náhledy
Z restaurace nebo bazénu se dalo vyjít na velkou venkovní terasu. Byl z ní, stejně jako ze všech 136 pokojů, krásný výhled na Pražský hrad.
Autor: Jiří Benák
Tvar budovy, připomínající vlnu, kopíruje vrsevnice svahu, na kterém hotel stojí. Architekti tím umožnili i větší soukromí hotelových hostů.
Autor: Jiří Benák
Celá stavba stála neuvěřitelných 800 milionů, i proto, že na ni byly použity nejmodernější technologie a materiály.
Autor: Jiří Benák
Hostům sloužilo pět nadzemních pater s velkorysými pokoji. V suterénu pak byla restaurace, lobby bar, salonky, bazén, ale třeba i kuželna se dvěma dráhami. Další dvě podzemní patra pak sloužila strojovnám technického zázemí.
Autor: Jiří Benák
Dodnes moderní "tekutá architektura" je znatelná ze všech stran.
Autor: Jiří Benák
Ikonou stavby bylo i mramorové schodiště vedoucí z recepce do hotelové restaurace. Nad schodištěm byl obrovský lustr, jehož autorem byl již zmíněný sklář Stanislav Libenský.
Autor: Jiří Benák
Nad chodbami v přízemí svítily lustry vyrobené rovněž podle návrhu Stanislava Libenského. Snad podle tvaru a délky celé sestavy svítidel se jim přezdívalo Mléčná dráha.
Autor: Jiří Benák
Autorem hotelového mobiliáře byl interierový architekt Zbyněk Hřivnáč, dodnes jsou slavná jeho kožená křesla Praha.
Autor: Jiří Benák
Lustr nad hlavním schodištěm je z roku 1980. Jeho autorem je slavný sklářský výtvarník a pozdější pedagog Stanislav Libenský. Při mytí lustru byla potřeba zvedací plošina, jeho rozložení a následné sestavení trvalo téměř týden.
Autor: Jiří Benák
Část bazénu tvořila skleněná tvarovaná plastika z roku 1980. Stěnu velkou 6 × 3 metry vytvořil další slavný výtvarník Benjamín Hejlek.
Autor: Jiří Benák
Hotelovým hostům sloužil tento bazén. V průměru měl deset metrů, hluboký byl kolem metru a půl.
Autor: Jiří Benák
Abstraktní skleněná plastika od Stanislava Libenského a Jaroslavy Brychtové byla vytvořena (také v roce 1980) nákladnou technikou odlévání do formy.
Autor: Jiří Benák
Lustr Pavla Hlavy byl vyroben v roce 1980 ve sklárnách Crystalex v Novém Boru. Několik takovýchto těles krášlilo stropy v hotelových saloncích.
Autor: Jiří Benák
Ani jídelní servis nebo nápojové sklo nemohly být obyčejné, i ty navrhovali slavní výtvarníci. Sklenici na koňak (vlevo) od Pavla Hlavy vyrobili v karlovarském Moseru. Kalíšek vpravo (z roku 1977) je od Jana Gabrhela z dnes již zaniklé sklárny Český křišťál v Chlumu u Třeboně.
Autor: Jiří Benák
Snad největší prostor k výtvarné realizaci zde dostali slavní českoslovenští skláři. Mezi nimi byl například Pavel Hlava (lustr) nebo autorská dvojice Stanislav Libenský - Jaroslava Brychtová (skleněná plastika).
Autor: Jiří Benák
Dejvický hotel Praha byl otevřen v květnu 1981. Už v době svého vzniku byl stavěn pro potřeby vedení KSČ a státní delegace z tehdejších spřátelených komunistických států. Při vypsání architektonické soutěže v roce 1971 bylo jasné, že bude stavba výkladní skříní československé architektury a umění. Stavba byla nakonec přiřknuta čtveřici architektů Jaroslavu Paroubkovi, Arnoštu Navrátilovi, Radku Černému a Janu Sedláčkovi.
Autor: Jiří Benák
Hotel Praha v hlavním městě těsně před uzavřením
Hotel Praha
Autor: ČTK