Diskuze

Červená na žluté lince metra překvapila cestující, stará barva vybledla

Po devíti měsících mohou cestující konečně nastoupit do metra Anděl vstupem u obchodního centra. Jenže nová podoba stanice některé překvapila. Přestože je linka B ve schématu žlutá, je podklad pod nápisem Anděl ve vestibulu červený. Podle pražského dopravního podniku to tak ovšem bylo vždy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Já nevím, ale ten podklad pod nápisem byl vždy do červena, ne? Kdyby tu nebyly ty dvě fotky pro srovnání, tak bych si ani změny odstínu nevšiml. A že to někoho může zmást, protože je béčko žluté - no tak co uděláte s modrým Mírákem nebo oranžovou Hradčanskou na zeleném áčku? ;-D

2 0
možnosti

Podle mě to vadí těm lidem, kterým nedávno vadil chybějící přístřešek nad eskalátory, předtím ty chybějící eskalátory, předtím rekonstrukce eskalátorů v kdejaké stanici, předtím změny linek tramvají, předtím přečíslování linek, předtím omezení spojů o prázdninách, předtím ledovka na trolejích, předtím zatravněný svršek tramvajových kolejí, atd. atd.

Mudrlantů je čím dál tím víc.

Dopravnímu podniku děkuji za obnovu eskalátorů V

0 1
možnosti

a zamyslel se spíše někdo nad tím, proč tady výměna eskalátorů trvala dlouhých 3/4 roku, zatímco vybudování úplně nového podjezdu pod frekventovanou dálnicí (myslím v Belgii) trvalo jen den a půl?

0 0
možnosti
Foto

Ano. Zamýšlel. Bylo jich tu více. Všem to, myslím, docela srozumitelně vysvětlil pan Šubrt.

0 0
možnosti
Foto

A teď ta hrůza co zavládne v očích turistů, když jdou na zelené metro a panáček na přechodu se najednou změní na červeného. Nebo když si před vstupem do stanice (zrovinka na Andělu) rozloží stánkaři stánek s jahodami a ten má ještě ke všemu červenou stříšku...

11 0
možnosti
Foto

Největší zmatek je u přechodu v Dejvicích, kde těsně za semaforem je červená cedule s nápisem Zelená.

8 0
možnosti

To, že nikdy nebyla žlutá, neznamená, že nejsou na magistrátu diletanti. Měli to šanci napravit, ale jako obvykle - zklamali.

5 8
možnosti

V49í80t 15P82r18č96í92k

11. 6. 2018 19:28

O žádnou nápravu by nešlo. Neexistuje žádné pravidlo, že má stěna naproti vstupu korespondovat s barevným schématem metra a téměř nikde to tak ani není. A do stávající výtvarné koncepce stanice by žlutá vůbec nezapadala.

9 0
možnosti

V15í91t 60P92r11č76í50k

11. 6. 2018 18:58

Celé je to naprostý nesmysl. Ti, co by na základě tohoto článku (jinak by je to zřejmě ani nenapadlo) přemalovávali hned podklad na žluto by měli vzít v potaz, že by pak stěna vůbec barevně neladila s designovými informačními cedulemi DP, které jsou vidět i na fotce. A samozřejmě by neladila ani s mramorovým obložením celé stanice. Výtvarné řešení stanice je prostě dané a pokud jej nekoncepčně narušíme, bude to vždycky vypadat blbě. Navíc je vestibul nepochybně autorským dílem, takže by to zřejmě byl i právní problém.

5 1
možnosti
Foto

Hlavně že už to je a zase budou páteční trhy, no.

2 0
možnosti

Jj a vánoční, velikonoční :-).

0 0
možnosti

Tak žlutá barva pod nápisem Anděl by určitě vypadala lépe. Možná DP pozve malíře i když ten se pozná pouze se štětkou a pořádaným mlaskáním štětky při natírání, ale vidím to na váleček a bez chůze po štaflích. Tohle pořádné řemeslo už moc lidí kteří by měli Cech malířů, lakýrníků a tapetářů není. Já jsem rád, že jsem se takto vyučil.

1 5
možnosti

P50e87t29r 54A61g31u25l15á58r

11. 6. 2018 17:40

Ona se ta zastávka v roce 1985 jmenovala Moskevská ne? Takže je ta rudá docela pochopitelná. Jen se divím, že to někomu nedocvaklo a nenavrhl změnu projektu. Ale zodpovědná osoba nejspíše svoji funkci na projektovém zastává pořád a stará láska nerezaví...

2 5
možnosti
Foto

Jenže to byl úplně jiný vestibul.

