Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z ibisích uprchlíků jsou celebrity, v nové kampani na ně zve pražská zoo

  18:22aktualizováno  18:22
Když na začátku března uletělo ze zoo v Praze osmnáct ibisů nikdo asi nečekal, že se z nich za pár dní stanou celebrity, jejichž kroky bude sledovat tisíce lidí na sociálních sítí jako v reality show. Podle odborníka na média zoo chytře využila situace k vlastní propagaci.

Nová reklamní kampaň zve Pražany na ibisy, kteří se v posledních dnech prolétali nad Prahou (11.3.2016) | foto: Kateřina Frouzová, MF DNES

Kvůli těžkému sněhu se před dvěma týdny prolomila voliéra s osmnácti ibisy, kteří se po svém osvobození rozlétli do různých částí Prahy (psali jsme zde).

Kromě vytrvalého informování o odchytu ibisů na sociálních sítích, začala zoo od 7. března lákat návštěvníky na své nové celebrity bilboardy a v reklamních vitrínách se sloganem „Navštivte naše celebrity.“

Fotogalerie

Celý incident s ulétlým hejnem ibisů tak nakonec připomínal promyšlený marketingový tah, nikoli neštěstí.

Novou kampaň stihla pražská zoo vytvořit za jeden den.

„Reklamní kampaň se nám podařilo dát dohromady během neuvěřitelných čtyřiadvaceti hodin,“ řekla pro iDNES.cz mluvčí Zoo Praha Jana Myslivečková.

Zahrada chce podle ní tímto prezentováním ibisů poděkovat všem, kteří pomáhali při jejich odchytu. A takových lidí bylo skutečně hodně.

„Zatím jsme během pátrání po ibisech vyřídili stovky, možná tisíce telefonátů. Když se lidé nemohli dovolat, tak využili telefon na infolinku nebo také můj,“ uvedla Myslivečková.

Reklama na ibisy je vtipnou pointou

Způsob, jakým se pražská zoo začala mediálně prezentovat v rámci pátrání po ibisech, se zalíbil také mediálnímu expertovi a šéfredaktorovi časopisu Marketing & Media Filipu Rožánkovi.

„Vzhledem k tomu, jak se do pátrání po ibisech nadšeně zapojili Pražané i obyvatelé středních Čech, mi to přijde jako kreativní a vlastně docela milá pointa, určitá forma poděkování,“ řekl pro iDNES.cz Rožánek.

Podle něj je podobná reklama v zahraničí běžná. „S motivem zvířecích celebrit pracuje mnoho zoo po celém světě. Washingtonská Zoo Smithsonian při nedávné sněhové bouři na východním pobřeží USA ukazovala na sociálních sítích, jak se s přívaly sněhu vyrovnávaly třeba pandy,“ dodal Rožánek.

Zatím se do zoo vrátilo již šestnáct ibisů, sedmnáctý je podle ředitele zoo Miroslava Bobka v Divoké Šárce a o posledním ptáku zatím nic neví.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Budova Středočeského krajského úřadu
ANO dopisem vypovědělo koalici se STAN, ODS a Nezávislými Středočechy

Středočeská koalice ANO, STAN, ODS a Nezávislých Středočechů, která vznikla po loňských krajských volbách, končí. Hnutí ANO informovalo koaliční partnery, že...  celý článek

Provoz na lince C mezi stanicemi Háje a Kačerov byl zastaven kvůli vodě v...
Kvůli vodě v kolejišti stálo metro na trase C, cestující vozily autobusy

Mezi stanicemi Opatov a Háje se odpoledne na déle než hodinu zastavil provoz metra. Soupravy nejezdily v obou směrech kvůli vodě, která natekla do kolejiště. V...  celý článek

Demolice dejvického hotelu Praha z Ořechovky. (28. května 2014)
Škola místo Hotelu Praha nebude, Kellner nemá všechna povolení

Na části pozemku po bývalém hotelu Praha v Dejvicích bude místo původně plánované základní školy a osmiletého gymnázia Open Gate II venkovní galerie. Rodinná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.