- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Doufám, že troleje budou delší a linka č. 58 bude jezdit od zst. Krausova do zst. Prosek jako linka 195 v úseku Prosek - Kundratka po trase linky 140 pak se vydá ul. Povltavská na nádraží Holešovice a přes Strossmayerovo náměstí až na Florenc a Ohradu.
No muj nazor je, ze by linka 58 mela jezdit z Palmovky az do Miskovic, misto linky 140, a trolejovy usek by byl od konecne Palmovka ve smycce az po Letnany ve smycce a dal pak Tupolevovou a Veselskou ulici az k Avii Letnany. To umozni napajet vice jak polovinu dnesni linky 140 (58) a zaroven ukoncenou linku 195 v Letnanech a linky v konecnych Letnany a Palmovka.
Dalsi pokracovani bych videl od krizovatky Prosek dolu po estakade do Vysocan az po Sidliste Malesice. Tedy napajeni linky 195 (65) v useku Letnany - Sidl.Malesice a napajeni linky 133 (51) v konecne v Malesicich. Propojka mezi Jarovem a Palmovkou by umoznila napajet i linku 109 v useku Palmovka-Pod Taborem.
Dalsi prodlouzeni bych videl nejlepe videl od Vysocanskeho Nam. pres Ohradu az na Florenc. To by umoznilo napajet linky na Florenci 133 (51) a prodlouzenou linku 207 (57) - Staromestska-Florenc-Ohrada-Novovysocanska-Ceskomoravska
Prodlouzeni troleji dal po Tupolevove az do smycky Sidl. Letnany a prodlouzeni od Konevovy ulice az po Slavii ev. na Sporilov by pak mohla byt napajena linka 136 (56)
A pak jsou tu jeste dalsi useky jako prodlouzena 176 (53) Strahov-Karlovo nam.-Nam. Miru.-Florenc (nebo od Miraku az k Prubezne) a Na Knizeci-Jinonice-Nove Butovice 137 (52). Tech kopcovytich useku je pomerne hodne linku 133 (51) bych i prodlouzil pres Letnou dal na Hradcanskou a spojil s linkou 131 (51)
Nektere zrusene tram. trate ale kapacitne ani tak nemuzou stacit, typicka je prave Konevova ul., tam je otazka, zda trolejbusy dokazi nahradit kapacitnejsi tramvaje. Ulice je uzka a silne vytizena, poku by kapacita nestacila do budoucna, tak by to chtelo obnovit tramvajovou trat Ohrada-Florenc/Masarykovo Nadr./Hlavni nadr.,... Tam je to komplikovane...
Omlouvám se, nevím nic o trolejbusech a elektrobusech. Neměl by článek vysvětlit rozdíl? A lépe rozebrat, co je cílem testu? Chápu to tak, že elektrobus bude jezdit celý na baterky + dobíjení při brzdění (jako klasický elektroauto) a troleje jsou tam, kdyby elektřina došla. Je to tak? Časem, až se zlepší technologie, tak se to trolejí může zbavit úplně? Nebo co je tedy cíl?
Zkuste si najit text od pana Surovskeho, v nem je hezky vysvetleno, co je co. Ve zkratce je o tom, ze se trolejbus s baterkami a elektrobus s dynamickym dobijenim rozlisuje podle delky prubezneho dobijeni.
Ale pocitove je pro me tento experiment porad trolejbus, ktery muze vyjet mimo trat.
...to video... jeste jsem neslysel, ze by nekdo trolejbusu rikal elektroautobus...
Nechápu, proč v Praze nejsou trolejbusy všude, neekologické naftové motory patří do minulého století.
No autobus ma do kopcu v Praze spotrebu az 50l/100km... navic do deseti let je temer zraly na vymenu...
Hračku vyvolených z DP nikdo nepoznal
Mě by zajímalo, zda někdo řešil stav Prosecké. Předpokládám, že trolejbus je proti běžnému autobusu těžší o ty baterie. Prosecká byla nedávno cca. 3 roky částečně uzavřena, protože se propadala kanalizace. Je tu všude pískovec. Před cca. 30-ti lety se to dole U Felixe propadlo. Nebudou ty trolejbusy škodit ve finále více než běžné autobusy?
A/ zase nemá spalovací motor, emisní chemičku, převodovku, nádrž...
B/ každé vozidlo má stanovenu maximální hmotnost a ta se odvíjí od jeho konstrukce. Takže ta je dána a musí se dodržet a je jedno, zda má střeva naftová či elektrická.
"protože s elektrobusem se v budoucnu počítá hlavně na okrajích města" - to nedává moc smysl, smrdět by to nemělo hlavně tam, kde je nejvíc lidí. To je smysluplné, jako by bylo předělávání námořní dopravy na elektřinu.
Trolejbus se ovšem nejvíc vyplatí v kopcovitém terénu a ten je na okrajích více než v centru
Prosím Vás, pane Šafhausere, pantograf to fakt není, je to tyčový sběrač, který odebírá proud pomocí sběracích hlavic (smykacích botek).
jenom bych doplnil, že ani lidově se to pantograf nenazývá. Když už, tak "tykadla" (a u řidičů v hantýrce jsem slyšel i výrazy "bidla" nebo "klacky").
Celý život jsem si myslel, že trolej je vždycky nahoře, ale asi jsem to v dětství nějak špatně pochopil.
Původně se "trolej" jmenovalo skutečně to kolečko, které jezdilo po drátu neboli trolejovém vedení. Jenže pak se trolejovému vedení začalo říkat trolej a místo původních trolejí se začaly používat smykací botky a lišty.
Za pokus to stojí, uvidíme, jak se to bude projevovat v praxi. Nakonec ty "trolejbusy" nebudou potřebovat "speciální vozovnu".
Ty bejvaly. Na vinohradech a na Bohdalci co pamatuju.