Nuselský most v Praze má délku 485 metrů, šířku 26 metrů a světlou výšku 42...

Nuselský most v Praze má délku 485 metrů, šířku 26 metrů a světlou výšku 42 metrů. | foto: Radek Cihla, MAFRA

Do metra z Nuselského mostu už nezatéká, oprava skončila

  • 2
Rekonstrukce pražského Nuselského mostu i navazující ulice 5. května končí. Oprava přišla na téměř sto milionů. Dvouměsíční práce si tu vyžádaly zejména špatné dilatační spoje mostu, kterými zatékalo i do metra.

Od 1. září bude páteř pražské silniční opět připravená na každodenní nápor aut. Těch tudy denně projede více než pětaosmdesát tisíc.

Letošní rekonstrukce byla natolik zásadní, že podle odborníka na mostní konstrukce Vladimíra Hrdouška z ČVUT by Nuselský most mohl vydržet bez výrazných zásahů do konstrukce dalších dvacet let.

"Každý rok se důkladně prohlíží. Teď mi není známo, že by na něm bylo něco dalšího v nepořádku," konstatoval Hrdoušek.

Od září čekají řidiče v Praze další omezení

Kličkování řidičů v pražských ulicích a vyhýbání se uzavírkám pomalu končí i na dalších místech. Dělníci už sklízejí náčiní a provoz na silnicích se s blížícím se zářím pomalu vrací do normálu.

Nové komplikace může ale řidičům přinést návrat kamionů na Jižní spojku v nočních hodinách. Problémy se tak mohou objevit i přesto, že v pondělí představitelé města slavnostně přestřihli pásku nově otevřeného ramene silnice u Lanového mostu (více čtěte zde). Díky výstavbě asi kilometrového úseku tu zmizela zúžená silnice, která komplikovala provoz.

Nové rameno je v úseku mezi lanovým mostem a mostem DP metro.

"Dopravní význam této stavby je podstatný. Výrazně zlepší propustnost radiály i bezpečnost provozu v daném úseku. Řidiči už nebudou muset poslouchat každodenní hlášení o kolonách v zúžení před Lanovým mostem," vysvětloval náměstek primátora pro dopravu Karel Březina.

Dopravní uzavírky

KONČÍCÍ OMEZENÍ

* Vídeňská, Praha 4 - do 31.8.
* Nuselský most - do 31.8.
* Trať na Smetanově nábřeží v úseku Národní divadlo - Staroměstská - do 1.9.
* Výluka na trati Podolské nábřeží mezi Výtoní a Nádražím Braník - do 1.9.
- výluka poté pokračuje až po sídliště Modřany - do 22.10.

POKRAČUJÍCÍ OMEZENÍ

* Novosibřinská, Praha 21 - do 31.10.
* Ke Karlovu, Praha 2 - do 14.10.

CHYSTANÉ OMEZENÍ

* Oprava mostu přes Růžičkovu rokli, Praha 5 má začít zřejmě na podzim

Zdroj: TSK, Dopravní podnik

Jenže kolony Jižní spojce opět hrozí. Počátkem září se sem totiž v noci vrátí kamiony, které město téměř před rokem vyhnalo z úseku mezi Spořilovskou ulicí a Barrandovským mostem.

Nákladní auta budou smět jezdit směrem k Barrandovskému mostu a po Strakonické vyjedou z města na Pražský okruh. Podle nových pravidel tudy řidiči kamionů pojedou pouze mezi desátou večer a šestou hodinou ráno.

Ranní nehoda může zablokovat provoz

Pokud tu ale dojde k nehodě kamionu brzy ráno, neobejde se ranní špička bez potíží. Toho si je vědom i ředitel magistrátního odboru dopravy Jan Heroudek. "Budeme situaci na Jižní spojce sledovat. Možná budeme muset zkrátit dobu, po kterou by kamiony na tuto část městského okruhu směly," uvedl příklad dočasného řešení Heroudek.

Problémy by měly definitivně skončit až po dostavbě části Pražského okruhu od dálnice D1 až po Běchovice. Jenže k chybějícím finančním prostředkům nyní přibyly i chyby úředníků. Kvůli nim ministerstvo pro místní rozvoj zrušilo územní rozhodnutí týkající se východní části Pražského okruhu. Jeho dostavba tak může nabrat značné zpoždění.

Přitom se počítalo s tím, že stavební povolení by okruh k Běchovicím mohl získat už během roku 2012, stavět by se pak mohlo začít v dalším roce.

"Samozřejmě je to velmi špatná zpráva, která oddaluje výstavbu jedné z nejdůležitějších dopravních staveb," komentoval rozhodnutí ministerstva náměstek Březina.


Zobrazit místo Uzavírky na větší mapě