Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Praha testuje megabus na letiště, místa pro kufry ale moc nemá

  11:48aktualizováno  11:48
Pražský dopravní podnik bude dva týdny testovat velkokapacitní autobus pro přepravu cestujících na letiště. Zájemci si jízdu s 22metrovým megabusem, který dokáže najednou přepravit téměř dvě stě cestujících, mohou vyzkoušet na lince 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla.

Testovací jízdy mají mimo jiné prověřit, zda je nasazení velkokapacitního autobusu lepším řešením než zkrácení intervalů klasických autobusů linky 119.

Prezentační jízdy

Jízdy budou probíhat v hodinových intervalech s odjezdem ze zastávky Nádraží Veleslavín. V čase mezi 12:50 a 18:50

  • úterý 9.února
  • středa 10.února
  • neděle 14.února

„Přidávat další autobusy na linku 119 už nemá smysl, v letní sezoně navazují její spoje ve Veleslavíně v podstatě na každé metro. Než jezdit od metra dvěma autobusy za sebou, je méně nákladné mít jeden dlouhý. Při správném výběru interiéru by pobral o 40 lidí více, než dnešní kloubové linky 119,“ říká k tomu Petr Tomčík, ředitel organizace Ropid, která organizuje pražskou hromadnou dopravu.

Kvůli nadstandardní délce dvoučlánkového autobusu Mercedes-Benz CapaCity L pro něj však nebudou zcela vhodné všechny autobusové zastávky.

„Na trase jsou samozřejmě zastávky, které nejsou úplně ideálně dlouhé. Je to jedna z věcí, které se v rámci projektu musí řešit. Zastávky neřeší přímo Dopravní podnik, ale je to o jednání s Technickou správkou komunikací,“ uvedl zástupce vedoucího jednotky Provoz Autobusy Jan Barchánek.

Konstrukci autobusu lze změnit

V rámci testovací jízdy některým cestujícím přišly uličky mezi sedadly příliš úzké, ale to lze podle Dopravního podniku operativně řešit.

Fotogalerie

„Co se týká šířky uliček, to bohužel vychází z konstrukce tohoto vozidla, ale s interiérem lze dále pracovat. Pokud by se autobus pořizoval, tak můžeme interiér upravit,“ sdělil Barchánek.

Tento typ autobusu je momentálně jediný v Evropě, který nabízí délku delší než 18,75 metru a je jen dvoučlánkový. „Existují také tříčlánkové autobusy dlouhé čtyřiadvacet metrů, ale je mnohem složitější si je půjčit,“ přiblížil Barchánek.

Pokud by se Dopravní podnik rozhodl autobus koupit, musí počítat s investicí okolo deseti milionů korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Martin Červený začal na Olšanských hřbitovech pomáhat hrobníkům a dalším...
Šéfa hřbitovů možná odvolali neprávem, audit obsahuje chyby

Začátkem roku odvolala rada hlavního města ředitele Správy pražských hřbitovů. A to na základě výsledků auditu, který poukazoval na řadu pochybení. Nyní se ale...  celý článek

Německá dálnice A9 na severu Mnichova. (ilustrační foto)
Na Příbramsku se otevře nový úsek dálnice D4

Už za dva týdny se otevře nový úsek dálnice D4 na Příbramsku mezi Skalkou a křižovatkou se silnicí II/118. V provozu má být od 4. října, sdělil ČTK mluvčí ŘSD...  celý článek

Z Liberce by se cestující mohli dostat vlakem do Prahy za 35 minut.
Z Liberce do Prahy za 35 minut. Stát plánuje rychlotrať do Polska

Zatím to zní jako sci-fi, stát se ale vážně zabývá otázkou vysokorychlostní železnice z Prahy k polským hranicím a dál do Wroclawi. Mezinárodní koridor by...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.