Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prahou projede poslední bus Karosa B732, cestující vozí od roku 1987

  20:22aktualizováno  20:22
V pátek před třetí hodinou odpoledne pošle pražský Dopravní podnik na poslední trasu autobus typu Karosa B732. V devadesátých letech byly velmi rozšířené, jenom po Praze jich jezdilo 860. Nyní je nahradí modernější, nízkopodlažní typy.

Dopravní podnik vyšle v pátek na trasu poslední Karosu typu B732. V Praze tyto autobusy jezdí od roku 1987. | foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Poprvé se mohli cestující pražské MHD svézt Karosou B732 v roce 1987. Kdo bude stát i o její poslední cestu, může nastoupit v pátek v Depu Hostivař ve 14:45 do linky číslo 122 mířící na Opatov. 

Karosa B732

Autobusy tohoto typu měly polosamonosnou karoserii.

Výška podlahy je 890 mm nad zemí, odpružení pneumatické s vlnovcovitými pružinami.

Do autobusů byl v zadní části roštu karoserie montován motor LIAZ řady ML 636, horizontální, řadový vznětový šestiválec s přímým vstřikem paliva, s turbodmychadlem, s alternátorem PAL 28V/75A a mechanická pětistupňová převodovka Praga 5 P 80.45.

Do palivové nádrže se vešlo 240 litrů pohonných hmot.

Autobusy dosahovaly maximální rychlosti 80 km/h.

Do autobusů Karosa B732 se vešlo 31 sedících a 63 stojících cestujících. Sedadla měla až na několik výjimek latexové polštáře potažené koženkou.

"S posledními autobusy Karosa B732 se Dopravní podnik loučí proto, aby nepřekročil stáří autobusů 20 let," uvedl Jan Lebeda, vedoucí jednotky Správa vozidel a autobusů.

V roce 1987 dopravce pořídil prvních 107 karos tohoto typu. Následně je odebíral každý rok až do roku 1994, kdy jich sloužilo už 860.

"V letech 1997 - 2002 se u 192 autobusů tohoto typu provedla celková oprava. Těmito opravami se prodloužila celková životnost vozů až na 20 let," informovala mluvčí podniku Aneta Řehková.

V devadesátých letech dodával výrobce vozy B732 s řadou různých vylepšení, například s katalyzátorem výfukových plynů, novým provedením sedaček, podlahové krytiny a přišly také nové motory splňujících emisní normu EURO 1 (E 1) a EURO 2 (E 2). 

Poté dvacetileté "staříky" nabídne podnik k prodeji, případně je nechá ekologicky zlikvidovat.

V současnosti cestující po městě vozí 1 271 autobusů s průměrným stářím 8,78 let.

Nejčastěji mohou lidé v ulicích potkat autobus typu Citybus standard nízkopodlažní, kterých jezdí 324, dále SOR NB18 kloubový, těch jezdí 225 a SOR NB12 standard nízkopodlažní, kterých dopravce vlastní 166.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pražská magistrála patří mezi nejvytíženější ulice v metropoli.
Pražská magistrála se promění v bulvár, část radních je proti

Loni na podzim představil magistrát projekt humanizace magistrály. Obří asfaltový koridor, který necitlivě rozděluje město od severu k jihu už od 70. let, se...  celý článek

(ilustrační snímek)
Žádosti o kotle kraj nezvládl vyřídit, teď dá lidem miliony

Lidé, které předběhl na jaře při žádosti o kotlíkovou dotaci kurýr, dostanou peníze od kraje. Krajští zastupitelé o tom rozhodli na jednání. Lidem kraj věnuje...  celý článek

Architekt Jakub Cigler, jehož studio stojí za projektem obnovy Václavského...
Václavák protnou pásy z dob Karla IV. Stánky s buřty nechci, říká architekt

Dvanáct let ladil architekt Jakub Cigler se svým týmem projekt obnovy spodní části Václavského náměstí. Požadavky se měnily a trvala i jednání s památkáři....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.