Diskuze
Dopravní podnik v Praze od září změní jízdní řád a přidá zastávky
Děkujeme za pochopení.
K62a63r35e40l 50L45a35n65g27r
Jen nejak nevidim zda 137 bude stale koncit u Waltrovky nebo jezdit az na Jinonice. V soucasnem provedeni provozu linky to je na nakopnuti tech co to vymysleli.
J60o87s35e30f 91C11h68o70d63o90u17n62s81k58ý
Já chápu, že se změny asi týkají pouze linek, které obsluhuje DPP, ale takhle to těm lidem z hlavy nevymlátíme, že dopravu v Praze organizuje úplně jiná společnost. Pak se neustále objevují stížnosti na DPP, který s tímto nic moc nezmůže.
M93a56r43t19i76n 70Š70u52b63r54t
Je tam řada linek, které DPP, a. s. nejezdí. Jinak pro upřesnění. Změny vznikají tak, že žádosti o úpravy dojdou do organizace ROPID. Zde se nějak zpracují do podoby nějakého opatření a následně jsou osloveni dopravci v systému PID, zda mají technické a lidské kapacity případná navýšení odjezdit. Tak je osloven DPP, ale i dalších 21 dopravců, co v síti PID jezdí. Dopravci dostanou od ROPIDu podrobná data o předpokládaných obězích vozidel, počtech řidičů a dalších parametrech.
Podle toho, jakou mají linky produktivitu (kolik najezdí jednotlivé vozy kilometrů) se počítá nacenění toho, kolik to bude stát. DPP si u svých linek toto počítá sám, u zbytku to spočte ROPID. Potom dopravci pošlou souhlas či nesouhlas s tím navýšením. Pokud pošlou souhlas, ROPID připraví tisk do Rady HMP, kde je popsáno, co se má měnit, kolik to bude stát a jaký je tedy dopad do rozpočtu. Pokud by dopravci nesouhlasili, posílení ke schvalování v radě ani nedojde.
Následně jde tisk do připomínkového kolečka na magistrátu, znovu se k němu vyjadřuje i DPP, třeba v případě posil metra. Pokud tisk projde kolečkem na magistrátu a i DPP souhlasí, dostane se to na jednání Rady, která to schválí či neschválí. Pokud to schválí, ROPID dostává úkol k nějakému termínu změny zapracovat. Zpracovávají se finální JŘ nebo zadání pro tvorbu JŘ. V případě DPP ROPID určuje intervaly v určitých obdobích a DPP si zpracovává konkrétní oběhy vozidel. U jiných dopravců ROPID připravuje na základě konzultací s dopravcem JŘ kompletně. Pak ROPID žádá o licence na nové linky a o změny licencí na ODA MHMP. Pokud toto je schválené, začíná proces informování o změnách.
E22v10a 55K12a14p60l64a15n90o75v44a
Změna intervalů linky č 6 mě pěkně štve. Ve všední den večer trčet 20minut na zastávce, zvláště, když jdu například z divadla ABC nebo jedu z I.P.Pavlova. To zase někdo vymyslel přímo hlavou.!!!!!!
M19a78r46t61i74n 37Š67u98b71r28t
Linka 6 v těchto intervalech jezdí už od 3. ledna v souvislosti s výlukou v Zenklově, kdy je na Palmovce propojená s linkou 3. Interval 15 minut o víkendu a 20 minut po desáté hodině každý den večer je intervalem, který mají kromě tří linek všechny tramvajové linky. Ve stejných intervalech jezdí linky 1,2,3,5,7,8,10,11,12,14,15,16,18,20,24,25 i 26. Pouze linky 9,17 a 22 mají interval poloviční.
Oproti stavu na lince 6 vloni je ta změna z hlediska nákladů pro město dokonce posílením, protože od cca 19. do 22. hodiny jezdila sóla po 10 minutách a nyní jezdí soupravy po 15 minutách. Změna určitě nikoho úplně netěší, stojí to víc a interval je delší, byť nabídka vozů naopak o trochu vyšší, ale ani u tramvají zrovna nepřebývá počet řidičů, zejména v noci a o víkendech. Takže spřažení do souprav trošku pomáhá snížit tlak na počet víkendových směn řidičů. Bez snížení kapacitní nabídky to je jediné řešení, jak se s tímto stavem vypořádat. U jiných linek už by se muselo opravdu omezovat, tam možnost spřáhnout dva vozy jednomu řidiči už není.
Vzhledem k nízkému počtu sólo nízkopodlažních vozů úprava umožňuje i větší nasazení bezbariérových souprav na linku o víkendech a lepší přístupnost pro kočárky i vozíčkáře. Navíc linka v soupravě lépe absorbuje o víkendu nárazovou poptávku třeba větších turistických skupin. Určitě to není úplně ideální, ale své důvody to má.
Ono by asi bylo příjemné mít interval 7,5 minuty o víkendu na většině linek, ale dvojnásobek potřebných řidičů by se musel pak logicky kompenzovat omezením provozu v pracovní dny, protože prostě lidských a technických zdrojů není v hromadné dopravě neomezené množství. Byť to tak pro Pražana asi vzhledem k minimálním cenám za jízdné asi opticky vypadá. Ale není to tak, zajistit přes 34 000 spojů hromadné dopravy ve městě denně je hodně obtížný úkol.
