náhledy
Prahou proplul přes propust Šítkovského a Staroměstského jezu ručně postavený vor. Vyrazil ve čtvrtek ze Štěchovic a 21. července by měl dorazit do Hamburku.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Na Vltavu se tak alespoň na pár dní vrací již neexistující řemeslo, plavení dřeva.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Podle klasických postupů ručně vyrobený vor má pět takzvaných vorových tabulí, které jsou tvořeny sto dvaceti kládami. Na délku pak měří i s vesly zhruba devadesát metrů a přepraví sto kubíků dřeva. Ručně byly pokáceny i šestnáctimetrové stromy, z jejichž kmenů je vor vyroben.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Cesta do Hamburku je dlouhá 760 kilometrů, vor bude kvůli bezpečnosti vlečen remorkérem. Po Vltavě pluje rychlostí 5 km/h, na Labi se rychlost zvýší.
Autor: Michal Růžička, MAFRA
Na voru je neustále šest členů posádky. Funkce jsou rozděleny a mají i takzvaného vrátného, což je nejvyšší post.
Autor: Radek Cihla, MAFRA
Přestože si posádka jízdu na voru užívá, komfort není velký. Plavidlo je na vodě celý den a kotví se vždy až večer, poté posádka přenocuje ve velkém stanu nebo "pod širákem".
Autor: Dan Materna, MAFRA
Vor postavila dřevařská společnost Less. Akcí chce jednak upozornit na historii dnes již neexistujícího plaveckého řemesla a zároveň propagovat dřevařství.
Autor: Radek Cihla, MAFRA
Podle kapitána tažného remorkéru Vladimíra Weinlicha čeká na plavce nejrizikovější úsek na Labi mezi Střekovem a Děčínem. Úplně klidná by měla být plavba z Drážďan. Aktuální polohu voru můžete sledovat pomocí GPS na stránce www.vor2012.cz.
Autor: Michal Růžička, MAFRA