Diskuze

Dopravní podnik v Praze od září změní jízdní řád a přidá zastávky

Dopravní podnik od začátku září zavede změny provozu linek městské hromadné dopravy. Změny se tak dotknou tramvají, autobusů i metra.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K73a49r78e36l 26L53a19n94g55r

16. 8. 2018 12:17

Jen nejak nevidim zda 137 bude stale koncit u Waltrovky nebo jezdit az na Jinonice. V soucasnem provedeni provozu linky to je na nakopnuti tech co to vymysleli.

0 0
možnosti

Já chápu, že se změny asi týkají pouze linek, které obsluhuje DPP, ale takhle to těm lidem z hlavy nevymlátíme, že dopravu v Praze organizuje úplně jiná společnost. Pak se neustále objevují stížnosti na DPP, který s tímto nic moc nezmůže.

2 1
možnosti
Foto

Je tam řada linek, které DPP, a. s. nejezdí. Jinak pro upřesnění. Změny vznikají tak, že žádosti o úpravy dojdou do organizace ROPID. Zde se nějak zpracují do podoby nějakého opatření a následně jsou osloveni dopravci v systému PID, zda mají technické a lidské kapacity případná navýšení odjezdit. Tak je osloven DPP, ale i dalších 21 dopravců, co v síti PID jezdí. Dopravci dostanou od ROPIDu podrobná data o předpokládaných obězích vozidel, počtech řidičů a dalších parametrech.

Podle toho, jakou mají linky produktivitu (kolik najezdí jednotlivé vozy kilometrů) se počítá nacenění toho, kolik to bude stát. DPP si u svých linek toto počítá sám, u zbytku to spočte ROPID. Potom dopravci pošlou souhlas či nesouhlas s tím navýšením. Pokud pošlou souhlas, ROPID připraví tisk do Rady HMP, kde je popsáno, co se má měnit, kolik to bude stát a jaký je tedy dopad do rozpočtu. Pokud by dopravci nesouhlasili, posílení ke schvalování v radě ani nedojde.

Následně jde tisk do připomínkového kolečka na magistrátu, znovu se k němu vyjadřuje i DPP, třeba v případě posil metra. Pokud tisk projde kolečkem na magistrátu a i DPP souhlasí, dostane se to na jednání Rady, která to schválí či neschválí. Pokud to schválí, ROPID dostává úkol k nějakému termínu změny zapracovat. Zpracovávají se finální JŘ nebo zadání pro tvorbu JŘ. V případě DPP ROPID určuje intervaly v určitých obdobích a DPP si zpracovává konkrétní oběhy vozidel. U jiných dopravců ROPID připravuje na základě konzultací s dopravcem JŘ kompletně. Pak ROPID žádá o licence na nové linky a o změny licencí na ODA MHMP. Pokud toto je schválené, začíná proces informování o změnách.

2 0
možnosti

Změna intervalů linky č 6 mě pěkně štve. Ve všední den večer trčet 20minut na zastávce, zvláště, když jdu například z divadla ABC nebo jedu z I.P.Pavlova. To zase někdo vymyslel přímo hlavou.!!!!!!

1 1
možnosti
Foto

Linka 6 v těchto intervalech jezdí už od 3. ledna v souvislosti s výlukou v Zenklově, kdy je na Palmovce propojená s linkou 3. Interval 15 minut o víkendu a 20 minut po desáté hodině každý den večer je intervalem, který mají kromě tří linek všechny tramvajové linky. Ve stejných intervalech jezdí linky 1,2,3,5,7,8,10,11,12,14,15,16,18,20,24,25 i 26. Pouze linky 9,17 a 22 mají interval poloviční.

Oproti stavu na lince 6 vloni je ta změna z hlediska nákladů pro město dokonce posílením, protože od cca 19. do 22. hodiny jezdila sóla po 10 minutách a nyní jezdí soupravy po 15 minutách. Změna určitě nikoho úplně netěší, stojí to víc a interval je delší, byť nabídka vozů naopak o trochu vyšší, ale ani u tramvají zrovna nepřebývá počet řidičů, zejména v noci a o víkendech. Takže spřažení do souprav trošku pomáhá snížit tlak na počet víkendových směn řidičů. Bez snížení kapacitní nabídky to je jediné řešení, jak se s tímto stavem vypořádat. U jiných linek už by se muselo opravdu omezovat, tam možnost spřáhnout dva vozy jednomu řidiči už není.

Vzhledem k nízkému počtu sólo nízkopodlažních vozů úprava umožňuje i větší nasazení bezbariérových souprav na linku o víkendech a lepší přístupnost pro kočárky i vozíčkáře. Navíc linka v soupravě lépe absorbuje o víkendu nárazovou poptávku třeba větších turistických skupin. Určitě to není úplně ideální, ale své důvody to má.

Ono by asi bylo příjemné mít interval 7,5 minuty o víkendu na většině linek, ale dvojnásobek potřebných řidičů by se musel pak logicky kompenzovat omezením provozu v pracovní dny, protože prostě lidských a technických zdrojů není v hromadné dopravě neomezené množství. Byť to tak pro Pražana asi vzhledem k minimálním cenám za jízdné asi opticky vypadá. Ale není to tak, zajistit přes 34 000 spojů hromadné dopravy ve městě denně je hodně obtížný úkol.

5 0
možnosti

No jo - je před volbami! A kolik to bude reálně stát a o kolik se zase zvednou DPP dotace? Kdyby ty peníze raději dali důchodcům a rodinám s malými dětmi ...

0 9
možnosti

Ona už zas jezdí desítka?

0 0
možnosti

Ta opatření se týkají pravidelného provozu, takže desítky se to týká od okamžiku, kdy zas začne jezdit. :-)

0 0
možnosti

Věčně narvaná linka 6 dostane soupravy jenže v intervalu 20 minut. Geniální. Kde je změna?

