Diskuze

Plánovaná lanovka z Podbaby trojskou zoo objede, jinak by ohrozila zvířata

Pražská zoo i vedení Prahy-Troje kritizují plánované varianty vedení lanovky z Podbaby do Bohnic. Lanovka by mohla ohrožovat zvířata a narušit krajinný ráz trojské kotliny. Podle Ropidu je ovšem spojení mezi oběma sídlišti jakoukoli hromadnou dopravou nezbytné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Sice mám strach z výšek, ale za mě anoR^ Pro turisty další lákadlo, pořád lepší, než cestovat tramvají nebo přeplněným busem;-)

1 0
možnosti

Radní soutěží, kdo vymyslí větší nesmysl a vyplýtvá více peněz. Co kdyby raději nechali postavit tramvajovou trať do Bohnic a odbočku do Suchdola?

Radní asi netuší, že je u nás zima, často prší a to nikdo na lanovku zvědavý nebude.

6 0
možnosti

J69a87n 91P56e56t88á45k

7. 3. 2018 14:52

Na horách je taky zima a dokonce sněží a lidi lanovky používají. Tohle asi nemá být sedačka, ale kabinka s kapacitou desítek lidí.

2 0
možnosti

ÚPLNĚ ČUMÍM - TA LANOVKA JE PŘECI JEN DOBRÁ VĚC, PROTOŽE ZMĚNILA PŮVODNÍ ZCELA ODMÍTAVÉ STANOVISKO ŘEDITELE ZOO K VÝSTAVBĚ TRAMVAJVÉ TRATI KOLEM ZOO: ""...........„Pro nás je zásadní, aby lanovka nevedla nad zoologickou zahradou. Z toho důvodu, že jde o klidové území nejen pro zvířata, ale i pro lidi. Nejsem proti lanovce, která by byla v západní části zahrady, ale lepší by rozhodně byla tramvaj,“ uvedl ředitel pražské zoo Miroslav Bobek.

Podle Bobka může velkokapacitní lanovka narušit také krajinný ráz trojské kotliny.

Stejného názoru je i vedení radnice Praha-Troja. ...................."

1 1
možnosti

Pokud si pamatuji, tak vedení zoo už delší dobu říká, že by to chtělo nějak posílit hromadnou dopravu do zoo - že všichni do zoo auty jezdit nemůžou, že zoo nemá takové parkovací kapacity (a moc není kam je posilovat) a že současná MHD nestačí. Pokud byl někdy někdo proti budování třeba tramvajové trati, tak to byli někteří obyvatelé MČ Praha-Troja, nebo ještě spíš vedení této MČ.

2 1
možnosti

Dokud Bohnicím velí jistý socan, který si udělal kariéru na tom, že tramvaje jsou fuj, protože se nemohou navzájem předjet a náklady na provoz jsou věcí hlavního města, která ho nezajímá, je marné se o cokoli snažit.

6 0
možnosti

Klid zvířat. No jo, lanovka totiž dělá strašný hluk, to se nedá vydržet.

2 3
možnosti

Je to neznámý pohyb nad zvířaty, který pro ně může být geneticky vrozený jako nebezpečí (dravec apod.).

Zvířata žijí v omezeném prostoru ZOO, vyplašení jim může způsobit zranění a i smrt.

Jinými slovy - pokud odborníci ze ZOO říkají ne kvůli chovaným zvířatům a ptákům, tak o tom nebudu diskutovat, protože etologii zvířat chovaných v zajetí moc nerozumím.

8 0
možnosti

Nevím, jak by byla lanovka využívaná a rentabilní, ale nechápu, jak by mohla ohrozit zvířata v zoo. V zoo už místní lanovka je, jezdí přímo nad voliérami zvířat a nikdo nikdy nepřišel s tím, že by to zvířatům nějak vadilo.

2 5
možnosti

Proboha k čemu?? K čemu je spojení od sídliště do sídliště? Pokud to má být turistická atrakce, lanovku chápu. Ačkoliv to bych už snad radši viděl lanovku od Právnické fakulty nahoru na letnou, než zabít panorama kolem Zoo. Ale tady Ropid tvrdí, že bez toho nemůžeme být.

