Diskuze

Dopravní podnik v Praze od září změní jízdní řád a přidá zastávky

Dopravní podnik od začátku září zavede změny provozu linek městské hromadné dopravy. Změny se tak dotknou tramvají, autobusů i metra.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K73a49r78e36l 26L53a19n94g55r

16. 8. 2018 12:17

Jen nejak nevidim zda 137 bude stale koncit u Waltrovky nebo jezdit az na Jinonice. V soucasnem provedeni provozu linky to je na nakopnuti tech co to vymysleli.

0 0
možnosti

Já chápu, že se změny asi týkají pouze linek, které obsluhuje DPP, ale takhle to těm lidem z hlavy nevymlátíme, že dopravu v Praze organizuje úplně jiná společnost. Pak se neustále objevují stížnosti na DPP, který s tímto nic moc nezmůže.

2 1
možnosti
Foto

Je tam řada linek, které DPP, a. s. nejezdí. Jinak pro upřesnění. Změny vznikají tak, že žádosti o úpravy dojdou do organizace ROPID. Zde se nějak zpracují do podoby nějakého opatření a následně jsou osloveni dopravci v systému PID, zda mají technické a lidské kapacity případná navýšení odjezdit. Tak je osloven DPP, ale i dalších 21 dopravců, co v síti PID jezdí. Dopravci dostanou od ROPIDu podrobná data o předpokládaných obězích vozidel, počtech řidičů a dalších parametrech.

Podle toho, jakou mají linky produktivitu (kolik najezdí jednotlivé vozy kilometrů) se počítá nacenění toho, kolik to bude stát. DPP si u svých linek toto počítá sám, u zbytku to spočte ROPID. Potom dopravci pošlou souhlas či nesouhlas s tím navýšením. Pokud pošlou souhlas, ROPID připraví tisk do Rady HMP, kde je popsáno, co se má měnit, kolik to bude stát a jaký je tedy dopad do rozpočtu. Pokud by dopravci nesouhlasili, posílení ke schvalování v radě ani nedojde.

Následně jde tisk do připomínkového kolečka na magistrátu, znovu se k němu vyjadřuje i DPP, třeba v případě posil metra. Pokud tisk projde kolečkem na magistrátu a i DPP souhlasí, dostane se to na jednání Rady, která to schválí či neschválí. Pokud to schválí, ROPID dostává úkol k nějakému termínu změny zapracovat. Zpracovávají se finální JŘ nebo zadání pro tvorbu JŘ. V případě DPP ROPID určuje intervaly v určitých obdobích a DPP si zpracovává konkrétní oběhy vozidel. U jiných dopravců ROPID připravuje na základě konzultací s dopravcem JŘ kompletně. Pak ROPID žádá o licence na nové linky a o změny licencí na ODA MHMP. Pokud toto je schválené, začíná proces informování o změnách.

2 0
možnosti

Změna intervalů linky č 6 mě pěkně štve. Ve všední den večer trčet 20minut na zastávce, zvláště, když jdu například z divadla ABC nebo jedu z I.P.Pavlova. To zase někdo vymyslel přímo hlavou.!!!!!!

1 1
možnosti
Foto

Linka 6 v těchto intervalech jezdí už od 3. ledna v souvislosti s výlukou v Zenklově, kdy je na Palmovce propojená s linkou 3. Interval 15 minut o víkendu a 20 minut po desáté hodině každý den večer je intervalem, který mají kromě tří linek všechny tramvajové linky. Ve stejných intervalech jezdí linky 1,2,3,5,7,8,10,11,12,14,15,16,18,20,24,25 i 26. Pouze linky 9,17 a 22 mají interval poloviční.

