Dopravní omezení jsou na Jižní spojce v úseku mezi Barrandovským mostem a sjezdem z ulice 5. května. Uzavřen je levý jízdní pruh ve směru na Smíchov. První úsek opravy, který je ještě před sjezdem z D1, by měl být hotov do pátku 20. května. Uzavřen potom bude levý jízdní pruh mezi 5. května a sjezdem do Krče, který je zatím průjezdný.
"Od pátku se tak pojede dvěma pruhy od sjezdu do Krče až Barrandovskému mostu. V současnosti už máme v podstatě vše vykopáno a už jsme začali dělat odborné práce," uvedl Jan Rafaj, mluvčí firmy Eltodo, která se o veřejné osvětlení v Praze stará.
Dopravní omezení spojená s opravou osvětlení na Jižní spojce
Zaměstnanci Eltoda kromě výměny kabelů veřejného osvětlení pokládají optické kabely a prorážejí pod silnicí přípojky pro přívod elektřiny. "Také prorážíme betonové mostovky. Rovněž občas narážíme na nesmyslné betonové ´překážky´, které také musíme prorazit," doplnil Rafaj.
Přestože mají občas řidiči pocit, že se v uzavřeném úseku nic neděje a nevidí jediného dělníka, podle Rafaje to není pravda. "Například optický kabel se musí pokládat v celku. K tomu není potřeba, aby v daném úseku byla spousta lidí, řidiči tak vidí pouze auto na začátku a na konci úseku. Kabel se totiž proráží spodem," vysvětlil mluvčí.
Stejné je to podle Rafaje i ve chvíli, kdy zaměstnanci firmy připojují jednotlivé lampy. "To jsou zalezlí v v příkopech či jámách a nejsou vidět," dodal.
V noci pracovat nesmíme, říká mluvčí
Problémy navíc firmě způsobuje skutečnost, že nemůže pracovat v noci. Kvůli bezpečnosti je zakázáno, aby na silnicích, jako je Jižní spojka, pracovali dělníci v noci.
"Je na to potřeba speciální bezpečnostní výjimka. V noci nemůžeme pracovat také kvůli tomu, že jde o veřejné osvětlení ve městě, nemůžeme jej jen tak vypnout nebo nerozsvítit," řekl Jan Rafaj.
Dělníci tak ráno lampy odpojí a večer zase připojí a rozsvítí. "Snažíme se pochopitelně opravu udělat co nejrychleji, nejzazší termín, kdy by mělo být hotovo, je 20. červen," dodal Rafaj.