Konstrukci a výrobu vozů metra objednal Dopravní podnik u firmy Siemens v celkem čtyřech sériích v letech 1995 až 2007. Do Prahy je firma dodávala v letech 2000 až 2011. Jedna pětivozová souprava stojí přibližně 200 milionů.
Souprava M1 |
"Soupravy mají minimální životnost třicet let a jejich technické řešení umožňuje úspory ve spotřebě elektrické energie," uvedla mluvčí DP Ilona Vysoudilová.
Výhodou moderních souprav oproti těm původním je také jejich nižší hmotnost. Soupravy tak "ničí" koleje méně, než nejen staré sovětské vozy, ale rovněž méně než ty zrekonstruované.
"Soupravy typu M1 tvoří významnou část našeho vozového parku. V posledních deseti letech se staly nedílnou součástí pražské MHD. Kromě nezbytného komfortu pro naše zákazníky přinášejí i významné provozní úspory, zejména ve spotřebě elektrické energie," uvedl generální ředitel DPP Martin Dvořák.
Soupravy M1 mají na svém kontě jednu nehodu. Ta se ale nestala nikde na trase C, ale na kolejích v depu na Zličíně. Strojvůdce tady při testování vlaku překročil v roce 2005 povolenou rychlost a s vlakem vyjel z kolejí (o nehodě čtěte zde).