3 0
možnosti

R15o27m50a10n 16N40o36v40a35k

15. 8. 2018 22:00

usetri se polovina ridicu :)

4 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
3 1
možnosti

Nechápu proč bude existovat stále nesmyslná linka 207 v trase Staroměstská (A) - Ohrada když by šlo vést linku 133 v trase Staroměstská (A) - Ohrada - Sídliště Malešice - Depo Hostivař (A), linku 199 taky nechápu když bude doplněna ještě o 155 a 228. Jsem pořád toho názoru, že linku 213 by šlo prodloužit přes zst. Mezi Hřbitovy - Červený dvůr do zst. Habrová a nebo linku 207. Linku 155 bych zrušil, ale linku 133 prodloužil na novou konečnou zst. Rektorská a jsem toho názoru, že linka 146 by mohla být prodloužena na Palmovku.

0 6
možnosti

P95a25v17e83l 25G15a53v83i70n

15. 8. 2018 18:32

Kdo z Ropidu se přestěhoval do Radotína...?

7 2
možnosti
Foto

Nikdo z ROPIDu tam, pokud vím, nebydlí. Ono to vypadá jako větší navýšení provozu, než je ve skutečnosti. Nová linka 247 jsou reálně pouze současné vložené spoje linky 246 mezi Radotínem a Zbraslaví, které mají nové číslo jen proto, že jsou prodloužené na Sídliště Zbraslav, které má v Radotíně úřady. To je velmi drobná změna. A druhou změnu vyvolal před rokem a půl zákaz odbočování busu 244 od Radotína do Chuchle přes přejezd. Jelikož bus 244 teď do Chuchle nemůže, jede podél trati rychleji, a protože slouží i pro návoz a odvoz od vlaku v Radotíně, jezdil teď v obou směrech v časech velmi podobných tomu vlaku. Takže když někomu ujel vlak, ujel mu i bus a nemohl na ten bus dojít náhradou za vlak. Takže se 244 posunula nyní do prokladu s intervaly vlaku. A bylo potřeba zajistit odvoz od vlaku na sídliště. Jelikož Radotín řeší už 5 let zavedení obsluhy lokality Viničky, tento midibus se nyní hodí i pro ten návoz a odvoz od vlaku pro sídliště, čímž má větší užitek, než kdyby byl jen pro Viničky navíc. A jelikož se šouplo s 244 do prokladu s vlaky, musela se posunout do prokladu se 244 i 172 z Chuchle. V Chuchli ale nemůže čekat, aby se do času mezi dvě 244 ta 172 trefila, takže to vychází bez nárůstu vozidel i řidičů, že mohou všechny 172 až na Hvězdárnu. Konec hlášení v českém jazyce.

7 0
možnosti

Ty víkendové intervaly jsou strašlivé :-/

Jasně, musí to někdo platit, možná nejsou ani lidi a o víkendu tolik lidí možná nejezdí, ale je to prostě hodně.

4 8
možnosti

Ježiš 15 minut interval fakt není tragedie.. ;-D Jak je v Praze člověk rozmlsanej, to je děs, já jsem ze severu, kde nám jezdil (a dodnes jezdí) vlak co 40 minut a bus dokonce jednou za 2 hodiny (samozřejmě prakticky dubloval čas toho vlaku). 15 minut je fakt zlatejch.. ;-D

12 1
možnosti
  • Nejčtenější

V centru Prahy boural miliardář Karel Janeček. Svým vozem sjel ze silnice

24. března 2024  14:13

Miliardář a neúspěšný kandidát na prezidenta Karel Janeček v neděli boural se svým luxusním vozem...

Chutnalo? Určíme dýško. Test pražských restaurací odhalil zakázané praktiky

21. března 2024

Premium Zatímco Češi z celé země si zvykli i díky kampani města přijíždět poznávat Prahu, v historickém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dům musí zbourat i s unikátní plastikou, památkářům z fasády nešla sundat

22. března 2024  13:45

Společnost Urban Developers and Investors, která pracuje na bytové výstavbě poblíž nádraží na...

Kouř nad centrem Prahy. Hořelo na střeše hotelu u Václavského náměstí

28. března 2024  12:22,  aktualizováno  13:59

Z vnitrobloku budovy ve střední části pražského Václavského náměstí stoupal dnes kolem poledne...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Místo peněz na školy portrét primátora. Je to dar od kolegů, hájí se magistrát

22. března 2024  12:10

Starosta Prahy 7 Jan Čižinský a bývalý náměstek primátora Adam Scheinherr (oba Praha Sobě)...

V Choťánkách na Nymbursku hořel rodinný dům, hasiči museli vynést tlakové lahve

29. března 2024  12:03

Škodu 1,5 milionu korun způsobil ve čtvrtek požár rodinného domu v Choťánkách na Nymbursku....

Prahu stojí odtah pět tisíc, už je nechce dál dotovat. Zdraží i odstavná parkoviště

29. března 2024  8:03

V centru města stojí na chodníku zaparkované auto tak blízko u domu, že se chodci protáhnou mezi...

Střešovice i podruhé v semifinále uspěly, Boleslav s Vítkovicemi srovnala

28. března 2024  22:13

Florbalisté mistrovského týmu a vítěze základní části Tatranu Střešovice vyhráli v druhém duelu...

V Kladně srazil vlak nezletilou dívku, se zraněnou hlavou musela do nemocnice

28. března 2024  17:19,  aktualizováno  20:08

Osobní vlak ve čtvrtek odpoledne srazil v Kladně-Rozdělově nezletilou dívku. Záchranáři ji se...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...