"Kdyby si kraj budovy nepronajal a investorem celé akce by byly České dráhy, nepřesáhla by maximální výše dotace čtyřicet procent z potřebné částky. Pokud je příjemcem dotace kraj, může získat 85 procent," vysvětlil náměstek hejtmana pro dopravu Robin Povšík. Zbylých patnáct procent nákladů uhradí České dráhy nebo jednotlivé obce.
Spousta výpravních budov v kraji je podle jeho slov už dlouho nevyhovujících. Čekárny jsou zastaralé a chybí moderní informační systém. "Nyní vybíráme vhodné budovy. Chceme, aby většina rekonstrukcí začala příští rok," doplnil Povšík.
Opravit by se podle něj měla například nádraží v Rakovníku, Hořovicích, Zdicích, Kolíně, Nymburku či Mladé Boleslavi. Zatím ale není nic jisté.
"Nyní je míč na straně Českých drah, které musí zajistit přípravu projektů. Pokud uvidíme, že to nejsou schopny připravit, dáme získané peníze na silnice. Prioritou je ale investovat více než 300 milionů korun ve prospěch komfortu na významných železničních stanicích," dodal Povšík.