Dopravní podnik zavede v uvedeném úseku náhradní autobusovou dopravu X12. Další etapy prací v Nádražní ulici budou podle mluvčí DPP Anety Řehkové pokračovat až do konce října letošního roku.
Dopravní podnik u Lihovaru rovněž založí odbočku k plánovanému Dvoreckému mostu a na Barrandově vybuduje napojení nové tratě do Holyně a Slivence.
Po zprovoznění tramvajové tratě v Nádražní ulici bude DPP pokračovat obnovou vestibulu ve stanici metra Anděl – Na Knížecí.
„V celkovém součtu, včetně revitalizace vestibulu stanice metra Anděl – Na Knížecí DPP letos investuje do modernizace dopravní infrastruktury Prahy 5 více než 550 milionů korun,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel DPP Petr Witowski.
Přípravné práce na tuto velkou investiční akci začaly v Nádražní ulici již loni v létě na přeložkách kanalizace a kabelovodu. První etapu prací začne DPP letos hned na několika místech současně.
Paralelně s tím bude DPP pracovat na opravě tramvajové trati v úseku Hlubočepy – Sídliště Barrandov, která již více než šestnáct let nepřetržitě slouží pražské MHD bez větších výluk, což je znát na značném opotřebení kolejového svršku.
Dopravní podnik zprovoznil historickou tramvaj, v Praze nejela 56 let |
Kromě toho v rámci první etapy oprav a rekonstrukcí v Nádražní ulici DPP zrealizuje nultou etapu stavby nové tramvajové tratě Barrandov – Holyně – Slivenec.
Další novou tramvajovou trať založí DPP v rámci rekonstrukce Nádražní ulice. U Lihovaru DPP provede prvotní přípravy pro stavbu Dvoreckého mostu a založí pro něj i kolejový trojúhelník.
„Na Nádražní ulici se dá ukázat několik učebnicových příkladů. Ten první je, v jak žalostném stavu je dlouhodobě celá řada dopravních staveb v Praze. Další jsou pozitivnější,“ podotkl náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP Adam Scheinherr.
V rámci celé akce se podle něj povedlo zkoordinovat nejen několik útvarů v rámci DPP, ale také společně s Magistrátem hlavního města Prahy (MHMP), Technickou správou komunikací (TSK) a dalšími městskými firmami postupovat tak, aby se jedna výluka využila na opravy a rekonstrukce různých částí tramvajové tratě v dlouhém úseku od Smíchovského nádraží na Sídliště Barrandov, a současně také na opravu mostu, povrchu vozovek či chodníků, a na dvou místech k založení nové tramvajové tratě.
Vestibul metra Na Knížecí bude na podzim zavřený, kvůli výměně eskalátorů |
Druhá rekonstrukce v Nádražní ulici začne od pondělí 1. června. Během ní DPP obnoví ostrovní tramvajový provoz v úseku Sídliště Barrandov – Hlubočepy. Výluka bude nadále probíhat mezi smyčkou Hlubočepy a obratištěm Smíchovské nádraží.
Ve druhé etapě bude DPP rekonstruovat samotnou tramvajovou trať v Nádražní ulici, TSK opraví chodníky, povrchy vozovek a most nad železniční tratí Praha – Plzeň, který pochází z roku 1988.
Po ukončení tohoto dopravního opatření budou navazovat další etapy přibližně do konce října letošího roku. O konkrétních opatřeních bude pražský dopravní podnik včas informovat.