených z rozvaděčů osvětlení, sdělovacích zařízení a stavebních úprav. V rámci stavebních úprav se hlavně počítá se sanací průsaků, částečnou rekonstrukcí podhledů, obkladů stěn a dlažeb,“ uvedl Tomáš Kaas, investiční ředitel a člen představenstva DPP.
J42a11n 39S45m90e69t61a88n97a
Co jinde zvladnou za vikend a po nocich je u nas na 10 mesicu. Asi nejsou lidi, co by chteli za praci penize. V pohode.
M47a64r23t22i45n 39Š40u10b18r62t
Pokud dokážete za víkend odmontovat 50 metrů dlouhý eskalátor, všechnu kovovou konstrukci jeho závěsu, tu odvézt z metra, zaizolovat celý tunel a přivézt novou konstrukci, tu namontovat, doplnit schody, odzkoušet, certifikovat a zprovoznit, jste Superman a určitě jste se měl do výběrka přihlásit.
To je stejný, jako bychom chirurgovi říkali, proč se zabývá tou operací srdce třeba 8 hodin? Přece těch pár řezů a sešití musí zvládnout každý za hoďku, říkala to Máňa, že to není možný, jak to těm doktorům trvá....
D35a91v55i25d 77Z68a35h54r93a43d18n94í47č78e35k
Katastrofa. CJybí tu nějaký novinář, který by nám našel, jak to probíhá jinde a kdo je za tento katastrofální stav staveb v Praze zodpovědný. Opravdu nepochopitelné, co se tu děje.
M66a78r29t72i13n 94Š74u91b57r89t
Pokud se podíváte na postupy rekonstrukcí eskalátorů v takto šikmých tunelech už od 90. let (Nám. Míru, Malostranská, Hradčanská apod.), vždy to trvá 8-10 měsíců. Protože je to prostě jedna z nejsložitějších věcí, kterou si můžete na stavbaře vymyslet. Praha má specifické metro ruského typu, kde ty šikmé tunely jsou hrozně dlouhé a každé břemeno se tam přemísťuje nesmírně těžce. Na Karláku o to více, že pod jedněmi schody jsou ještě jedny a až pak nástupiště s přístupem v noci k pracovním vlakům.
V řadě měst je metro daleko mělčí a pak jde výměna rychleji, někdy se dají otevřít i povrchové jámy a řešit to z nich. Takovou možnost v Praze nemáme a pokud chceme na provozu schodů ušetřit podstatnou částku za energie, musíme se do těchto výměn pustit. A fakt věřte, že kdyby to šlo urychlit, tak to rychleji uděláno bude. Naopak délky těch oprav jsou nepříjemné i pro DP, protože životnosti řady dalších schodů končí a velmi by bylo potřeba dělat těch výměn více. Pokud je stanice příznivější a je možné výměnu řešit jinak, tak to samozřejmě rychleji jde. Na Palmovce se dělaly nejen schody do stanice, ale také výtah a eskalátory z vestibulu, nad nimiž byla jeřábová konstrukce. Takže tam všechny práce trvaly 1/2 času co na Palmovce. Ale Palmovka je hloubená stanice velmi blízko povrchu s kratičkými eskalátory.
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma
Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize
Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...
Ostrava sestřelila mistra v prodloužení a má mečbol. Nymburk slaví postup
Nymburští basketbalisté suverénně zvítězili na palubovce Olomoucka 107:72 a čtvrtfinálovou sérii...
„Hlavák“ pod pokličkou. Územní změna má Pentě pomoci stavět nad nádražím
Miliardový projekt může proměnit další část centra metropole. Kolejiště hlavního nádraží před...
Politou sochu rudoarmějce Praha restauruje, oprava vyjde na čtvrt milionu
Sousoší Sbratření ve Vrchlického sadech, které na začátku dubna neznámý vandal polil rudou barvou,...
Výzvou bude naučit se pracovat s lidmi v důchodovém věku, říká personalista
Premium Počet zaměstnanců na zelených pozicích, tedy v oblastech obnovitelných zdrojů energie, jako jsou...