Lidi přece ze sídliště mají tendenci jezdit do centra za kumulací služeb, zábavou atd. To by bylo logičtější vybudovat odbočku metra C na sídliště Bohnice. NE nízkokapacitní lanovku, ze které budete muset přesednout na bus/tram a následně stejně na to metro.

A nebylo by lepší věnovat radši energii a peníze na dobudování severního obchvatu, aby nebyl nejbližší most až v Kralupech, nebo na smysluplné prodloužení tramvajových tratí (Suchdol, Strahov, kde jsou tisíce studentů)??

9 0
možnosti

Víte, ono je pro řadu dojíždějících dost frustrující koukat si do oken mezi Bohnicemi a Podbabou a muset to hodinu objíždět.

4 1
možnosti

Bydlel jsem v Troji roky a znam to tam. Ale tvrdit, ze je ta lanovka nezbytna, mi prijde sakra prehnane. Od Krakova jste na Kobylisich busem, kde je metro, asi tak za 8 minut, a to je prece hodne dobry cas. Jezdi tam takto mozna tisice lidi denne. A lanovka.... kolik lidi by ji vyuzilo? Nekolik desitek lidi denne? Urcite se to pak vyplati ji za desitky milionu zrizovat? Nemyslim si. S panem Bobkem souhlasim, nad ZOO podle me nepatri. Nehlede na to, co by to pro zvirata prineslo. Kazdopadne i kdyz lanovka vypada na obrazcich pekne, pres ZOO bych ji by nevedl. A sakra bych zvazil, jestli se vubec vyplati...

11 1
možnosti

Ono by se spise vyplatila uz tramvajova trat na Suchdol a propojeni tramvajovych tratich Suchdol-Bohnice-Kobylisy...

Nebo v budoucnu mozna i kapacitnejsi metro (pokud by tramvaje nestacily) v trase Suchdol-Bohnice-Kobylisy-Bulovka-Palmovka...

Lanovka by musela byt kapacitni, ono to spojeni ma celkem slusnou poptavku, od Kobylis do Dejvic totiz musite slozite pres Centrum nebo Holesovice...

4 1
možnosti

Já bych vybudoval podzemku a do ní zavedl tramvaje. Myslím si, že odbočka ze zst. Nádraží Podbaba a Kobylisy / Březiněveská je možná.

Tramvaje je možné prodloužit také až na Suchdol a zamýšlí se také trať Malovanka - Stadion Strahov.

Je vcelku škoda, že se o lince metra E neuvažuje v trase Kobylisy (C) - Čimice - Bohnice - Suchdol - Lysolaje - Nádraží Podbaba - Dejvická (A) - Malovanka - Stadion Strahov - Újezd - Výtoň - Dvorce - Olbrachtova (D) - Budějovická (C) - Brumlovka - Michle - Bohdalec - Kubánské náměstí - Strašnická (A) - Malešice - Nádraží Kyje (S) - Nádraží Libeň (S) - Vysočanská (B/S) - Bulovka - Kobylisy (C) přičemž by šlo vést trasu také z Kobylis přes Ďáblice a Letňany do Čakovic a ze stanice Stadion Strahov přes Vypich - Bílou Horu - Dlouhou Míli - Staré Letiště na Letiště Ruzyně.

1 1
možnosti

Vas navrh vidim docela casto, jen tu linku vedet i pres mista s nizkou poptavkou a take narocnym terenem s velkymi prevysenimi, coz by to dost prodrazilo.

U nadrazi Kyje je minibusova linka a stavet tam stanici metra nedava smysl, Cimice jsou obslouzeny dvema autobusovymi linkami a dostacujicim intervalem, usek Ujezd-Vyton, krizuje linku B bez prestupu, Kyje-Nadrazi liben po zeleznicni trati, atd...

