Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kamiony se znovu vrátily na Jižní spojku. Má se tím ulevit Spořilovu

  16:08aktualizováno  16:08
Na pražskou Jižní spojku mohou opět vjíždět kamiony, zatím ale jen v noci. Město se tak pokouší ulevit obyvatelům Spořilovské, po které začaly kamiony jezdit po otevření nové části Pražského okruhu. Zda nové opatření opravdu pomůže, se teprve ukáže.
Na Jižní spojku se v noci vrátily kamiony. (Ilustrační snímek)

Na Jižní spojku se v noci vrátily kamiony. (Ilustrační snímek) | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Řidiči kamionů si před rokem museli navyknout na trasu přes Spořilov, kam je město vyhnalo, ale teď smějí zpět. Nová trasa se jim otevřela v noci ze středy na čtvrtek. Po půlnoci už mohla i těžká nákladní auta vjíždět na Jižní spojku.

Značení jim to už povoluje. "Během středečního večera se cedule s povolením vjezdu mezi 22. hodinou a 6. ranní odkryly a od půlnoci už kamiony směly na Jižní spojku po sjezd na Strakonickou," řekl mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek.

Spořilovští v tu noc vyhlíželi z oken a počítali, kolik kamionů si vybere trasu, která jim vede pod okny - po Spořilovské ulici. "Měli jsme spočítáno, že průměrně tudy projede deset jedenáct kamionů za minutu, teď je to asi o dva méně," říká Jana Růžičková, která bydlí kousek od Spořilovské.

Nové řešení má však odpůrce. Nelíbí se třeba lidem z Braníka a také těm, kteří bydlí podél Strakonické výpadovky. Sám magistrát se o něm také příliš lichotivě nevyjadřoval. "Vybrali jsme nejlepší řešení ze všech špatných. Musíme tlačit na dostavbu okruhu k Běchovicím. To jediné skutečně pomůže," řekl už dříve primátor Bohuslav Svoboda.

Situaci by zlepšila oprava mostu u Kačerova, je však drahá

Podle odhadů společnosti Cityplan, která zkoumala některé varianty řešení, pojede v noci po Jižní spojce jen asi pět set nákladních aut. Kolik jich jede v noci po Spořilovské, není zatím spočítáno, nicméně během celého dne jich je přes deset tisíc.

"Toto řešení je méně účinné, než kdyby se opravil most u Kačerova, po něm by pak nákladní auta jezdila přes ulici 5. května na D1, na Spořilovské by jich tak ubyla zhruba polovina. Dalo by se to vyřešit za rok. Noční provoz na Jižní spojce je sice mnohem levnější a rychlejší řešení, ale nepomůže tolik," hodnotí Petr Hofhansl ze společnosti Cityplan.

Oprava mostu by však podle důvodové zprávy, kterou projednávali radní v srpnu, stála padesát milionů korun.

Magistrát chce teď situaci monitorovat, vyhodnotí ji koncem roku. S opravou či výstavbou nového mostu u Kačerova se moc nepočítá. "Naší snahou je rozmělnit zatížení kamionovou dopravou. Kdybychom je v jednom směru vedli po ulici 5. května a v druhém po Spořilovské, uškodíme tím obyvatelům Starého Spořilova, který by byl sevřený mezi těmito silnicemi," dodal ředitel magistrátního odboru dopravy Jan Heroudek.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Velké Přílepy, okres Praha-západ
Naše referendum mohlo být zmanipulované, tvrdí starostka Velkých Přílep

Obyvatelé ve Velkých Přílepech u Prahy odmítli v sobotním referendu výstavbu silnice propojující dálnice D7 a D8, kterou chystal Středočeský kraj. Obávají se,...  celý článek

Přípravy na referendum na Obchodní akademii v Ústí nad Labem
Lidé v referendu zablokovali stavbu betonárky, obci hrozí žaloba

Lidé v Dobřejovicích u Prahy v referendu konaném souběžně s volbami poslanců odmítli plánovanou výstavbu betonárky. Výsledek hlasování je závazný a obci nyní...  celý článek

Programovací jazyk Scratch umožňuje dětem vytvářet vlastní animace nebo...
Školy informatiku neřeší, říkají zakladatelky kurzů programování pro děti

Ačkoliv má téměř každé dnešní dítě chytrý telefon nebo tablet, neznamená to ještě, že dokáže s technologiemi pracovat. Silvie Zemanová a Klára Šťouračová se...  celý článek

Ztratila jsem kamarádky po porodu. Lze se tomu vyhnout?
Ztratila jsem kamarádky po porodu. Lze se tomu vyhnout?

Vyšumění přátelství nemusí být jen vaše vina.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.