Oproti stavu na lince 6 vloni je ta změna z hlediska nákladů pro město dokonce posílením, protože od cca 19. do 22. hodiny jezdila sóla po 10 minutách a nyní jezdí soupravy po 15 minutách. Změna určitě nikoho úplně netěší, stojí to víc a interval je delší, byť nabídka vozů naopak o trochu vyšší, ale ani u tramvají zrovna nepřebývá počet řidičů, zejména v noci a o víkendech. Takže spřažení do souprav trošku pomáhá snížit tlak na počet víkendových směn řidičů. Bez snížení kapacitní nabídky to je jediné řešení, jak se s tímto stavem vypořádat. U jiných linek už by se muselo opravdu omezovat, tam možnost spřáhnout dva vozy jednomu řidiči už není.

Vzhledem k nízkému počtu sólo nízkopodlažních vozů úprava umožňuje i větší nasazení bezbariérových souprav na linku o víkendech a lepší přístupnost pro kočárky i vozíčkáře. Navíc linka v soupravě lépe absorbuje o víkendu nárazovou poptávku třeba větších turistických skupin. Určitě to není úplně ideální, ale své důvody to má.

Ono by asi bylo příjemné mít interval 7,5 minuty o víkendu na většině linek, ale dvojnásobek potřebných řidičů by se musel pak logicky kompenzovat omezením provozu v pracovní dny, protože prostě lidských a technických zdrojů není v hromadné dopravě neomezené množství. Byť to tak pro Pražana asi vzhledem k minimálním cenám za jízdné asi opticky vypadá. Ale není to tak, zajistit přes 34 000 spojů hromadné dopravy ve městě denně je hodně obtížný úkol.

5 0
možnosti

No jo - je před volbami! A kolik to bude reálně stát a o kolik se zase zvednou DPP dotace? Kdyby ty peníze raději dali důchodcům a rodinám s malými dětmi ...

0 9
možnosti

Ona už zas jezdí desítka?

0 0
možnosti

Ta opatření se týkají pravidelného provozu, takže desítky se to týká od okamžiku, kdy zas začne jezdit. :-)

0 0
možnosti

Věčně narvaná linka 6 dostane soupravy jenže v intervalu 20 minut. Geniální. Kde je změna?

3 0
možnosti

R15o27m50a10n 16N40o36v40a35k

15. 8. 2018 22:00

usetri se polovina ridicu :)

4 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
3 1
možnosti

Nechápu proč bude existovat stále nesmyslná linka 207 v trase Staroměstská (A) - Ohrada když by šlo vést linku 133 v trase Staroměstská (A) - Ohrada - Sídliště Malešice - Depo Hostivař (A), linku 199 taky nechápu když bude doplněna ještě o 155 a 228. Jsem pořád toho názoru, že linku 213 by šlo prodloužit přes zst. Mezi Hřbitovy - Červený dvůr do zst. Habrová a nebo linku 207. Linku 155 bych zrušil, ale linku 133 prodloužil na novou konečnou zst. Rektorská a jsem toho názoru, že linka 146 by mohla být prodloužena na Palmovku.

0 6
možnosti

P95a25v17e83l 25G15a53v83i70n

15. 8. 2018 18:32

Kdo z Ropidu se přestěhoval do Radotína...?

