Testovací jízdy mají mimo jiné prověřit, zda je nasazení velkokapacitního autobusu lepším řešením než zkrácení intervalů klasických autobusů linky 119.
Prezentační jízdyJízdy budou probíhat v hodinových intervalech s odjezdem ze zastávky Nádraží Veleslavín. V čase mezi 12:50 a 18:50
|
„Přidávat další autobusy na linku 119 už nemá smysl, v letní sezoně navazují její spoje ve Veleslavíně v podstatě na každé metro. Než jezdit od metra dvěma autobusy za sebou, je méně nákladné mít jeden dlouhý. Při správném výběru interiéru by pobral o 40 lidí více, než dnešní kloubové linky 119,“ říká k tomu Petr Tomčík, ředitel organizace Ropid, která organizuje pražskou hromadnou dopravu.
Kvůli nadstandardní délce dvoučlánkového autobusu Mercedes-Benz CapaCity L pro něj však nebudou zcela vhodné všechny autobusové zastávky.
„Na trase jsou samozřejmě zastávky, které nejsou úplně ideálně dlouhé. Je to jedna z věcí, které se v rámci projektu musí řešit. Zastávky neřeší přímo Dopravní podnik, ale je to o jednání s Technickou správkou komunikací,“ uvedl zástupce vedoucího jednotky Provoz Autobusy Jan Barchánek.
Konstrukci autobusu lze změnit
V rámci testovací jízdy některým cestujícím přišly uličky mezi sedadly příliš úzké, ale to lze podle Dopravního podniku operativně řešit.
„Co se týká šířky uliček, to bohužel vychází z konstrukce tohoto vozidla, ale s interiérem lze dále pracovat. Pokud by se autobus pořizoval, tak můžeme interiér upravit,“ sdělil Barchánek.
Tento typ autobusu je momentálně jediný v Evropě, který nabízí délku delší než 18,75 metru a je jen dvoučlánkový. „Existují také tříčlánkové autobusy dlouhé čtyřiadvacet metrů, ale je mnohem složitější si je půjčit,“ přiblížil Barchánek.
Pokud by se Dopravní podnik rozhodl autobus koupit, musí počítat s investicí okolo deseti milionů korun.