3 0
možnosti

P96e92t16r 68K39ř14í70ž

11. 6. 2018 17:10

Me teda vic fascinuje ze blbou vymenu eskalatoru vzdycky delaji vic jak pul roku... proste fascinujici

3 4
možnosti
Foto

Tak si představte šikmý tunel dlouhý ta 60-80 metrů. Nahoru nepřijedete s jeřábem, protože je tam vestibul. Před Vámi stojí úkol 2x náročnější, než když se eskalátory stavěly poprvé. Tehdy jste šikmý tunel postavil a do něj namontoval eskalátor. V době, kdy na jedné straně nebyl hotový vestibul a na druhé dole nejezdilo metro a mohl jste kdykoli přivážet či odvážet materiál.

To dnes nemáte. Nahoře stojí barák, dole jezdí metro a po nástupišti chodí během dne lidé. Poslední metro projede okolo 0:30, než dojede na konec linky a projedou služební jízdy máte 1:30. Připravenost pro zahájení provozu další den je ve 3:30. Takže máte cca 2 hodiny každou noc. Pokud se nečistí tunel, nebo není na lince třeba opravit něco jiného. Takže řadu dní nemáte vůbec.

Eskalátor musíte začít postupně rozebírat odshora a část po části nějak spustit dolů na uzavřenou část nástupiště. Pak, když ve stanici lidé nejsou, ty součásti musíte nějak dopravit na pracovní vozíky, na což máte max. ty 2 hodiny denně. Za tu dobu toho opravdu moc nezvládnete.

Rozebíráte pomalu odshora, na každé břemeno si musíte dělat často nové zavěšení, abyste ho nějak dostal dolů. Kousek po kousku to celé rozeberete, až je šikmý tunel úplně prázdný. Nezůstane v něm nic. Pak musíte sbíječkou odstranit betonové konstrukce, protože nové eskalátory budou konstrukčně jiné. Následně celý tunel musíte pečlivě odizolovat proti prosakování vody. Při tom si budujete pořád novou konstrukci a tu postupně posouváte tunelem.

Potom zase noc po noci přivážíte tu novou konstrukci a zase ji celou v tunelu montujete. Úplně znova. Nevyměňujete jen stupně eskalátorů, stavíte nové. Od jejich betonového podkladu, po uchycení schodů, veškerou elektroinstalaci i umístění nových motorů. A zase často velmi těžké díly dopravujete za ty 2 hodiny v noci přes to nástupiště dolů pod schody a pak to nějak originálně vytahujete stále výše a výše.

16 0
možnosti
  • Nejčtenější

V centru Prahy boural miliardář Karel Janeček. Svým vozem sjel ze silnice

24. března 2024  14:13

Miliardář a neúspěšný kandidát na prezidenta Karel Janeček v neděli boural se svým luxusním vozem...

Chutnalo? Určíme dýško. Test pražských restaurací odhalil zakázané praktiky

21. března 2024

Premium Zatímco Češi z celé země si zvykli i díky kampani města přijíždět poznávat Prahu, v historickém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vinen, vyslechl si hejtman Krkoška u soudu. Krátce poté oznámil rezignaci

21. března 2024,  aktualizováno  11:20

S peněžitým trestem 200 tisíc korun odešel dnes od Obvodního soudu pro Prahu 2 hejtman...

Dům musí zbourat i s unikátní plastikou, památkářům z fasády nešla sundat

22. března 2024  13:45

Společnost Urban Developers and Investors, která pracuje na bytové výstavbě poblíž nádraží na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sparta zlomila Liberec a je v semifinále, Pardubice se postupu přiblížily

20. března 2024  16:40,  aktualizováno  22:55

Hokejisté Sparty jsou prvním semifinalistou letošního play off extraligy. Pražané ve čtvrtém zápase...

Provoz železnice v Praze zastavili mladí lidé, kteří házeli kamení na vlaky

27. března 2024  18:04,  aktualizováno  18:08

Provoz na železnici v Praze mezi hlavním nádražím a Libní se ve středu odpoledne na téměř hodinu...

Policie dopadla zloděje kočárku. Byl jsem opilý a nic si nepamatuji, tvrdí muž

18. března 2024  12:56,  aktualizováno  27.3 13:51

Pražští policisté ve středu 27. března zadrželi cizince, který v polovině ledna ukradl z chodby...

Praha má nové centrum pro oběti domácího násilí, pomůže dětem a dospívajícím

27. března 2024  10:30

Organizace ACORUS v úterý v centru Prahy slavnostně otevřela nové centrum pro děti, dospívající...

Vzteklý jezevčík pokousal svou majitelku, potrhanou kůži jí sešili v Motole

27. března 2024  8:44

Záchranáři z Trans Hospital o víkendu vyjížděli do Černošic k seniorce, kterou pokousal její...