Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Expres ze Smíchova na Háje by mohl zajíždět na Skalku. Lidé protestují

  9:31aktualizováno  9:31
Autobus pražské MHD s číslem 125 spojuje Smíchov a Háje. Cestující přepraví rychleji než metro a bez přestupů. V rámci úspor se ale zvažuje, že by mohl nahradit linku 271 a jezdit až na Skalku. Obyvatelům Jižního Města se to nelíbí. Linka by projížděla po Průmyslové ulici, kterou často trápí kolony.

Linka125 pomohla přetíženým úsekům linky metra C a trochu i tramvajové trati v Ječné ulici. Na snímku jede po Jižní spojce. | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Změnu nyní zvažuje regionální organizátor dopravy Ropid. Pokud se trasa 125 v červnu změní, bude to součástí reorganizace sítě linek. Tu chystá Praha, protože chce ušetřit na nevyužívaných spojích (o plánu úspor v pražské MHD čtěte zde).

"Dokud si město neřekne, jak dál budeme postupovat s jednotlivými opatřeními, nemůžeme k nim říkat nic bližšího," řekl v pondělí mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Již dříve ale MF DNES řekl, že na spojení linek 125 a 271 by se ušetřilo, přitom souběžně jezdí jen kousek. Sloučení linek do jedné by však hlavně odpovídalo koncepci Ropidu - chce mít v Praze dlouhé páteřní linky s krátkými intervaly.

"Jeden z názorů odborníků je také ten, že by toto případné sloučení Praze 11 přineslo zlepšení dopravní obslužnosti při snížení počtu odstavovaných autobusů na Hájích," poznamenal starosta Prahy 11 Dalibor Mlejnský.

Zpoždění může vrátit lidi do metra

Místní obyvatelé si linku 125 nemohou vynachválit a stále v ní přibývají další cestující.

"Je to perfektní spoj, ale nepřijde mi, že by touto změnou došlo k úsporám. Bylo by to jen ke zlosti cestujících, protože zpoždění bychom se nevyhli," napsala na facebookových stránkách Prahy 11 Gabriela Pitrová.

Spuštění linky 125 navíc mělo i další efekt, nepomohlo jen obyvatelům Jižního Města, ale také přetíženým úsekům linky metra C a trochu i tramvajové trati v Ječné ulici.

"Linka 125 jezdí dobře a rychle. Pokud bude jezdit přes Skalku, dostane se do jedné zácpy, nebude jezdit na čas a všichni pojedou zase radši metrem," napsal na Facebook Daniel Jeřicha.

Zaznívají ale také hlasy, že situace nemusí být tolik špatná. "V tom úseku na Průmyslové ulici kolony nebývají. Ale neříkám, že bych s touto eventuální změnou bez výhrad souhlasil," připojil se další diskutující.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Přípravy na referendum na Obchodní akademii v Ústí nad Labem
Lidé v referendu zablokovali stavbu betonárky, obci hrozí žaloba

Lidé v Dobřejovicích u Prahy v referendu konaném souběžně s volbami poslanců odmítli plánovanou výstavbu betonárky. Výsledek hlasování je závazný a obci nyní...  celý článek

Ikonický robot R2D2 z Hvězdných válek zakotvil v  Praze. Kdosi neznámý takto...
Robot R2D2 z Hvězdných válek „přistál“ v Praze u Nuselského mostu

Nezvyklého „obyvatele“ má v posledních dnech park pod pražským Nuselským mostem. Neznámý umělec tam totiž přemaloval větrání krytu civilní ochrany na Folimance...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Muž, který při předjíždění zabil ženu, byl opilý. Hoch zůstává v nemocnici

Řidič, který na začátku října u Nelahozevsi při předjíždění zabil ženu a zranil dvě její děti, řídil opilý. Potvrdily to toxikologické testy. Muž den po nehodě...  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.