- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Sice mám strach z výšek, ale za mě ano Pro turisty další lákadlo, pořád lepší, než cestovat tramvají nebo přeplněným busem
Radní soutěží, kdo vymyslí větší nesmysl a vyplýtvá více peněz. Co kdyby raději nechali postavit tramvajovou trať do Bohnic a odbočku do Suchdola?
Radní asi netuší, že je u nás zima, často prší a to nikdo na lanovku zvědavý nebude.
Na horách je taky zima a dokonce sněží a lidi lanovky používají. Tohle asi nemá být sedačka, ale kabinka s kapacitou desítek lidí.
ÚPLNĚ ČUMÍM - TA LANOVKA JE PŘECI JEN DOBRÁ VĚC, PROTOŽE ZMĚNILA PŮVODNÍ ZCELA ODMÍTAVÉ STANOVISKO ŘEDITELE ZOO K VÝSTAVBĚ TRAMVAJVÉ TRATI KOLEM ZOO: ""...........„Pro nás je zásadní, aby lanovka nevedla nad zoologickou zahradou. Z toho důvodu, že jde o klidové území nejen pro zvířata, ale i pro lidi. Nejsem proti lanovce, která by byla v západní části zahrady, ale lepší by rozhodně byla tramvaj,“ uvedl ředitel pražské zoo Miroslav Bobek.
Podle Bobka může velkokapacitní lanovka narušit také krajinný ráz trojské kotliny.
Stejného názoru je i vedení radnice Praha-Troja. ...................."
Pokud si pamatuji, tak vedení zoo už delší dobu říká, že by to chtělo nějak posílit hromadnou dopravu do zoo - že všichni do zoo auty jezdit nemůžou, že zoo nemá takové parkovací kapacity (a moc není kam je posilovat) a že současná MHD nestačí. Pokud byl někdy někdo proti budování třeba tramvajové trati, tak to byli někteří obyvatelé MČ Praha-Troja, nebo ještě spíš vedení této MČ.
Dokud Bohnicím velí jistý socan, který si udělal kariéru na tom, že tramvaje jsou fuj, protože se nemohou navzájem předjet a náklady na provoz jsou věcí hlavního města, která ho nezajímá, je marné se o cokoli snažit.
Klid zvířat. No jo, lanovka totiž dělá strašný hluk, to se nedá vydržet.
Je to neznámý pohyb nad zvířaty, který pro ně může být geneticky vrozený jako nebezpečí (dravec apod.).
Zvířata žijí v omezeném prostoru ZOO, vyplašení jim může způsobit zranění a i smrt.
Jinými slovy - pokud odborníci ze ZOO říkají ne kvůli chovaným zvířatům a ptákům, tak o tom nebudu diskutovat, protože etologii zvířat chovaných v zajetí moc nerozumím.
Nevím, jak by byla lanovka využívaná a rentabilní, ale nechápu, jak by mohla ohrozit zvířata v zoo. V zoo už místní lanovka je, jezdí přímo nad voliérami zvířat a nikdo nikdy nepřišel s tím, že by to zvířatům nějak vadilo.
Proboha k čemu?? K čemu je spojení od sídliště do sídliště? Pokud to má být turistická atrakce, lanovku chápu. Ačkoliv to bych už snad radši viděl lanovku od Právnické fakulty nahoru na letnou, než zabít panorama kolem Zoo. Ale tady Ropid tvrdí, že bez toho nemůžeme být.
Lidi přece ze sídliště mají tendenci jezdit do centra za kumulací služeb, zábavou atd. To by bylo logičtější vybudovat odbočku metra C na sídliště Bohnice. NE nízkokapacitní lanovku, ze které budete muset přesednout na bus/tram a následně stejně na to metro.
A nebylo by lepší věnovat radši energii a peníze na dobudování severního obchvatu, aby nebyl nejbližší most až v Kralupech, nebo na smysluplné prodloužení tramvajových tratí (Suchdol, Strahov, kde jsou tisíce studentů)??
Víte, ono je pro řadu dojíždějících dost frustrující koukat si do oken mezi Bohnicemi a Podbabou a muset to hodinu objíždět.
Bydlel jsem v Troji roky a znam to tam. Ale tvrdit, ze je ta lanovka nezbytna, mi prijde sakra prehnane. Od Krakova jste na Kobylisich busem, kde je metro, asi tak za 8 minut, a to je prece hodne dobry cas. Jezdi tam takto mozna tisice lidi denne. A lanovka.... kolik lidi by ji vyuzilo? Nekolik desitek lidi denne? Urcite se to pak vyplati ji za desitky milionu zrizovat? Nemyslim si. S panem Bobkem souhlasim, nad ZOO podle me nepatri. Nehlede na to, co by to pro zvirata prineslo. Kazdopadne i kdyz lanovka vypada na obrazcich pekne, pres ZOO bych ji by nevedl. A sakra bych zvazil, jestli se vubec vyplati...