L77u67d86e40k 18N83e43c62h78l98e17b33a
No jo - je před volbami! A kolik to bude reálně stát a o kolik se zase zvednou DPP dotace? Kdyby ty peníze raději dali důchodcům a rodinám s malými dětmi ...
K79a18t91e55ř66i66n12a 35V12a70š15á24k84o77v95á
Ona už zas jezdí desítka?
J57a11r42o13m53í91r 36K43a41p67l71a95n
Ta opatření se týkají pravidelného provozu, takže desítky se to týká od okamžiku, kdy zas začne jezdit.
T76e30o51d21o76r 36B84e97z38d69ě28k
Věčně narvaná linka 6 dostane soupravy jenže v intervalu 20 minut. Geniální. Kde je změna?
R70o10m95a46n 26N17o61v72a54k
usetri se polovina ridicu :)
O40d86s85t61r46a95n62ě41n53ý 73U59ž87i93v70a35t14e59l
P58a38t86r10i78k 66"87L81u71x12p56e55" 20E36g78e94r
Nechápu proč bude existovat stále nesmyslná linka 207 v trase Staroměstská (A) - Ohrada když by šlo vést linku 133 v trase Staroměstská (A) - Ohrada - Sídliště Malešice - Depo Hostivař (A), linku 199 taky nechápu když bude doplněna ještě o 155 a 228. Jsem pořád toho názoru, že linku 213 by šlo prodloužit přes zst. Mezi Hřbitovy - Červený dvůr do zst. Habrová a nebo linku 207. Linku 155 bych zrušil, ale linku 133 prodloužil na novou konečnou zst. Rektorská a jsem toho názoru, že linka 146 by mohla být prodloužena na Palmovku.
P27a64v88e44l 88G74a80v73i52n
Kdo z Ropidu se přestěhoval do Radotína...?
M54a64r19t40i75n 39Š70u41b65r57t
Nikdo z ROPIDu tam, pokud vím, nebydlí. Ono to vypadá jako větší navýšení provozu, než je ve skutečnosti. Nová linka 247 jsou reálně pouze současné vložené spoje linky 246 mezi Radotínem a Zbraslaví, které mají nové číslo jen proto, že jsou prodloužené na Sídliště Zbraslav, které má v Radotíně úřady. To je velmi drobná změna. A druhou změnu vyvolal před rokem a půl zákaz odbočování busu 244 od Radotína do Chuchle přes přejezd. Jelikož bus 244 teď do Chuchle nemůže, jede podél trati rychleji, a protože slouží i pro návoz a odvoz od vlaku v Radotíně, jezdil teď v obou směrech v časech velmi podobných tomu vlaku. Takže když někomu ujel vlak, ujel mu i bus a nemohl na ten bus dojít náhradou za vlak. Takže se 244 posunula nyní do prokladu s intervaly vlaku. A bylo potřeba zajistit odvoz od vlaku na sídliště. Jelikož Radotín řeší už 5 let zavedení obsluhy lokality Viničky, tento midibus se nyní hodí i pro ten návoz a odvoz od vlaku pro sídliště, čímž má větší užitek, než kdyby byl jen pro Viničky navíc. A jelikož se šouplo s 244 do prokladu s vlaky, musela se posunout do prokladu se 244 i 172 z Chuchle. V Chuchli ale nemůže čekat, aby se do času mezi dvě 244 ta 172 trefila, takže to vychází bez nárůstu vozidel i řidičů, že mohou všechny 172 až na Hvězdárnu. Konec hlášení v českém jazyce.
J33i85ř53í 60B29r96e78z73o92l16u85b42s47k80ý
Ty víkendové intervaly jsou strašlivé
Jasně, musí to někdo platit, možná nejsou ani lidi a o víkendu tolik lidí možná nejezdí, ale je to prostě hodně.
O15n46d69ř69e83j 57Z23d57e34r12a78d50i94č71k84a
Ježiš 15 minut interval fakt není tragedie.. Jak je v Praze člověk rozmlsanej, to je děs, já jsem ze severu, kde nám jezdil (a dodnes jezdí) vlak co 40 minut a bus dokonce jednou za 2 hodiny (samozřejmě prakticky dubloval čas toho vlaku). 15 minut je fakt zlatejch..
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu
Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Basketbalistky USK zvládly třetí finále bez problémů, titul mají na dosah
Basketbalistky USK Praha porazily doma ve třetím ligovém finále Žabiny Brno 83:61. V sérii vedou...
Létaly židle, lidé je pohřbívali. Volejbalisté Ústí ale baráž senzačně otočili
Křepčili, jako by vyhráli titul, poskakovali s fanoušky, v extázi jim nabíhaly na krku žíly....
Posílili jsme opatření, tvrdí pořadatel maratonu. Minule závodníci kolabovali
Přes osm tisíc běžců, z toho přibližně polovina ze zahraničí, a zhruba 200 milionů zisku pro českou...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...