Ještě toto léto vzniknou pro koloběžky dva druhy zón. „Tou první je red zóna, kde se koloběžka vypne, pokud do oblasti řidič vjede. Počítáme s rozsáhlou red zónou na pěších zónách v Praze 1, na Královské cestě a v části Prahy 2,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Zástupci firmy Lime budou zároveň jednat s dalšími městskými částmi, aby společně definovali červené zóny i mimo centrum.
Druhé zóny budou zelené a budou vymezeny pro parkování koloběžek. Společnost Lime si tyto oblasti s dostatečným prostorem vytipuje sama, ale musí je konzultovat s danou městskou částí. Pak je zanese do aplikace.
Za hlavní problém magistrát i radnice považují koloběžky rozházené po chodnících a jízdu ohrožující chodce, a to hlavně v úzkých ulicích.
První úpravou bylo podle Scheinherra to, že od minulého týdne musejí zákazníci před jízdou v aplikaci odsouhlasit, že nebudou jezdit po chodnících, parkovat na nevyhrazených místech a nebudou bezohlednou jízdou blokovat tramvaje a autobusy.
Dalším opatřením má být zavedení maximálního počtu koloběžek ve městě. Konkrétní počet zatím nebyl stanoven.
Společnost Lime plánuje rozprostřít koloběžky také do oblastí mimo centrum, kde by mohly Pražanům posloužit třeba pro jízdu od domu ke stanici metra.
Město vidí problém také v nízké informovanosti uživatelů, kteří často nerespektují pravidla ježdění na koloběžkách.
Vznikne proto informační marketingová kampaň, která bude českým i zahraničním jezdcům ukazovat správné a ohleduplné chování za řídítky koloběžek.
Kvůli problémům například radnice Prahy 2 na svém území zakázala jejich stání. Na konci loňského roku také Praha 1 vyzvala magistrát, aby vymáhal dodržování pravidel provozu elektrických koloběžek.
Firma Lime v úterý oznámila, že na správné parkování koloběžek dohlédne tým jejích zaměstnanců.
Elektrické koloběžky dobíjejí dobrovolníci, vydělají si až dva tisíce denně.
29. listopadu 2018 |
SMLSALOVINY aneb jak žít a přežít
Sledovat další díly na iDNES.tv