Proc tak slozite s takovymi "zahyby", kdyz by podle meho bylo efektivnejsi kopirovat dnes silne zatizene smery a ze slabsich smeru jen navaznou dopravu, mj. i S linky jsou dulezitym prvkem srovnatelnym s metrem...

Jinak usek Suchdol-Podbaba-Dejvicka-Strahov je silna poptavka a jev tomto planovana tramvajova trat, propojeni Suchola/Podbaby s Bohnicemi je take dulezite, Lysolaje je nizka poptavka, jezdi jeden autobus a muze navazat na tramvajovou trat, Strahov-Ujezd, zajimave, ale teren je prilis prudky i pro metro, to je lepsi navazat na Andel (ja bych videl nejlepe vlak/metro Smichov-Andel-Kralovka-Dejvice) a elektrifikovat linku 176 jako navaznost na centrum, Dvorce az Stasnicka je v planu jako tramvajova linka napojena pres Dvorecky most jako propojeni se Smichovem a dal na Barrandov/Repy - tam se o metru da mluvit docela i realne, ale vyuzil bych zeleznici, ktera napoji jizni casti mesta (Smichov-Branik-Krc-Kacerov-Sporilov-Zahradni Mesto-Malesice/Depo Hostivar-Liben-(U krize-Holesovice-Dejvice-Kralovka-Andel-Smichov (okruzni linka z casti jiz prakticky existujici) a ponechal planovanou tramvajovou trat Strasnicka-Bohdalec-Michle-Brumlovka-Budejovicka-Dvorce-Zlichov, Prosek-Liben-Vysocanska-Spojovaci-Skalka je na severojiznim autobusovem diametru, lepe bych misto nich opet videl trolebusy - je to kopcovity teren,... Jinak to ma logiku i jako metro Suchdol-Bohnice-Kobylisy-Bulovka-Palmovka-Zizkov (v tuto chvili ale postacuji tramvaje, jejich vyznam by se zvedl po prodlouzeni do Bohnic a Suchdola, proto mozna metro a Zizkov je kapacitne uz pretizen)

2 2
možnosti
  • Nejčtenější

Sparta - Třinec 2:3. Série se vrací do Slezska, domácí stíhací jízdu nedotáhli

9. dubna 2024  18:20,  aktualizováno  22:27

Hokejisté Sparty nevyužili ani druhý mečbol na postup do finále. Po nevydařené úvodní třetině...

Plzeň - Slavia 1:0, šlágr rozhodl v závěru Šulc, hosté po týdnu spadli z čela

14. dubna 2024  17:09,  aktualizováno  19:59

Zásadní zpráva ze šlágru fotbalové ligy z Plzně, kde se představila první Slavia: největší radost...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma

16. dubna 2024  16:33

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...

Zdražit zóny a část peněz rozdělit lidem bez aut. Praha 7 chce parkovací revoluci

10. dubna 2024  12:13

Praha 7 dlouhodobě řeší nedostatek parkovacích míst a naopak neustále se zvyšující počet aut....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slavia už nyní blízko účasti v Evropské lize. Jaké vyhlídky mají Sparta a Plzeň?

9. dubna 2024  16:22

Šampioni, nebo druzí jako loni. Slávistickým fotbalistům, kteří se poprvé od loňského října probili...

Celá republika fandí Vsetínu, tuší Slováček. Je rád, že na „svůj“ Lapač nemusí

16. dubna 2024  18:27

Ve Vsetíně se narodil. Na slivovicí provoněném Lapači hokejově vyrostl. Teď klub svého srdce musí...

Červnový transport koní Převalského do Kazachstánu: poletí tři hřebci a klisna

16. dubna 2024

Pražská zoologická zahrada vybrala osm adeptů koně Převalského ve věku od dvou do čtyř let určených...

Autobusy v Praze mají od léta zastavovat jen na znamení, uspoří čas i peníze

16. dubna 2024  17:10

Zastávky autobusů v pražské MHD by mohly být od letošního léta kompletně na znamení. Cílem je...

Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma

16. dubna 2024  16:33

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!