Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf pražského dopravního podniku nabídl po necelém roce rezignaci

  11:03aktualizováno  16:30
Generální ředitel pražského dopravního podniku Milan Křístek se rozhodl opustit pozici šéfa firmy. Necítil podporu městských politiků. MF DNES řekl, že radě nabídl obě dvě své funkce - jak generálního ředitele, tak předsedy představenstva podniku. Skončit by měl na konci listopadu.

Generální ředitel Dopravního podniku Milan Křístek. | foto:  Michal Šula, MAFRA

Milan Křístek stál v čele dopravního podniku necelých jedenáct měsíců.

"Nabídl jsem k dispozici své funkce. V žádném případě bych ale tento krok neoznačil za okamžitou rezignaci. Důvod, proč až ke 30. listopadu, je ten, že je potřeba dokončit určité věci a také chci dát radě čas, aby za mě našla náhradu," řekl Křístek.

Rád by v první řadě dotáhl zakázku se Škodou Transportation na dodávku 250 nových tramvají za 18 miliard korun. "Někteří radní se vyjadřují v tom smyslu, že zakázku zrušíme, prodloužíme kontrakt a tak dále. Jenže to je prostě nereálné, už jen v tom, že se musíme striktně držet zákonem o veřejných zakázkách," vysvětlil. Podle něj je možné jednat jen skrz vady a reklamace již dodaných tramvají.

Druhou věcí je vypořádat se s financováním dostavby metra A. "Zadali jsme audit investorské činnosti, který ještě není ukončen, ale už teď ukázal zřejmá pochybení v případě dodatků smluv na vícepráce. Chceme vědět, kdo za to může, kdo jsou ti viníci," vysvětlil ředitel.

Necítil podporu politiků, chybělo mu dlouhodobé zadání

Důvody své rezignace Křístek shrnul ve vyjádření pro MF DNES do věty, že necítil v důležitých koncepčních věcech podporu politiků. Respektive mu vadí jejich nejednotnost, která je potřebná pro budoucí a strategické fungování firmy.

Očekával také, že mu město jako vlastník uloží jasné dlouhodobé zadání a on pak toto zadání bude plnit a po dostatečně dlouhém čase výsledky představí. A buď uspěje, nebo ne.

Dopis ředitele Dopravního podniku Milana Křístka radě hlavního města Prahy

"Ale když vám ke splnění cílů politici nedají potřebný prostor a každé tři týdny prostřednictvím dozorčích rad a pracovních komisí bude zástupce vlastníka kroky a výsledky tvrdě kontrolovat, zasahovat do chodu firmy prostřednictvím mnoha provozních úkolů a navíc ani nemít jednotný názor, jak pak máte zadání splnit," uvedl Křístek.

Pražský radní pro dopravu Jiří Pařízek potvrdil, že Praha návrh na rezignaci Milana Křístka obdržela. Pařízek, který je zároveň předsedou dozorčí rady dopravního podniku, svolal na čtvrtek 26. září mimořádné jednání dozorčí rady, která k návrhu zaujme stanovisko.

Už před dvěma týdny se začalo spekulovat o chystaném odvolání Křístka z čela podniku. Nikdo z radních to však oficiálně nepotvrdil (více čtěte zde).

Zároveň se objevily informace o možném Křístkově nástupci. Mohl by jím být například Jaroslav Ďuriš, který nyní řídí dopravní podnik v Českých Budějovicích a loni se u pražského dopravce ucházel o místo generálního ředitele.

Ďuriš ovšem informaci, že by dostal nabídku jít do Prahy, popřel. "Na jihu je hezky. Funguji tady na plný úvazek a zatím nemám, co bych řešil," řekl před čtrnácti dny.

Křístek měl ukončit rošádu na postu generálního ředitele

Milan Křístek usedl do čela dopravního podniku loni v listopadu. Předtím byl manažerem ve společnosti T-Mobile. Křístek po svém nástupu do funkce řekl, že se chce zaměřit na cestující a stabilizovat v té době mnoha kauzami zmítaný dopravní podnik.

Ve funkci tehdy nahradil zastupující ředitelku Magdalénu Češkovou, která podnik vedla po odvolání exředitele Vladimíra Liche (podrobnosti zde). Nástupem Křístka měla skončit téměř rok trvající rošáda na postu generálního ředitele.

Na konci roku 2011 totiž ve funkci skončil Martin Dvořák, kterého nahradil Jaroslav Stůj, do té doby působící ve funkci dopravního ředitele. Stůj byl odvolán v únoru, kdy jej nahradila Češková.

Autoři: ,


Nejčtenější

Strojvedoucí nechal řídit metro dívky ze soutěže, vyšetřuje je policie

Stopovat se v Praze dá i metro

Řídit soupravu pražského metra za plného provozu se povedlo dvěma dívkám, které plnily výzvu v cestovatelské soutěži....

Slavia - Kyjev 1:1, domácí prohrávali, v nastavení srovnal Hušbauer

Slávista Josef Hušbauer se běží radovat, právě proměnil penaltu proti Dynamu...

Infarktový závěr, minuty totálního zmaru a pak absolutní euforie. Slavia v úvodním utkání 3. předkola fotbalové Ligy...



Říkal, co máme dělat, hájí dívky řidiče metra. Chtějí se mu osobně omluvit

Strojvedoucí nechal řídit metro dívky ze soutěže, vyšetřuje je policie.

Dvě mladé dívky, které za běžného provozu řídily metro, se za své chování omluvily. A vzkazují, že podle nich k...

Do průvodu Prague Pride se zapojily tisíce lidí. Zábava pokračuje na Letné

Průvod Prague Pride (11. srpna 2018).

Duhovým průvodem v sobotu vyvrcholil festival leseb, gayů, bisexuálů a transsexuálů (LGBT) Prague Pride. Účastníci se...

Z útoku cizinců v autobusu na Smíchově je vražda, napadený muž zemřel

Policie vyšetřuje střelbu u smíchovského nádraží (13.3.2018)

Pražská policie přehodnotila právní kvalifikaci březnového útoku dvou cizinců v autobusu na Smíchově. Jednapadesátiletý...

Další z rubriky

V pražské městské dopravě mají přibýt vozy s klimatizací i platby kartou

Nová faceliftovaná tramvaj Škoda ForCity Alfa

Veřejná doprava v Praze je často chválena jako jedna z nejspolehlivějších i nejlevnějších v Evropě. I přes to, že ve...

Trolejbus mezi Palmovkou a Letňany nejezdí, má rozbité dveře

O první jízdu trolejbusem po Praze po 45 letech byl mezi lidmi velký zájem.

Trolejbus, který od července začal jezdit z pražské Palmovky do Letňan a zpět, od pondělí přerušil provoz. Zřejmě kámen...

Na pražském Smíchově se srazily tramvaje, sedm lidí se lehce zranilo

V pražské Plzeňské ulici se srazily dvě tramvaje. Doprava je v místě zcela...

Pod nadjezdem do Strahovského tunelu v ulici Plzeňská se srazily dvě tramvaje. Podle předběžných informací je na místě...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz