Hosté hotelu Česká Sibiř v Miličíně na Benešovsku si ránomoc nepřispí. Přes ulici parkují kamiony, které brzy ráno hlučně startují.
"Jsem už pěkně naštvaný. Lidé si stěžují, že je parkoviště rozbité, je to na polámání nohou. Dělají tam nepořádek. Dokonce tady klidně odstaví návěs na celý víkend," říká Jiří Zíka, starosta Miličína, přes který vede hlavní tah na České Budějovice.
"Před obcí máme ještě jedno malé parkoviště, tam je to s odpadky stejné. Asi mě to donutí k tomu, že prostor zatarasíme, aby tam nikdo nemohl parkovat," podotkl Míka.
Parkovišť je málo
Řidiči kamionů si ale stěžují, že nemají dost parkovišť se zázemím. "Potřebujeme se osprchovat, najíst, musíme dodržovat přestávky, ale parkovišť je málo. Už mám za tu dobu, co jezdím, vytipovaná místa, kde kamion nechávám, abych nikomu nepřekážel," řekl čtyřicetiletý řidič kamionu.
"Chápu je, protože od Prahy jsou k zastavení jen Průhonice, pak Soběslav. Když stát vybírá peníze, tak má postavit i odstavné plochy. Proč na to ale mají doplácet obce," reagoval Zíka.
Jenže stát ani krajský úřad s plochami pro kamiony nepočítají. Nechávají to na soukromnících. Například nová plocha se plánuje v Králově Dvoře na dálnici D5 směrem na Plzeň. Soukromý investor chce postavit parkoviště i se zázemím, ubytováním a čerpací stanicí.
Nové parkoviště by mohlo být u Králova Dvora nedaleko Berouna. |
"Zažádal o stavební povolení, ale kdy či zda opravdu komplex postaví, to nevím," poznamenala Marina Vildová ze stavebního odboru města.
Řidiči po sobě nechávají odpadky
Tuny odpadků musí uklízet i v Kolíně, kde kamiony parkují v průmyslové zóně. "Zóna není ještě obsazená, a tak tam mají místo," podotkl starosta Jiří Buřič.
Problémy měli i v Rakovníku. Loni rozmístili na podnět policistů po městě značky s omezením parkování kamionů v době od 22 do 6 hodin. "Stávalo se, že řidiči kamionů i přes omezení zneužívali k parkování například Plzeňskou a Luženskou ulici," řekl mluvčí radnice Jan Polák. Na okraji města jsou odstavné parkovací plochy, které vybudovali soukromníci.