Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Doprava v Praze může do 40 let zcela zkolabovat, varuje poradenská firma

  20:40aktualizováno  20:40
Chybějící vize, přibývající počet aut a chybějící koncepce alternativní dopravy, například půjčovny kol. To jsou hlavní důvody, proč se podle expertů může Praha brzy dočkat totálního dopravního kolapsu. Počet aut totiž neustále roste, lidé začali častěji dojíždět do práce, avšak infrastruktura se tomu dostatečně nepřizpůsobuje.
I přes výzvu k omezení provozu kvůli nepříznivým rozptylovým podmínkám vyrazilo...

I přes výzvu k omezení provozu kvůli nepříznivým rozptylovým podmínkám vyrazilo mnoho Pražanů do práce autem. | foto:  Petr Topič, MAFRA

"Ty systémy stávající mobility jsou téměř na zhroucení," řekl České televizi (ČT)Dean Brabec, generální ředitel poradenské společnosti Arthur D. Little. Podle něj budeme do roku 2050 bez změny dopravní koncepce v zácpách trávit víc jak trojnásobek času oproti dnešku, zhruba 100 hodin ročně. A zvýší se také emise.

Aut přitom každoročně přibývá a situace je prý neudržitelná. Praze chybí především systémy sdílení aut či jízdních kol; tedy takové, kdy si lidé mohou na jednom místě pohodlně kolo či auto vypůjčit a na jiném sběrném místě jinde v metropoli opět vrátit. Podobné systémy fungují ve velkých evropských městech.

Podle výzkumu, který hodnotil, jak si města stojí v boji s narůstajícím počtem automobilů, právě kvůli takovým chybějícím systémům Praha přišla o body. A lepší to zřejmě ani nebude, protože investice město nechystá, uvedla ČT.

"Praha v současné době nezpracovává žádný takový projekt, protože neexistuje žádná taková nabídka žádného provozovatele. Praha sama o sobě toto provozovat nemůže, to je záležitostí soukromých subjektů," řekla ČT mluvčí pražského magistrátu Tereza Krásenská. Jenže na západě za sdílecími systémy stojí právě města sama, upozornila televize.

V hlavním městě se přitom už dnes jezdí průměrnou rychlostí jen 26 kilometrů v hodině, upozornila televize. A provoz neustále houstne. Z celkem 4,5 milionu aut registrovaných v České republice jich je celý milion nahlášených v Praze.

Na druhou stranu je potřeba podotknout, že město investuje nemalé finanční prostředky do vybudování Pražského okruhu, který dopravě v centru podstatně odlehčuje. Dopravní situaci by měl pomoci řešit i budovaný tunel Blanka.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Petr Zeman trávil hodiny odstraňováním barvy z plastiky. Následnou opravu...
Cestující „ilegálně“ zachránili zničenou vitráž u metra Vltavská

Dobrovolníci vyčistili zabarvenou a rozbitou plastiku na stanici metra Vltavská. Do obnovy zapomenuté vitráže se pustili bez povolení dopravního podniku, ten...  celý článek

Otevřená věznice Jiřice
VIDEO: V první otevřené věznici bydlí odsouzení v domcích a krmí klokany

U nápravného zařízení v Jiřicích na Nymbursku byla v pondělí představena první takzvaná otevřená věznice v České republice. Je to pilotní projekt, jehož cílem...  celý článek

Úzký prostor uvnitř Chotkovy zatáčky u Pražského hradu by se mohl zastavět...
V zatáčce u Jeleního příkopu by mohl stát hotel, navrhuje institut

V zatáčce pod Chotkovými sady by místo zeleně mohl být třípatrový hotel. Pozemek je podle Institutu plánování a rozvoje nevyužitý, proto v poslední verzi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.