„Cílem hlavního města je i vylepšovat podmínky pro cyklistiku a někdy k tomu stačí zdánlivá drobnost, jako je bezpečné zanechání kola ve veřejném prostoru. Věřím, že se brzy rozšíří i na další lokality,“ uvedl předseda pražské komise pro cyklodopravu Stanislav Kozubek.
B+R vybudovala Technická správa komunikací (TSK) v Klánovicích u nádraží. O smysluplnosti stavby svědčí už to, že stání na kola byla postupně obsazována již během výstavby.
Podle mluvčí TSK Barbory Liškové je mnoho obyvatel satelitních městeček v okolí Prahy, kteří využívají k dopravě na nádraží jízdní kolo, ale při návratu zpět na nádraží ho tam nalezla jenom část z nich.
Právě pro zamezení krádeží byly vybudovány tři prosklené cyklopřístřešky o kapacitě 30 kol, které díky své průhledné konstrukci, spolu s budovaným kamerovým systémem umožňují dokonalý přehled o pohybu a činnosti osob uvnitř. V místě vzniklo i osm cykloboxů, které před lumpy ochrání uvnitř uzamčená jízdní kola i eventuální příslušenství.