Diskuze

Červená na žluté lince metra překvapila cestující, stará barva vybledla

Po devíti měsících mohou cestující konečně nastoupit do metra Anděl vstupem u obchodního centra. Jenže nová podoba stanice některé překvapila. Přestože je linka B ve schématu žlutá, je podklad pod nápisem Anděl ve vestibulu červený. Podle pražského dopravního podniku to tak ovšem bylo vždy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AN

Já nevím, ale ten podklad pod nápisem byl vždy do červena, ne? Kdyby tu nebyly ty dvě fotky pro srovnání, tak bych si ani změny odstínu nevšiml. A že to někoho může zmást, protože je béčko žluté - no tak co uděláte s modrým Mírákem nebo oranžovou Hradčanskou na zeleném áčku? ;-D

2 0
možnosti
MV

Podle mě to vadí těm lidem, kterým nedávno vadil chybějící přístřešek nad eskalátory, předtím ty chybějící eskalátory, předtím rekonstrukce eskalátorů v kdejaké stanici, předtím změny linek tramvají, předtím přečíslování linek, předtím omezení spojů o prázdninách, předtím ledovka na trolejích, předtím zatravněný svršek tramvajových kolejí, atd. atd.

Mudrlantů je čím dál tím víc.

Dopravnímu podniku děkuji za obnovu eskalátorů V

0 1
možnosti
LK

a zamyslel se spíše někdo nad tím, proč tady výměna eskalátorů trvala dlouhých 3/4 roku, zatímco vybudování úplně nového podjezdu pod frekventovanou dálnicí (myslím v Belgii) trvalo jen den a půl?

0 0
možnosti
Foto

Ano. Zamýšlel. Bylo jich tu více. Všem to, myslím, docela srozumitelně vysvětlil pan Šubrt.

0 0
možnosti
Foto

A teď ta hrůza co zavládne v očích turistů, když jdou na zelené metro a panáček na přechodu se najednou změní na červeného. Nebo když si před vstupem do stanice (zrovinka na Andělu) rozloží stánkaři stánek s jahodami a ten má ještě ke všemu červenou stříšku...

11 0
možnosti
Foto

Největší zmatek je u přechodu v Dejvicích, kde těsně za semaforem je červená cedule s nápisem Zelená.

8 0
možnosti
JN

To, že nikdy nebyla žlutá, neznamená, že nejsou na magistrátu diletanti. Měli to šanci napravit, ale jako obvykle - zklamali.

5 8
možnosti
VP

V66í82t 37P57r10č67í44k

11. 6. 2018 19:28

O žádnou nápravu by nešlo. Neexistuje žádné pravidlo, že má stěna naproti vstupu korespondovat s barevným schématem metra a téměř nikde to tak ani není. A do stávající výtvarné koncepce stanice by žlutá vůbec nezapadala.

9 0
možnosti
VP

V51í38t 12P83r47č53í46k

11. 6. 2018 18:58

Celé je to naprostý nesmysl. Ti, co by na základě tohoto článku (jinak by je to zřejmě ani nenapadlo) přemalovávali hned podklad na žluto by měli vzít v potaz, že by pak stěna vůbec barevně neladila s designovými informačními cedulemi DP, které jsou vidět i na fotce. A samozřejmě by neladila ani s mramorovým obložením celé stanice. Výtvarné řešení stanice je prostě dané a pokud jej nekoncepčně narušíme, bude to vždycky vypadat blbě. Navíc je vestibul nepochybně autorským dílem, takže by to zřejmě byl i právní problém.

5 1
možnosti
Foto

Hlavně že už to je a zase budou páteční trhy, no.

2 0
možnosti
P"E

Jj a vánoční, velikonoční :-).

0 0
možnosti
P"E

Tak žlutá barva pod nápisem Anděl by určitě vypadala lépe. Možná DP pozve malíře i když ten se pozná pouze se štětkou a pořádaným mlaskáním štětky při natírání, ale vidím to na váleček a bez chůze po štaflích. Tohle pořádné řemeslo už moc lidí kteří by měli Cech malířů, lakýrníků a tapetářů není. Já jsem rád, že jsem se takto vyučil.

