Zájem o ojedinělou akci pořádanou během 2. ročníku Otevřených kapot byl velký. K technickému muzeu se zmíněným skvostem přišly pokochat stovky lidí.
K vidění byly i další tentokrát už benzínové vozy. Jako například replika automobilu NW Präsident, či replika automobilu Siegfrieda Marcuse (více čtěte zde).
O tom, jaký skok udělal vývoj techniky, si uvědomíte při startování historického automobilu. Že to není jen tak se přesvědčíte na videu u tohoto článku.
Parní automobil Louise Baffreye vznikl v letech 1886 až 1887 v Leitenbergově kartounce v Josefově dole u Kosmonos. Jeho autory byli Louis Bafrey a Alphons Welter, kteří pro stavbu vozu připravili poměrně rozsáhlou dokumentaci v rozsahu 25 velkoformátových výkresů.
Nic nenasvědčuje tomu, že by projekt byl následně realizován a vůz opravdu postaven. Celý soubor výkresů se však dochoval a od roku 1933 je uložen v archivu Národního technického muzea v Praze.
Projekt parního automobilu Louise Baffreye a Alphonse Weltera s dvouválcovým parním strojem a řízenou zadní nápravou se dočkal své realizace až po více než 120 letech. V letech 2008 až 2012 vůz podle dochované původní dokumentace postavila skupina nadšenců z Rokycan pod vedením pánů Jaroslava Svobody, Petra Vopřady a Luďka Uzla.