náhledy
Letenský tunel
Autor: ČTK
Letenský tunel
Autor: ÚRM
Letenský tunel
Autor: ÚRM
Myšlenka protažení asanační třídy a Čechova mostu zůstávala živá i v dalších letech. V roce 1909 se konala soutěž na vyřešení vstupu na Letnou od Starého Města. Zobrazen je projekt Pavla Janáka, který navrhl v pokračování Čechova mostu tunel. Letenský svah pak opatřil geometrickou parkovou úpravou.
Autor: Návrhy vstupu na Letnou. Tunelem nebo průkopem, Styl II, 1909, s. 77.
Letenský tunel
Autor: ÚRM
Osa Pařížské (dříve Mikulášské) třídy a Čechova mostu dnes končí letenským svahem. Už od konce 19. století však existovaly projekty na prodloužení této linie směrem na sever. Jedním z prvních architektů, kteří se myšlenkou zabývali, byl Jan Koula. Zobrazen je Koulův návrh z roku 1907. Architekt tehdy zamýšlel vést novou komunikaci průkopem a na jejím začátku vystavět velkolepou bránu.
Autor: Architektonický obzor VI, 1907, t. 37 a 38.
Po roce 1918 byla Letná byla místem diskutovaným v souvislosti s plánovanou výstavbou nového československého parlamentu. Během prvního desetiletí fungování republiky pro Letnou vzniklo několik desítek takových projektů. Zobrazen je návrh parlamentu nad Štefánikovým mostem z roku 1928. Autorem projektu je Bohumil Hübschmann.
Autor: Max Urban, Letná, Styl XIV, 1928–29, s. 94.
Do podzemí na Letné budou návštěvníci za pár let chodit do Centra současného umění, studie využitelnosti prostoru vznikly už v roce 2012 (na snímku). (7.9.2018)
Autor: SGL Projekt