Kamiony vjíždí na Jižní spojku, ačkoliv tam nesmějí. Policisté je zastavují.

Kamiony vjíždí na Jižní spojku, ačkoliv tam nesmějí. Policisté je zastavují. | foto: Radek Cihla, MAFRA

Kamiony nerespektují značky a vjíždějí na Jižní spojku

  • 4
Zákaz vjezdu kamionům na Barrandovský most a jeho okolí platí už téměř tři týdny. Přesto se stále najdou řidiči, kteří si ze zákazu nic nedělají. Někteří tvrdí, že si značek nevšimli. Strážníci chytí na šedesát kamionů denně. Často jsou to cizinci.

Policisté i strážníci se na Jižní spojce zaměřují především na dodržování zákazu vjezdu. "Strážníci kamiony odklánějí ještě před zákazem vjezdu u nájezdu na Chodovskou," řekl mluvčí městské policie Jana Přikrylová.

Podle odhadů strážníků tu v první den po zavedení zákazu vjezdu, tedy 21. září, odklonili zhruba sto třicet kamionů a v těchto dnech jich odkloní v průměru šedesát denně.

Některé kamiony strážníkům ale uniknou. Často jsou to prý kamiony s polskou značkou. Tyto kamiony by pak však mohla zastavit policie. "My stojíme jakoby u Barrandovského mostu. Nekontrolujeme jen, zda tady kamiony mají, nebo nemají co dělat, ale také dodržování přestávek a podobně," dodává šéf pražské dopravní policie.

Kamiony vyženou lepší značky

Město společně s policií a dalšími institucemi nyní jedná například o tom, jak by mohlo zlepšit značení zákazu vjezdu. Zároveň vyhodnocují situaci po spuštění nové části okruhu. "Zatím vyhodnocujeme, ale k úpravám určitě dojde," uvedl šéf pražských dopraváků Pavel Švrčula.

Podle něj se jedná mimo jiné o tom, že by nápisy na cedulích zakazujících vjezd kamionů nad dvanáct tun na Jižní spojku v úseku od Spořilova a dále na Barrandovský most měly být výraznější.

"Cedule se zákazem vjezdu jsou ještě před sjezdem z Jižní spojky směrem na dálnici D1. Jednáme o tom, že nápisy na nich budou větší, zároveň by značení mělo být ve větší vzdálenosti, například hned za lanovým mostem, aby řidiči zavčas reagovali," popisal Švrčula.

Přestože se mohou zdát kosmetické, řidiči kamionů se často vymlouvali, že si značek nevšimli. Větší výraznost by tak jistě prospěla. "Značky osvítíme a postupně nahradíme lamelovými pro případ krizových situací na velkém okruhu, aby se nemusely ručně sklápět nebo zabalovat. Takhle se to čudlíkem z dispečinku přehodí na,nezákaz‘ vjezdu," řekl radní pro dopravu Radovan Šteiner. Po Jižní spojce mají jet kamiony v případě, kdy by se Pražským okruhem nedalo projet.

Pozor na starou verzi navigace

Kamiony může také zmást neaktualizovaná navigace, která je zavede k Barrandovskému mostu. "Poslední aktualizaci naší navigace jsme prováděli v polovině září. Stará verze řidiče kamionů na Pražský okruh nenavede," říká Ivo Steiner ze společnosti, která v České republice zastupuje značku navigací Garmin.