Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dopady Blanky na dopravu: kolony z Holešovic zmizí, jinde přibudou

  19:20aktualizováno  19:20
Dokončení tunelu Blanka se blíží a odborníci se začínají přít, jaké bude mít jeho zprovoznění dopady na pražskou dopravu. Podle propočtu Technické správy komunikací by měl být provoz na většině silnic slabší. Najdou se však i místa, kde aut přibude, například ve Svatovítské ulici.

Tunel Blanka - Izolace ventilačního tunelu ještě před svařením. To je nutno provést s nejvyšší přesností, aby později nedošlo k průsakům. | foto: Jan Kužník, Technet.cz

Zkraje září mají dělníci vytěžit z Blanky poslední kubík zeminy. A za čtyři roky se v něm má prohánět osmdesát až devadesát tisíc aut denně. Naděje pražských řidičů se k tunelu mezi Malovankou a Pelc-Tyrolkou dlouho upínají. Doufají, že jen co se otevře, mnohými ulicemi metropole projedou, aniž by postávali v kolonách.

Jejich očekávání nyní umocňují výroky ozývající se z budovy magistrátu. Už za bývalého vedení se hlásalo, že šestikilometrový tunel vyřeší kritickou dopravní situaci ve městě.

Jak to skutečně bude, se teprve ukáže. Nicméně dopravní prognóza Technické správy komunikací pro rok 2015, kterou MF DNES získala, je zatím spíše optimistická.

Jak změní tunel Blanka dopravu v Praze.

Jak změní tunel Blanka dopravu v Praze.

"Model, se kterým pracujeme, počítá se zprovozněním tunelu Blanka a také Vysočanské radiály," vysvětluje náměstek ředitele TSK Ladislav Pivec. Model ukazuje, že ulicím v Praze 6 a 7 se spíše uleví. Spokojeni mohou být řidiči, kteří jezdí Patočkovou či Argentinskou ulicí, tady pojede výrazně méně aut.

Ulicí Milady Horákové pojede jen o tisícovku aut méně

Najdou se však i případy, kdy vozidel přibude. Příkladem může být Svatovítská ulice spojující Vítězné náměstí v Dejvicích s Prašným mostem.

Místní už několik týdnů pozorují dělníky, kteří tu pracují na rozšíření ulice. Jak ukazuje prognóza, bude to potřeba. Po spuštění tunelu Blanka by tudy mělo jezdit 35 tisíc aut. Přitom dnes tu denně projede něco málo přes 20 tisíc. Nárůst ve Svatovítské je dán tím, že vyústí přímo u nájezdu do tunelu u Prašného mostu.

Blanka ani příliš nepomůže ulici Milady Horákové, pojede tu jen o tisícovku aut méně.

Tunel Blanka pod Letnou a Stromovkou

Tunel Blanka pod Letnou a Stromovkou

Současný dopravní model však není konečný, neustále se vyvíjí. Přibývá aut a na silnicích se projeví i každý nový bytový projekt či obchodní centrum. Hodnoty se pak zvýší.

Moos: Blanka dopravu zklidní

Dopravní odborník Petr Moos vidí přínos Blanky v tom, že je to krok ke zklidnění dopravy. "Má zásadní význam pro městský okruh. Ona sama svede auta pod zem na Letné a pod Hradčany. I tak je to nesmírně důležitý krok ke zklidnění dopravy," říká.

Odborníci však nejsou jednotní, když hovoří o významu tunelu. "Množství aut je hlavně dáno cílem cest, nikoliv samotnou silnicí. Navíc Blanka centrum objíždí, takže spíše stáhne provoz na sebe právě z centra," míní ředitel Pivec.

"Trasa tunelu vede zbytečně blízko centru. Ona sem tu dopravu dozajista také přivede," naopak míní urbanista Ivan Lejčar, který se zabývá dopravou.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Úzký prostor uvnitř Chotkovy zatáčky u Pražského hradu by se mohl zastavět...
V zatáčce u Jeleního příkopu by mohl stát hotel, navrhuje institut

V zatáčce pod Chotkovými sady by místo zeleně mohl být třípatrový hotel. Pozemek je podle Institutu plánování a rozvoje nevyužitý, proto v poslední verzi...  celý článek

Požár auta uzavřel na půl hodiny vjezd do tunelu Blanka (16.10.2017)
Požár auta ve Strahovském tunelu zavřel vjezd do Blanky, doprava kolabovala

Na půl hodiny uzavřel požár auta v pražském Strahovském tunelu příjezdy do Blanky. Od hořícího auta v tunelu policisté odvezli ženu s dítětem. Na příjezdových...  celý článek

Petr Zeman trávil hodiny odstraňováním barvy z plastiky. Následnou opravu...
Cestující „ilegálně“ zachránili zničenou vitráž u metra Vltavská

Dobrovolníci vyčistili zabarvenou a rozbitou plastiku na stanici metra Vltavská. Do obnovy zapomenuté vitráže se pustili bez povolení dopravního podniku, ten...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.