Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dveře v metru jsou polepené nálepkami. Vozy čeká generální čištění

  15:37aktualizováno  15:37
Podívat se skrze zavřené prosklené dveře soupravy pražského metra do stanice lze často jen těžko. Jsou polepené samolepkami. Dveře se stále čistí jen sporadicky, velký úklid chystá Dopravní podnik na konec února. Následně chce spustit informační kampaň. Zatím posílá majitelům reklam žádosti o úhradu škody.

Polepené dveře v metru chce Dopravní podnik koncem února kompletně vyčistit. | foto:  Petr Topič, MAFRA

"Nejhorší situace je dlouhodobě na trase C, kde jsou dveřní skla největší," vysvětluje mluvčí Dopravního podniku Ilona Vysoudilová.

Přesto se samolepky, které cestující zvou na nejrůznější party v klubech či informují o službách na internetu, objevují i na ostatních dvou trasách metra už dlouhou dobu. "Nedávno jsem viděl reklamy ještě z března 2011," podotkl jeden z oslovených pasažérů pražského metra, kterých se MF DNES namátkou ptala.

Ptáte se tak, zdali podnik vůbec čistí soupravy metra? "Máme zajištěné čištění vlaků od nelegálního výlepu v rámci úklidu vozů, který probíhá na jednolitých soupravách po devíti až dvanácti měsících," říká Vysoudilová s tím, že k omezení nelegální reklamy má také pomoci spolupráce se strážníky.

Na samolepky vyrazili s foťáky

Proti nelegálnímu výlepu se však vyrazilo do boje nikoliv s kartáči, ale s fotoaparáty. Společnost Rencar Praha, která pronajímá reklamní plochy mimo jiné i v metru, začala bedlivě sledovat, kde a jaká reklama je vylepená načerno.

"Od června dokumentujeme nelegální výlep. Vyfotíme ho a vytvoříme protokol. Následně zjišťujeme, komu reklama patří, a posíláme mu výzvu k úhradě neoprávněného obohacení," říká Bohumil Chomát, místopředseda představenstva Rencaru. "Pokud to požadují jako náhradu škody, tak na to mají právo," komentuje to právník Jan Černý.

Podle Chomáta je teď hodnota nelegálního výlepu asi tři miliony korun. "V první vlně jsme požadovali po těch, komu reklama patří, úhradu škody ve výši 630 tisíc. Někteří zaplatili, jiní ne. Není to jen o penězích, ale také o poškozování vozů," dodal Chomát. Zpět zatím získali sto pět tisíc korun, část má prý jít na účet dopravce.

Čištění od samolepek Dopravní podnik vyjde na asi 2,6 milionu korun ročně. Na přelomu února a března se chystají pracovníci podniku jednorázově odstranit úplně všechny samolepky. "Bude nás to stát 1,5 milionu korun," dodala Vysoudilová. Podle ní se následně spustí informační kampaň, která upozorní, že černý výlep je nelegální. Kolik kampaň bude stát, prý ještě neví.

"Vyřeší to častý úklid. Teď se vylepovačům vyplatí reklamu na dveře dávat. Vědí, že jim tam zůstane dlouho," říká Filip Drápal, mluvčí organizátora dopravy, společnosti Ropid.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

logo týmu Kobra
Žaloba posílá k soudu za krácení daní na Kladensku třicítku lidí

Žalobci poslali k soudu kauzu 29 lidí obviněných z krácení daní na Kladensku se škodou přes 300 milionů korun. Jde o jeden z největších případů týmu Kobra....  celý článek

Úzký prostor uvnitř Chotkovy zatáčky u Pražského hradu by se mohl zastavět...
V zatáčce u Jeleního příkopu by mohl stát hotel, navrhuje institut

V zatáčce pod Chotkovými sady by místo zeleně mohl být třípatrový hotel. Pozemek je podle Institutu plánování a rozvoje nevyužitý, proto v poslední verzi...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ve Lhotce prasklo potrubí, na jihu Prahy byly tisíce lidí bez vody

V Praze 4 prasklo ve středu po poledni vodovodní potrubí. Přes dvacet tisíc odběratelů v městských čtvrtích Braník, Hodkovičky, Krč, Lhotka, Libuš a Kamýk...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.