1 5
možnosti
PA

P46e40t14r 13A97g76u90l64á14r

11. 6. 2018 17:40

Ona se ta zastávka v roce 1985 jmenovala Moskevská ne? Takže je ta rudá docela pochopitelná. Jen se divím, že to někomu nedocvaklo a nenavrhl změnu projektu. Ale zodpovědná osoba nejspíše svoji funkci na projektovém zastává pořád a stará láska nerezaví...

2 5
možnosti
Foto

Jenže to byl úplně jiný vestibul.

3 0
možnosti
PK

P40e89t87r 35K29ř39í58ž

11. 6. 2018 17:10

Me teda vic fascinuje ze blbou vymenu eskalatoru vzdycky delaji vic jak pul roku... proste fascinujici

3 4
možnosti
Foto

Tak si představte šikmý tunel dlouhý ta 60-80 metrů. Nahoru nepřijedete s jeřábem, protože je tam vestibul. Před Vámi stojí úkol 2x náročnější, než když se eskalátory stavěly poprvé. Tehdy jste šikmý tunel postavil a do něj namontoval eskalátor. V době, kdy na jedné straně nebyl hotový vestibul a na druhé dole nejezdilo metro a mohl jste kdykoli přivážet či odvážet materiál.

To dnes nemáte. Nahoře stojí barák, dole jezdí metro a po nástupišti chodí během dne lidé. Poslední metro projede okolo 0:30, než dojede na konec linky a projedou služební jízdy máte 1:30. Připravenost pro zahájení provozu další den je ve 3:30. Takže máte cca 2 hodiny každou noc. Pokud se nečistí tunel, nebo není na lince třeba opravit něco jiného. Takže řadu dní nemáte vůbec.

Eskalátor musíte začít postupně rozebírat odshora a část po části nějak spustit dolů na uzavřenou část nástupiště. Pak, když ve stanici lidé nejsou, ty součásti musíte nějak dopravit na pracovní vozíky, na což máte max. ty 2 hodiny denně. Za tu dobu toho opravdu moc nezvládnete.

Rozebíráte pomalu odshora, na každé břemeno si musíte dělat často nové zavěšení, abyste ho nějak dostal dolů. Kousek po kousku to celé rozeberete, až je šikmý tunel úplně prázdný. Nezůstane v něm nic. Pak musíte sbíječkou odstranit betonové konstrukce, protože nové eskalátory budou konstrukčně jiné. Následně celý tunel musíte pečlivě odizolovat proti prosakování vody. Při tom si budujete pořád novou konstrukci a tu postupně posouváte tunelem.

Potom zase noc po noci přivážíte tu novou konstrukci a zase ji celou v tunelu montujete. Úplně znova. Nevyměňujete jen stupně eskalátorů, stavíte nové. Od jejich betonového podkladu, po uchycení schodů, veškerou elektroinstalaci i umístění nových motorů. A zase často velmi těžké díly dopravujete za ty 2 hodiny v noci přes to nástupiště dolů pod schody a pak to nějak originálně vytahujete stále výše a výše.

16 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž

18. dubna 2024  14:38,  aktualizováno  19.4 13:45

Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...

Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma

16. dubna 2024  16:33

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy

20. dubna 2024  16:24

Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...

Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje

21. dubna 2024  14:11,  aktualizováno  17:13

Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize

22. dubna 2024  17:50,  aktualizováno  21:05

Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...

V létě papírování, na konci roku může začít stavba. Nádraží Vyšehrad nahradí byty

24. dubna 2024  11:25

Desítky let chátrání končí. Nový majitel aktuálně představil „jízdní řád“ revitalizace pražského...

Ostrava sestřelila mistra v prodloužení a má mečbol. Nymburk slaví postup

23. dubna 2024  20:58,  aktualizováno  21:18

Nymburští basketbalisté suverénně zvítězili na palubovce Olomoucka 107:72 a čtvrtfinálovou sérii...

„Hlavák“ pod pokličkou. Územní změna má Pentě pomoci stavět nad nádražím

23. dubna 2024  19:11

Miliardový projekt může proměnit další část centra metropole. Kolejiště hlavního nádraží před...

Politou sochu rudoarmějce Praha restauruje, oprava vyjde na čtvrt milionu

23. dubna 2024  19:07

Sousoší Sbratření ve Vrchlického sadech, které na začátku dubna neznámý vandal polil rudou barvou,...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...