Ono by se spise vyplatila uz tramvajova trat na Suchdol a propojeni tramvajovych tratich Suchdol-Bohnice-Kobylisy...
Nebo v budoucnu mozna i kapacitnejsi metro (pokud by tramvaje nestacily) v trase Suchdol-Bohnice-Kobylisy-Bulovka-Palmovka...
Lanovka by musela byt kapacitni, ono to spojeni ma celkem slusnou poptavku, od Kobylis do Dejvic totiz musite slozite pres Centrum nebo Holesovice...
Já bych vybudoval podzemku a do ní zavedl tramvaje. Myslím si, že odbočka ze zst. Nádraží Podbaba a Kobylisy / Březiněveská je možná.
Tramvaje je možné prodloužit také až na Suchdol a zamýšlí se také trať Malovanka - Stadion Strahov.
Je vcelku škoda, že se o lince metra E neuvažuje v trase Kobylisy (C) - Čimice - Bohnice - Suchdol - Lysolaje - Nádraží Podbaba - Dejvická (A) - Malovanka - Stadion Strahov - Újezd - Výtoň - Dvorce - Olbrachtova (D) - Budějovická (C) - Brumlovka - Michle - Bohdalec - Kubánské náměstí - Strašnická (A) - Malešice - Nádraží Kyje (S) - Nádraží Libeň (S) - Vysočanská (B/S) - Bulovka - Kobylisy (C) přičemž by šlo vést trasu také z Kobylis přes Ďáblice a Letňany do Čakovic a ze stanice Stadion Strahov přes Vypich - Bílou Horu - Dlouhou Míli - Staré Letiště na Letiště Ruzyně.
Vas navrh vidim docela casto, jen tu linku vedet i pres mista s nizkou poptavkou a take narocnym terenem s velkymi prevysenimi, coz by to dost prodrazilo.
U nadrazi Kyje je minibusova linka a stavet tam stanici metra nedava smysl, Cimice jsou obslouzeny dvema autobusovymi linkami a dostacujicim intervalem, usek Ujezd-Vyton, krizuje linku B bez prestupu, Kyje-Nadrazi liben po zeleznicni trati, atd...
Proc tak slozite s takovymi "zahyby", kdyz by podle meho bylo efektivnejsi kopirovat dnes silne zatizene smery a ze slabsich smeru jen navaznou dopravu, mj. i S linky jsou dulezitym prvkem srovnatelnym s metrem...
Jinak usek Suchdol-Podbaba-Dejvicka-Strahov je silna poptavka a jev tomto planovana tramvajova trat, propojeni Suchola/Podbaby s Bohnicemi je take dulezite, Lysolaje je nizka poptavka, jezdi jeden autobus a muze navazat na tramvajovou trat, Strahov-Ujezd, zajimave, ale teren je prilis prudky i pro metro, to je lepsi navazat na Andel (ja bych videl nejlepe vlak/metro Smichov-Andel-Kralovka-Dejvice) a elektrifikovat linku 176 jako navaznost na centrum, Dvorce az Stasnicka je v planu jako tramvajova linka napojena pres Dvorecky most jako propojeni se Smichovem a dal na Barrandov/Repy - tam se o metru da mluvit docela i realne, ale vyuzil bych zeleznici, ktera napoji jizni casti mesta (Smichov-Branik-Krc-Kacerov-Sporilov-Zahradni Mesto-Malesice/Depo Hostivar-Liben-(U krize-Holesovice-Dejvice-Kralovka-Andel-Smichov (okruzni linka z casti jiz prakticky existujici) a ponechal planovanou tramvajovou trat Strasnicka-Bohdalec-Michle-Brumlovka-Budejovicka-Dvorce-Zlichov, Prosek-Liben-Vysocanska-Spojovaci-Skalka je na severojiznim autobusovem diametru, lepe bych misto nich opet videl trolebusy - je to kopcovity teren,... Jinak to ma logiku i jako metro Suchdol-Bohnice-Kobylisy-Bulovka-Palmovka-Zizkov (v tuto chvili ale postacuji tramvaje, jejich vyznam by se zvedl po prodlouzeni do Bohnic a Suchdola, proto mozna metro a Zizkov je kapacitne uz pretizen)