Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kabely v Blance se už před dvěma lety jednou měnily, tvrdí Hudeček

  14:33aktualizováno  17:12
Kabely poškozené přívalovými dešti se měnily už v roce 2013, stály 22 milionů korun. Řekl to bývalý pražský primátor Tomáš Hudeček v České televizi. Primátorka Adriana Krnáčová (za ANO) podle svých slov udělá všechno proto, aby byl tunel ve zkušebním provozu otevřený ještě letos.

Metrostav dokončil stavební práce na tunelovém komplexu Blanka. Výstavba přišla na necelých 37 miliard (30.9.2014) | foto:  Michal Šula, MAFRA

Podle Hudečka se vědělo už v době, kdy byl primátorem Bohuslav Svoboda (ODS), tedy v letech 2010 až 2013, že vlhkost může v tunelu Blanka dělat problémy. Informaci o tom, že se kabely v roce 2013 měnily, obsahuje podle něj i zpráva současného náměstka primátorky pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD).

V roce 2013 se podle informací MF DNES měnily především kabely v technické chodbě, které jsou umístěné pod vozovkou. Nynější problémy se týkají kabelů umístěných ve speciálních chráničkách v chodnících.

Podle dřívějších vyjádření Krnáčové Praha už nechce dát za tunel Blanka ani korunu. Hudeček tvrdí, že by ale bylo rozumnější výměnu kabelů, jejíž cena se odhaduje na desítky milionů korun, zaplatit a pak se o peníze soudit. Každý měsíc, po který tunel není v provozu, Prahu totiž stojí 15 milionů korun. Podle primátorky ale není jasné, kolik kabelů nakonec bude nutné vyměnit, rozsah poškození určí až posudek, který Praha čeká příští týden.

Dodavatel kabelů, firma ČKD DIZ, tvrdí, že zničené kabely jsou majetkem hlavního města, proto za ně nese zodpovědnost a musí hradit i případné škody. Náměstek Dolínek v reakci označil takové jednání firmy za neseriózní.

Krnáčová se se svým předchůdcem Hudečkem shodla na tom, že chybně nejspíš postupoval stavební dozor, firma Inženýring dopravních služeb Praha (IDS). „Je jedině logické, abychom IDS nechali na stavbě, ale abychom ošetřili, aby pracovala opravdu jako stavební dozor. Což se evidentně dosud nedělo,“ řekla Krnáčová. Hudeček podle svých slov o výměně dozoru také uvažoval, nakonec se ale rozhodl firmu ponechat, protože při její výměně by došlo k výraznému zpoždění stavby.

Tunelový komplex, který měl řidičům sloužit už před čtyřmi lety, vyšel zatím na 37 miliard korun. Stavbu zahájila radnice, kterou tehdy vedl primátor Pavel Bém (ODS). Od té doby se práce prodražily minimálně o šest miliard korun.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pražská magistrála patří mezi nejvytíženější ulice v metropoli.
Pražská magistrála se promění v bulvár, část radních je proti

Loni na podzim představil magistrát projekt humanizace magistrály. Obří asfaltový koridor, který necitlivě rozděluje město od severu k jihu už od 70. let, se...  celý článek

Muž odvázal lodě na Vltavě
Mladík vyplul s kradeným člunem na Vltavu, skončil v Bohnicích

Čtyřiadvacetiletý muž ve středu odcizil čtyřmetrový člun u Mánesova mostu a vyplul s ním na Vltavu, zapomněl si však pádla. Policisté za ním vypluli a dostali...  celý článek

Luxusní klenotnictví v pražské Pařížské ulici v sobotu 23. září uzavřela...
Policie vyšetřuje krádež v klenotnictví v Pařížské, škoda jde do milionů

Policejní vozy a pásky obklopily v sobotu odpoledne jeden z obchodů v pražské Pařížské ulici. Policisté zde vyšetřují krádež cenností, jejichž hodnota jde...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Talent sourcer / Lovec talentů

Grafton Recruitment Praha
Praha
nabízený plat: 20 000 - 35 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.