Metrem bude znít hudba každý čtvrtek, plánuje Dopravní podnik

  • 14
Pražský Dopravní podnik chce zpříjemnit lidem cestování metrem. Po dobrých zkušenost s akcí nazvanou "Nalaďte se v metru", kdy několik stanic rozezněla vždy na celý den živá hudba - od jazzu, přes rock, pop až po lidovky, chce muziku v metru nabízet pravidelně každý týden. Pravděpodobně ve čtvrtek.

Naposledy se pražským metrem linula hudba toto úterý. V 17 stanicích se odehrálo v průběhu dne 37 koncertů dvaceti různých žánrů. Dopravní podnik tuto akci připravil ve spolupráci Konzervatoří a VOŠ Jaroslava Ježka. Lidé si mohli muziku poslouchat od šesti hodin ráno do téměř jedenácti večer.

"I tentokrát jsme zaznamenali velkou odezvu od cestujících, kteří vnímají tento počin velice pozitivně. Dokonce jsme zjistili, že někteří za ní přijeli do Prahy záměrně, aniž by tu bydleli či pracovali," podotkl generální ředitel Dopravního podniku Milan Křístek.

Dopravce proto uvažuje, že koncerty v metru zavede pravidelně. "Chtěli bychom na to vyčlenit jeden den v týdnu. Hudba by zněla v několika stanicích, další týden v jiných a tak dále," přiblížil myšlenku Křístek s tím, že by se zapojit mohly jak známé, tak i teprve začínající kapely.

Dopravní podnik by si za tímto účelem vytvořil na internetu databázi, do které by se umělci sami přihlašovali. "Pak bychom měli přesný přehled, kdo kde a kdy hrál a mohli bychom to tím pádem lépe organizovat," doplnil Křístek. Dopravce by za koncerty v metru nic neplatil, muzikanti by ve stanicích hráli zadarmo.

Kampaň lidem řekne, proč je lepší jezdit MHD než autem

Dopravní podnik zároveň oznámil, že začal úzce spolupracovat s organizátorem pražské dopravy společností Ropid, a sice v oblasti komunikace s veřejností. Cestující díky tomu získají informace o cestování v atraktivnější a hlavně jednotné podobě. Město tak navíc ročně ušetří zhruba jeden milion korun.

Organizace se domluvily na jednotné grafice všech informačních materiálů i na kampani nazvané "Kde jinde :-)", která bude ukazovat výhody cestování MHD oproti jízdě autem. Ta bude mít podobu plakátů, které lidem ukáží, že si na některé věci najdeme čas jen během těch pár desítek minut v tramvaji nebo metru - oblíbenou knížku, noviny či učení se cizích jazyků.

"Dosud si Dopravní podnik tiskl vlastní materiály a Ropid také, řada věcí vznikala dvakrát, bylo to zbytečně drahé, a navíc nevypadal systém Pražské integrované dopravy jednotně," vysvětlil šéf Dopravního podniku.

Grafický styl vytvořilo a navrhlo studio Dcode Creative. Dopravní podnik spolu s Ropidem za něj zaplatily 900 tisíc korun.

,