7 2
možnosti
Foto

Nikdo z ROPIDu tam, pokud vím, nebydlí. Ono to vypadá jako větší navýšení provozu, než je ve skutečnosti. Nová linka 247 jsou reálně pouze současné vložené spoje linky 246 mezi Radotínem a Zbraslaví, které mají nové číslo jen proto, že jsou prodloužené na Sídliště Zbraslav, které má v Radotíně úřady. To je velmi drobná změna. A druhou změnu vyvolal před rokem a půl zákaz odbočování busu 244 od Radotína do Chuchle přes přejezd. Jelikož bus 244 teď do Chuchle nemůže, jede podél trati rychleji, a protože slouží i pro návoz a odvoz od vlaku v Radotíně, jezdil teď v obou směrech v časech velmi podobných tomu vlaku. Takže když někomu ujel vlak, ujel mu i bus a nemohl na ten bus dojít náhradou za vlak. Takže se 244 posunula nyní do prokladu s intervaly vlaku. A bylo potřeba zajistit odvoz od vlaku na sídliště. Jelikož Radotín řeší už 5 let zavedení obsluhy lokality Viničky, tento midibus se nyní hodí i pro ten návoz a odvoz od vlaku pro sídliště, čímž má větší užitek, než kdyby byl jen pro Viničky navíc. A jelikož se šouplo s 244 do prokladu s vlaky, musela se posunout do prokladu se 244 i 172 z Chuchle. V Chuchli ale nemůže čekat, aby se do času mezi dvě 244 ta 172 trefila, takže to vychází bez nárůstu vozidel i řidičů, že mohou všechny 172 až na Hvězdárnu. Konec hlášení v českém jazyce.

7 0
možnosti

Ty víkendové intervaly jsou strašlivé :-/

Jasně, musí to někdo platit, možná nejsou ani lidi a o víkendu tolik lidí možná nejezdí, ale je to prostě hodně.

4 8
možnosti

Ježiš 15 minut interval fakt není tragedie.. ;-D Jak je v Praze člověk rozmlsanej, to je děs, já jsem ze severu, kde nám jezdil (a dodnes jezdí) vlak co 40 minut a bus dokonce jednou za 2 hodiny (samozřejmě prakticky dubloval čas toho vlaku). 15 minut je fakt zlatejch.. ;-D

12 1
možnosti
  • Nejčtenější

Sparta - Třinec 2:3. Série se vrací do Slezska, domácí stíhací jízdu nedotáhli

9. dubna 2024  18:20,  aktualizováno  22:27

Hokejisté Sparty nevyužili ani druhý mečbol na postup do finále. Po nevydařené úvodní třetině...

Plzeň - Slavia 1:0, šlágr rozhodl v závěru Šulc, hosté po týdnu spadli z čela

14. dubna 2024  17:09,  aktualizováno  19:59

Zásadní zpráva ze šlágru fotbalové ligy z Plzně, kde se představila první Slavia: největší radost...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zdražit zóny a část peněz rozdělit lidem bez aut. Praha 7 chce parkovací revoluci

10. dubna 2024  12:13

Praha 7 dlouhodobě řeší nedostatek parkovacích míst a naopak neustále se zvyšující počet aut....

Slavia už nyní blízko účasti v Evropské lize. Jaké vyhlídky mají Sparta a Plzeň?

9. dubna 2024  16:22

Šampioni, nebo druzí jako loni. Slávistickým fotbalistům, kteří se poprvé od loňského října probili...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Po srážce s pracovním strojem zemřel ve Všestudech na Mělnicku cyklista

10. dubna 2024  20:07

Ve Všestudech na Mělnicku ve středu vpodvečer po srážce s pracovním strojem zemřel cyklista....

Sanace zamořeného území v Milovicích vyjde na 1,5 miliardy, odhaduje policie

16. dubna 2024  15:32

Patrně největší kriminální kauza ve Středočeském kraji za poslední roky s přesahem do ekologie a...

Vlak najel do stromu, který spadl na trať. Vlaky mezi Čerčany a Benešovem stály

16. dubna 2024  6:20,  aktualizováno  14:26

Provoz vlaků na železniční trati Praha - Benešov v úseku mezi Čerčany a Benešovem zastavily...

Je snad ze zlata? diví se lidé. Chodník ve Vraňanech vyšel na čtyři miliony

16. dubna 2024

Premium Leží u slavného umělého plavebního kanálu, díky němuž velké lodě překonávají 10 kilometrů dlouhý...

Falešná vstupenka? Podvodníky při MS pomůže odhalit policejní kamion hned u haly

16. dubna 2024  13:54

Na podvodný prodej vstupenek během mistrovství světa v hokeji, které se koná v Praze a Ostravě od...