Rekonstruovaná tramvajová trať z Vítězného náměstí do Podbaby

Rekonstruovaná tramvajová trať z Vítězného náměstí do Podbaby | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Doprava u Vítězného náměstí v Praze se zlepšila jen zdánlivě

  • 21
Komplikovaná dopravní situace v ulici Jugoslávských partyzánů v Praze 6 je o poznání lepší. Ovšem pouze na první pohled. Zúžený vjezd na Vítězné náměstí, který od září způsoboval kolony, začali totiž řidiči objíždět okolními ulicemi. Potíže v Podbabě se tak vrátily do původního stavu. Kolony aut tu postávaly i před zúžením silnice.

Od chvíle, kdy byla zprovozněna nová tramvajová trať do Podbaby a kdy kvůli úpravám vzniklo na vjezdu na Vítězné náměstí zúžené místo, tu skoro tři měsíce nabíraly autobusy MHD až půlhodinové zpoždění. S potížemi se tu řidiči potýkali téměř během celého dne (více čtěte zde).

"Dnes už tudy jezdí autobusy stejně jako před zúžením. V kolonách stojí jen nárazově. Například během úterní odpolední špičky tu bylo zdržení asi čtyři minuty," říká Jaroslav Stůj, pověřený řízením Dopravního podniku.

"Je pravda, že v posledních dnech, možná je to týden, se jezdí lépe, ale ideální to pořád není," hodnotí zdejší situaci Aleš Neužil, který bydlí v Podbabě.

Podle šéfa odboru dopravy Jana Heroudka přispělo k úbytku aut zprovoznění nájezdu z ulice Československé armády na ulici Terronskou, souběžnou s ulicí Jugoslávských partyzánů. A řidiči si navíc našli i další cesty, kudy zúžené místo objet. Jezdí okolními ulicemi.

"Je pravda, že teď Jugoslávské partyzány objíždějí. Autobusy mají tím pádem menší problém. Ale myslím si, že by bylo lepší pustit je na tramvajový pás. Jenomže teď je na něm trávník, aby tam mohly autobusy, musel by se vyasfaltovat. Každopádně si nedokážu představit, co tu s dopravou vzhledem k zúženému místu udělá otevření tunelu Blanka," míní architekt Jan Kasl, který bydlí v Bubenči.

Řešení zatím nikdo nehledá, situace se monitoruje

Trávník na tramvajovém pásu město ale rušit nechce. A s řešením, jak do budoucna zamezit kolonám, třeba pro případ nárůstu projíždějících aut směrem do Blanky, nespěchá. "Akutně se řešení nehledá, sledujeme tu situaci dál, a pokud by tu začal vznikat problém, můžeme třeba přeskupit autobusové linky," říká Heroudek.

Řešení situace v ulici Jugoslávských partyzánů totiž volně přešlo ve zkoumání, jak ulevit Vítěznému náměstí. O to už léta usiluje Praha 6.

"Je mnoho možností, jak na Kulaťáku zklidnit dopravu. Lze například propojit některé autobusové linky, které končí v terminálu na náměstí, s těmi, které odsud vyjíždějí," říká šéf Ropidu Pavel Procházka. Zmiňuje přitom možnost, že by mohla vzniknout linka, která by propojila strahovské koleje s areálem vysoké školy v Suchdole.